Néptanítók lapja 58. évfolyam, 1925

Tartalomjegyzék

NÉPTANÍTÓK LAPJA Oldal Borsodvármegyei Tanügy. (Nehéz János: Vezércikk. — Hamza István: A tanítói munka reális értéke. — Széchényi Sán­dor: Az énekoktatónak az új tanterv­ben való szerepe.) 41—42. szám 32 Eötvös-alap. (Rákos István: Vezércikk. — Háros Antal: Tanítók Háza 25 éves múltja.) 1—2. szám 10 — — (Sólyom János: „Az Eötvös-alap öt­ven éves története".) 31—32. szám 7 Evangélikus Népiskola. (Dr. Steiger Imre: Pedagógiai irányok.­­— Koller István: A modern filozófia és pedagógia.) 13—14. sz. 1­5 (Steiger Imre: Dr. W. Rein pedagó­giai rendszere. — Somogyi Béla: A vasi középponti ev. egyházmegye iskolalátoga­tási szabályzata.) 19—20. szám 11 — — (Dr. Steiger Imre: „Paedagogik in systematischer Darstellung".) 25—2fi. sz. 5 — — (Koller István: Böhm Károly filozó­fiája és pedagógiája. — Krug Lajos: „A közösség gondolata az iskolában". — Dr. Steiger Imre: W. Rein pedagógiai rendszere. — Somogyi Béla: Az iskola­látogatási tapasztalatok.) 29—30. szám .. 10 (Gráf Samu: Közoktatásügyünk re­formja. - Somogyi Béla: Iskolalátoga­tási tapasztalat.) 39—40. szám 23 (Baier János: A nyolcosztályú n­ép­iskola. — Somogyi Béla: Iskolalátogatási tapasztalatok.) 41—42. szám 32 (Szutter Dániel: Kiss Dezső. — So­mogyi Béla: Iskolalátogatási tapasztala­tok.) 47—48. szám 32 Gazdasági Népiskola. Kákosy Jenő: Az­­ egyesületi élet fontossága és jelentősége.—­­ Vrannay Kálmán: A gazdasági szak­­­tanítókat érdeklő aktuális kérdések. -­ Brózik Dezső: A tanítási idő beosztása.) 5—6. szám 15 . (Kákosy Jenő: Vezércikk. —Vrannay Kálmán: Gazdasági oktatás.) 9—10. sz. 28 (Angi Lajos: Az általános tovább­képző népiskola működésére károsan h­ató okok. — Brózik Dezső: Válasz Beőthy Vladimírnak.) 15—16. szám 18 (Kákosy Jenő: A mezőgazdasági szo-­­ciálpolitika fontossága.) 19—20. szám. 11 — (Kákosy Jenő: Az önálló gazdasági népiskolák néhány fontos és időszerű kér­dései. — Brenner Károly: Gazdasági szak­oktatásunk fontossága.) 39—40. szám 23 Hajdúság kultúrája. Pianovszky Károly: Hajdú vármegye és Debrecen sz. kir. vá­ros 1924—25. évi népoktatásügyi statiszti­kája. — Tantó József: A falu és a város kulturális életének fejlesztése.­ 7—8. sz. 13 Kovács József: „Hogyan és mikor osztályozzunk?" — Nagy Sándor: A ta­nítógyűlések tanulságosabbakká tétele.) 17—18. szám 17 (Kovács József: A film mint nagy­fontosságú szemléltető eszköz. — Somorjai László: A tornaóra megfelelő beosztása. 19—20. szám 11 — — (Somorjai László: Tornatanítási út­mutatás.) 25—26. szám 5 (Pianovszky Károly: A népiskolai ú­j tanterv.) 