Néptanítók lapja 76. évfolyam, 1943

Tartalomjegyzék

L Irányzék. Oldal ». Barnabás István dr Emlékezés gróf Klebelsberg Kunól 825 Drozdy Gyula: A meh­­­­dített szorgalmi idő 693 A tanítói és kán­i javadalom szét­választása Az állampolgári evelés 341 „Osztogatók"... 226 Számadás 1 Te Deum­ laudatis 453 v. Fraknóy József: A időszerű Eötvös 137 Hajaháts Istvánné:­anítónőnek lenni: hi­vatás 17 Kállay Miklós ministerelnök a tanítók és tanárok munkságáról 549 Kordás Ferenc: A Jrszerű tanító 2!­0 Kósa Kálmán dr.: Mint István napján 645 Madarász István r­: A betlehemi csillag reménysugár. 1001 ..Én vagyok feltámadás és az élet'' 305 Nagydiósi Géza: A iskolázási kötelezettség 739 Padányi-Frank Atal dr.: A küzdő tanító felé. (Évnyi ) 913 Siklaky Dezső: Tart a múlt 419 Szinyei Merse Jiő a finnek és magyarok közös útjá­l 269 Szinyei Merse Jiő: Erkel Ferenc 497 Szinyei Merse Jenő kultuszminiszter a finn-magyr testvériségről 94 Szinyei Merse Jenő kultuszminiszter be­széde a nékelyföldi művészeti év megnyitóján 777 Szinyei Merse Jenő kultuszminiszter be­széde az Országos Közoktatási Ta­nács menyitó ülésén 1004 Szinyei Merse Jenő vallás- és közoktatás­ügyi miniszter a hit és a tudomány viszonyról 597 Szinyei Mere Jenő vallás- és közoktatás­ügyi mniszter a népművelés felada­tairól 413 Szinyei Mese Jenő vallás- és közoktatás­ügyi miniszter költségvetési beszéde 953 Voinovich Jéza: Mátyás király a magyar irodalmban 266 Vörös József: Virrad 181 II. Pedagógiai cikkek. Abonyi-Gyures Dezső dr.: A szemléltető­képeknek díszítésre való alkalmazása 512 Balázs Fe­renc: A nyelvkészség fejlesztése a népiskola felső tagozatában 100 Benyei Imre: Gyermek- és ifjúsági irodal­munk továbbfejlesztése 380 Bertalan Ferenc: A népiskola kapcsolata a közép- és középfokú iskolákkal 869 Cseh József: Szülőföldismeret-falukutatás 6 Deák Gábor: A helyzettérképek szerepe a nevelésügy szervezésében 226 vitéz Derencsényi Miklós: Honvédelmi is­meretek tanítása a népiskolában 917 Drozdy Gyula: A beszéd, az olvasás és írás lélektani menete 828 A beszéd- és értelemgyakorlatok mód­szere . 11, 55 .­ — A fi gyakorlat­iassásrra való nevelés .. 920 Oldal Drozdy Gyula: A helyes célkitűzés fontos­sága a tanításban 272 A nevelve-tanítás esztétikája 310 A természeti ismeretek kapcsolata a többi tantárggyal 647 Az olvasás és írás tanításának tan­menete a megrövidített tanévben .. 786 Emmer Gábor: A tanmenetek és órarendek felülvizsgálása 145 Fónay Tibor: Önképzés, önnevelés 505 Gadányi József: Zenei nevelés a népiskola 1. osztályában 746 Garai József dr.: A gyermekközösségek és szerepük a nevelésben' 599 Az újabb lélektani felfogások didak­tikai következményei 139 Néhány megjegyzés a régi és az új iskolákról 382 Gyarmathy Aurél: A helyesírás tanításá­nak módja a IV. osztályban 650 A történelemtanítás anyagának he­lyes kiválasztása 925 Horváth­y Elek: Az elfogult szülő, az elfo­gult tanító 346 Huhn Gyula: A helyesírástanítás eredmé­nyének fokozása 835 Karácsony Imre: Gondolatok a történelem tanításához 608 Kardeván Jenő: A német tanítási nyelvű népiskola nyelvi problémái 927 Kiss József: Mezőgazdasági irányú nevelés 182 Kiss Zoltán dr.: A népi játékok eredete és pedagógiai értékesítése 463 Rendellenes gyermekek a népiskolá­ban 923 Kondor Pál: A gyermek érdeklődése és en­nek szerepe a tanításban 454 Kovalek Livia: Asszociációs kísérletek a népiskolában 501 Kovács Dezső: Számolás és mérés tanítása az új tanterv szellemében 791 Kováts János dr.: Az oktató egyéniségének és munkájának etikai és esztétikai természete 392 László M. Consilia: Karénekvezetés a nép­iskolában 192 Lázár Lajos: A honvédelmi szellem kiala­kítása és ápolása a népiskolában 387 Loczka Alajos dr.: Műhelygyakorlatok a ne­velés szolgálatában 52 Tanítás és nevelés viszonya a mező­gazdasági oktatásban 143 189 Mendel Mihály: Gondolatok a számolás és mérés tanításához 102 Mezey Mihály dr.: A tanító egyénisége, mint nevelőtényező 317 Moldványi Endre: A népiskolai fogalma­zás-tanítás reform­jai és jövő útja .. 877 Molnár János Bálint: A tanuló egyénisége 873 — — Tornaünnepélyeink mai jelentősége 423 Mózner János: A természeti, gazdasági és egészségi ismeretekkel kapcsolatos őszi és tavaszi gyakorlatok beállítása a tananyagbeosztásba 782 Nagy Méda: Hogyan tanítsuk nemzetünk történelmét a nők számára a nép­művelés keretében* 656 Pártos Ferenc: A hetedik és nyolcadik osz­tály, mint, munkaiskola 604 Tartalomj­egyzék.

Next