Néptanítók lapja 58. évfolyam, 1925
Tartalomjegyzék
TARTALOMJEGYZÉK. I. Tanulmányok. Old! 23 Dr. Aradi Gyula: Állam és tankönyv a külföldön. 17—18. szám Baranyai Erzsébet: Az annou magániskolarendszer. 29—30. szám Egy nap egy angol iskolában. 47—48. szám Dr. Bárány Gerő: Gondolat-rapszódia. 47—48. szám Gondolatszilánkok. 21—22. szám Barcsai Károly: A személyiség pedagógiája. 15—16. szám 1 Bittenbinder Miklós: A tanítás művészete. 47—48. szám P. Böle Kornél: A bethlehemi kisded. 47—48. szám 1 Dr. Czakó Elemér: Az ábécés-könyv újjászületése. 11—12. szám 1 Csada Imre: Szubjektív szemléltetés a számtanítás módszertanában. 13—14. szám 3 Dr. Frank Antal: Az igazi pedagógia útja. 47—48. szám _ 12 A nevelői munka és a feltámadás. 13—14. szám 1 A nevelő munkájának értékeléséhez. 1—2. szám 7 Garnier Charles Marié: Nyelvtanítás és lélektan. 37—38. szám Geneze Sarolta: A közgazdaságtan és a társadalomtan módszere. 1—2. sz. 9. old., 9—10. szám 26. old., 13—14. sz. 12. old., 15—16. sz. 14. old., 33—34. szám Dr. Gulyás Pál: A könyv sorsa Magyarországon a középkortól a trianoni békéig. 13—14. sz. 27. old., 15—16. sz. 7. old., 17—18. szám 15. old., 21—22. sz. 13. old., 23—24. sz. 13. old., 25—26. sz. 5. old., 33—34. sz. 9. old., 35—36. szám 7 Hanvay Sándor: A szegénygyámolításról. 5—6. sz. 14. old., 11—12. sz. 22. old., 15—16. sz. 16. old., 19—20. szám 10 Herczeg Ferenc: Mese-Komárom. 3—4. szám 1 Hübner József: A nemzeti lobogó. 1—2. szám 4 A tanya kultúrájáért. 17—18. sz. 12. old., 21—22. sz. 15. old., 27—28.TIEZT.T01 d., 39- 40. szám 13 Iskolán kívüli népművelés — a tanyán. 33—34. szám 5 Dr. Kari János: A geográfus tanárképzésről. 47—48. szám 7 Az iskolai kirándulásokról. 9—10. sz. 4 Kenyeres Elemér dr.: A gyermek beszéde és gondozása. 29—30. sz. 6. old., 35—36. sz. 3. old., 39—40. sz. 11. old., 47—48. sz (k. h.): A miniszternek és a kultúra munkásainak kitüntetése. 33—34. sz. 1 — — A nőnevelésről. 5—6. szám 1 Pedagógiai tanfolyamok a külföldön. 27—28. szám 1 Oldal Gróf Klebelsberg Kuno: Eötvös-emlékbeszéd. 7—8. szám 1 — — Falusi népiskoláink kiépítése. 25—26. szám 1 Jókai emlékezete. 9—10. szám 1 Magyar kultúrpolitika a háború után 41—42. szám 1 Országos tanfelügyelői értekezlet. 39— 40. szám 1 Újjá kell építeni Budapestet. 47—48. sz. 3 Kornis Gyula: A Felső Mezőgazdasági Iskola. 3—4. sz. 3. old., 5—6. szám 4 Körösi Henrik: A gyermek és a könyv. 29—30. szám 1 — — A helyes nevelés. 45—46. szám 1 — — A klasszikusok tanulmányozása. 25— 26. szám 3 — — A magyar nemzet ünnepe. 19—20. sz. 1 — — A Néptanítók Lapja. 35—36. szám 1 — — Az új népiskolai tanterv. 21—22. szám 1 Népművelési tájékoztató. 17—18. szám 1 — — Széchenyi. 43—44. szám 1 Laurentzy Vilmos dr.: A népművelés egységes szervezete. 21—22. szám 6 Lux Gyula: Modern nyelvek tanulása és tanítása. 37—38. szám 6 Quint József: A tallinni II. finn-ugor kultúrkongresszus. 11—12. sz. 4. old.. 15—16. szám • 9 Hern Vilmos: Iskolai oktatás és népnevelés. 31—32. szám 1 Romhányi Sándor: A lecke. 47—48. szám .. 21 A szellemi erők színvonalának emelése. 37- 38. szám 1 Esztétikai és szimmetriai nevelés. 19—20. szám 3 Dr. Schmidt Ferenc: Az egyéniségi vizsgálatokról. 7—8. szám 6 Az életpályákra való alkalmasság kísérleti vizsgálata. 17—18. sz. 10. old.. 19—20. szám 7 Sebestyénné Stetina Ilona: Munkaoktatás és munkatanítónőképzés. 21—22. szám .. 10 Solymossy Sándor: A nemzetnevelő Jókai. 13—14. szám 6 Stolmár László: Az emlékezet nevelése és vizsgálatának módszerei az elemi iskolálában. 17—18. szám 3 Sz.: A tanítóképesítő vizsgálatok új szabályzata. 23—24. szám 1 Szoboszlay Sándor: A tankötelezettségről és annak meghosszabbításáról. 27—28. szám 2 Sztankó Béla: Tanítónevelés. 39—40. sz. 8. old., 45—46. szám 3 Tóth Zoltán: A tizes számrendszer, a számok helyértékének és az alapműveleteknek szemléltetése. 47—48. szám 18 Vasady Lajos: A magyar nyelvi tárgykör az új tantervben. 43—44. szám 3 11 4 4 10 26 3