Román Nyelvű Katolikus Gimnázium, Naszód, 1913

— 32 — b) Görögpótló és szabadk­ézirajz, heti 2 órában. Az állat- és nö­vényvilágból vett alakzatok rajzolása. — Emberi fejek rajzolása gipszmodellek után. — Tanár: Simon Tivadar. Magarország története, heti 3 órában. Tankönyv: Ribáry F. és Mangold L., Magyarország története, román fordításban. Magyarország a római hódítás előtt, a rómaiak uralma alatt és a népvándorlás idejében. Az ország története a magyarok letelepe­dése óta a legújabb korig, különös tekintettel az államintézmények fejlődésére, továbbá a gazdasági és a kulturális viszonyok átala­kulására. Magyarország szerepe az egyetemes történelemben és Ausztriával való összeköttetései. Az ország politikai, gazdasági és műveltségi állapota a jelen időben. — Tanár: Leni Valér dr. Mennyiségtan, az Algebra, heti 2 órában. Tankönyv: E. Viciu „Algebra“. Kombinatorika (kombinációk, permutációk és va­­riácziók, binomiális tantétel, a valószínűség kiszámítása). Az egész tananyag ismétlése alkalmazással az aritmetika és geometria köré­ből vett feladványokra. b) Geometria, heti 1 órában. Tankönyv: Sárkány „Geometria“ ford. Viciu­ Hossu. Bevezetés a gömbhárom­szögtanba. A derék és ferdeszögü gömbháromszög megoldása. Alkalmazások. Az egész geometriai tananyag ismétlése. Havonként egy iskolai írásbeli dolgozat. — Tanár: Domide Emil. Fizika, heti 4 órában. Hőtan, mágnesség és elektromosság. A kozmographia elemei. Az egész tananyag ismétlése. Tankönyv: Abt A. dr. „Fizica experimentală“ Hosszú J., Vid­u Em. —Tanár: Domide Emil. Bölcsészeti előtan, heti 3 órában, a) A tapasztalati lélek­tanból : az idegrendszer szerepe a lelki tünemények létesítésében és a psychophysika főbb adatai. A lelki tünemények: a megisme­rés, érzelmek és akarás tüneményei. b) A logikából: A logikai gondolkodás és fejlődése. A fogalmak, ítéletek és következtetés elmélete. A meghatározás, felosztás és bizonyítás. A módszerek. A tudományok osztályozása. — Tanár: Richigeni Vazul.

Next