Desbaterile Senatului, februarie 1927 (nr. 20-29)

1927-02-01 / nr. 20

379 1 Fevruarie 1927 No. 20. SENATUL SESIUNEA ORDINARĂ 1926-1927 ȘEDINȚA DE MERCEMI, 22 DECEMVRIE 1926 * (ȘEDINȚA DE DIMINEAȚĂ) Ședința se deschide la ora 10, sub președinția d-la General C. Coandă președinte al Senatului, asistat de d nii secretari ai biroului : Dr. C. Enăsescu., și M. Răddescu. — Pe banca ministerială se află prezenți d nn: General G. Valeanu, ministrul comunicațiilor și General L. Mir- Mircescu, ministru de răsboi. — Prezenți 208 d-nn senatori. — Nu răspund la apelul nominal 30 d nn senatori și anume : d-mii senatori : Athanasovici Vladimir, Barabas Bela Brutanu G. 1. Ion Ciobanu Aurel, Ciortea Aurel, Comșa Imei, Dubrovici G. Nicolae, Domahidy Kleiner, Görög loachim, Groza Adam, Itărșia Ion, Korwath Andrei, Iorgala Gheorghe, Iova Gheorghe, Jianu Gheorghe, Manolescuftomnceanu Corneliu, Marcuș Mihai, Moldovan Vaier, Molnar Kalman, Moldovan Silviu, Möller Carol, Munteanu Victor, Ponomarer Vladimir, Popa Gheorghe, Pop Justin, Romniceanu Victor, Bocsin Florian, Stoica Emilian, Suciu Ioan și Tudoran Dumitru. — D. senator M. Rădulescu, secretar KIEMPLAGUL:3 ÜSI MONITORUL OFICIAL DEZBATERILE SENATULUI al biuroului, citește sumarul ședinței precedente. D. General C. Coandă, președinte d-lor senatori, se va face la sumar modificarea în sensul că Maiestatea sa Regele va primi, mâine delegațiunea redusă a Senatului. — Se pune la vot sumarul cu această modificare și se aprobă. D. General Gh. Vâeanu, ministrul comunicațiilor, citește următorul mesaj regal ... Domnilor senatori, Adunarea deputaților în ședința dela 20 Decemvrie 1926, adoptând și votând alăturatul proiect de lege pentru ratificarea convenției încheiata cu Compagnie, Belge de cne nins de fer et d’Eutreprises“ din Bruxelles, privitoare la cumpărarea de către Statul român a acțiunilor ce numita Gouman e posada liniile ferate particulare din Ardeal, aparținând societăților Arad-Cenad, Matra Crișana și Bihorene, in vederea trecem acestor luni in proprietatea Statului. Eu îl incredințez în deliberarea d-voastre. Dat în București la 22 Decemvrie 1926.. FERDINAND. Ministru comunicațiilor,General G. Văleanu. Ministrul finanțelor: I. Lapedatu. No. 4.056. D. General Gh. Văleanu, ministrul comunicățiilor . De președinte, dat fiindca acest proiect de lege este în legătură cu niște acțiuni pe cari le avem în fața instanțelor internaționale, ar trebui ca până la sfârșitul lunei acesteia să fie votat. Va rog aprobați extrema urgență. — Senatul aprobă extrema urgență. D. General C Coandă, președinte . D-lor senatori, intrăm acum în ordinea de zi. Avem la ordea zilei revizuirea impozitului asupra proprietății agricole și clădite. D. raportor Musceleanu are cuvântul: U. Lhr. Musceleanu, raportor, citește următorul raport și proiect de lege. Domnilor senatori, Proiectul de lege relativ la revizuirea impozitului pe venitul propretății agricole și Clădite, votat și adoptat de Adunarea deputaților In ședința dela 20 Decemvrie 1926 și adus în deliberarea Senatului cu Mesajul Iegal No. .. . dela 20 decemvrie 1926, secțiunile d vpatie, luându lin cercetare, le-au admis toate, numind delegați : Sesiunea I pe d. Beullie; » II ■ » Andri V . » III » » C. Dn Storian ; » IV » » Nicuescu-Buzești; » V » » Ioescu N. » VI » » Aliogu Sucii, și » Vil » » Gr. Musceleanu, cari întrumoduse în ziua de 20 Decemvrie 1926 sub președinția dlui senator Ilie Beu, luând parte la ședință raportorul comisiunii respective care a fost convocat și, luând din nou în cercetare sus arătatul proiect de leg , precum și raportul comisiunii respictive, l-a adoptat pe considerentele arătate în expunerea de motive. Raportor, Dr. Musceleanu. EXPUNERE RE MOTIVE"" Proiectele de modificări în unele din legile noastre fiscale, proiecte ce urmează a se supună deliberării Corpurilor legiuitoare, pornesc din necesitatea de a augmentă veniturile publice, spre a putea întâmpină o seamă de cheltueli ivite în timpul din urmă și pentru acoperirea cărora sporul regulat în veniturile Statului nu s’a dovedit îndestulător. " Expunerea de motive, ce va însoți bugetul pe 1927, va explică în mod amănunțit situația sub acest raport. Deocamdată credem suficient a arătă că pe când sporul de cheltueli se urcă la aproape 6 miliarde, pe atunci creșterea regulată a veniturilor Statului abia atinge— după evaluările noastre—suma de lei 3 miliarde, 480 milioane. Diferența ce lipsește se proiectează a se realiză prin modificările ce venim a propune în câteva din legile fiscale ale Statului. ** * * * Proiectul de față intenționează a introduce unele modificări în legea pentru unificarea contribuțiunilor directe din 1923. Nu e însă vorba de modificări fundamentale. Totul se reduce la revizuirea impozitului pe vreniturile proprietății agricole și clădire. *) Prezentată Adunării deputaților.