Néptanítók lapja 65. évfolyam, 1932

Tartalomjegyzék

TARTALO­M­JEGYZÉK. I. Iránycikkek. Oldal A kultúra szent öröksége. 3. sz 87 A megmozdíthatatlan Sarkcsillag. 2. sz 45 A nagy vakáció. 8. sz 296 A nagy vakáció. 11. sz 421 A szent király. 16. sz 623 Az­ új miniszter. 1. sz 1 Bárány Gerő d­r.: Az igazság bátorsága. 11. sz. 423 Beszámoló. 1. sz 2 Grébner Sándor : Anyaggyűjtés a jövő tanévre. 15. sz 581 Hamuszik Antal: Teremtsünk egységes szelle­met a tanítótestületekben. 2. sz 53 Hóman Bálint, 20. sz. 811 Lendvay Béla: A gyermek lelkének megfigye­lése. 18. sz 719 A tanítói egyéniség s ennek fejlesztése. 14. sz 545 Lindenbacher Gusztáv : Mit kíván az élet a nép­iskolától? 23. sz 947 Loczka Alajos : A család és a jövő kulcsa. 19. sz. 759 Madarász István dr. : «Dicsősség a magasság­ban Istennek s békesség a földön a jóakaratú embereknek» 24. sz 995 Március 15. 6. sz 213 Nevelés az életre. 3. sz 85 Olay Ferenc dr.: A tankönyvek nemzetközi revíziója. 22. sz .••••,•• 903 Rusztek Károly: A világnézetek és az iskolák. 21. sz 855 — — Az élet hármas fokozata. 9. sz 338 Erkölcsnevelés. 5. sz 173 Scossa Dezső: Ami a tollban maradt. — Emlé­kezés Gárdonyi Gézára. 12. sz 466 Segítsen, aki segíteni tud! 22. sz 895 Táj utakon. 17. sz 671 ifj. Wlassics Gyula br.: Eötvös és a tanító. 4. sz. ..­ 129 II. Pedagógiai cikkek. Antal Fülöp : A földrajz tanításának módszeres elvei. 10. sz 386 vitéz Asztalos Sándor : A család az asztal körül. 17. sz . 677 A kereskedelmi érték nevelése az iskolá­ban. 9. sz 343 Barabás András: A számolás mint alkotó munka. 6. sz 224 Az új «Tanterv és Utasítások». 23. sz. 951 Mennyire haladtunk az új tanterv szel­lemében? 17. sz­­ 681 Oldal Barcsai Károly : A gyermek érdeklődése. 3. sz. 88 — •— A gyermekjáték pedagógiája. 15. sz. .. 586 Bányai Ernő: Régi elvek új megvilágításban. 16. sz. 629 Bobula Ida : Nőnevelési problémák a XVIII. században. 22. sz. 908. oldal, 23. sz. .. 956 Bodnár László : A kedély ápolása és fejlesztése. 16. sz 635 Boldis Dezső dr. : A számonkérés. 15. sz. ... 596 A továbbképző (ismétlő) iskola. 23. sz. 953 B. Czeke Vilma : A rádió és a gyermek. 2. sz. 52 Comenius Patakon. 4. sz 134 Csada Imre dr. : A tört szorzó szerepe az elemi iskolai számtantanításban. 2. sz 55 Drozdy Gyula: A figyelmetlenség és a restség okai. 18. sz 722 A gyermek olvasásának fejlődése. 24. sz . JOOO — — A megfigyelés szerepe a tanításban. 5. sz. 175 Fináczy Ernő: Arany János. 20. sz 813 Fitos Vilmos dr. : Tudomány és nevelés. 5. sz. 186 Frank Antal dr.: A származástan pedagógiai szempontból. 16. sz 638 —­­— A természetrajz tanításának jelentősége. 15. sz­­ 588 Akit Isten kiválogat, abból tanítót for­málgat. 22. sz 904 Értékesebb és könnyebb tanítási eljárás. 2. sz 49­­— — Gyertyánffy István nem a múlté! 10. sz. 378 Gauser Rezső: Százezer gyenge tanuló sorsa. 15. sz 593 Gyarmathy Aurél: A figyelem, a képzelet és az emlékezet fejlesztése. 13. sz 505 A gyermek ízlésének fejlesztése. 3. sz. 92 Gyulai Aladár: Az erdei iskola pedagógiája. 7. sz 255 Hubacs Jenő: Az egészségtan tanítása a nép­iskolában. 20. sz. .. 821 Kaposi Károly : Az eleven szellemi öntevékeny­ség és a cselekedtetés iskolája. 11. sz. . 425 Kemény Ferenc : Nevelők nevelése. 18. sz. ... 725 Klepeisz Jenő: Elkallódó pedagógiai értékek. 18. sz 729 Kovács László : A földrajztanítás szempontjai. 17. sz­­... 683 Lendvay Béla : A IV. osztály beszéd- és értelem­gyakorlatainak vezérkönyve. 22. sz. ... 907 Lenkei István: Órarend és fogalmazási óra. 19. sz 770 Lipusz Lajos: Gyakorlati tapasztalatok az analfabéta-tanfolyam megszervezése kö­rül. 1. sz .

Next