Năzuința, ianuarie-martie 1984 (Anul 17, nr. 1335-1347)

1984-01-07 / nr. 1335

? ít ANUL XVII Nr. 1335 SÎMBATA s 7 i ianuarie 1984 j 1 8 PAGINI 1 LEU I ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL PC.R. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN DIN SUMAR Q Unirea — sentiment statornic și trăsătură fundamentală a istoriei noastre. (in pag. a II-a) 13 O operă științifică de valoare inestimabilă. (în pag. a III-a) 1g| Anul 1981, an record în toate unitățile economice. (în pag. IV—V) Bl Informații. (în pag. a VI-a) B Sport. (in pag. a VIII-a) Dragi tovarăși și prieteni, cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1983 cu satisfacția de a fi realizat noi progrese in dezvoltarea economico-socială a patriei, în mersul său înainte pe calea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate. Prin munca întregului popor a sporit avuția socialistă a țării. România a urcat noi trepte de civilizație materială și spirituală. In industrie, planul a fost îndeplinit în bune condiții, cu un ritm de creștere de circa 5 la sută, iar în agricultură, deși am avut un an greu datorită secetei prelungite, am obținut o recoltă care asigură buna aprovizionare a populației. S-au dezvoltat, de asemenea, și celelalte sectoare, învățămintul, știința, cultura — factori fundamentali ai edificării noii orînduiri. Aplicînd ferm hotărîrile Conferinței Naționale, am reușit să depășim unele greutăți care s-au manifestat in primii doi ani ai cincinalului și să obținem, pe ansamblu, realizări importante, care asigură îndeplinirea în bune condiții a întregului cincinal 1981—1985. Pe baza realizărilor obținute, am putut trece la majorarea cu circa 5 la sută a retribuției reale, precum și la alte măsuri de perfecționare a mecanismului economico-financiar, de aplicare fermă a principiilor socialiste de retribuție după munca depusă, după contribuția adusă la sporirea avuției naționale. Toate aceste realizări demonstrează cu putere justețea politicii partidului, realismul și caracterul mobilizator al planurilor și programelor noastre de dezvoltare socialistă. Ele ilustrează minunata forță creatoare a poporului, care, liber și stăpîn pe destinele sale, acționează în strînsă unitate pentru progresul și înflorirea României socialiste, pentru întărirea independenței și suveranității sale. Acum, cînd încheiem încă un an de muncă și înfăptuiri, doresc ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, să adresez eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului popor, cele mai calde felicitări și urări de noi succese în viitor. Dragi tovarăși și prieteni, cetățeni ai României socialiste. Intrăm în Anul Nou, 1984 — cel de-al patrulea an al actualului cincinal — cu un program de activitate temeinic fundamental, elaborat cu participarea activă a tuturor organismelor democrației noastre socialiste, a maselor largi populare — și adoptat recent de Marea Adunare Națională. Prevedem o creștere importantă a producției industriale, agricole, a tuturor celorlalte sectoare ale vieții economice și sociale. In mod deosebit, în 1984 — odată cu creșterea, în ritmurile stabilite, a producției în toate ramurile economiei naționale — va trebui să acordăm o atenție prioritară realizării programului energetic și de dezvoltare a bazei proprii de materii prime, în vederea asigurării, într-un timp cât mai scurt, a independenței energetice a țării, a satisfacerii într-o măsură tot mai mare din producția internă a cerințelor de materii prime și materiale. Va trebui, de asemenea, să asigurăm îndeplinirea exemplară a programelor speciale, pe care le-am adoptat, privind ridicarea nivelului tehnic și a calității produselor, creșterea mai accentuată a productivității muncii, reducerea consumului de energie și materiale, sporirea eficienței in toate ramurile economiei naționale. Am acumulat puternice mijloace tehnico-materiale, dispunem de un important potențial științific, s-a ridicat nivelul de calificare