Néptanítók lapja 58. évfolyam, 1925

Tartalomjegyzék

TARTALOMJEGYZÉK. I. Tanulmányok. Old! 23 Dr. Aradi Gyula: Állam és tankönyv a kül­földön. 17—18. szám Baranyai Erzsébet: Az annou magániskola­rendszer. 29—30. szám Egy nap egy angol iskolában. 47—48. szám Dr. Bárány Gerő: Gondolat-rapszódia. 47—48. szám Gondolatszilánkok. 21—22. szám Barcsai Károly: A személyiség pedagó­giája. 15—16. szám 1 Bittenbinder Miklós: A tanítás művészete. 47—48. szám P. Böle Kornél: A bethlehemi kisded. 47—48. szám 1 Dr. Czakó Elemér: Az ábécés-könyv újjá­születése. 11—12. szám 1 Csada Imre: Szubjektív szemléltetés a szám­tanítás módszertanában. 13—14. szám­ 3 Dr. Frank Antal: Az igazi pedagógia útja. 47—48. szám­ _ 12 A nevelői munka és a feltámadás. 13—14. szám 1 A nevelő munkájának értékeléséhez. 1—2. szám 7 Garnier Charles Marié: Nyelvtanítás és lélektan. 37—38. szám Gene­ze Sarolta: A közgazdaságtan és a tár­sadalomtan módszere. 1—2. sz. 9. old., 9—10. szám 26. old., 13—14. sz. 12. old., 15—16. sz. 14. old., 33—34. szám Dr. Gulyás Pál: A könyv sorsa Magyar­országon a középkortól a trianoni békéig. 13—14. sz. 27. old., 15—16. sz. 7. old., 17—18. szám 15. old., 21—22. sz. 13. old., 23—24. sz. 13. old., 25—26. sz. 5. old., 33—34. sz. 9. old., 35—36. szám 7 Hanvay Sándor: A szegénygyámolításról. 5—6. sz. 14. old., 11—12. sz. 22. old., 15—16. sz. 16. old., 19—20. szám 10 Herczeg Ferenc: Mese-Komárom. 3—4. szám 1 Hü­bner József: A nemzeti lobogó. 1—2. szám 4 A tanya kultúrájáért. 17—18. sz. 12. old., 21—22. sz. 15. old., 27—28.TIEZT.T01 d., 39- 40. szám 13 Iskolán kívüli népművelés — a tanyán. 33—34. szám 5 Dr. Kari János: A geográfus tanárképzés­ről. 47—48. szám 7 Az iskolai kirándulásokról. 9—10. sz. 4 Kenyeres Elemér dr.: A gyermek beszéde és gondozása. 29—30. sz. 6. old., 35—36. sz. 3. old., 39—40. sz. 11. old., 47—48. sz (k. h.): A miniszternek és a kultúra mun­kásainak kitüntetése. 33—34. sz. 1 — — A nőnevelésről. 5—6. szám 1 Pedagógiai tanfolyamok a külföldön. 27—28. szám 1 Oldal Gróf Klebelsberg Kuno: Eötvös-emlék­beszéd. 7—8. szám 1 — — Falusi népiskoláink kiépítése. 25—26. szám 1 Jókai emlékezete. 9—10. szám 1 Magyar kultúrpolitika a háború után 41—42. szám 1 Országos tanfelügyelői értekezlet. 39— 40. szám 1 Újjá kell építeni Budapestet. 47—48. sz. 3 Kornis Gyula: A Felső Mezőgazdasági Iskola. 3—4. sz. 3. old., 5—6. szám 4 Körösi Henrik: A gyermek és a könyv. 29—30. szám 1 — — A helyes nevelés. 45—46. szám 1 — — A klasszikusok tanulmányozása. 25— 26. szám 3 — — A magyar nemzet ünnepe. 19—20. sz. 1 — — A Néptanítók Lapja. 35—36. szám 1 — — Az új népiskolai tanterv. 21—22. szám 1 Népművelési tájékoztató. 17—18. szám 1 — — Széchenyi. 43—44. szám­­ 1 Laurentzy Vilmos dr.: A népművelés egy­séges szervezete. 21—22. szám 6 Lux Gyula: Modern nyelvek tanulása és tanítása. 37—38. szám 6 Quint József: A tallinni II. finn-ugor kultúr­kongresszus. 11—12. sz. 4. old.. 15—16. szám • 9 He­rn Vilmos: Iskolai oktatás és népnevelés. 31—32. szám­ 1 Romhányi Sándor: A lecke. 47—48. szám .. 21 A szellemi erők színvonalának eme­lése. 37- 38. szám 1 Esztétikai és szimmetriai nevelés. 19—20. szám 3 Dr. Schmidt Ferenc: Az egyéniségi vizsgá­lat­okról. 7—8. szám 6 Az életpályákra való alkalmasság kí­sérleti vizsgálata. 17—18. sz. 10. old.. 19—20. szám 7 Sebestyénné Stetina Ilona: Munkaoktatás és munkatanítónőképzés. 21—22. szám .. 10 Solymossy Sándor: A nemzetnevelő Jókai. 13­—14. szám 6 Stolmár László: Az emlékezet nevelése és vizsgálatának módszerei az elemi iskolá­lában. 17—18. szám 3 Sz.: A tanítóképesítő­ vizsgálatok új szabály­zata. 23—24. szám 1 Szoboszlay Sándor: A tankötelezettségről és annak meghosszabbításáról. 27—28. szám 2 Sztankó Béla: Tanítónevelés. 39—40. sz. 8. old., 45—46. szám 3 Tóth Zoltán: A tizes számrendszer, a szá­mok helyértékének és az alapműveletek­nek szemléltetése. 47—48. szám 18 Vasady Lajos: A magyar nyelvi tárgykör az új tantervben. 43—44. szám 3 11 4 4 10 26 3

Next