Năzuința, aprilie-iunie 1987 (Anul 20, nr. 1504-1517)

1987-06-30 / nr. 1517

BIBLIOTECĂ JUDEȚEN ‰ sUn - ZALA ■j Proletal azurata ORCAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL l.C.R. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XX Nr. 1517 MARȚI, 30 IUNIE 1987 8 PAGINI 1 LEU din toate țările, unițî-vă ! ^TiigítfL Expresie a unității de gînd și simțire a poporului în jurul partidului, al tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU PLENARA COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a avut loc, miercuri, 24 iunie, Plenara Comitetului Central al P.C.R. Plenara a avut următoarea ordine de zi : 1. Convocarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român. 2. Probleme organizatorice. La primul punct al ordinii de zi a plenarei, Comitetul Central a stabilit convocarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român în zilele de 2—4 decembrie 1987. Conferința Națională va avea următoarea ordine de zi : 1. Stadiul dezvoltării forțelor de producție, al societății socialiste în general, al relațiilor de producție și sociale, al democrației muncitorești-revoluționare, al perfecționării conducerii, pe baza principiilor autoconducerii și autogestiunii, al perfecționării și continuării procesului revoluționar în noua etapă de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și de înaintare a României spre comunism. 2. Cu privire la înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XIII-lea și a Programului partidului de dezvoltare economico-socială a României, a programelor de perfecționare a organizării și modernizarea proceselor de producție, aplicarea normativelor economico-financiare și creșterea eficienței economice în toate sectoarele de activitate. 3. Cu privire la dezvoltarea economică și socială echilibrată și proporțională a tuturor zonelor țării, înfăptuirea programului de sistematizare a teritoriului, înflorirea necontenită a localităților patriei , ridicarea nivelului de trai material și spiritual al întregului popor. Au fost aprobate,de asemenea, normele de reprezentare la Conferința Națională a partidului, care va fi precedată de conferințele extraordinare ale organizațiilor județene de partid și a municipiului București. Kenara a apreciat că pregătirea Conferinței Naționale a partidului, organizarea și desfășurarea adunărilor organizațiilor de partid și ale activului de partid, care vor avea loc în această perioadă, constituie un nou prilej de manifestare a coeziunii și unității de nezdruncinat a întregului nostru popor în jurul Partidului Comunist Român, al secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, precum și a hotărîrii ferme de a înfăptui, în cele mai bune condiții, planurile și programele de dezvoltare economico-socială a patriei, prevederile actualului cincinal, obiectivele stabilite de Congresul al XIII-lea al P.C.R. de a transpune neabătut în viață Programul de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și de inaintare a României spre comunism. La punctul doi al ordinii de zi a plenarei a fost aprobată eliberarea tovarășei Maria Ghițulică din funcția de secretar al C.C. al P.C.R., în legătură cu trecerea sa în altă muncă. In încheierea lucrărilor plenarei, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și-a exprimat convingerea că membrii Comitetului Central, organele și organizațiile de partid, comuniștii, toți oamenii muncii vor acționa cu dăruire și abnegație, cu înaltă responsabilitate, în spirit revoluționar, pentru realizarea exemplară a sarcinilor de plan in industrie, agricultură, construcții, în celelalte sectoare, întîmpinînd cu noi și tot mai mari succese Conferința Națională a partidului, eveniment de deosebită însemnătate în viața partidului și a țării. Amplu și însuflețitor program pentru progresul neîntrerupt al patriei in cursul săptămînii trecute, sub președinția tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, într-o atmosferă de vibrantă angajare muncitorească pentru înfăptuirea obiectivelor Congresului al XIII-lea al partidului, a