Evangélikus Leánygimnázium, Nyíregyháza, 1923
Vizsgálatot tett magántanulók : 1917—18 — 3; 1918—19 — 20; 1919-20 - 14; 1920-21 - 33; 1921—22 - 20; 1922—23 — 23; 1923-24 - 20. Sikeres érettségi vizsgálatot tett 1921-ben 34; 1922-ben 19; 1923-ban 11; 1924-ben 7 tanuló. Az intézet eddigi igazgatói voltak : Dr. Popini Albert 1917. szept.—1919. máj. ; Reguczky Ilona 1919. máj.—júl. ; Adorján Ferenc 1919. júliustól. Az intézet eddigi tanárai, alkalmaztatásuk időrendjében : Reguczky Ilona, Kálmán Piroska, Dr. Moór Elemér, Kémery Matild, Dr. Moór Elemérné, Barczáné Schmidt Gizella, Fehér Gábor, Fehérné Popovits Margit, Deák Magda, Dr. Dengyel Lajos, Weiszer Gyula, Weiszerné Mazán Margit, Heitmann Margit, Salánki József, Benigny Andor, özv. Kelecsényiné Mojsisovich Gabriella, Pusztay Róza, Nyikos Ilona, Polster Erna, Prékopa Piroska, Szenészi Gyula, Zvarinyi Kornélia, Ambrózy Géza, Dr. Kopányi Mária, Dr. Röder Ede. — Beosztott állami tanár: Mihovics József. Az 1923—24. tanév története. A) Az iskola szellemi élete. Az iskolai év lefolyása. Az I. osztályba jelentkező tanulók felvételi vizsgálatát június 30-án tartották meg. A beiratások julius 2. és 3-án, s folytatólagosan szept. 1. és 8rán voltak. A javító-, felvételi- és különbözeti vizsgálatokat szeptember 1-én, a magánvizsgálatokat szept. 3-án tartottuk. Az iskolai évet szept. 4-én nyitottuk meg és június 23-án zártuk be. Személyi változások a tanári testületben. Az 1922—23. tanév végén Nyikos Ilona helyettes tanár a debreceni társulati felsőkereskedelmi leányiskolánál nyervén alkalmazást, megvált intézetünktől. Új állomáshelyére kisérte őt Istennek áldása. Az eltávozott kortárs helyére Ambrózy Géza okleveles tanár, a múlt tanévben még betöltve nem levő magyar—latin, vagy francia tanszékre Kopányi Mária, a magyar—latin tanszékké átszervezett eredetileg latin—görög tanszékre pedig Dr. Rőder Ede okleveles tanárok választottak meg. Az újonnan alkalmazott tanerőkkel a tanári testület a normális létszámra egészült ki, s lehetővé vált, hogy az összes tantárgyak tanítását az intézet saját tanárai lássák el. Amidőn örömömnek adok kifejezést, hogy iskolánk a fejlődésnek ezen fokára eljutott, nem mulaszthatom el, hogy itt is köszönetet ne mondjak azoknak a más iskoláknál működő kartársaknak, akik minket éveken át nagy jóindulattal, szíves készséggel kisegítettek és lehetővé tették, hogy iskolai munkánk soha fennakadást ne szenvedjen. Tanítás, nevelés. Tanári testületünk a tanév folyamán 16 értekezletet tartott. A tanítás eredményességének biztosításához nagyban hozzájárultak módszeres értekezleteink, melyeken a jel-