Monitorul Oficial, octombrie 1915 (nr. 148-172)

1915-10-01 / nr. 148

6218 FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate ; Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul lucrărilor publice sub No. 35.113, Am decretat și decretăm : Art. I. D. Urmuzache Ștefan, se numește pe ziua de 16/29 Septemvrie 1915, in postul de desenator-geometru în serviciul direcțiunii liniei ferate județene Ploești-Văleniide Munte, în locul d-lui căpitan M. Antonescu, demisionat. Art. IL Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul lucrărilor publice este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a acestui decret» Est în București, 1/ 26 Septemvrie 1915. FERDINAND Ministrul lucrărilor publice, Dr. C. Angelescu. No. 2.160. Am decretat și decretăm : Art. I. D. loan Cerchez, consilier la înalta Curte de casație și de justiție, este pus la retragere din oficiu pe ziua de 6 Octomvrie 1915 și în pozițiune de a-și exercița drepturile la pensiune conform legii. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul justiției este însărcinat cu executarea acestui decret. Dat în București, la 29 Septemvrie 1915. FERDINAND Ministrul de justiție, Victor Antonescu. No. 2.195. FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate , Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat in departamentul lucrărilor publice sub No. 35.316. Am decretat și decretăm : Art. I. D. Pârvănescu loan, actual desenator in direcțiunea serviciului hidraulic, pendinte de direcțiunea generală a porturilor și a căilor de comunicațiune pe apă, retribuit cu 280 lei lunar, se înaintează pe ziua de 1/14 Octomvrie 1915, în aceiaș calitate cu salariu lunar de 300 lei, in locul d- lui Ștefanescu-Nica Petre, care rămâne să-și exercite drepturile la pensiune pe aceiași zi. Art. II. D. Petrișdu Dumitru, actual impiegat la acelaș serviciu, retribuit cu 200 lei lunar, se înaintează pe ziua de 1/14 Octomvrie 1915, in postul de desenator cu salariu lunar de 230 lei. Art. SIL Ministrul Nostru secretar de Stat 1* departamentul lucrărilor publice este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a acestui decret. Dat In București, la 26 Septemvrie 1915. FERDINAND Ministrul lucrărilor publice, Br. C. Angelescu, No. 2162. •-------------------------------------------DECIZIUNI MINISTERIALE Deciziune ministerială No. 385 din 28 Septemvrie 1915, relativ la însărcinarea dată d-lor Balaban Emil și I. Niculescu de a profesa respectiv cursurile de matematici și științe fizico-chimice la gimnaziul militar Craiova. (Direcțiunea școalelor militare). Având în vedere propunerile gimnaziului militar Craiova, Decidem : Art. I. Se însărcinează cu predarea cursului de matematici de la gimnaziul militar Craiova, d. Balaban Emil, iar la cursurile fizico-chimice d. dr. Petre B. Moroiu. Art. II. Salariul ce li se cuvine va fi în conformitate cu legea și regulamentul legii profesorilor și se va plăti dela art. I al bugetului «Soldele personalului gimnaziului militar Craiova “. Art. III. Comandantul gimnaziului militar Craiova, este însărcinat cu executarea deciziei de față. p. Ministru, secretar general, General D. Iliescu. Prin deciziunea d-lui ministru de răsboi cu No. 384 din 28 Septemvrie 1915, d. colonel Lupescu Alexandru, comandantul brigadei IV artilerie și locotenentul-colonel Teodorescu Alexandru, comandantul divizionului de obuziere grele, numiți prin decizia ministerială No. 297/915, membrii în comisiunea pentru examinarea căpitanilor din arma artileriei, sera II, se înlocuesc prin colonelul Hurban Ștefan, de la inspectoratul general al armatei și colonelul Stoica August, comandantul regimentului 13 artilerie. Prin deciziunea d-lui ministru de finanțe cu No. 304/915, d-șoara Natalia Slătineanu, absolventă a liceului de fete din București și a Academiei comerciale din Viena, a fost numită pe ziua de 1 Octomvrie 1915, în funcțiunea de impiegată auxiliară clasa II, la direcțiunea pensiilor, din administrația centrală a ministerului finanțelor, în locul d-șoarei Natalia Georgescu, considerată demisionară. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No. 116.724 din 25 Septemvrie 1915, d-nii: Ion Ghițescu, Nicolae C. Ionescu și Ștefan Dumitrescu, agenți auxiliari în serviciul exterior ai vămilor, sunt lăsați in disponibilitate, pe ziua de 1 Octomvrie a. c., cei doi dintâiu fiindcă au regulate drepturile la pensie, iar cellalt din cauză de boală. MINISTERUL DE JUSTIȚIE FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate . Văzând raportul ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul justiției sub No. 33.384, MONITORUL OFICIALi 1 Octomvrie 1915 Noi, ministrul secretar de Stat la departamentul industriei și comerțului. Având în vedere referatul d-lui inspector comercial Pandeli Iconomu, pe lângă care ni se înaintează procesul-verbal, încheiat in ziua de 22 Septemvrie 1915, de d. Pandeli Iconomu, delegat special al ministerului de industrie și comerț . Având in vedere că prin acel proces-verbal se constată că locuitorul Florea P. Barboș, de profesie muncitor, din comuna Brezoi, strana Principesa Elisabeta, recunoaște sub proprie semnătură prin petiția anexată la sus menționatul proces verbal, că a refuzat să vânză d-lui R. Haim, reprezentantul fabricilor de postav, o cantitate de 10.000 kg lână țurcană albă ce o are în magazinele sale, sub motiv că lâna nu este a lui ci a unor sași din Transilvania, cărora nu le știe nici numele, nici locuința . Având în vedere că motivele invocate de contravenient, nu sunt motive serioase, care să-1 poată scuti de observarea deciziunii noastre No. 16.805 din 30 Iunie 1915 fixând prețurile maxime . Având in vedere că prin sus zisa deciziune publicată in Monitorul Oficial No. 75 din 3 Iunie a. c., și adusă la cunoștința locuitorilor din comuna Brezoi, județul Vâlcea s’a fixat prețul de vânzare cu ridicata a lânei țurcane albe la 1 leu, 80 bani kg; Având in vedere că prin ordonanța primăriei comunei Brezoi, s’a reprodus textul art. 28 din legea măsurilor excepționale, care arată că comercianții sau posesorii mărfurilor nu pot refuză vânzarea mărfurilor pe prețul maxim fixat ; Având în vedere că cantitatea de 10.000 kg de lână țurcană albă arătată mai sus covârșește cantitatea necesară trebuințelor particulare a numitului contravenient . Având în vedere că din cele arătate mai sus rezultă că locuitorul Florea P. Barboș, din comuna Brezoi, județul Vâlcea, cu bună știință a refuzat vânzarea lânei pe prețul maxim fixat și ca atare a contravenit dispozițiunilor art. 28 din legea măsurilor excepționale dela 23 Decemvrie 1914, care prevede că : «Dacă vreun comerciant sau posesor al mărfurilor enunțate mai sus, ar refuză vânzarea lor pe prețul maxim fixat, ori ar vinde pe «prețuri superioare celor fixate, ori ar ascunde «asemenea mărfuri peste necesarul trebuințelor sale particulare, ministerul de industrie va fi în drept a face el însuș, prin anume «delegați ai săi, ori prin autoritatea comunală, «vânzarea mărfurilor pe socoteala proprietarului și pe prețul maxim fixat .« Având în vedere cu tot acelaș articol în ultimul aliniat prevede că : «Acei cari vor contraveni în orice mod