Munca, mai 1970 (Anul 26, nr. 6986-7010)

1970-05-30 / nr. 7009

Limbáta 30 mai 1970 MUNKA Pagina a 3-a VIZITA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU IN JUDEŢUL IALOMIŢA (Urmare din pag. 1-a)rilor. Sînt pămînturi noi, scoase de sub ape cu doar cîţiva ani în urmă, pămînturi mănoase, care anul trecut au dat rod bogat. Braţul enorm al digului dinspre Borcea — peste 23 de kilometri, apără 1300 hectare cu griji — şi niciodată nu ne-a emoţionat mai mult unduirea sa în adierea primăvăratică;— cîteva alte mii de hectare de porumb, 2 900 cu floarea-soarelui, 700 cultivate cu orz, alte 700 cu ovăz. Ca un braţ de mamă apăridu-şi copilul se întinde acest dig —■ în fiecare lopată de pămînt, fiecaresac adus, fiecare par înfipt în apă a însemnat truda de zi şi noapte a oamenilor carte înţeleg să ocrotească avuţia ţării, aşa cum ar ocroti viaţa propriului lor copil. Şi această luptă grea, eroică, se duce de 90 de zile şi 90 de nopţi, de cînd Dunărea şi Borcea au prevestit ameninţarea. Zona Vlădenilor este, din toate cele 100 000 hectare ameninţate de ape în incinta îndiguită dintre fluviu şi Borcea, cea mai periclitată. Dar din cuvîntul plin de siguranţă al tovarăşului Spiru Cristache, unul din cei care compun comandamentul de şoc al rulptei, din certitudinea cu care ne vorbea despre recoltele mari ce se vor obţine în zona astăzi ameninţată, am înţeles că oamenii acestei lupte sînt hotărîţi pînă la ultima picătură de energie să nu cedeze apelor nici un spic de grîu, nici o palmă de foc care ar putea să dea rod. Se lucrează la Gura Săltavei, la fel, la Ţipirigeld, la Repejoru, oriunde digul se află mai puţin sigur. La unul din aceste puncte, şalupa pe care se află tovarăşul Nicolae Ceauşescu acostează. Muncitori, ostaşi, femei şi bărbaţi se opresc o clipă din lucru şi salută cu toată dragostea, cu zimbete vădind un puternic optimism, pe secretarul general al partidului, care se opreşte la mulţi dintre ei, le spune cuvinte de îmbărbătare, elogiindu-le efortul, izvorît dintr-un profund patriotism, de a salva bogatele recolte pe care le vestesc aceste pămînturi pentru a căror renaştere s-au cheltuit Gătita trudă şi bani, indică măsurile care trebuie luate în continuare. — Cum merge, tovarăşi ? ii întreabă tovarăşul Ceauşescul.________________ — Bine, tovarăşe secretar general! — Vom reuşi să apărăm pămîntul, să stăvilim apele? — Reuşim, reuşim ! —Aşa, tovarăşi! Trebuie să le stăvilim, să fim mai puternici decit ele. Se cere muncă, e nevoie de eforturi, pentru a salva recolta. Ar fi păcat să o lăsăm pradă apelor. E o recoltă frumoasă. Vă felicit pentru eforturile depuse şi vă doresc succes în această grea bătălie pe care o duceţi ! Şi, ca o confirmare a celor spuse, tovarăşul Nicolae Ceauşescu arată spre griul din apropiere, intră în lan, observă că paiul a dat în spic vînjos. De pe aceste ogoare, anul trecut s-au obţinut producţii frumoase care au adus întreprinderii loculi II pe ţară şi beneficii suplimentare de 1,5 milioane lei. Secretarului general al partidului i se comunică hotărîrea lucrătorilor I.A.S. de a se recolta foarte rapid orzul, pentru ca ogoarele să poată fi recultivate cu porumb. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu apreciază această iniţiativă, le urează succes în realizarea ei. De secretarul general al partidului se apropie apoi comandantul trupelor care ajută la înălţarea digului, generalul maior Gheorghe Briceag. Un raport scurt, precis, în care se întrevăd imensele eforturi depuse de bravii ostaşi, voinţa lor neclintită de a fi alături de întregul popor şi în aceste f momente de încordatăluptă. ..Transmiteţi ostaşilor felicitări — spune comandantul suprem al Forţelor noastre armate. Aui lucrat bine. Le doresc succes în această