Napi Gazdaság, 2002. július (12. évfolyam, 125-147. szám)

2002-07-01 / 125. szám

A BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar a State University of New York, a Rochester Institute of Technology, a University of California at Berkeley és az Universität Karlsruhe közreműködésével 2002 szeptemberében egyetemünk ismét indítja hazánk egyik legnépszerűbb M­BA (Master of Business Administration) államilag akkreditált másoddiplomás, szakirányú továbbképzését Menedzsment, Pénzügyi és gazdasági, Minőség- és termelésmenedzsment, valamint Infokommunikáció szakirányokon. A képzés kétéves, az előadások választhatóan pénteken vagy szombaton hallgathatók. Minden tárgyhoz írásos tananyagot biztosítunk. Az előadások magyar mellett részben angol nyelven is hallgathatók. A jelentkezés alapfeltétele egyetemi vagy főiskolai végzettség. Jelentkezési határidő 2002. augusztus 30. További információk: BME, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Ipari Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék, till Budapest, Műegyetem rakpart 9. T. épület III. emelet 39., Telefon: (1) 463-20-20, (20) 463-20-20. Telefax: (1) 463-17-40 www.mba.bme.hu ♦ Szakképesített bankreferens/ BANKTANÁCSADÓI SZAKKÉPESÍTÉST NYÚJTÓ PROGRAM 1 (OKJ-54 344101) 2 éves normál vagy 1 éves intenzív távoktató program Célja: olyan bankszakemberek képzése, akik elmélyült bankszakmai ismeretekkel rendelkeznek és képesek betölteni bizonyos, jelenleg felsőfokú állami végzettséghez kötött munkaköröket. A hallgatóknak 5 kötelező és 2 szabadon választható tantárgyból kell sikeres vizsgát tenniük. Képesítés: az előírt 7 tantárgyból letett sikeres vizsga és eredményes szakdolgozatvédés esetén (min. 2, max. 4 év alatt) államilag elismert szakképesítés. (OKJ-szám: 54 3441 01) A képzés módja: konzultációkkal támogatott távoktatás. Tandíj: normál: 29 500 Ft tantárgyanként + konzultációs díj intenzív: 44 000 Ft tantárgyanként, konzultációval Jelentkezési határidő: normál és intenzív: 2002. augusztus 25. Keresztfélév: 2003. január 10. Felvilágosítás: Nemzetközi Bankárképző Központ 1022 Budapest, Csopaki u. 6-8. Telefon: 2240-715, 2247-483, Fax: 212-07-06, 489-0063, E-mail: febi@itcb.hu Kérje részletes tájékoztatónkat! KOREAI ÜZLETEMBER-TALÁLKOZÓ az ITDH és a Koreai Kereskedelmi Szövetség (KITA) szervezésében Hat koreai kereskedelmi vállalat képviselői vesznek részt a vásárlási szándékkal rendezett üzletember találkozón, ahol a következő termékek magyar gyártóival/exportőreivel kívánnak találkozni: - acél, ötvözött alumínium és egyéb fémhulladék - M/C, CNC esztergagép, marógép, szerszámok, FCD45 fémöntvény-feldolgozás - cérnakesztyű gumibevonattal - háztartási cikkek, konyhai edények, asztalterítők (H.S. 441900, 392410, 691110, 691200,701321,821591) - élelmiszer-ipari termékek (gyümölcs, gyümölcslé, dió, konzervek stb.) - elektronikai és gépészeti alkatrészek automatizált gyártáshoz - reptéri világítórendszer (H.S. 9405-40-9000) - fagyasztott disznóhús (H.S. 0203) Helyszín: Hotel Hyatt Regency, 1051 Budapest, Roosevelt tér 2. Időpont: 2002. július 8. hétfő 10:00-18:00 Érdeklődni és jelentkezni lehet: ITDH, Henter Ágnes programfelelős, henter@itd.hu; tel.: 1-472-8181; fax: 1-472-8180 O­RJEC JI­N MAGYAR BEFEKTETÉSI ÉS 1 11 D ) kereskedelemfejlesztési U­U Uls közhasznú társaság Befektetési tanácsadás RIVERSIDE Rt. www.riverside­budapest.hu Tel.: 224-9050 VÁLASSZA A SIKERT! Diplomás, angolul tudó, a sikert áhító hallgatók jelentkezését várja a Faust Sikeriskola. www.faust.solomnis.fw irodahaz@mail.datanet.fiu Telefon: 267-9372, fax: 267-9373 Velünk önerőből célt érhet,­­ mert megsokszorozzuk­­ a lehetőségeit. .