Néptanítók lapja 71. évfolyam, 1938
Tartalomjegyzék
I. Iránycikkek. Oldal Drozdy Gyula: A mragyar feltámadás hajnala 853 A szemléltetés szerepe az újabb módszeres eljárásokban 37 Feltámadunk! 28*! Képek a nagy napokból 898 Erdélyi Olga: A magyar tanítónő hivatása 475 Hertelendy Jenő dr.: Isten hozott 894 Új erővel, új utakon! 733 Hóman Bálint a tanügyi igazgatás és a Nemzeti Múzeum önkormányzatának reformjáról 3 HómanBálint Szent István történelmi hivatásának jelentőségéről 73 Hóman Bálint vallás- és közoktatásügyi miniszter nagy beszéde a képviselőházban a gyakorlati irányú középiskoláról, a tanítóképzés reformjáról és a hazai kisebbségek oktatásügyéről .... 245] Kemenes Illés dr.: Az iskolafelügyelő lelke 813 Adassék tisztelet a magyar tanítónak 941 Kása Kamán dr.: A Felvidék csodája 893 — — A gyakorlati irányú középiskoláról és a tanítóképzésről szóló törvényjavaslatok 333 A magyar tanítók tanítója 185 A tanítóképzésről szóló törvényünk .. 426 Szent István jár közöttetek 649 • — Újévi fogadalom 1 Loczka Alajos ur.: műhelytitok 258 Ailurasz livan ar.: A szociális szeretet születése 385 Aii a célja az Eucharisztikus Világkongresszusnak ? 373 Aagy Ferenc: báró Wesselényi Miklós 174 Németh, Sándor: Kölcsey Ferenc 561 Jadányi-Frank Antal dr.: Kölcsey intelmei a Szent István-emlékévben 773 Ruszthy-Rusztek Károly: Hol vagy István király? 131 Gróf Teleki Pál az új kultuszminiszter 421 Gróf Teleki Pál: Feladatunk 513 Törs Tibor előadói javaslata a képviselőházban a gyakorlati irányú középiskoláról és a népiskolai tanulóképzésről 254 Trefort Ágoston emlékezete. (1817. febr. 6— 1888. aug. 22.) 689 II. Pedagógiai cikkek. Ambrus Béla: Az önnevelés jelentősége a társadalomban 742 Az önnevelés metafizikai megvilágításban 82 B. Braun Angela: A földrajz tanítása a IV. osztályban 136 Beke Ödön dr.: A népies növény- és állatnevek gyűjtésének fontossága 178 Beyer Ede dr.: A kisebbségi népiskolák átszervezése 252 Boda József: Az általános továbbképző népiskola III. oszt. (C. évf.) tanmenete .. 617. Oldal Bognár Gyula: A jeles napok szerepe nép- éő iskolai tanításunkban 703 Herczeg Ferenc meséi 84 Cserjész Sándor: Emlékezés az első népművelési táborra 663 Csomna Zsigmond: A tanító kedélyének szerepe a nevelésben 519 Drozdy Gyula: A költemény- és olvasmánytárgyalás az esztétikai nevelés szolgálatában 74 A nevelőhatások értékelése 4 — — A székesfehérvári tanügyi kiállítás .. 429 A szó emberétől a cselekvés emberéig 735 Az esztergomi tanügyi kiállítás 701 Helyi vonatkozások a természetrajz tanításában 943 • Válasz egy módszeres kérdéssel foglalkozó levélre 997 Éber Rezső: A tizedes és közönséges törtek viszonyának módszeres feldolgozása .. 133 Fábián Erzsébet: A belső szemléltetés jelentősége a népiskolai oktatásban 990 Gallay Rezső dr.: A gyakorlati oktatás fontossága 138 Özv. Gáthy Barnabásné: A számolási, mérési órák érdekessége 779 Egy kirándulás nevelői értéke 213 Géher Lajos: Kísérleti továbbképző iskolák 855 Gyarmathy Aurél: Madarász Pista 610 Gyomai György: A fogalmazástanítás vezérkönyve 44 Gyulai Ágost dr.: Az anyanyelv szerepe és jelentősége az iskolában ... 739 Halmai Olivér: Egységes fogalmazási vezérkönyvünk és egy hasonló német mű . 658 Halmos Péter: A réniskolai történettanítás a nemzetnevelés szolgálatában 348 Hegyesi László: A tanító és a népismeret ..651 Hertelendy Jenő dr.: A tanyai vándortanítók között 378 Hoffmann István dr.: A vándortanítók útja a Hajdúföldön 781 Hubay Ferenc: Gyakorlati jellegű anyagi kérdések a népiskolában 15 Incze Sára: Hogyan ellencúlyozza az iskola a durva környezet hatását 50 Izsa Ferenc: A tankötelesek nyilvántartása, törzskönyvezése 614 Jancsó Marton: A nemzetnevelés feladata az önző egyénekkel szemben és a közszellem nevelő hatása 210 Jankovics Miklós: A nevelő oktatás kérdéséhez # 563 Jovicza I. Sándor: A földrajztanításhoz szükséges szemléltetési eszközök 40 Kilián Zoltán: Népművelési műsorszámok a világrádióban 822 Kléri János dr.: A szellemi közösség megteremtése 261 Kósa Kálmán dr.: Gyakorlati irányú leánynevelésünk 375 Lendvay Béla: Az értelmi nevelés területei a népiskolában 207 Marosvári Tibor: Tanítóképzés az európai országokban 42, 77 Tartalomjegyzék !