bătălie“. „Servim Republica Socialistă România“, răspunde generalul. Urale puternice au însoţit aceste cuvinte, care au continuat nesfîrşite pînă cînd elicopterul şi-a luat din, nou zborul, îndreptîndu-se spre alte aşezări ale Ialomiţei, spre oraşul din sudul judeţului , noul şi puternicul centru industrial Călăraşi. Aparatul de zbor, la bordul căruia se află tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi ceilalţi conducători de partid şi de stat, aterizează în zona industrială a Călăraşilor. Mii de oameni ai muniării din oraş şi din comunele apropiate, aflind de visita secretarului general al Partidului, au venit aici să-l întîmpine. Este o atmosferă entuziastă. Primul secretar al Comitetului municipal Călăraşi al P.C.R., Ion Sinişteanu, rosteşte un cuvînt de bun sosit. Oaspeţii sunt invitaţi să viziteze Combinatul de hîrtie şi celuloză, mare unitate industrială care foloseşte paiele ca materie primă. Aici, paiele Bărăganului, aceste foste „deşeuri“ ale agriculturii sunt valorificate superior. La intrarea în Combinat, conducătorii de partid şi de stat sunt salutaţi de sute de muncitori, ingineri şi tehnicieni care fac oaspeţilor o călduroasă primire. Prin intermediul unei machete oaspeţii sunt informaţi despre cele mai recente lucrări de investiţii ce se fac in unităţile combinatului, pentru ca din anul viitor el să atingă capacitatea proiectată — 50 000 tone celuloză, 66 000 tone hîrtie, 8 600 tone alte produse. Se vizitează fabricile de celuloză şi hărtie. Aproximativ 180 000 tone de paie se transformă anual in celuloză şi hîrtie, economisindu-se circa 300 000 mc lemn de răşinoase. întregul proces de fabricaţie este automatizat. De la pupitrul de comandă este urmărit şi dirijat fază cu fază complicata metamorfoză. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu se interesează de stadiul unor lucrări de investiţii, de calitatea produselor. Directorul general al combinatului, Vasile Manole, informează pe oaspeţi că harnicul colectiv al acestei unităţi este hotărît să lucreze cu eforturi sporite în această perioadă, ca prin muncă susţinută să contribuie şi el la recuperarea rapidă a pierderilor provocate de inundaţii. Angajamentele chimiştilor de aici prevăd ca anul acesta să realizeze în plus faţă de plan şi de angajamentul iniţial o producţie globală de 2,8 milioane lei. După vizitarea sectorului turnătorie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, remarcînd deficienţele existente aici, indică luarea neîntîrziată a unor măsuri energice pentru a se organiza mai bine procesul de producţie, a se folosi mai judicios forţă de muncă, a se gospodări mai bine utilajele, materia primă, parcul auto. Pentru înfăptuirea acestor măsuri, o contribuţie hotărîtoare trebuie să aibă organizaţia de partid, toţi comi - ciştii, comitetul de direcţie. Adresîridu-se muncitorilor prezenţi, tovarăşul Ceauşescu întreabă : „Se poate, tovarăşi ?“ „Se poate, tovarăşe secretar general“ — răspund cu toţii. „Vă asigurăm că vom munci cu toate forţele “. După vizitarea Combinatului coloana maşinilor oficiale străbate principalele artere ale oraşului îndreptîndu-se spre Fabrica de confecţii. Pe întregul traseu conducătorii de partid şi de stat sunt salutaţi cu multă căldură de populaţia oraşului, care cu mic cu mare aclamă îndelung pentru Partidul Comunist Român, pentru secretarul său general. Se vizitează Fabrica de confecţii. Intrată în funcţiune acum 8 ani cu numai 300 de muncitori, ea s-a dezvoltat continuu ajungînd astăzi să lucreze cu peste 2 600 de lucrători. Anual fabrica realizează o producţie globală de 320 de milioane lei, multe din confecţiile fabricate aici fiind destinate exportuluii, în ţări ca : U.R.S.S., R.F.G., Canada, S.U.A., Iugoslavia, Franţa, Italia, însoţiţi