avut loc Plenara comună a Consiliului Național al Oamenilor Muncii și a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale, Plenara a dezbătut probleme deosebit de importante ale dezvoltării economico-sociale a țării, în prezent și în viitor: Cu privire la realizarea Planului național unic de dezvoltare economico-socială și a programelor de perfecționare a organizării și modernizării proceselor de producție, creșterea eficienței economice în toate sectoarele de activitate și măsurile ce se impun pentru realizarea tuturor indicatorilor de plan pe 1987. Proiectul Planului național unic de dezvoltare economico-socială a Romanică pe anul 1988; Programul privind recuperarea și valorificarea materialelor refolosibile, recondiționarea și refolosirea pieselor și subansamble lor pe anul 1988; Raportul cu privire la îmbunătățirea nivelului dobînzilor încasate și plătite de bănci în relațiile cu unitățile socialiste și populația în vederea perfecționării mecanismului economicofinanciar. De asemenea, au fost dezbătute și adoptate unele probleme organizatorice. La indicația secretarului general al partidului. In centrul dezbaterilor în plen și în consiliile pe ramuri și domenii de activitate au stat probleme legate de realizarea planului în perioada care a trecut din acest an, măsurile luate pentru îndeplinirea în cele mai bune condiții a planului pe întregul an 1987. O atenție deosebită a fost acordată realizării integrale a exportului și soluționării în acest sens a tuturor problemelor care privesc buna aprovizionare tehnico-materială a unităților productive. In cadrul lucrărilor plenarei a fost relevat rolul determinant al tovarășului Nicolae Ceaușescu la elaborarea, pe baze profund științifice, a proiectului Planului național unic de dezvoltare economicosocială a Republicii Socialiste România pe anul 1988, care Continuare in pag. a IÎT-b SAPTAMÎNA POLITICA , în cursul săptămânii ce a trecut, în climatul de puternică angajare a oamenilor muncii de pe ogoare pentru ridicarea întregii activități din agricultură la nivelul exigențelor noii revoluții agrare, au avut loc vizite de lucru ale tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în unități agricole de producție și de cercetare științifică din județele Giurgiu, Teleorman, Olt, Dolj, Călărași și Ialomița. Secretarul general al partidului a examinat starea de vegetație a culturilor, modul în care sunt organizate și se desfășoară lucrările din actuala campanie agricolă și, îndeosebi, recoltarea cerealelor păioase, în vederea realizării unor producții cît mai mari în cel de-al doilea an al actualului cinclnal. Au fost exarfinate, la fața locului, măsurile ce se impun pentru recoltarea la timp și în cele mai bune condiții a griului și orzului, pentru a efectuarea lucrărilor de întreținere culturilor cerealiere, tehnice și ■« legumicole, pentru respectarea riguroasă a tehnologiilor prevăzute, folosirea deplină a parcului de mașini și utilaje, a întregii baze tehnico-materiale, pentru evaluarea corectă a recoltelor în deplină concordanță cu realitățile din timp. Vizita la Institutul de cercetări pentru cereale și plante tehnice Fundulea a prilejuit analizarea unui cerc larg de probleme privind aportul cercetării științifice agricole la ridicarea gradului de fertilitate a pămîntului, producerea de material biologic de înaltă productivitate și realizarea unor tehnologii de mare eficiență. Secretarul general al partidului a analizat, totodată, felul în care organele județene de partid, direcțiile agricole, unitățile de producție asigură mobilizarea populației de la sate pentru efectuarea în cele mai bune condiții a lucrărilor agricole specifice acestei perioade. S-a indicat să se ia măsuri de pregătire din timp a combinelor și formațiilor de lucru, pentru ca imediat, după strângerea orzului, să se treacă la recoltarea griului pe terenurile unde acesta a atins gradul de coacere. Trebuie să se acorde cea mai mare atenție transportului și depozitării producției, astfel încit să nu se înregistreze nici un fel de