Népszava, 2020. július (147. évfolyam, 152-178. szám)

2020-07-15 / 164. szám

Nehezített pályán a hazatérők JÁRVÁNY Kétséges, mennyit érnek a mától érvényes új beutazási szabályok, de az már látszik: a szigorítás rögtön csapást mért az éledező idegenforgalomra. NÉPSZAVA Nem lesz könnyű szabadulnia a ka­ranténból azoknak a vírusmentes embereknek, akiket a mától érvé­nyes új beutazási szabályok miatt „ítélnek” elkülönítésre. Lapunk információi szerint ugyanis általá­ban egy nap, mire a háziorvos által megrendelt mintavételre megér­keznek a mentők, ezt követően pe­dig a labor terheltségétől függően néhány órába, de akár több napba is telhet, mire megszületik a lelet, ami alapján a népegészségügyi hi­ Nem tudni, pontosan milyen vizsgálatok lesznek a határokon vanalnál kérni lehet a „szabadítást.” Ráadásul azok, akik a kormány által fertőzésveszélyesebbnek ítélt, vö­rös kategóriájú országból érkeznek, két negatív teszttel hagyhatják csak el a karantént. A szabályokat betartókra kö­rülményes eljárás vár, miközben valójában azt továbbra sem tudni, milyen „egészségügyi vizsgálatok” lesznek a határokon, és miként dön­tött a kormány az egyes országok kategorizálásáról: a „vörös” Ukraj­nában most épp kedvezőbbek a fer­tőzési mutatók, mint a csak „sárga” Szerbiában. Míg az új szabályozás kérdések sokaságát veti fel, az már látszik: a szigorítás rögtön betett az éledező idegenforgalomnak. A nehezékes ha­zatéréstől, a karanténtól tartva sokan halasztják el utazásaikat, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnö­ke úgy fogalmazott: „Ha azt hihette a turizmus, hogy épp feláll a padlóról, most megint újabb csapás érte.” FOTÓ: BÉRES MÁRTON KONTROLL Majdnem minden út a ka­ranténba vezet REFLEKTOR A 2. OLDALON Közös indulást akar az ellenzékiek nagy többsége KUTATÁS Orbán Viktor jelen­legi és Gyurcsány Ferenc korábbi kormányfő a két legismertebb po­litikus Magyarországon, a két leg­kedveltebb pedig a miniszterelnök, valamint Karácsony Gergely főpol­gármester - derült ki a Publicus Intézet felméréséből, amelyet az elemzőcég a Népszava megbízásá­ból készített. A fideszes szavazók harmada is elégedett az ellenzéki városvezetők eddigi munkájával A júniusi felmérés ugyanakkor megmutatta, az ellenzéki szavazók szívesen látnának új arcokat az or­szágos politikában, és leginkább az ellenzéki vezetésű települések pol­gármestereit tartják alkalmasnak a kormánykritikus oldal új veze­tőinek. Az összes megkérdezett 46 százaléka szerint van is arra esély, hogy az önkormányzatokból ér­kezzenek új, országos politikusok, harmaduk viszont úgy gondolja, ez nem reális. FOLYTATÁS A 3. OLDALON Ön szerint az ellenzéki városvezetők hogy vezetik a városukat? I Összességében (inkább) jól A többség jól, de néhányan rosszul A többség rosszul, de néhányan jól | Összességében (inkább) rosszul Nem tudja /nem válaszol Forrás: Publicus/NÉPSZAVA-grafika Pikónak fideszes csontvázakkal kell küzdenie TÚLARAZAS A korábbi városve­zetés regnálása alatt óriási támoga­tásokat kapott a józsefvárosi pol­gárőrség, de a szerződéseket nem teljesítette - mondta a lapunknak adott interjúban Pikó András, a VIII. kerület polgármestere. Állítása sze­rint az egyik helyi fideszes képviselő által vezetett szervezet működtetett egy figyelmeztető rendszert, amely mindössze két hívást fogadott: azt a kettőt, amely a rendszer beüzeme­léséhez kellett. Pikó András szerint a korábbi menzaszerződés olyan­­­nyira túlárazott volt, hogy még az 50 Pikó András szerint korábban kifizető­­helyként hasz­nálták az önkor­mányzatot milliós bírsággal együtt is olcsóbb az út. Éves szinten 120 millió forintot takarítanak meg az előző megálla­podás felmondásával. INTERJÚ AZ 5. OLDALON Veszélyben sok állás VISSZAESÉS Akár 10-15 ezer munkahely is veszélybe kerülhet az autóiparban amiatt, hogy a tavaszi kényszerszünetek után most újabb hetekre állnak le a nagy gyárak. Be­szállítóik számára ez ugyanis újabb megrendelés nélküli napokat, hete­ket jelent, pedig ezek a cégek már felélték tartalékaikat a korábbi korlátozások alatt. Dolgozóiknak elfogyott a fizetett szabadsága, így félő, hogy ezrek maradnak most jövedelem nélkül, és csődök soro­zata jön az autóiparban - mondta lapunknak László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke. Az autóiparban nem szokatlan a nyári néhány hetes, előre tervezett leállás: ilyenkor cserélnek ki, újíta­nak fel gyártósorokat, gépeket, és ilyenkor tudnak elmenni szabad­ságra is a dolgozók. A vírus miatt idén azonban más a helyzet. FOLYTATÁS A 6. OLDALON FORRÁS: AUDI HUNGÁRIA ZRT. A BESZÁLLÍTÓK SÉRÜLÉKENYEBBEK A gyárak megrendelésétől függnek

Next