de directorul întreprinderii, Constantin Vasilache, oaspeţii vizitează principalele secţii de producţie. Scurte popasuri la unele locuri de muncă prilejuiesc discuţii asupra calităţii produselor şi preocupărilor actuale de creştere a producţiei. Oaspeţii sunt informaţi că în primele 4 luni ale anului colectivul fabricii şi-a depăşit sarcinile de plan, iar în ultimele zile angajamentele iniţiale luate în întrecerea socialistă au fost suplimentate cu 6 milioane lei la producţia globală a unităţii. Directorul întreprinderii arată că pentru a veni în sprijinul populaţiei sinistrate din zonele calamitate, muncitorii, tehnicienii şi inginerii fabricii, vor lucra în schimburi prelungite, în zilele de repaus pentru a realiza cit , mai multe confecţii. In afară de aceasta, contribuţia bănească a întregului colectiv destinată ajutorării sinistraţilor se ridică la peste 830 000 lei. Se discută despre eficienţa economică a întreprinderii, despre relaţiile dintre fabrică şi combinat ; se iau în dezbatere problemele ridicate de perspectivele dezvoltării fabricii. In încheierea vizitei, secretarul general al Partidului, felicită pe lucrătorii, fabricii pentru succesele obţinute, urîndu-le noi realizări în producţie. De la Călăraşi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi conducători de partid şi de stat se îndreaptă spre Slobozia. De o parte şi de alta se întind cu vezi cu ochii lanuri de grîu, tarlale de porumb şi floarea-soarelui — culturi viguroase ale acestor meleaguri, care şi în anul acesta promit recolte bune. Conducătorii de partid şi de stat intră în unul din lanurile de grîu ale Întreprinderii agricole de stat — Dragalina, una dintre cele mai puternice unităţi cerealiere din această parte a ţării. Luînd în mîini cîteva spice de grîu, tovarăşul Ceauşescu îşi exprimă convingerea că recolta va fi îmbelşugată. Se subliniază necesitatea luării unor măsuri eficiente pentru a se organiza în cele mai bune condiţii munca de recoltare în întreg judeţul, pentru a se evita orice pierdere de recoltă. In drum spre Slobozia, conducătorii partidului şi statului vizitează Complexul de creştere şi îngrăşare a animalelor al Întreprinderii agricole de stat Ciulniţa. Această unitate zootehnică modernă este numită de specialişti „fabrica de carne a Bărăganului“. Anual, de aici se livrează populaţiei 4 000 tone de carne de taurine, însoţiţi de directorul întreprinderii agricole de stat Ciulniţa, Ion Timiş, oaspeţii vizitează grajdurile complexului, unde anual sunt îngrăşate peste 8 500 de taurine. Răspunzînd întrebărilor, gazdele informează că sporul zilnic al îngrăăşării animalelor în acest complex a ajuns în prezent la 650 grame. In discuţia avută cu cadrele de conducere, tovarăşul Ceauşescu atrage atenţia asupra faptului că sectorul de îngrăşare trebuie să devină rentabil. Indicînd măsurile care trebuie luate pentru dezvoltarea sectorului şi rentabilizarea sa, secretarul general al partidului îşi exprimă convingerea că specialiştii, colectivul de muncitori vor face totul ca După vizitarea cooperativei agricole de producţie din comuna „Gheorghe Doja“, conducătorii de partid şi de stat se îndreaptă spre reşedinţa judeţului Slobozia. De-a lungul străzilor oraşului, împodobite cu steaguri roşii şi tricolore, mii şi mii de cetăţeni aclamă, ovaţionează pe secretarul general al partidului. Dintr-o maşină deschisă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu împreună cu tovarăşii Paul Niculescu-Mizil şi Ilie Verdeţ, răspund aclamaţiilor populaţiei. In piaţa centrală a oraşului, oaspeţii sunt salutaţi cu acelaşi entuziasm de un mare număr de cetăţeni de toate profesiile, de toate vîrstele. Se află aici militari, membri ai gărzilor patriotice, ai detaşamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei, care prezintă onorul tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Intr-o atmosferă de puternică însufleţire are loc apoi o adunare populară. Apariţia secretarului general al partidului la tribuna amenajată în piaţă, este întîmpinată cu urale şi ovaţii. Se scandează : „P.C.R.