Állami mezőgazdasági középiskola, Orosháza, 1930
Az iskolai év története. Az 1930/31. tanévvel iskolánk fennállásának kilencedik esztendejét töltötte be, s ez év végén a hatodik csoport tett érettségi vizsgálatot. A tanév megkezdése. A beirást jul. 1—2-án, a pótbeirást szept. 1—2-án tartották. Aug. 29—30-án folytak le a javítóvizsgálatok, mely alkalommal 8 jelentkező sikeresen megfelelt. Szeptember 3-án a tanévet ünnepélyesen megnyitottuk, s szept. 4-én rendes tanítás kezdődött. — Szeptember 25-én tartottuk a javitó-érettségi vizsgálatot, melynek elnöke dr. Lovassy Sándor m. kir. gazdasági főtanácsos, ny. gazdasági akadémiai igazgató volt. Kilenc , részben helybeli, részben más intézettől ideutalt ifjú vizsgázott, s mindnyájan megfeleltek. Ugyanezen alkalommal rendkívüli érettségi vizsgálatot is tartottunk, melyre két jelölt nyert engedélyt. Az írásbeli rész szept. 22. 23. 24-én, a szóbeli 25-én folyt le. A jelöltek mindketten megfeleltek. Tandíjmentességet nyert 5 tanuló, kik közül 2 a 11. félévre elveszítette. Tanulmányi ügyek. A vallás- és közoktatásügyi Miniszter Ur 630— 05/65—1930. sz. sz. rendeletével a tanév elején kiadta a felső mezőgazsági iskolák új tantervét. Régi tantervünkről az erre való áttérés az első hetekben jelentős változást idézett elő munkarendünkben. De az átmeneti terv kidolgozása, az anyag egyes részeinek átcsoportosítása s az ennek megfelelően összeállított tárgyfelosztás és órarend életbeléptetése után az egész esztendőben semmi sem zavarta munkánkat. Az előírt elméleti anyagot mindenkor kellő időre fel tudtuk dolgozni anélkül, hogy tételek halmozásával túlterhelést idéztünk volna elő. Az iskola gazdaságában pedig a gyakorlati oktatás folyt minden zökkenő nélkül. Az enyhe tél lehetővé tette, hogy a külső munka alig szünetelt. Ezáltal a kertészetben ősszel kezdett telepítési munkálatok folytathatók voltak, úgyszintén rendszeresen végezhettek a fiúk néhány oly külső munkát, melyeket zord időben máskor halasztani voltunk kénytelenek. A növendékek magaviselete általában kifogástalan. A családoknál elhelyezett fiukat osztályfőnökeik gyakran felkeresik, s a szállásadókkal állandó összeköttetést tartanak fenn. Az igazgatóságot viszont a szülők keresik fel többször levélben, vagy személyesen, s így bőséges alkalom nyílik, hogy a család és iskola kölcsönösen tájékozódjék a növendékek felől. A vallásos és hazafias érzés ébrentartására, fokozására minden alkalmat felhasználtunk. A tanulóifjúság felekezetenként rendszeresen részt-