Evangélikus Leánygimnázium, Nyíregyháza, 1923

Vizsgálatot tett magántanulók : 1917—18 — 3; 1918—19 — 20; 1919-20 - 14; 1920-21 - 33; 1921—22 - 20; 1922—23 — 23; 1923-24 - 20. Sikeres érettségi vizsgálatot tett 1921-ben 34; 1922-ben 19; 1923-ban 11; 1924-ben 7 tanuló. Az intézet eddigi igazgatói voltak : Dr. Popini Albert 1917. szept.—1919. máj. ; Reguczky Ilona 1919. máj.—júl. ; Adorján Fe­renc 1919. júliustól. Az intézet eddigi tanárai, alkalmaztatásuk időrendjében : Re­guczky Ilona, Kálmán Piroska, Dr. Moór Elemér, Kémery Matild, Dr. Moór Elemérné, Barczáné Schmidt Gizella, Fehér Gábor, Fe­­hérné Popovits Margit, Deák Magda, Dr. Dengyel Lajos, Weiszer Gyula, Weiszerné Mazán Margit, Heitmann Margit, Salánki József, Benigny Andor, özv. Kelecsényiné Mojsisovich Gabriella, Pusztay Róza, Nyikos Ilona, Polster Erna, Prékopa Piroska, Szenészi Gyula, Zvarinyi Kornélia, Ambrózy Géza, Dr. Kopányi Mária, Dr. Röder Ede. — Beosztott állami tanár: Mihovics József. Az 1923—24. tanév története. A) Az iskola szellemi élete. Az iskolai év lefolyása. Az I. osztályba jelentkező tanulók felvételi vizsgálatát június 30-án tartották meg. A beiratások julius­ 2. és 3-án, s folytatólagosan szept. 1. és 8rán voltak. A javító-, felvételi- és különbözeti vizsgálatokat szeptember 1-én, a magán­­vizsgálatokat szept. 3-án tartottuk. Az iskolai évet szept. 4-én nyitottuk meg és június 23-án zártuk be. Személyi változások a tanári testületben. Az 1922—23. tanév végén Nyikos Ilona helyettes tanár a debreceni társulati felsőke­reskedelmi leányiskolánál nyervén alkalmazást, megvált intéze­tünktől. Új állomáshelyére kisérte őt Istennek áldása. Az eltávozott kortárs helyére Ambrózy Géza okleveles tanár, a múlt tanévben még betöltve nem levő magyar—latin, vagy francia tanszékre Ko­pányi Mária, a magyar—latin tanszékké átszervezett eredetileg latin—görög tanszékre pedig Dr. Rőder Ede okleveles tanárok vá­lasztottak meg. Az újonnan alkalmazott tanerőkkel a tanári testü­let a normális létszámra egészült ki, s lehetővé vált, hogy az összes tantárgyak tanítását az intézet saját tanárai lássák el. Amidőn örömömnek adok kifejezést, hogy iskolánk a fejlő­désnek ezen fokára eljutott, nem mulaszthatom el, hogy itt is kö­szönetet ne mondjak azoknak a más iskoláknál működő kartár­saknak, akik minket éveken át nagy jóindulattal, szíves készség­gel kisegítettek és lehetővé tették, hogy iskolai munkánk soha fennakadást ne szenvedjen. Tanítás, nevelés. Tanári testületünk a tanév folyamán 16 értekezletet tartott. A tanítás eredményességének biztosításához nagyban hozzájárultak módszeres értekezleteink, melyeken a jel-

Next