“, „Ceauşescu“. Deschizînd adunarea, tovarăşul Vasile Marin primsecretar al Comitetului judeţean Ialomiţa al P.C.R., a salutat în numele tuturor locuitorilor din judeţ prezenţa conducătorilor de partid şi de stat pe meleagurile Ialomiţei. „Vizita dumneavoastră, tovarăşe Ceauşescu, în judeţul nostru demonstrează încă o dată, în mod convingător, grija permanentă a conducerii încercatului nostru partid faţă de destinele ţării, faţă de prezentul şi viitorul poporului român, capacitatea şi forţa inepuizabilă a partidului nostru de a ne mobiliza pentru învingerea greutăţilor şi asigurarea mersului mereu ferma să devină o unitate ■ bună. Una dintre cele mai puternice cooperativeagricole de producţie din judeţ este cea din comuna Gheorghe Lazăr. Cooperative are douăzecide ani de viaţă , douăzeci de ani care au demonstrat limpede ca, lumina ţăranilor de aici ca şi celor din întreaga ţară că drumul arătat de partid, drumul înfrăţirii ogoarelor, al agriculturii cooperatiste este drumul belşugului, al înfloririi satelor, al conectării la marele circuit al civilizaţiei socialiste. Cîteva cifre : cooperativa are 4 200 de hectare dintre care 3 800 teren arabil. Anul trecut, ea a obţinut 4 200 kg porumb şi 2 500 kg grîu la hectar. Veniturile cooperativei au fost de 25 milioane lei, cooperatorilor revenindu-le 32 lei la ziuamuncă. Se vizitează sectorul zootehnic. Impresionează plăcut spiritul gospodăresc ce se vădeşte aici, rezultatele obţinute : 2 100 litri lapte de la fiecare vacă şi 250 de ouă de la fiecare găină. Unind cunoştinţele şi strădania specialiştilor de înaltă calificare cu hărnicia ţăranilor cooperatori, aici în, cooperativa vizitată s-au obţinut rezultate al căror numire se poate condensa intr-un singur cuvînt: succese. Preşedintele cooperativei, Eroul Muncii Socialiste, Nicolae Andrei, dînd glas hotărîrii ţăranilor cooperatori, informează că ei şi-au suplimentat de cotind contractele cu statul şi vor da, suplimentar, 400 de porci îngrăşaţi. In timpul vizitării cooperativei, tovarăşul Ceauşescu a recomandat extinderea cooperării cu întreprinderile agricole de stat, arătînd că, in acest fel, rezultatele pot fi şi mai bune. La sfîrşitul vizitei, conducătorii de partid şi de stat sunt înconjuraţi din nou cu multă căldură de ţăranii cooperatori din comună. Adresîndu-se celor prezenţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu felicită pe cooperatori cu prilejul împlinirii a 20 de ani de la înfiinţarea cooperativei şi pe preşedintele ei, care, de la înfiinţarea cooperativei, conduce această unitate fruntaşă a agriculturii ţării noastre. Apreciind rezultatele bune obţinute în creşterea producţiei agricole şi zootehnice în toamne -sectoarele cooperativei, secretarul general al partidului urează ţăranilor cooperatori din comuna Gheorghe Lazăr noi succese în activitate, înainte pe drumul edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate, în patria noastră. Cu un înalt umanitarism şi cu o deosebită conştiinţă patriotică, toţi locuitorii Ialomiţei s-au integrat in marele efort general pentru ajutorarea zonelor calamitate, acordînd circa 35 milioane lei, însemnate cantităţi de produse agroalimentare, confecţii şi încălţăminte. Pentru înfăptuirea integrală a sarcinilor din ultimul an al cincinalului, muncitorii, inginerii şi tehnicienii unităţilor economice din judeţ au hotărît să realizeze suplimentar peste angajamentul iniţial pe acest