Napi Gazdaság, 2014. szeptember (24. évfolyam, 168-189. szám)

2014-09-01 / 168. szám

» üzleti és pénzügyi hírlap » MNB Csökkent a lakosság hitel- és betét­­állománya Napi Gazdaság A háztartások nettó hiteltörlesztők voltak júliusban, valamint betéteik ál­lománya is tovább csökkent a szezo­nálisan igazított adatok szerint, a vál­lalatok hitelállománya szintén csök­kent, míg betéteiket növelték - derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénteken közzétett statisztikájából. Tranzakciókból adódóan a háztartá­sok hitelállománya szezonálisan iga­zítva 20,1 milliárd forintos csökken­tést mutatott. Szezonális igazítás nél­ A devizahitelek állománya 33,6 milliárd forinttal csökkent kür 12,1 milliárd forinttal csökkent az állomány, ezen belül a forinthitele­ké 21,5 milliárd forinttal bővült, míg a lakossági devizahitelek állománya 33,6 milliárd forinttal csökkent. A háztartások betétállománya csak a tranzakciókat figyelembe véve, sze­zonálisan igazítva 27,1 milliárd fo­rinttal, míg igazítás nélkül 11,6 mil­liárd forinttal csökkent. A szezoná­lisan nem korrigált adatok szerint a forintbetétek esetében 4 milliárdos betételhelyezés, a devizabetéteknél pedig 15,7 milliárd forint nettó be­tétkivonás történt,...­­. ENERGIASZOLGÁLTATÁS Üresek az ügyfélszolgálati irodák Rengeteg kihasználatlan ügyfélszolgálati iroda keletkezett azáltal, hogy tavaly a parlament a korábbiaknál jóval több panaszpont létesítését írta elő az energiaszolgáltatóknak - derült ki körképünkből. Van azonban olyan társaság is, amelynél összességében nőtt a személyes ügykezelések száma. Egyes energiaszolgáltatók esetében elenyésző az információs pontok forgalma­Fotó Bach Máté Dékány Lóránt Jelentős részben gyakorlatilag üresen állnak azok az új ügyfélszolgálati irodák és információs pontok, melyeket az energiaszolgáltatók tavaly jogszabályi kötelezettség miatt nyitottak. Az EDF Démásznál lapunkkal azt közölték, a korábbi összesen 19 he­lyett tavaly október óta 5 állandó irodát, 27 fiók­irodát és 18 információs pontot üzemeltetnek, ami tízmilliókat jelent többletköltségben. A több iroda megnyitásával azonban nem változott a személyes megkeresések száma, vagyis az egy irodára jutó ki­használtság alacsonyabb lett. Havonta átlagosan 20 ezer ügyfelünk keresi fel az ügyfélszolgálati irodá­kat. Az információs pontok forgalma ugyanakkor elenyésző, egy-egy településen havonta még tízen sem fordulnak meg ezekben - fogalmazott közlé­sében az áramszolgáltató cég. A GDF Sueznél szintén arról számoltak be, hogy ugyan a korábbi 25-ről csaknem kétszeresére emel­kedett ügyfélszolgálati és panaszkezelési irodáik szá­ma tavaly, az azt megelőző időszakhoz képest nem emelkedett meg az ügyfél­­forgalom. Ugyancsak évek óta csökken a személyes megkeresések száma a Fő­gáznál. Mint lapunk kérdésére tudat­ták, az ügyfélszolgálatok kihasznált­sága is egyre alacsonyabb, ami igaz az újonnan kialakított irodákra nézve is. .Az Elmű-Émásznál­ az új irodák forgal­ma nem jelentős, aminek egyik oka tapasztalatuk szerint az állami rezsipontok megnyitása, a másik pedig az, hogy az ügyintézés több mint kétharma­da ma már online vagy telefonon zajlik. A Tigáznál ezzel szemben nőtt a személyes meg­keresések száma. A gázszolgáltató közlése szerint tavaly október óta 13 százalékkal nőtt a forgalom az irodákban, bár a társaságnál megjegyezték, ez független az új ügyfélszolgálati pontok megnyi­tásától. Hasonló növekedést várnak idén augusz­tus és december között 2013 azonos időszakához képest is. Ezáltal a Tigáznál a személyes ügyfél­­szolgálaton ügyet intézők aránya nagyságrendi­leg 5 százalékkal emelkedett az összes megkere­séshez képest. Hozzátették, az ügyfélszolgálati iro­dák kihasználtsága a korábbi időszakhoz hason­lóan alakult. Mivel a törvényi előírások nem iga­zodnak az egyes szolgáltatási területeken (járá­sokban) kiszolgált felhasználói számokhoz, így az egyes ügyfélszolgálati fiókirodák kihasználtsága je­lentősen eltér. A ritkábban lakott és alacsonyabb felhasználói számú járásokban az újonnan meg­nyitott fiókirodák felhasználói forgalma jelenték­telen - áll a szolgáltató válaszában. A Tigáz éven­te nagyságrendileg 160 millió forintot költ az új irodák fenntartására. Az E.Onnál nem okozott jelentősebb változást, hogy tavaly október óta minden járásközpontban ügy­félszolgálati irodát és minden 5000 fő­nél nagyobb településen információs pontot kellett létesítenie. A társaság ugyanis jóformán csak áthelyezte az ügyfélszolgálatai egy részét más tele­pülésekre, így a szabályozás csak mér­sékelt többletköltséggel járt. A szemé­lyes megkeresések száma viszont itt sem változott. ,.............. -I-!" . A Tigáz évi 160 milliót költ az új irodákra .. www.napigazdasag.hu , 2014. szeptember 1., hétfő MAGYAR GAZDASÁG 3 Teljesen csak akkor bízunk meg a másikban, ha már van közös történetünk, harmonikus a kapcsolatunk. Ha így van a szerelemben, a barátságban, a munkában, miért lenne másképp a pénzügyekben? Tudjuk, hogy a Magyar Állampapír bizton­ságos, változatos futamidőket kínál és ki­emelkedő kamatot ad. De a számokon túl ez a történet másról is szól: az Önök bizalmáról. És ez a legfontosabb. Kapható a Magyar Államkincstárban, a Postán és az Elsődleges forgalmazóknál. Ilim­ III ml­lm III nlllll MAGYAR ÁLLAMPAPÍR ■ TÖBB MINT ÜZLET ■ www.allampapir.hu

Next