Modern Nyelvoktatás - Repertórium, 1995-2004

Cikkek, tanulmányok

Brozovic, Dalibor: A harmadik évezred nyelvpolitikájához: Elmélkedés az eszpe­rantó igénybevételéről 4/4, 3-10 Budai László: Az angol ige valenciaszótára és a valencia alapján történő­ újraosztá­­lyozása. 4/2-3, 33-44 ---------: Nem vagy-vagy, ha nem is-is. 8/2-3, 83-96 Candelier, Michel: A nyelvi sokféleségre való fogékonyság kialakítása: Az általános iskola céljaihoz és lehetőségeihez igazodó módszer. 6/1, 3-13 Cates, Kip: Oktatás egy jobb világért: A globális oktatás és az idegennyelv-tanítás kapcsolata. 4/1,9-16 Coleman, James A: A bolognai folyamat és az európai nyelvtanárképzés jövője. 9/4, 3-12 Cs. Czakesz Erzsébet: Olvasástanításunk eredményei és problémái. 5/1, 25-36 ---------cs Vidákovich Tibor: A kéttannyelvű oktatás és a kognitív kompetencia né­hány összefüggése. 9/2-3, 14-24 Cs. Jónás Erzsébet: Alkotói világlátás és fordítói szemlélet: A fordítás mint perma­nens interkulturális kommunikáció. 4/2-3, 106-114 ---------: Az eltűnt idő nyomában. 9/4, 46-54 ---------: 25 miniatűr az orosz ifjúsági nyelvről. 5/1, 53-59 ---------: Az orosz-magyar üzleti levelezés pragmalingvisztikai kérdései. 4/1, 62-68 ---------: Az orosz nyelvű Word szövegszerkesztő program mint ajánlott tananyag. 6/2-3, 85-89 ---------: Intergrált nyelvi-kulturális kérdések egy Viszockij-vers fordításai kapcsán. 10/4, 60-71 ---------: Posztszocialista konnotációk Viktor Jerofejev magyar fordításaiban: Stílus, stílus, stílus. 5/2-3, 73-78 ---------és Fedoszov Viktor: Attitűdvizsgálat a magyar fiatalok nyelvválasztásáról a rendszerváltástól napjainkig (1989-1999). 5/4, 39-50 Cselovszkyné Tarr Klára: Nyelvi tabuk és eufemizmusok az egészségügyben. 6/2-3, 70-76 Cserhátiné Ács Adrienne: Kalandozások az orosz nyelvű interneten - Balti orszá­gok. 10/1, 56-65 ---------: Nyelvi konfliktusokról. 9/2-3, 78-89 ---------: Quo vadis, Oroszország? 7/4, 49-58 Csillagné Asztalos Enikő: Lehet-e minden igényt kielégítő feladatsort készíteni a központi írásbeli nyelvi felvételihez? Az 1997-es és 1998-as német felvételi fel­adatsorok elemző vizsgálata. 5/1, 37-47 ---------: Nyelvpedagógus-dilemmák az ezredforduló Magyarországán. 7/2-3, 60-65 Csizér Kata: Az angolnyelv-tanítás helyzete Magyarországon. 9/4, 13-24 ---------, Dörnyei Zoltán és Németh Nóra: Az idegen nyelvek tanulásával kapcsolatos attitűdök változása az általános iskolások körében az 1990-es évek Magyaror­szágán. 7/4, 19-30 ---------és Edwards Melinda: Az idegen nyelvi olvasáskészség mérése a nyelvtaní­tásban. 8/2-3, 35-45 Czeglédi Sándor: A kétnyelvű oktatás mint szövetségi szintű politikai kérdés az Egyesült Államokban, avagy mivé lett a BEA? 8/4, 37—47 Czöndör Klára: A szefárd zsidók története és nyelve. 10/4, 47-59

Next