Monitorul Oficial, noiembrie 1920 (nr. 168-191)

1920-11-02 / nr. 168

IMONITOR ÜL OFICIAL 5925 S Noemvrie 1920 MINISTERUL DE RĂSBOI FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul de răsboi sub No. 8.260 din 7 Iunie 1920, Am decretat și decretăm : Art. I. Conferim decorațiunile da râzboi următorilor ofițeri superiori, inferiori, precum și gradelor inferioare, astfel după cum urmează : Ordinul * Coroana României cu spade în gradul de Comandor ca panglică de Virtutea Militară Colonelului Popescu Nicolas, comandantul brigadei II infanterie, pentru bravura și devotamentul cu care a condus brigada II infanterie — comandantul titular căzând mort pe poziție — în luptele cu maghiarii de la Kenderes in iulie 1919. A cucerit prin lupta la baionetă poziția de la sudvest de satul Kenderes și continuând înaintarea, a forțat retragerea inamicului urmarindu-l până la Tisa. Ordinul « Steaua României, cu spade in gradul de Ofițer Locotenentului-colonel Linara Nicolae, șeful biuroului mișcării din secția transporturilor, pentru destoinicia și devotamentul cu care a organizat transporturile militare pe cale ferată în timpul ofensivei contra maghiarilor din iulie—August 1919, ^Ordinul n Steaua R mâniei* cu spade în gradul de Cavaler cu panglică de Virtutea Militară* Locotenentului Hagichirea Achil, din regimentul 19 infanterie, pentru bravura și devotamentul cu care și-a condus compania in luptele dela Alimany-Krmez (Dobrogea) in Septemvrie 1916. A înaintat ia asaltul ia baionetă in fruntea companiei sale, trecând prin focul violent al mitralierelor inamice, și a căzut rănit pe poziția de luptă. Ordinul »Steaua României* cu spade »în gradul de Cavaler Maiorului Gheorghiu Gh., șeful serviciului telegrafic al armatei, pentru zelul și devotamentul cu care și-a Îndeplinit serviciul în timpul luptelor din 1917. Ordinul » Coroana României* cu spade în gradul de Cavaler cu panglică de Virtutea Militară a Locotenetului Rătescu Ovidiu, dela comandamentul corpului 111 armată, pentru curajul și devotamentul cu care a transmis orei unie unităților din lupta și a executat însărcinările in ,re uniate în timpul luptelor din Transilvania și Muntenia in 1916. Sublocotenentului Grigorescu Laurențu, din regimentul 3 cllărași, pentru curajul și devotamentul cu care a condus o incursiune in rândurile inamice trecând în not Siretul in noaptea de 11—12 Septemvrie în timpul luptelor de pe Siret in 1917. A căzut rănit in lupta de granade in acea incursiune. Sublocotenentului Popescu Constantin, din regimentul 48 infanterie, pentru curajul și devotamentul cu care și-a condus unitatea in luptele dela Sibiu, Roterberg și Râul Vadului în 1916. Medalia « Virtutea Miitară »de râsboi, clasa II Soldatulului Nicu Radu, din regimentul 3 călărași, pentru vitejia și avântul cu care sa distins in luptele de pe șiret in 1911. A executat 7 incursiuni în rândurile mamei, trecând în not Siretul și influzând cu bravură proectile inamice pentru executarea însărcinărilor date. A căzut rănit de o grenadă inamică in timpul incursiune. Soldatului A. Kariței Constantin, din regimentul 8 vânători, pentru vitejia și avântul cu care s'a distins in lupele de pe Dealul Cireșmun in August 1917. A înaintat cu curaj prin focul violent al mitralierelor dușmane până la rețelele de sârmă inamice unde a căzut rănit pe când tăia rețelele pentru a deschide drum valurilor noastre de asalt. Medalia * Bărbăție și Credință« cu spade clasa II Pretonierul Stan Ian, din regimentul 63 infanterie, pentru bravura și devotamentul cu care s'a distins în luptele de la Topraisar, i’echirghiol și Neajlov in 1916. Protonierului de rezerva Adiscaliței Constantin, din regimentul 27 infanterie, pentru zelul și devotamentul cu care și-a îndeplinit serviciul in tot timpul campaniei 1916—1918 și 1919. Soldatului Gheorghe Nicolae ii, din regimentul 3 călărași, pentru bravura și devotamentul cu care s’a distins în luptele de pachet in 1917, executau lu succes două incursiuni peste Siret in rândurile inamice. Locuitorului Stanculescu loan, din comuna Poiana-Mare, județul Dolj, pentru curajul și devotamentul ce a aratat capturând și distrugând un avion inamic ce aterisase pe teritoriul acelei comune și fâcând prizonieri pe pasageri vrăjmași în timpul luptelor din Noemvrie 1916. Medaia « Bărbăție și Credință« cu spade clasa III Sergentului Hazilean, din regimentul 27 infanterie, pentru devotamentul ce a aratat ca agent de legătură în timpul luptelor cu maghiarii din 1919. Sergentului Țațu Gheorghe, din regimentul 27 infanterie pentru devotamentul ca a araut ca agent de legătură în timpul luptelor cu maghiarii din 1919. Soldatului Panterescu Alexandra, din regimentul 3 călărași, pentru curajul și devotamentul ce a arătat in luptele dala Prunaru in 1916. Soldatului Oprică Constantin, din regimentul 1 artilerie cetate pentru curajul și devotamentul ce a aratat în luptele susținute de regiment în 1916. _Art. II. Conferim medalia Virtuea Militară de rasboi clasa Ii următoarelor grade inferioare din regimentul 3 călărași, pentru vitejia și avântul cu care s’a distins in luptele de pe Siret în 1917. Au executat 5 incursiuni in rândurile inamice trecând la tot Siretul și înfruntând cu bravură proiectilele inanime pentru executarea însărcinărilor date. Sergenților-instructori : Pisică Marin, Mândiru Dumitru, Sergentului Grebluș Niculae. Art. III. Conferim medalia Virtutea Militară de râsboi clasa Ii următoarelor grade inferioare din regimentul 3 călărași, pentru vitejia și avântul cu care s’au distrus în luptele de pe Siret în 1917. Au executat 7 incursiuni în rândurile inamice trecând în noi Siretul și înfruntând cu gravură proiectilele inamice pentru executarea însărcinărilor date. Fruntașiilui Zamfir Florea. Soldaților : Gheorghe Marin, Uie Marin. Art. IV. Conferim medalia Bărbăție și Credință cu spade, clasa 11 următoarelor grada inferioare din regim emil 3 călărași, pentru bravura și devotamentul cu care s’au distins în luptele d de pe Siret în 1917, Protonierilor-mason : Radu Ion, Manea Neacșa Sergenților-instructori : Ion Oprea Gheorghe, Kara Marin, Jozo Stoean, Ghrița Dumitru, Stan Alexandu, Samuel Aron, Athus Moscu, Rotmer Otto, Andreescu Radu. Brigadierilor : Sache Dumitru, Dumitru Negoiță. Soldaților : Petre Gide, Dumitru Gheorghe. Art. V. Conferim medalia Bărbăție și Credință cu spade, clasa 11 următoarelor grade inferioare din regimentul 3 caiârași pentru bravura și devotamentul cu care s’a distins în timpul luptelor susținute de regiment in timpul campaniei 1016—la 17. Plutonierului Popescu Petre. Sergenților-instructori : Busegeanu Oprea, Stoica Grigore, Brigadierului Bănică Josef. Art. VI. Conferim medalia Bărbăției Credință cu spade clasa 111 următoarelor grade inferioare din regimentul 3 ca'*-