­­y- VOLKSBANK ▼ Hungary Az osztrák tulajdonú Magyarországi Volksbank Rt. budapesti központjába keres SZÁMVITELI VEZETŐT. Feladatai: • a bank számviteli tevékenységének irányítása, szabályozása, ellenőrzése • a banki hálózati egységek adatszolgáltatásának megszervezése • éves zárások lebonyolítása, beszámolókhoz kapcsolódó könyvviteli zárlat végrehajtása, az év végi és az évközi leltározási munkák irányítása, ellenőrzése, kiértékelése • magyar és nemzetközi mérlegek, eredmény­kimutatások és kiegészítő mellékletek elkészítése. Elvárásaink: • felsőfokú szakirányú végzettség • hasonló területen szerzett 3 éves tapasztalat, vezetői gyakorlat • tárgyalási szintű angol- és/vagy németnyelv-tudás. Egy lendületes csapat tagjaként hosszú távú szakmai fejlődés lehetőségét és piacképes javadalmazást kínálunk. Fényképpel ellátott önéletrajzát és rövid motivációs levelét az alábbi címre várjuk: Magyarországi Volksbank Rt., Bebiák Miklós, 1088 Budapest, Rákóczi út 7„ e-mail: miklos.bebiak@volksbank.hu A NAPI Gazdaság Kiadó Kft. keres TELEFONMARKETING - TELESALES munkatársakat budapesti irodájába. Elvárásaink: X középfokú védettség, X felhasználói szintű PC-ismeret (Word, Excel), X kiváló kommunikációs képesség, X precizitás, megbízhatóság, nagy munkabírás. Előny: hasonló értékesítési területen szerzett tapasztalat. Sikeres pályázónknak egy most induló csapat tagjaként alap + jutalékos rendszerben működő juttatási csomagot és előrelépés lehetőséget biztosítunk. Fényképpel ellátott szakmai önéletrajzát „Pályázat” jeligével a következő címekre várjuk: NAPI Gazdaság Kiadó Kft., 1135 Budapest, Csata u. 32. E­mail: marketing@napi.hu Fax: 350-1117. BESZÁLLÍTÓI BESZERZÉSI FELHÍVÁS HU0006-02-01 A Nemzeti Kábítószer-Információs Kapcsolattartó Pont Intézményesítése c. Phare tenderre 1. Meghirdetésre hivatkozási száma EuropeAkV113012/D/S/HU 2. Finanszírozás HU0006-02-01 3. Szerződéskötő hatóság Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (CFCU) A SZERZŐDÉS ISMERTETÉSE 4. Szerződés leírása A pályázat irodai bútorokat, számítógépeket és egyéb irodai telekommunikációs berendezéseket tartalmaz a Nemzeti Kábítószer­információs Kapcsolattartó Pont, a Nemzeti Kábítószer Könyvtár és a Kábítószer Kereslet Csökkentési Forrásközpont részére. 5. Tételek száma és megnevezése A tender 4 Lot-ból áll, melyek a következők: Lot 1: Irodai bútorok Lot 2: Személyi számítógépek, notebook-ok és digitális berendezések Lot 3: Irodai berendezések Lot 4: Audiovizuális berendezések RÉSZVÉTEL FELTÉTELEI 6. Alkalmasságra és származásra vonatkozó szabályok A részvétel egyelő feltételek mellett nyitott a tagállamokból a Tanács vonatkozó határozata, vagy egyéb- a szerződés finanszírozásának keretéül szolgáló programra vonatkozó - dokumentum által szabályozott és/vagy meghatalmazott területről származó minden - akár egyénileg, akár konzorcium keretében pályázó - természetes és jogi személy előtt (lásd még a 21. pontot). A jelen szerződés értelmében szállított valamennyi árunak ezekből az országokból kell származnia. 