Napi Gazdaság, 2014. szeptember (24. évfolyam, 168-189. szám)
2014-09-01 / 168. szám
» üzleti és pénzügyi hírlap » MNB Csökkent a lakosság hitel- és betétállománya Napi Gazdaság A háztartások nettó hiteltörlesztők voltak júliusban, valamint betéteik állománya is tovább csökkent a szezonálisan igazított adatok szerint, a vállalatok hitelállománya szintén csökkent, míg betéteiket növelték - derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénteken közzétett statisztikájából. Tranzakciókból adódóan a háztartások hitelállománya szezonálisan igazítva 20,1 milliárd forintos csökkentést mutatott. Szezonális igazítás nél A devizahitelek állománya 33,6 milliárd forinttal csökkent kür 12,1 milliárd forinttal csökkent az állomány, ezen belül a forinthiteleké 21,5 milliárd forinttal bővült, míg a lakossági devizahitelek állománya 33,6 milliárd forinttal csökkent. A háztartások betétállománya csak a tranzakciókat figyelembe véve, szezonálisan igazítva 27,1 milliárd forinttal, míg igazítás nélkül 11,6 milliárd forinttal csökkent. A szezonálisan nem korrigált adatok szerint a forintbetétek esetében 4 milliárdos betételhelyezés, a devizabetéteknél pedig 15,7 milliárd forint nettó betétkivonás történt,.... ENERGIASZOLGÁLTATÁS Üresek az ügyfélszolgálati irodák Rengeteg kihasználatlan ügyfélszolgálati iroda keletkezett azáltal, hogy tavaly a parlament a korábbiaknál jóval több panaszpont létesítését írta elő az energiaszolgáltatóknak - derült ki körképünkből. Van azonban olyan társaság is, amelynél összességében nőtt a személyes ügykezelések száma. Egyes energiaszolgáltatók esetében elenyésző az információs pontok forgalmaFotó Bach Máté Dékány Lóránt Jelentős részben gyakorlatilag üresen állnak azok az új ügyfélszolgálati irodák és információs pontok, melyeket az energiaszolgáltatók tavaly jogszabályi kötelezettség miatt nyitottak. Az EDF Démásznál lapunkkal azt közölték, a korábbi összesen 19 helyett tavaly október óta 5 állandó irodát, 27 fiókirodát és 18 információs pontot üzemeltetnek, ami tízmilliókat jelent többletköltségben. A több iroda megnyitásával azonban nem változott a személyes megkeresések száma, vagyis az egy irodára jutó kihasználtság alacsonyabb lett. Havonta átlagosan 20 ezer ügyfelünk keresi fel az ügyfélszolgálati irodákat. Az információs pontok forgalma ugyanakkor elenyésző, egy-egy településen havonta még tízen sem fordulnak meg ezekben - fogalmazott közlésében az áramszolgáltató cég. A GDF Sueznél szintén arról számoltak be, hogy ugyan a korábbi 25-ről csaknem kétszeresére emelkedett ügyfélszolgálati és panaszkezelési irodáik száma tavaly, az azt megelőző időszakhoz képest nem emelkedett meg az ügyfélforgalom. Ugyancsak évek óta csökken a személyes megkeresések száma a Főgáznál. Mint lapunk kérdésére tudatták, az ügyfélszolgálatok kihasználtsága is egyre alacsonyabb, ami igaz az újonnan kialakított irodákra nézve is. .Az Elmű-Émásznál az új irodák forgalma nem jelentős, aminek egyik oka tapasztalatuk szerint az állami rezsipontok megnyitása, a másik pedig az, hogy az ügyintézés több mint kétharmada ma már online vagy telefonon zajlik. A Tigáznál ezzel szemben nőtt a személyes megkeresések száma. A gázszolgáltató közlése szerint tavaly október óta 13 százalékkal nőtt a forgalom az irodákban, bár a társaságnál megjegyezték, ez független az új ügyfélszolgálati pontok megnyitásától. Hasonló növekedést várnak idén augusztus és december között 2013 azonos időszakához képest is. Ezáltal a Tigáznál a személyes ügyfélszolgálaton ügyet intézők aránya nagyságrendileg 5 százalékkal emelkedett az összes megkereséshez képest. Hozzátették, az ügyfélszolgálati irodák kihasználtsága a korábbi időszakhoz hasonlóan alakult. Mivel a törvényi előírások nem igazodnak az egyes szolgáltatási területeken (járásokban) kiszolgált felhasználói számokhoz, így az egyes ügyfélszolgálati fiókirodák kihasználtsága jelentősen eltér. A ritkábban lakott és alacsonyabb felhasználói számú járásokban az újonnan megnyitott fiókirodák felhasználói forgalma jelentéktelen - áll a szolgáltató válaszában. A Tigáz évente nagyságrendileg 160 millió forintot költ az új irodák fenntartására. Az E.Onnál nem okozott jelentősebb változást, hogy tavaly október óta minden járásközpontban ügyfélszolgálati irodát és minden 5000 főnél nagyobb településen információs pontot kellett létesítenie. A társaság ugyanis jóformán csak áthelyezte az ügyfélszolgálatai egy részét más településekre, így a szabályozás csak mérsékelt többletköltséggel járt. A személyes megkeresések száma viszont itt sem változott. ,.............. -I-!" . A Tigáz évi 160 milliót költ az új irodákra .. www.napigazdasag.hu , 2014. szeptember 1., hétfő MAGYAR GAZDASÁG 3 Teljesen csak akkor bízunk meg a másikban, ha már van közös történetünk, harmonikus a kapcsolatunk. Ha így van a szerelemben, a barátságban, a munkában, miért lenne másképp a pénzügyekben? Tudjuk, hogy a Magyar Állampapír biztonságos, változatos futamidőket kínál és kiemelkedő kamatot ad. De a számokon túl ez a történet másról is szól: az Önök bizalmáról. És ez a legfontosabb. Kapható a Magyar Államkincstárban, a Postán és az Elsődleges forgalmazóknál. Ilim III mllm III nlllll MAGYAR ÁLLAMPAPÍR ■ TÖBB MINT ÜZLET ■ www.allampapir.hu