Năzuința, ianuarie-martie 1983 (Anul 16, nr. 1282-1294)

1983-01-05 / nr. 1282

ANUL XVI NIr. 1282 miercuri 5 januarie li>838 PAGINI 1 LEU til ID . ? ,í Proletari din toate țările. unifică 1 ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL PCR ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN III DIN SUMAR : -0 Revelion ’83 (In pag. a II-a) 0 Ideile Conferinței Naționale a P.C.R., programul nostru de acțiune (în paginile IV—V) 0 Culturale (In pag. a VI-a) 0 Informații 0 Sport (In pag. a Vil-a) (In pag. a VIII-a) MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul Nicolae ceaușescu Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1982 CU noi succese importante în dezvoltarea economico-socială, în sporirea avuției materiale și spirituale a patriei. In condițiile grele, determinate de accentuarea crizei economice mondiale, cît și de unele lipsuri ce s-au manifestat în diferite sectoare de activitate, industria românească a continuat să se dezvolte, am obținut rezultate de seamă în creșterea producției agricole, realizînd o producție de cereale de 1000 kg pe locuitor, s-au înfăptuit neabătut măsurile privind autoconducerea și autoaprovizionarea, ridicarea bunăstării materiale și spirituale a poporului. Cu toate acestea, trebuie să spunem deschis, și la terminarea celui de-al doilea an al actualului cincinal, că rezultatele obținute nu ne pot mulțumi, că, dacă în toate sectoarele s-ar fi acționat cu mai multă răspundere și fermitate, am fi putut să obținem rezultate și mai bune. La Conferința Națională a partidului am analizat pe larg stadiul actual al edificării socialismului în România, drumul străbătut de poporul nostru, sub conducerea Partidului Comunist Român, în ridicarea gradului de civilizație al patriei, în creșterea forței economice și politice, în întărirea independenței și suveranității României socialiste. La sfîrșitul acestui an am sărbătorit cea de-a 35-a aniversare a proclamării Republicii, care a marcat de fapt trecerea la revoluția și construcția socialistă în patria noastră. Mărețele realizări obținute în anii construcției socialiste demonstrează cu putere justețea politicii partidului nostru care aplică în mod creator adevărurile generale la condițiile concrete din țara noastră, reprezintă o expresie a forței creatoare a clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, a întregului nostru popor, care, stăpîn pe destinele sale, își făurește în deplină libertate propriul său viitor socialist și comunist. Acum, la încheierea unui an de muncă eroică, plină de dăruire pentru progresul și propășirea patriei, adresei clasei noastre muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului popor cele mai calde felicitări și urarea de noi și strălucite victorii în măreața operă de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și de înaintare a României spre comunism ! Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste. Intrăm în noul an 1983 cu un program clar de muncă privind dezvoltarea armonioasă economico-socială a țării, în vederea înfăptuirii neabătute a hotărîrilor Congresului al XII-lea, a programelor și hotărîrilor Conferinței Naționale a partidului. In centrul activității din anul viitor se află realizarea obiectivului strategic, economic și politic, de trecere patriei noastre la un nou staadiu de dezvoltare, de realizare a unei noi calități a muncii și vieții în toate domeniile. Planul unic de dezvoltare economico-socială pe 1983 prevede dezvoltarea producției industriale într-un ritm mai înalt decît în primii doi ani ai actualului cincinal, creșterea mai puternică a producției agricole vegetale și animate, realizarea programului privind autoconducerea și autoaprovizionarea, ridicarea pe această bază a nivelului de trai material și spiritual al poporului — țelul suprem al politicii partidului, esența societății socialiste multilateral dezvoltate. Deși condițiile economice internaționale continuă să fie grele, avem în vedere să acționăm cu toată hotărîrea pentru diminuarea tot mai mult a influențelor crizei economice mondiale, pentru îmbunătățirea activității în toate sectoarele, asigurînd astfel mare, dezvoltarea, în contieconomico-socială a patriei. In înfăptuirea acestor obiective va trebui să punem pe primul plan realizarea programelor privind dezvoltarea mai puternică a bazei energetice și de materii prime, recuperarea și refolosirea materialelor, reducerea