7. Tendergarancia Minden pályázatnak tartalmazni kell a megajánlott ár 1%-ának megfelelő Euro értékű banki tendergaranciát. Ezt a tender­­garanciát a sikertelen ajánlattevők esetében a pályázati eljárás lezárása után, a sikeres ajánlattevő(k) esetében pedig a szerződés mindegyik fél általi aláírása után feloldják. A Szerződéskötő Hatóság akkor érvényesíti a tendergaranciát, ha az ajánlattevő nem teljesíti a pályázat keretében vállalt, kötelességeit 8. Maximális leszállítási határidő: 90 nap AJÁNLATTÉTEL 9. Hogyan lehet a tenderdossziét beszerezni A pályázati dosszié átvehető a Szerződéskötő Hatóságnál. A pályázatokat a dossziéban található, angol nyelven kitöltött pályázati űrlap kíséretében (Supply Tender Submission Form) kell benyújtani, amelynek utasításait és formai követelményeit szigorúan be kell tartani. Az ajánlattevőknek a jelen tenderre vonatkozó kérdéseiket írásban tehetik fel az alábbi címen Rózsa Judit, igazgató Államháztartási Hivatal Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (CFCU) Budapest Deák F. u. 5. H-1052 Fax: (+36-1)327-3572 vagy (+36-1)327-3573 Email: csilla.madarasz@ahh.gov.hu az 1. pontban megadott hivatkozási szám feltüntetésével, legalább 21 nappal a 21. pontban megadott tenderbenyújtási határidő előtt. A szerződéskötő hatóság köteles a tenderbenyújtási határidő előtt legalább 11 nappal írásban válaszolni valamennyi ajánlattevő kérdésére. 10. Tenderbenyújtási határidő 2002. augusztus 28.10.00 óra, CFCU (1052 Budapest, Deák Ferenc u. 5., 55. szoba) Az ezen határidő után beérkező tendereket nem viszik figyelembe. 11. A pályázatok felbontása: 2002. augusztus 28., 11.00 óra, helyszíne: Államháztartási Hivatal Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (CFCU) Budapest, Deák F. u. 5., 55. szoba H-1052 Jelen hirdetés csak tájékoztató jellegű, a pályázati felhívás teljes szövege a http://www.cfcu.hu internetes honlapon található meg! NAPI karrier Új elnök a Legfelsőbb Bíróság élén Az Országgyűlés kedden elsöprő többséggel választotta meg Lomnici Zoltánt hat évre a Legfelsőbb Bíróság elnöki tisztére. A döntés egy­ben azt jelenti, hogy az új főbíró az Országos Igazságszolgáltatási Ta­nács elnöke is lett. Lomnici 1954-ben született Budapesten, jogi tanulmányai befe­jezése után 1979- ben fogalmazóként lépett szolgálatba a Pesti Központi Kerü­leti Bíróságon, 1982 márciusától bíró. 1990-ben csoportve­zető-helyettessé, 1991 májusában leg­felsőbb bírósági bíró­vá nevezték ki, a Köz­­igazgatási Kollégiumban kapott beosztást. 1993 óta a Magyar Köz­­igazgatási Bírák Egyesületének elnöke, 1998 februárjától a Legfel­sőbb Bíróság főtitkára. Mintegy húsz könyv szakmai szerzője, társszer­zője, szerkesztője szakmai folyóiratoknak (Közigazgatási-Gazdasági Döntvénytár, Adó, vám és illeték, Bírósági Határozatok). Tagja a Ma­gyar Jogász Szövetség tudományos bizottságának, az Európai Jogaka­démia alelnöke. Ragáts Imre lett az MTV Rt. alelnöke Mendreczky Károly, az MTV Rt. elnöke - 2002. június 24-i hatállyal - gazdasági alelnökké nevezte ki Ragáts Imrét, a te­levízió eddigi gazdasági főigazgatóját. A 41 éves pénzügyi szakember 1997 óta töltött be különféle vezető­i beosztásokat a Magyar Televízióban, ezt megelőzően hét évig az Ernst & Young nemzetközi könyv­­vizsgáló cégnél dolgozott. Tíz éve tanít a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán, koráb­ban a Közgazdaság-tudományi Egyetem oktatója volt. Nős, két lánya van. Az új al­­elnök kinevezését a tévéelnök az MTV Rt. folyamatban lévő szerkeze­ti átalakításával és a gazdasági tevékenység élénkítésével indokolta. Hatvani a Le Meridien értékesítési igazgatója Május végétől Hatvani Ágnes a Le Meri­dien Budapest értékesítési