an, 10 milioane lei la producţia marfă industrială, iar la produsele destinate pieţii interne — 5 milioane lei. Lucrătorii din unităţile agricole, analizînd posibilităţile de care dispun s-au angajat să dea suplimentar la fondul de stat mari cantităţi de produse agroalimentare. Harnicii noştri meşteri ai ogoarelor folosesc în aceste zile orice oră prielnică pentru recuperarea pagubelor pricinuite de revărsarea apelor pe cele 28 000 hectare teren arabil, care au fost inundate în judeţul nostru. Profund recunoscători grijii ce ne-o purtaţi, exprimîndu-ne încă odată marea bucurie de a vă avea în mijlocul nostru, vă asigurăm, iubite tovarăşe Ceauşescu, că vom investi toată puterea şi capacitatea noastră de muncă în scopul realizării şi depăşirii planului şi angajamentelor suplimentare asumate pentru înfăptuirea sarcinilor ce ne-au fost încredinţate de partid“. Luînd cuvîntul în numele muncitorilor şi specialiştilor din cadrul şantierului Combinatului de îngrăşăminte azotoase din Slobozia, maistrul constructor Emilian Dicu, aspus, printre altele : Pentru colectivul nostru de muncă, ca şi pentru toţi oamenii muncii din judeţul Ialomiţa vizita dumneavoastră, tovarăşe secretar generalTM al partidului, are, semnifica,,, ţii multiple şi-n profunde. Cunoaştem preocuparea conducerii partidului pen- tru dezvoltarea armonioasă a ţării şi în special a judeţelor odinioară rămase în urmă. Cunoaştem că judeţul Ialomiţa se bucură de o deosebită atenţie Dragi tovarăşi, Doresc în primul rînd să vă adresez dumneavoastră, locuitorilor oraşului Slobozia şi ai întregului judeţ Ialomiţa, un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat şi a guvernului Republicii noastre socialiste. (Aplauze puternice, urale). Am vizitat astăzi lucrările ce se desfăşoară de mai multe zile pe malul Dunării pentru a face faţă apelor în creştere ale fluviuluiAm rămas foarte plăcut impresionaţi şi suntem satisfăcuţi de hotărîrea, abnegaţia şi eroismul cu care oamenii muncii, ostaşii, membrii formaţiunilor patriotice şi tineretul din detaşamentele de pregătire militară, inclusiv studenţii veniţi din Bucureşti — acţionează pentru a asigura consolidarea şi înălţarea digurilor pentru a salva de la inundaţie zeci de mii de hectare, pentru a apăra recolta. Sunt convins că lucrările realizate, munca pe care o desfăşuraţi vor fi încununate de succes, că şi în acest judeţ — ca, de altfel, şi în alte părţi ale ţării — vom reuşi să facem faţă situaţiei, să învingem pericolele pe care le provoacă furia apelor. (Aplauze puternice). Cunoaşteţi că am avut — şi avem încă —inundaţii în multe zone ale patriei noastre, acestea au provocat pierderi deosebit de grele, atît populaţiei din oraşe şi sate, cît şi întreprinderilor, unităţilor agricole, economiei noastre naţionale. Dar trebuie să menţionez că datorită măsurilor ce s-au luat, muncii eroice desfăşurate zi şi noapte de zeci şi sute de mii de cetăţeni ai patriei noastre, s-au evitat pierderi şi mai mari. De aceea, doresc să adresez, şi cu acest prilej, mulţumiri şi felicitări atît celor care, în zona Dunării continuă să se lupte cu apele, cit şi celor care în întreaga patrie au desfăşurat o muncă titanică zăgăzuind in măsura posibilului, stihiile naturii. (Aplauze puternice, prelungite). Desigur, tovarăşi, nu are rost să vorbim doar despre ceea ce a fost. Fără îndoială, alta ar fi fost situaţia dacă am fi avut o primăvară bună. Dar răspunzînd intr-un singur glas, într-o deplină unitate de voinţă şi de acţiune, întregul nostru popor luptă î continuare pentru a stăvili apele, pentru a înlătura pagubele provocate, a reface locuinţele, întreprinderile, instituţiile, cooperativele, pentru a asigura desfăşurarea normală a activităţii. Menţionez că, de pe acum, cea mai mare