39—40. szám 23 (Elefánty Sándor: Gáspár Dezső-féle számjegyépítéssel szemléltető tanítási módszer. — Somorjai László: Torna­Oldal Hevesvármegyei Népművelés. (Trajtler Géza: Az iskolánkívüli népművelés. — Adamcsek József: A nem állami tanítók helyi javadalmazása" 13—14. szám 17 — — (Rusztek Károly: A népoktatási re­formtervezet. — Trajtler Géza: „Iskolán­kívüli népművelés, különös tekintettel fa­lusi viszonyainkra". — Dr. Molnár Kál­mán: Az állampolgári nevelés.) 21—22. sz. 21 — — (Rusztek László: „Aggasztó számok".) 37—38. szám 12 Izr. Tanügyi Értesítő. (Palágyi Lajos: „Az igazi tanító". — Pintér Ignác: A lap fél­százados múltja. — Nagy László: A Ma­gyar Gyermektanulmányi Társaság mű­ködése. — Dr. Mezey Ferenc: Egy orszá­gos nyugdíjpótló intézmény alkotása. — Dr. Málnai Mihály: Az Izr. Tanügyi Ér­tesítő jövő feladatai.) 13—14. szám v .... 16 (Dr. Szegő Arnold: „Jókai és az ifjú­ság". — Dr. Cseh­ Arnold: A legújabb német pedagógia főirányai.) 17—18. szám 17 (Dr. Málnai Mihály: A nyolcosztályú népiskola és a magasabbrendű tanítókép­képzés.) 29—30. szám 10 (Szabó Adolf: Az elemi népiskolák új tanterve. — Schichtanz Ármin: Az Orsz. Izraelita Tanítóegyesület jövő munka­programul­ja.— Dr. Szegő Arnold: Málnai Mihály és Bánóczi József érdemei.) 35—36. sz. 13 (Dr. Hevesi Simon: Vezércikk. — Bárd Vilmos: Az új tanterv életbelépte­tése. — Adler Simon: A Braille-írás fel­találása.) 41—42. szám 32 — — (Dr. Szegő Arnold: Pintér Ignác tan­ügyi működése. — Dr. Bolgár Ferenc: A fiatalkorúakra vonatkozó büntető jog­szabályok. — Trókai Farkas: A gyenge­elméjűség.) 47—48. szám 32 Jás­z-Nagykún-Szolnok-Vármegyei Népmű­velé­s. (Magyary Gyula: Vezércikk. — Do­bos András: ..Neveljünk az életnek". — Deák Zsigmond: Tanítóság küzdelmei. — Szatmáry Lajos: Pósa Lajos.) 9—10. szám 28 (Méhes Endre: Vezércikk. — Dr. Ko­vács János: Jókai méltatása. — Mécs Já­nos: Jókai (költemény). — Dr. Borka Géza: Jókai.) 15—16. szám 18 Méhes Endre: A Tankönyvügyi­ Bi­zottság. — Vajay József: A tanítóképzés reformja.) 21—22. szám 21 Méhes Endre: A munka szeretete. — Dr. Kovács János: A tanítóképzés re­formja. — Szathmáry Lajos: „A magyar szabadoktatás reformja".) 41—42. szám 32 (Dr. Kovács János: Vezércikk. — Dr. Kovács János: A tanítóképzés re­formja. — Ferenczy Kálmán: Gáspár­féle számépítő-rendszer. — Magyary Gyula: A tanítók tanulmányi kirándu­lása.) 45—46. szám 11 Katholikus Iskola. (Fekete János: Vezér­cikk. — Szalai Antal: A jelen iskolája.) 3—4. szám 13 (Klug K. György: A népiskolai rajz­tanítás.) 9—10. szám 28 Számpl Pál: „A Húsvét pedagó­giája". — Szíjgyártó László: A jubileumi szent év alkalmából tartandó lelkigyakor­latok buzdítása.) 15—16. szám 18 —­­Bodó László: A kath. népiskoláknak és tanítóknak az egyházi és világi ható­ságokhoz való viszonya.) 21—22. szám 21 .

Next