Néptanítók lapja 71. évfolyam, 1938

Tartalomjegyzék

I. Iránycikkek. Oldal Drozdy Gyula: A mr­agyar feltámadás haj­nala 853 A szemléltetés szerepe az újabb mód­szeres eljárásokban 37 Feltámadunk! 28*! Képek a nagy napokból 898 Erdélyi Olga: A magyar tanítónő hivatása 475 Hertelendy Jenő dr.: Isten hozott 894 Új erővel, új utakon! 733 Hóman Bálint a tanügyi igazgatás és a Nemzeti Múzeum önkormányzatának reformjáról 3 Hóman­­Bálint Szent István történelmi hiva­tásának jelentőségéről 73 Hóman Bálint vallás- és közoktatásügyi mi­niszter nagy beszéde a képviselőház­ban a gyakorlati irányú középiskolá­ról, a tanítóképzés reformjáról és a hazai kisebbségek oktatásügyéről .... 245] Kemenes Illés dr.: Az iskolafelügyelő lelke 813 Adassék tisztelet a magyar tanítónak 941 Kása Kam­án dr.: A Felvidék csodája 893 — — A gyakorlati irányú középiskoláról és a tanítóképzésről szóló törvényjavas­latok 333 A magyar tanítók tanítója 185 A tanítóképzésről szóló törvényünk .. 426 Szent István jár közöttetek 649 •­ — Újévi fogadalom 1 Loczka Alajos ur.: műhelytitok 258 Ai­lurasz l­ivan ar.: A szociális szeretet születése 385 Aii a célja az Eucharisztikus Világ­kongresszusnak ? 373 A­­agy F­erenc: báró Wesselényi Miklós 174 Németh, Sándor: Kölcsey Ferenc 561 J­adányi-Frank Antal dr.: Kölcsey intel­mei a Szent István-emlékévben 773 Ruszthy-Rusztek Károly: Hol vagy István király? 131 Gróf Teleki Pál az új kultuszminiszter 421 Gróf Teleki Pál: Feladatunk 513 Törs Tibor előadói javaslata a képviselőház­ban a gyakorlati irányú középiskoláról és a népiskolai tanulóképzésr­ől 254 Trefort Ágoston emlékezete. (1817. febr. 6— 1888. aug. 22.) 689 II. Pedagógiai cikkek. Ambrus Béla: Az önnevelés jelentősége a társadalomban 742 Az önnevelés metafizikai megvilágí­tásban 82 B. Braun Angela: A földrajz tanítása a IV. osztályban 136 Beke Ödön dr.: A népies növény- és állat­nevek gyűjtésének fontossága 178 Beyer Ede dr.: A kisebbségi népiskolák át­szervezése 252 Boda József: Az általános továbbképző nép­iskola III. oszt. (C. évf.) tanmenete .. 617. Oldal Bognár Gyula: A jeles napok szerepe nép- éő iskolai tanításunkban 703 Herczeg Ferenc meséi 84 Cserjész Sándor: Emlékezés az első nép­művelési táborra 663 Csomna Zsigmond: A tanító kedélyének sze­repe a nevelésben 519 Drozdy Gyula: A költemény- és olvasmány­tárgyalás az esztétikai nevelés szol­gálatában 74 A nevelőhatások értékelése 4 — — A székesfehérvári tanügyi kiállítás .. 429 A szó emberétől a cselekvés emberéig 735 Az esztergomi tanügyi kiállítás 701 Helyi vonatkozások a természetrajz tanításában 943 • Válasz egy módszeres kérdéssel foglal­kozó levélre 997 Éber Rezső: A tizedes és közönséges törtek viszonyának módszeres feldolgozása .. 133 Fábián Erzsébet: A belső szemléltetés jelen­tősége a népiskolai oktatásban 990 Gallay Rezső dr.: A gyakorlati oktatás fon­tossága 138 Özv. Gáthy Barnabásné: A számolási, mé­rési órák érdekessége 779 Egy kirándulás nevelői értéke 213 Géher Lajos: Kísérleti továbbképző iskolák 855 Gyarmathy Aurél: Madarász Pista 610 Gyomai György: A fogalmazástanítás vezér­könyve 44 Gyulai Ágost dr.: Az anyanyelv szerepe és jelentősége az iskolában ... 739 Halmai Olivér: Egységes fogalmazási vezér­könyvünk és egy hasonló német mű . 658 Halmos Péter: A réniskolai történettanítás a nemzetnevelés szolgálatában 348 Hegyesi László: A tanító és a népismeret ..651 Hertelendy Jenő dr.: A tanyai vándor­tanítók között 378 Hoffmann István dr.: A vándortanítók útja a Hajdúföldön 781 Hubay Ferenc: Gyakorlati jellegű anyagi kérdések a népiskolában 15 Incze Sára: Hogyan ellencúlyozza az iskola a durva környezet hatását 50 Izsa Ferenc: A tankötelesek nyilvántartása, törzskönyvezése 614 Jancsó Marton: A nemzetnevelés feladata az önző egyénekkel szemben és a köz­szellem nevelő hatása 210 Jankovics Miklós: A nevelő oktatás kérdésé­hez # 563 Jovicza I. Sándor: A földrajztanításhoz szükséges szemléltetési eszközök 40 Kilián Zoltán: Népművelési műsorszámok a világrádióban­­ 822 Kléri János dr.: A szellemi közösség meg­teremtése 261 Kósa Kálmán dr.: Gyakorlati irányú leány­nevelésünk 375 Lendvay Béla: Az értelmi nevelés területei a népiskolában 207 Marosvári Tibor: Tanítóképzés az európai országokban 42, 77 Tartalomjegyzék !

Next