parte a întreprinderilor, din partea dumneavoastră personal. Comuniştii, toţi lucrătorii şantierului nostru vă asigură, iubite tovarăşe Ceauşescu, că nu vom precupeţi nici un efort, că vom munci mai mult şi mai bine pentru a da cît mai repede in folosinţă acest important obiectiv. Ne , angajăm totodată, să accelerăm ritmul lucrărilor pentru a da în exploatare înainte de termen cele două obiective importante ce vor intra în producţie pînă la sfîrşitul acestui an . Facooperativelor şi instituţiilor din zonele care au avut de suferit de pe urma inundaţiilor, şi-au reluat activitatea ; multe din ele lucrează cu întreaga capacitate. (Aplauze puternice, prelungite). Întregul nostru popor a răspuns chemării partidului ajutând la refacerea grabnică a bunurilor distruse, la reluarea cursului normal al activităţii, la ajutorarea celor care au fost loviţi de calamităţi. S-au strîns sute şi sute de milioane de lei. S-a donat îmbrăcăminte, alimente, mii şi mii de oameni au mers in localităţile sinistrate spre a contribui la repunerea în producţie a unităţilor de producţie. Vor începe în curind, chiar în zilele următoare, lucrările de reconstrucţie a locuinţelor. Aşa cum aţi văzut din hotărîrea publicată astăzi în presă, printre celelalte măsuri adoptate s-a hotărît ca 5 000 de apartamente să fie construite peste plan, din contribuţia statului, în oraşele care au avut de suferit. (Aplauze puternice, urale , se scandează „Ceauşescu, Ceauşescu !“. Desigur, tovarăşi, şi pînă acum, în întreaga noastră activitate, în toate rezultatele obţinute în construcţia socialistă, în creşterea bunăstării poporului s-au evidenţiat unitatea şi hotărîrea de muncă a naţiunii noastre socialiste; această unitate nu s-a manifestat însă niciodată cu atîta tărie — aş putea spune — ca în aceste zile grele. Aceasta este o dovadă a nivelului înalt de conştiinţă a naţiunii noastre socialiste, a hotărîrii întregului popor ca, strîns unit în jurul partidului, să facă totul pentru a învinge orice greutăţi, pentru a asigura edificarea în ritm tot mai intens a socialismului, victoria comunismului in România. (Aplauze puternice, urale ; se scandează : „Ceauşescu-P.C.R. !“). Avem convingerea că, datorită măsurilor luate, angajamentelor asumate de clasa muncitoare, de ţărănime, de intelectualitate, de bărbaţi, femei, tineri şi vîrstnici de a asigura prin muncă intensă o producţie sporită, recuperarea pierderilor din unităţile care au avut de suferit de pe urma inundaţiilor, sarcinile de plan pe acest an vor fi în întregime realizate în industrie ; avem de asemenea, perspectiva ca prin muncă intensă şi în agricultură, cu toate greutăţile provocate de calamităţile naturale, să obţinem o recoltă bună. Suntem încredinţaţi că lucrătorii din agricultură, cooperatorii, inginerii, vor face totul pentru a recupera pagubele şi a asigura o bună recoltă in acest an. (Aprabrica de produse lactate şi Filatura de bumbac din Slobozia. Noi intelectualii, a spus în cuvîntul său profesoara Victoria Radu, de la liceul din localitate, participăm din tot sufletul alături de întregul nostru popor la recuperarea pierderilor pricinuite de furia naturii. Ne mobilizează entuziasmul dîrzenia şi umanismul, înalta conştiinţă civică şi tăria pe care ne-o dă Partidul Comunist Român, neobosita dumneavoastră muncă, tauze puternice , urale, se scandează: „Ceauşescu — P.C.R.