Năzuința, ianuarie-martie 1987 (Anul 20, nr. 1491-1503)

1987-01-03 / nr. 1491

i, ANUL XX Nr. 1»1)J Limit ii tu 3 Januarie 1087 8 PAGINI 1 LEU Proletari din toate țările, uniți-vă ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN V__________________________• Tovarășei Elena Ceaușescu— cald omagiu, sentimente de profundă stimă și de aleasă prețuire Comuniștii, toți oamenii muncii din Sălaj, împreună cu întregul popor român, aduc, din adîncul inimii, omagiul lor plin de căldură și recunoștință tovarășei Elena Ceaușescu, ființa ce s-a contopit cu patria și destinul său de luptă și llrmra, cu strădaniile, speranțele și dorința fierbinte de pace, de mai bine a oamenilor acestui pămînt. Tovarășa Elena Ceaușescu este pentru noi toți ființa în care flacăra revoluționară arde sub semnul celui mai adinc patriotism, al unei dăruiri exemplare, al exigenței și principialității comuniste, al unui cald și adine umanism O ființă de excepție, — desfășurînd o activitate de excepție, materializată intr-o operă de neconfundat. Omagiul și prețuirea noastră, deci, pentru o îndelungată activitate de militant în conducerea partidului și statului, de cutezător și eminent om de știință, pentru spiritul profund revoluționar și abnegația în înfăptuirea năzuințelor vitale ale națiunii noastre, a prevederilor Programului partidului Partidul și întregul popor, strîns uniți în cuget și simțiri, aduc în aceste zile, prin sentimentele de aleasă și adîncă stimav vibranta lor cinstire tovarășei Elena Ceaușescu, eminent om politic, savant de largă recunoaștere internațională, a cărei prețioasă contribuție la propășirea patriei și afirmarea ei demnă în lume constituie expresia celei mai arzătoare devoțiuni pentru țară și progresul ei necontenit, într-un climat al păcii, conlucrării și înțelegerii internaționale Pentru noi, toți, pentru fiii și fiicele țării, căreia, prin munca lor entuziastă, îi adăugă: ceas de ceas, zi de zi, noi realizări în devenirea sa înfloritoare, sporindu-i astfel forța și avuția, viața și activitatea tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu. mem-Continuare iapag a 1 l-a Nf [UNK]2 DIN SUMAR (în paga II-a) ■ La cumpăna dintre ani . Trageți brazdă-n lungul zării, pentru înflorirea țării ! Vom răspunde prin fapte exemplare de muncă însuulețitoarelor chemări din Mesajul de Anul Nou al președintelui țării, tovarășul Nicolae Ceaușescu . Cald omagiu tovarășei Elena Ceaușescu (în paginile IV—V) ■ Culturale ■ Informații (în pag. a VI-a) (în pag. a VII-a) MESAJUL DE ANUL NOU dresat Întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Am deosebita plăcere ca, in numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și Guvernului, precum și al meu personal, să adresez tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, cele mai calde teneitări și cele mai bune urări, încheiem anul 1986 cu satisfacția unor noi realizări pe calea dezvoltării economicosociale a patriei, a făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate și a comunismului pe pămîntul românesc, în condițiile economice internaționale grele am reușit, prin munca unită a întregului popor, să realizăm o creștere a producției industriale de peste 7 la sută față de anul trecut, să obținem progrese însemnate în sporirea productivității muncii și ridicarea nivelului tehnic și calitativ al produselor, iar creșterea eficienței economice și a venitului național. In agricultură, am obținut cea mai mare recoltă de cereale din istoria țării de peste 28 milioane tone. Au continuat să se dezvolte învățămintul, știința, cultura, întreaga viață economică și socială a țării. Toate aceste realizări evidențiază cu putere justețea politicii generale a partidului nostru care, aplicînd în mod creator adevărurile legitățile obiective la realitășiile și condițiile concrete din România, își îndeplinește cu cinste misiunea istorică de a conduce națiunea română pe calea socialismului și comunismului, a independenței, bunăstării și fericirii. Privind restrospectiv activitatea desfășurată în acest an, putem aprecia că 1986 — primul an al celui de-al optulea cincinal — a fost un an în care poporul nostru, constructor conștient al socialismului, și-a demonstrat încă o dată, prin fapte, voința și capacitatea sa de a învinge orice greutăți și de a asigura mersul neabătut înainte al societății noastre pe calealiste, rea puternică a laturilor ca Continuare în paga III a dezvoltării sale materiale și spirituale, a civilizației socialiste. Pentru toate aceste mari realizări adresez din toată inima eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor cele mai calde felicitări și urări de noi și tot mai mari succese în activitatea viitoare consacrată progresului și înfloririi patriei socia-începem cel de-al doilea an al actualului cincinal cu un program de largă perspectivă, temeinic fundamental, de muncă și acțiune revoluționară. în vederea realizării în cele mai bune condițiuni a importantelor obiective cuprinse în plănui și programele pe 1987 se impun măsuri organizatorice ferme pentru dezvoltarea intensivă a întregii economii, accentualitative ale activității economice, promovarea în producție a celor mai noi cuceriri ale revoluției tehnico-științifice, creșterea productivității muncii și sporirea eficienței în toate sectoarele. Sunt necesare măsuri hotărîte pentru întărirea ordinii și disciplinei, creșterea răspunderii și spiritului revoluționar în vederea înfăptuirii programelor de perfecționare a organizării muncii și de organizare a producției, de ridicare a nivelului tehnic și calitativ al produselor, de aplicare a noului mecanism economic, a normativelor economico-financiare, a autoconducerii și autogestiunii muncitorești. Trebuie să perfecționăm în continuare și să folosim și mai mult cadrul democratic, care asigură participarea nemijlocită, la organizarea și conducerea producției, a întregii vieți economico-sociale, a tuturor oamenilor muncii în calitatea lor de proprietari, producători și beneficiari direcți a tot ceea ce se realizează în societatea noastră. O preocupare de prim ordin trebuie să o constituie realizarea în cele mai bune condițiuni a producției de export, dezvoltarea activității de comerț exterior și cooperare economică internațională, a colaborării în C.A.E.R. pe baza Programului complex al progresului tehnico-științific pînă în anul 2000, sporirea participării României la schimbul mondial de valori. Dispunem de tot ce este necesar pentru înfăptuirea în bune condițiuni a tuturor obiectivelor și prevederilor înscrise în planul de dezvolta Dragi tovarăși și prieteni, Cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la Plenara lărgită a Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor Amplu program intensivă . Am urmărit cu toții, prin intermediul radioului și televiziunii, am citit în presa scrisă, cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist președintele Republicii Române Socialiste România, la înaltul forum al agriculturii, ce a avut loc la sfîrșitul lunii trecute, întărindu-ne ferma convingere asupra consecvenței cu care conducătorul partidului și statului urmărește îndeaproape soluționarea tuturor problemelor legate de dezvoltarea agriculturii noastre socialiste, de de dezvoltare agriculturii infăptuirea neabătută a obiectivelor noii revoluții agrare, însăși Plenara lărgită a Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor, organizată din inițiativa tovarășului Nicolae Ceaușescu, se înscrie pe linia preocupărilor consecvente ale conducerii partidului, ale secretarului său general, pentru modernizarea continuă a acestor ramuri de bază ale economiei noastre naționale Continuare în pag a II-a