Román Nyelvű Katolikus Gimnázium, Naszód, 1913
— 32 — b) Görögpótló és szabadkézirajz, heti 2 órában. Az állat- és növényvilágból vett alakzatok rajzolása. — Emberi fejek rajzolása gipszmodellek után. — Tanár: Simon Tivadar. Magarország története, heti 3 órában. Tankönyv: Ribáry F. és Mangold L., Magyarország története, román fordításban. Magyarország a római hódítás előtt, a rómaiak uralma alatt és a népvándorlás idejében. Az ország története a magyarok letelepedése óta a legújabb korig, különös tekintettel az államintézmények fejlődésére, továbbá a gazdasági és a kulturális viszonyok átalakulására. Magyarország szerepe az egyetemes történelemben és Ausztriával való összeköttetései. Az ország politikai, gazdasági és műveltségi állapota a jelen időben. — Tanár: Leni Valér dr. Mennyiségtan, az Algebra, heti 2 órában. Tankönyv: E. Viciu „Algebra“. Kombinatorika (kombinációk, permutációk és variácziók, binomiális tantétel, a valószínűség kiszámítása). Az egész tananyag ismétlése alkalmazással az aritmetika és geometria köréből vett feladványokra. b) Geometria, heti 1 órában. Tankönyv: Sárkány „Geometria“ ford. Viciu Hossu. Bevezetés a gömbháromszögtanba. A derék és ferdeszögü gömbháromszög megoldása. Alkalmazások. Az egész geometriai tananyag ismétlése. Havonként egy iskolai írásbeli dolgozat. — Tanár: Domide Emil. Fizika, heti 4 órában. Hőtan, mágnesség és elektromosság. A kozmographia elemei. Az egész tananyag ismétlése. Tankönyv: Abt A. dr. „Fizica experimentală“ Hosszú J., Vidu Em. —Tanár: Domide Emil. Bölcsészeti előtan, heti 3 órában, a) A tapasztalati lélektanból : az idegrendszer szerepe a lelki tünemények létesítésében és a psychophysika főbb adatai. A lelki tünemények: a megismerés, érzelmek és akarás tüneményei. b) A logikából: A logikai gondolkodás és fejlődése. A fogalmak, ítéletek és következtetés elmélete. A meghatározás, felosztás és bizonyítás. A módszerek. A tudományok osztályozása. — Tanár: Richigeni Vazul.