“. Am vizitat in judeţul dumneavoastră două întreprinderi industriale, precum şi o întreprindere agricolă de stat şi o cooperativă agricolă. Am constatat că şi în acest judeţ — ca de altfel in întreaga ţară —oamenii muncii desfăşoară o activitate însufleţită, plină de elan, pentru a-şi îndeplini obligaţiile, pentru a contribui la învingerea greutăţilor provocate de calamităţi. De asemenea, am constatat cu bucurie că lucrătorii din agricultură, cooperatorii au obţinut rezultate bune, că, în general, pe cîmpiile Bărăganului, recolta se prezintă bine. Avem convingerea că oamenii muncii din judeţul Ialomiţa — muncitori, ţărani şi intelectuali — îşi vor aduce din plin contribuţia la realizarea planului pe acest an, la învingerea greutăţilor, şi — în acest fel — la asigurarea mersului înainte al patriei noastre socialiste. (Aplauze puternice, urale). Doresc să adresez felicitări tuturor muncitorilor din judeţul Ialomiţa, ţăranilor cooperatori, lucrătorilor din agricultură, intelectualilor, şi să le urez noi succese in activitatea lor. (Aplauze puternice, urale). Fireşte, tovarăşi, în aceste săptămîni ne-am concentrat mult atenţia şi eforturile pentru învingerea greutăţilor provocate de calamităţile naturale. Dar, totodată, ne-am preocupat şi ne preocupăm ca aceste greutăţi, aceste calamităţi, să nu influenţeze activitatea din celelalte părţi ale ţării. Dimpotrivă, căutăm să organizăm în aşa fel munca incit, în ansamblu, să asigurăm desfăşurarea în condiţii cît mai bune a activităţii economice şi sociale. Facem acest lucru convinşi că succesele pe care le obţinem în construirea socialismului, în ridicarea bunăstării poporului nostru, reprezintă o contribuţie concretă la dezvoltarea şi întărirea sistemului mondial socialist, la creşterea influenţei socialismului în întreaga lume. (Aplauze puternice, prelungite). Preocupîndu-ne în mod susţinut de dezvoltarea construcţiei socialiste în patria noastră, noi am considerat şi considerăm, totodată, necesar să ne aducem contribuţia activă la dezvoltarea colaborării cu ţările socialiste, cu partidele comuniste şi muncitoreşti, cu mişcarea antiimperialistă. După cum cunoaşteţi, chiar în această perioadă am avut în Bucureşti multe întilniri cu şefi de state, cu reprezentanţi ai altor ţări, cu varăşe Nicolae Ceauşescu. în aceste zile, cînd întreaga ţară, întregul nostru popor şi-au conjugat forţele pentru stăvilirea naturii dezlănţuite, pentru a da curs dezvoltării normale a vieţii, răspundem faptic şi cu energie, fără preget chemării partidului. Salutul muncitorilor, tehnicienilor şi inginerilor de la Fabrica de uleiuri comestibile din Slobozia, a fost adus de ing. Mircea Popel, directorul fabricii. Colectivul nostru a spus conducători şi delegaţi ai altor partide şi mişcări de eliberare naţională, am mers, de asemenea, la Moscova, considerînd că nu putem neglija problemele internaţionale chiar în condiţiile greutăţilor pricinuite de inundaţii. Dimpotrivă, tocmai datorită faptului că există o asemenea situaţie, trebuie să dezvoltăm o activitate internaţională mai intensă, convinşi că solidaritatea şi unitatea tuturor popoarelor, a tuturor forţelor progresiste constituie o garanţie a mersului înainte, a asigurării păcii. (Aplauze puternice, prelungite) . Noi nu am uitat nici în aceste zile că în diferite părţi ale globului pămintesc continuă războiul, că este necesar să acţionăm, să facem totul pentru a se pune capăt politicii de dominaţie şi dictat, colonialismului, pentru a impune în viaţa internaţională relaţii de colaborare şi înţelegere, principiile deplinei egalităţi în drepturi, ale respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, dreptul fiecărui popor de a-şi hotărî soarta aşa cum o doreşte. Suntem convinşi că aceste principii vor triumfa. (Aplauze puternice) Imbinînd preocupările naţionale cu cele internaţionale, partidul şi poporul nostru îşi îndeplinesc astfel atît obligaţiile faţă de ele înşile, cît şi faţă de mişcarea comunistă şi muncitorească internaţională, de cauza socialismului, a păcii şi progresului in lume. In felul acesta demonstrăm că între interesele naţionale şi solidaritatea