igazgatója, Jábor Mária értékesítési és marketingigaz­gató helyetteseként. A június 27-i szá­munkban tévesen a szálloda igazgatója­ként említett 30 éves szakember előző­leg a Hotel Inter-Continental Budapest sales menedzsereként tevékenykedett corporate, bankett és konferencia & incentive területeken. Angolul, spanyolul, hollandul és franciául beszél. SUPPLY PROCUREMENT NOTICE HU0006-02-01 Instutionalization of the Hungarian Drug Information Focal Point PHARE tender 1. Publication reference EuropeAld/113012/D/SV/HU 2. Financing HU0006-02-01 3. Contracting authority Central Finance and Contrasts Unit (CFCU) Contract Description 4. Contract description The contract includes furniture, office IT and telecommunication equipment for the Hungarian Drug Information Focal Point, the National Drug Library and the Drug Demand Reduction Resource Centre. 5. Number and titles of Lots The contract is divided into 4 (four) lots, which are the following: Lot 1: Office furniture Lot 2: Personal computers, notebooks and digital equipment Lot 3: Office equipment Lot 4: Audio & video equipment CONDITIONS OF PARTICIPATION 6. Eligibility and rule of origin Participation is open on equal terms to all natural and legal persons (participating either invidually or in a grouping (consortium) of tenderers) of the Member States and the countries and territories of the regions covered and/or authorised by the Regulation or other specific instruments applicable to the programme under which the contract is financed (see also item 21 below). All goods provided for this contract must originate in these countries. 7. Tender guarantee Tenderes must provide a tender guarantee of 1% of the value of Tenderer's proposed price in Euro when sublimitting a tender. This guarante will be released to unsuccessful tenderers once the tender procedure has been completed and to the succesful tenderer(s) upon signature of the oontract by all parties. This guarantee will be called upon if the tenderer does not fulfil all obligations stated in its tender. 8. Maximum delivery period 90 days TENDERING 9. How to obtain the tender dossier The tender dossier is available for collection from the Contracting Authority. Tenders must be submitted using the standard tender submission form included in the tender dossier, whose format and instructions must be strictly observed. Tenders with questions regarding this tender should send them in writing to Ms. Judit Rózsa, director Államháztartási Hivatal Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (CFCU) Budapest, Deák F. u. 5. H-1052 Fax: (+36-1)327-3572 or ( + 36-1)327-3573 Email: csilla.madarasz@ahh.gov.hu (mentioning the Publication Reference shown in item 1) at least 21 days before the deadline for submission of tenders given in item 19. The Contracting Authority must reply to all tenderer's questions at least 11 days before the deadline for submission of tenders. 10. Deadline for submission of tenders 28. August, 2002, 10.00 am at the CFCU (1052 Budapest, Deák Ferenc u. 5., room 55.) Any tender received after this deadline will not be considered. 11. Tender opening session Államháztartási Hivatal Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (CFCU) Budapest, Deák F. u. 5. Room, 55 H-1052 This publication is for information only, the full text of the Procurement Notice can be found on the following web-site: http://www.cfcu.hu gazdaság MENEDZSERKERESŐ 2002. JÚLIUS 1.

Next