consumurilor energetice și materiale, a cheltuielilor de producție în general, creșterea mai puternică a productivității muncii, ridicarea nivelului tehnic și al calității produselor, perfecționarea mecanismului economic, creșterea eficienței economice și întărirea autoconducerii muncitorești. O atenție deosebită trebuie să acordăm științei, învățămîntului și culturii, ridicării nivelului de pregătire profesională și tehnică, pregătirii politice, educării și formării omului nou. Este necesar ca toate colectivele de oameni ai muncii, consiliile de conduce- Continuare in pag. a Ill-a ELENA CEAUSESCU, strălucit militant revoluționar, savant de reputație mondială Pentru întregul popor român constituie azi, în prag de zi aniversară, un motiv de profundă mîndrie și satisfacție faptul că din rîndurile sale se afirmă o asemenea personalitate ca tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu, ale cărei calități politice și profesionale, a cărei activitate plină de dăruire și pasiune oferă un măreț exemplu pentru ceea ce înseamnă afirmarea plenară a femeii în socialistă, a societatea noastră întregii noastre clase muncitoare, întreaga viață a tovarășei Elena Ceaușescu este strîns legată de istoria luptei revoluționare a partidului nostru comunist, de marile bătălii politice care au condus la biruința socialismului în patria noastră. Tovarășa Elena Ceaușescu s-a încadrat încă din fragedă tinerețe în mișcarea muncitorească revoluționară și s-a aflat alături de tovarășul Nicolae Ceaușescu în primele rînduri ale luptei pentru democrație și dreptate socială progres, pentru și națională, căsindu-se în focul marilor bătălii de clasă. Viața și lupta sa se înscriu pentru eternitate în istoria partidului nostru comunist și a țării. Savant de reputație mondială, tovarășa Elena Ceaușescu se află de peste două decenii în fruntea cercetării în domeniul chimiei din România, conducînd întreaga activitate de cercetare din țară cu remarcabilă competență, asigurîndu-i dezvoltarea în conti-Continuare în paga IlI-a Ample orientări programatice pentru înfăptuirea noii revoluții agrare în România Plenara lărgită a Consiliului National al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor, care și-a desfășurat lucrările in zilele de 27 și 28 decembrie trecut, a analizat — în lumina hotărîrilor Conferinței Naționale a partidului, într-un climat de fermă răspundere — căile înfăptuirii noii revoluții agrare, ale creșterii rapide și substanțiale a producției agricole vegetale și animale, ale îndeplinirii tuturor sarcinilor care vizează realizarea programelor de autoconducere și autoaprovizionare teritorială. Lucrările plenarei — îndeosebi luările de cuvînt ale participanților și hotărîrile adoptate — au demonstrat dorința întregii noastre țărănimi, a tuturor celor ce lucrează în agricultură, de a înfăptui neabătut istoricele hotărîri ale Congresului al XII-lea, ale Conferinței Naționale a partidului, astfel nicit să sporească rolul agriculturii, industriei alimentare și sectorului de gospodărire a apelor la progresul general al patriei, la ridicarea nivelului de trai al poporului. Cu o atenție deosebită profundă angajare, participaniții la plenară au urmărit cuvintarea conducătorului partidului și statului nostru, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, a cărui gîndire și acțiune revoluționară, a cărui activitate pilduitoare reprezintă chezășia dezvoltării noastre economicosociale, înaintării ferme a României pe drumul socialismului și comunismului. Analiza făcută de secretarul general al partidului, asupra stadiului actual de dezvoltare a agriculturii, în contextul dezvoltării întregii economii românești, orientările și indicațiile date se constituie într-un vast insuflețitor program de acțiunine pentru afirmarea unei noi calități în toate ramurile acestor importante sectoare ale economiei naționale. Desigur, în perioada ce urmează acest document de o excepțională însemnătate va fi studiat amănunțit, însușit și aplicat de organele și organizațiile de partid și, sub conducerea lor, de către toți acei ce lucrează în aceste domenii, de către toți acei ce contribuie la înzestrarea tehnico-materială a agriculturii, de toate cadrele de conducere și organismele respective. Citind și studiind această importantă cuvîntare ne-am dat seama de la bun început că ceea ce se desprinde cu cla Confin tiare in pag a III -a