internaţională există o strinsă unitate, că numai imbinînd în mod armonios preocuparea faţă de problemele naţionale — asigurind creşterea bunăstării şi dezvoltarea socialismului in propria ţară , cu solidaritatea internaţională, noi ne facem datoria de detaşament al mişcării comuniste, al forţelor păcii din întreaga lume. (Aplauze puternice) Doresc să aduc, şi cu acest prilej, mulţumiri tuturor statelor care, în aceste zile, şi-au exprimat simpatia faţă de poporul nostru, au oferit, sub diferite forme, ajutor ; doresc să mulţumesc, de asemenea, tuturor organizaţiilor internaţionale care ne-au dat sprijinul lor, cetăţenilor din diferite ţări ale lumii care au trimis ajutoare pentru sinistraţii din România. In toate acestea noi vedem o manifestare a simpatiei şi stimei de care se bucură poporul nostru în rindul celorlalte popoare ale lumii, pentru politica sa de prietenie şi colaborare cu toate naţiunile, pentru politica sa de pace. (Aplauze puternice, uitate) Exprimînd mulţumirile vorbitorul , a reuşit să stăpînească bine utilajele şi agregatele şi să atingem în scurt timp parametrii proiectaţi. Situaţia deosebită din ultima vreme a determinat colectivul fabricii noastre, ca, faţă de angajamentul iniţial de a realiza 5 milioane lei la valoarea producţiei globale, să-şi majoreze acest angajament cu încă 3 milioane“. Primit cu îndelungi aplauze, cu urale puternice a luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. noastre tuturor celor care ne-au ajutat şi ne ajută, îi asigurăm de simpatia şi solidaritatea noastră. Poporul român este şi va fi întotdeauna pentru prietenie in pace cu toate popoarele lumii. (Aplauze puternice) In încheiere, vă urez încă o dată, dumneavoastră, locuitorilor oraşului Slobozia — localitate care începe să devină o frumoasă capitală de judeţ — tuturor locuitorilor judeţului Ialomiţa, noi succese în muncă! Vă doresc multă sănătate şi fericire ! (Aplauze puternice prelungite , urale; se scandează îndelung ..CEAUŞESCU — P.C.R. !“) Luind cuvîntul în încheierea adunării populare, primul secretar al Comitetului judeţean de partid arată că oamenii muncii de pe aceste meleaguri, în frunte cu comuniştii, nu vor precupeţi nici un efort pentru îndeplinirea în mod exemplar a angajamentelor luate în producţie de toate colectivele din industria şi agricultura Ialomiţei, pentru ca şi acest judeţ să-şi aducă o contribuţie substanţială la recuperarea pagubelor provocate de calamităţile recente din ţara noastră, la realizarea integrală a planului pe 1970. Mitingul ia sfîrşit într-o atmosferă de puternic entuziasm. — ★ Vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a celorlalţi conducători de partid şi de stat in judeţul Ialomiţa, asemenea celorlalte întilniri din aceste zile de pe cuprin,sul patriei, a prilejuit o nouă şi vibrantă manifestare a unităţii de monolit a naţiunii noastre socialiste înjurul partidului comunist, al Comitetului său Central,, a demonstrat plenar forţa o, rînduirii noastre socialiste., Din munca şi roadele ei, din abnegaţia celor carepun stavilă apelor, a celor,, care pe ogoare şi în uzine, se străduiesc, zi şi noapte,, să dea ţării valorile mate-,, riale de care ea are atîtanevoie, din angajamentele reînnoite ale acestor zile, ■ desprindem hotărîrea de neclintit a tuturor fiilor acestui pămînt de a munci , în așa fel incit şiultimul an al cincinalului să fie încheiat cu succes. Este încă o dovadă a spiritului de responsabilitate, a înaltului patriotism al" constructorilor României Socialiste. ION MARGINEANU GEORGE RADU CHIROVICI STELIAN CONSTANTINESCU Foto : A. PASAT, A. ROSENTHAL Adunarea populară de la Slobozia Cuvintarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU In timpul adunării populare de la Slobozia