al oamenilor muncii. Important este acum să valorificăm cu mai bine aceste mari acumulări pentru obținerea unor rezultate superioare, pentru trecerea la o nouă calitate a muncii și vieții poporului. In agricultură am stabilit să obținem o creștere importantă a producției vegetale și animale, să intensificăm lucrările de irigații și îmbunătățiri funciare — prevăzute în programul special adoptat in acest an — nicit să realizăm, în orice condiții de climă, recolte sporite și sigure, să asigurăm o bună aprovizionare a populației cu produse agroalimentare. Dispunem, și în agricultură, de o bună bază materială, de muncitori, specialiști și cooperatori capabili — și trebuie să facem ca 1984 să fie un an al recoltelor record, al desfășurării largi a revoluției agrare în România! în toate ramurile economiei naționale, anul 1984 să marcheze o îmbunătățire radicală a activității! Să asigurăm sporirea puternică a venitului național și înfăptuirea, pe această bază, a tuturor măsurilor pe care le-am stabilit privind creșterea veniturilor și a nivelului de trai al oamenilor muncii — țelul suprem al politicii partidului, esența societății socialiste pe care o edificăm. Continuate in page t lil-0 ■ Grü B a B B » H S? H.SSa a ■ E S B8 H B M * H J B He H ■ ■ HE a [UNK] a H BH B B ■ » B ■ , TOVARĂȘA ELENA CEAUȘESCU'— în sigres militant politic, stopfer al științei și umanității Momentele hotăritoare pen- i progresul patriei, îndeplirea idealurilor de libertate ,țională și socială au încrust, cu litere de aur, în istoria imâniei, patrioți luminați, aducători neînfricați al căror mirol strălucit îl reprezintă tirul general al partidu'mtele Republicii Sa“tovarășule întremaitorului nostru, proeminenta activitate și personalitate a tovarășei academician doctor inginer ELENA CEAUȘESCU, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. și al Biroului Permanent al acestuia, prim viceprim-ministru al guvernului, președinte al Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie, Iată de ce, acum la sărbătoarea scumpă inimilor noastre — aniversarea zilei de naștere — oamenii muncii din Sălaj, alături de întregul nostru popor, agrază în personalitatea rusei Elena Ceaușescu destul model de îmbinare a atribuțiilor profesionale, exercitate la cel mai înalt nivel al competenței științifice și culturale, cu activitatea politică și ideologică revoluționară, trăsătură definitorie a comuniștilor, a fiilor și fiicelor celor mai de seamă ai națiunii române. Militant de frunte al partidului și statului nostru, tovarășa Elena Ceaușescu, alături de tovarășul Nicolae Ceaușescu — ctitorul României moderne, libere și suverane — a desfășurat o laborioasă muncă la elaborarea și aplicarea liniei pe-Continuare în pag. a III-a Săptămîna politică Posturile noastre de radio și televiziune au transmis, la cumpăna dintre ani, MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului popor de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România. Primit și urmărit cu deosebită satisfacție și însuflețire de către toți cetățenii țării, Mesajul de Anul Nou se constituie într-o nouă și puternică dovadă a unității indestructibile a întregului popor în jurul partidului, al secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, cel mai iubit fiu al poporului, înflăcărat militant revoluționar și patriot, care de peste 50 de ani desfășoară o neobosită activitate în slujba intereselor vitale ale națiunii noastre . Mesajul de Arul Nou al șefului statului român a avut un amplu ecou peste hotare. Mari agenții de presă, ziare și reviste din întreaga lume au evidențiat, în ample relatări și comentarii, în cuvinte de o caldă simpatie și apreciere, vibranta chemare șefului statului român la înlăturarea pericolului nuclear, inițiativele de poo ale României, propunerile și demersurile privind Înlăturarea completă din Europa a armelor nucleare și a oricăror arme, reliefînd personalitatea Continuare in pag. a III-a IfaSj Jy| ■' 'lSB/,pfw