Népújság, 2014. október (66. évfolyam, 225-251. szám)

2014-10-01 / 225. szám

Maros megye legolvasottabb napilapja! LXVI. évfolyam 225. (18817.) sz., 2014. október 1., szerda Ára: 1,50 lej (előfizetőknek 0,88 lej) KÖZÉLETI NAPILAP 5. oldal Mit jelentett az elmúlt 25 esztendő, és mit hoz az új tanév? Hogyan kell fo­gadni az új évet, milyen szerepe van a kántor- tanítóképzésnek a kisebbségi létben, az egyházkultúrában? (Tanévnyitó a marosvásárhelyi Kántor-tanítóképző Főiskolán) 7. oldal Vasárnap ünnepélyes keretek között avatták fel a nagysármási szórványközpontot. Hét szép, ké­nyelmes fürdővel ellátott emeleti szoba, egy nagy és egy kisebb földszinti terem, konyha, ebédlő tartozik az épülethez, amely a rossz állagú régi parókiából alakult át korszerű diákotthonná. (Megtenni, amit lehet) Bűnözésmegelőzés hete LÉZ­ER­ES SZEMMŰTÉTEK DOKAOPTICS..RO . 0733-553.976 M­A POS VÁ­SÁR H­ÉLT, MÁPAJEJTÍ TÉS 2| (DOKA OPTIKA« KONZULTÁCIÓK* KIVIZSGÁLÁSOK« .MŰTÉTEK Tudósításunk a 7. oldalon Fotó: Nagy Tibor n?n­i Tai Tii 9 ti naponta: 8-16 óra között, szombat: zárva, vasárnap: 10.30-14.30 óra között. Telefon: 0265/268-854. 1 i I SjUu IHU irw 1 1 «!► 0742-828-647. _____________________ßGßagßße Élenjárók és sereghajtók Sajtóban adják hírül: október 3-án átadják a Brassó-Vidombák repülőtér kifutópályáját, és nem kizárt, hogy egy éven belül, több tízmillió eurós be­ruházás eredményeként, elkészül a repülőtér teljes infrastruktúrája is: utasterminál, irányítótorony, jelzőrendszer, felszerelések. A Brassó megyei önkor­mányzat állítólag számít Hargita és Kovászna me­gyék együttműködésére is, arra hivatkozva, hogy a repülőtér a térség gazdasági és társadalmi fejlődé­sének motorja lehet. Szinte ugyanezek a szavak hangzottak el jó né­hány évvel ezelőtt, amikor még Lokodi Edit volt Ma­ros megye önkormányzatának elnöke, aki felismerte egy fejlett, korszerű reptér gazdasági-turisztikai le­hetőségeit. Azokban az években sikerült modernizál­ni a repülőteret, sajtótájékoztatókon gyakran hall­hattunk fejlesztési tervekről, stratégiai célokról, ami az elérendő utasforgalmat, járatsűrűséget, légitár­saságok idevonzását, teherszállítást illeti. Hallot­tunk uniós pályázati pénzek, kormánytámogatások megszerzésének lehetőségeiről, repülőterek közti versengésről. A repülőtér korábbi vezérigazgatója sokat járt „kapcsolattartani’’ a szakmai egyesületek összejöveteleire, „ambíciós” terveinek mindenikére azonban nem tudott finanszírozást szerezni. A reptér vezetését időközben átvette a Porusiu-Peti tandem, még ekkor is történtek beruházások, voltak elképze­lések, tervek, tárgyalások légi vállalatokkal. A libe­rális önkormányzat azonban a Tarom egyik. Antalfi Imola (Folytatás a 3. oldalon) Kukoricahibrid-bemutató a Sapientia Egyetemen Tudósításunk a 6. oldalon Fotó: Vajda György

Next