pierderi. Pe parcursul vizitei, în unele unități, secretarul general al partidului a criticat faptul că nu este asigurată o bună densitate . Continuare în pag. a IlI-a Din cronica întrecerii I PRINTRE FRUNTAȘI. In primele cinci luni ale anului, trei dintre unitățile noastre economice — întreprinderea electrocentrale Zalău, U.J.C.M. Sălaj și Inspectorului silvic județean Sălaj — au ocupat locul doi pe ramură în întrecerea socialistă, realizindu-se, peste prevederile de plan, 21.107 MWh energie electrică (I.E.), o producție marfă industrială de aproape trei milioane lei (U.J.C.M.) și o producție de export mai mare cu 25 la sută decit nivelul stabilit (I.S.J.). In aceste zile, in unitățile amintite — și nu numai aici — colectivele de oameni ai muncii acționează, în spiritul Hotărîrii-Chemare a Plenarei comune a Consiliului Național al Oamenilor Muncii din industrie, construcții, transporturi, circulația mărfurilor și finanțe și a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale, pentru consolidarea rezultatelor obținute spre întîmpina Conferința Națională a partidului cu rezultate cit mai de seamă în întrecerea socialistă. Momente emoționante, de profundă satisfacție și vibrantă bucurie pentru toți comuniștii, pentru toți oamennii muncii sălăjeni, care, iată, își văd răsplătite căutările, hărnicia, competența, capacitatea de autodepășire. Da, putem afirma cu mîndrie — și o afirmăm răspicat — că anul 1986, primul an al celui de-al 8-lea cincinal, va rămîne subliniat cu majuscule în cronica Sălajului ca an al începutului confirmărilor. Creație incontestabilă și ilustrativă a strălucitei epoci pe care o străbatem — „EPOCA NICOLAE CEAUȘESCU“ — Sălajul, afirmat distinct între județele țării, grație politicii partidului nostru, a secretarului său general, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, de numele căruia se leagă toate principalele momente ale devenirii acestor locuri, începe să-și onoreze datoriile pe măsura generoaselor investiții ce s-au făcut în el. Odată cu anul 1986, Sălajul a început să-și cadențeze pașii cu pașii țării, reușind să-și realizeze sarcinile de plan, să se înscrie cu tot mai multă cutezanță in marea întrecere pentru transpunerea în viață a obiectivelor stabilite de cel de-al XIII-lea Congres al partidului. Fără îndoială, tonicul care a declanșat noi energii, noi i-o, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în primăvara anului trecut, în Sălaj. t,Ain convingerea — sublinia conducătorul partidului și statului nostru, la marea adunare populară din municipiul Zalău — că activul de partid, comitetul județean, comuniștii, consiliile de conducere, adunările generale, toți oamenii muncii și toți lucrătorii Sălajului vor acționa cu și mai multă hotărîre și vor face totul pentru ca judelui lor să se prezinte la sfîrșitul acestui an și al cincinalului cu rezultate cît mai bune in toate domeniile, să ocupe un loc cît mai de frunte, și, dacă e posibil, chiar primul loc în întrecerea intre județele țării noastre. Și această posibilitate există întotdeauna!“. Faptul că aprecierile, îndemnurile și indicațiile secretarului general al partidului au înrîurit profund activitatea politică, organizatorică, social-economică și spirituală a județului, determinînd per Aurel PAUȘAN Continuare în pag. a IV-a Rezultate care onorează, dar și obligă Pentru rezultatele obținute în anul 1986 în întrecerea dintre organizațiile județene de partid in industrie, construcții, transporturi și circulația mărfurilor, prin Decret Prezidențial. Organizației de partid a județului Sălaj i s-a conferit DIPLOMA DE ONOARE, pentru locul V. Prin același decret, pentru rezultatele obținute în anul trecut in întrecerea dintre unitățile industriale, întreprinderii miniere Sălaj-Sărmășag și întreprinderii de țevi din Zalău le-au fost conferite „ORDINUL MUNCII“ clasa a IlI-a, pentru locul III, ambiții, în toate de activitate, la memorabila vizită pe care secretarul partidului nostru, Nicolae Ceaușescu domeniile constituit de lucru general al tovarășul a efectua