Állami mezőgazdasági középiskola, Orosháza, 1930

Az iskolai év története. Az 1930/31. tanévvel iskolánk fennállásának kilencedik esztendejét töltötte be, s ez év végén a hatodik csoport tett érettségi vizsgálatot. A tanév megkezdése. A beirást jul. 1—2-án, a pótbeirást szept. 1—2-án tartották. Aug. 29—30-án folytak le a javítóvizsgálatok, mely alkalommal 8 jelentkező sikeresen megfelelt. Szeptember 3-án a tanévet ünnepélyesen megnyitottuk, s szept. 4-én rendes tanítás kezdődött. — Szeptember 25-én tartottuk a javitó-érettségi vizsgálatot, melynek elnöke dr. Lovassy Sándor m. kir. gazdasági főtanácsos, ny. gazdasági akadémiai igazgató volt. Kilenc , részben helybeli, részben más intézettől ideutalt ifjú vizsgázott, s mindnyájan megfeleltek. Ugyanezen alkalommal rend­kívüli érettségi vizsgálatot is tartottunk, melyre két jelölt nyert enge­délyt. Az írásbeli rész szept. 22. 23. 24-én, a szóbeli 25-én folyt le. A jelöltek mindketten megfeleltek. Tandíjmentességet nyert 5 tanuló, kik közül 2 a 11. félévre elveszítette. Tanulmányi ügyek. A vallás- és közoktatásügyi Miniszter Ur 630— 05/65—1930. sz. sz. rendeletével a tanév elején kiadta a felső mezőgaz­­sági iskolák új tantervét. Régi tantervünkről az erre való áttérés az első hetekben jelentős változást idézett elő munkarendünkben. De az átmeneti terv kidolgozása, az anyag egyes részeinek átcsoportosítása s az ennek megfelelően összeállított tárgyfelosztás és órarend életbeléptetése után az egész esztendőben semmi sem zavarta munkánkat. Az előírt elméleti anyagot mindenkor kellő időre fel tudtuk dolgozni a­nélkül, hogy té­telek halmozásával túlterhelést idéztünk volna elő. Az iskola gazdasá­gában pedig a gyakorlati oktatás folyt minden zökkenő nélkül. Az enyhe tél lehetővé tette, hogy a külső munka alig szünetelt. Ezáltal a kerté­szetben ősszel kezdett telepítési munkálatok folytathatók voltak, úgy­szintén rendszeresen végezhettek a fiúk néhány oly külső munkát, melye­ket zord időben máskor halasztani voltunk kénytelenek. A növendékek magaviselete általában kifogástalan. A családoknál el­helyezett fiukat osztályfőnökeik gyakran felkeresik, s a szállásadókkal állandó összeköttetést tartanak fenn. Az igazgatóságot viszont a szülők keresik fel többször levélben, vagy személyesen, s így bőséges alkalom nyílik, hogy a család és iskola kölcsönösen tájékozódjék a növendékek felől. A vallásos és hazafias érzés ébrentartására, fokozására minden al­kalmat felhasználtunk. A tanulóifjúság felekezetenként rendszeresen részt-

Next