Ózdi Vasas, 1968 (11. évfolyam, 1-52. szám)

1968-10-18 / 42. szám

m * U­AD . K­, PROT,ET­ДК.MAI EGYESÜLJETEK! Az Ózdi Kohászati Üzemek­ MSZMP bizottságának­ hetilapja XI. évfolyam, 42. szám. Ara SO­filler 1968. október 18. Szocialista szerződést kötött az ÓKÜ és a KGYV I­I. számú nagyolvasztó teljes átépítésé­ben résztvevő két fővállalkozó, a Kohászati Gyárépítő Vállalat és az Ózdi Kohászati Üzemek vezetői a kohóépítés első napján Ózdon, a pártoktatók házában találkoztak, hogy a két fővállalkozó szocialista brigád­jainak értekezletén az átépítés idejének csökkentésére kezdeményezett szocialista szerződést aláírásukkal szentesítsék. Néhány kiragadott mondat a szerződésből: „A Kommunisták Magyarországi Pártja megalakulásának 50. évfordulója tiszteleté­re szocialista szerződést kötünk annak ér­dekében, hogy az ózdi XI. sz. nagyolvasztót 90 nap helyett­ 74 nap alatt építjük át.” „Az átépítési idő a leállástól, 1968. októ­ber 10-től, 1968. december 22-ig tart.” „A IV. sz. léghevítőt december 18-ra üzemképes állapotba helyezzük — ez a kohó­­falazat szárításához szükséges. Az V. léghe­vítőt a kohóindulásra, a VI-os számút pedig 1969. január 5-re építjük át, s helyezhetik üzembe.” „Az alvállalkozókat tájékoztatjuk és a részmunkákra külön ütemtervet készítünk számukra.” „Az átépítés határidejének csökkentése nem mehet a munkák minőségének és a munkásvédelmi előírásoknak a rovására.” „Az ózdi kulturális hetek keretében külön kohóépítő napot rendeznek.” „A közben jelentkező problémák azonnali rendezése érdekében 8 tagú operatív bizott­ságot hozunk létre. Tagjai a KGYV részé­ről: Végvári György, Szlahi­ Miklós, Dallos József, Csuka István, az ÖKÜ részéről: Csé­­pe Ferenc, Papp Elemér, Pólik Péter, Gaál Ferenc”. A szocialista szerződést a KGYV részéről Hammer Ferenc igazgató és Kelemen Já­nos szb-titkár, az ÓKÜ részéről pedig Te­­messzentandrási Guidó műszaki igazgató és Molnár Lajos szb szervezőtitkár írta alá. Németh Gyula A tartalomból: Lenini gondolatok nyomán (2. oldal) Éjszakai őrjáraton Soós Zoltán költői estje (3. oldal) (4. oldal) „Fenegyerekek” (5. oldal) Bontáslesen !\!izol. A n L váltónkra hullanak az úton a sárgásbarna STVd Uiin­ód, falevelek. Az új, hatalmas gazométer fi­gyelmesen őrködik a dohogó kohók fölött. Azaz, az egyik már némán tűri a körülötte szorgoskodók csapásait, az éles fúrók maró fájdalmát. A Il-es kohó megszűnt létezni. Látni ezt abból is, hogy a körülölelő vasvázak néhány nap alatt átlátszóvá váltak. A közbüleső test leomlott, lehullott, eltűnt. Bontják a kiszolgált óriást, hogy néhány hét múlva újjászü­letve álljon az ember szolgálatára. Megmosolyognak, amikor arról faggatom a körülötte szor­­goskodókat: mikor lövik a medvét? Régi kohászhagyomány ez. Minden kohóbontás legizgalmasabb munkája volt a med­ve robbantása. Napokon keresztül hallotta a város a detoná­ciók hangját. Húsz kiló robbanószert is elhasználtak. — Hiába várják — mondja az egyik dolgozó. — Túl va­gyunk a medvéken. Még a bontás előtt lecsapoljuk, így már csak a medve és a falazati tégla között képződött gyűrűt kell robbantással eltávolítanunk. Megoldja egy kilogramm rob­banószer is. Vidrafúróval előbb befúrunk, 10—15 dekagram­mos dinamitot bele, és ha megbomlott a gyűrű... Semmiség, így fejlődik a világ­­tolat a gép a sáros sínpárok között. Féltőn­y­a sikong a szűk járatokon. Üres kocsikat tol a kihűlt tetemű olvasztó alá. Fenn a salakcsatornán 4—5 munkás lovagol. A bontott anyagot, törmeléket túrják a ko­csikba. — Eleinte nehezen "indult a kocsicsere— mondja a műve­zető.— Már csak a következő kohó bontására mondom el a tapasztalatot. Az első napokra feltétlen kell a közlekedési üzemeknek delegálni egy felelős kocsiirányítót, aki itt él köztünk, velünk jár-kel, s azonnal intézkedik. Bizony, az első két nap alatt sokat káromkodtunk. Szidtuk az „alföldi kohá­szokat”, a kocsi totótokat. Amikor elöl kellett volna állni a gépnek, hátul volt. Amikor tolni kellett volna, elöl állt. A csereberék mindig egy-két órába teltek, s mi álltunk. Ak­t a munka is. Hullanak a téglák a bontás területén. Kinn az úton hul­lanak a fákról a levelek. Vincze Zoltán 34 606 Ft jutalom A finomben'^rmil gyárrészleg finom-, valamint gyors-drótso­roZatânâu fcvCS­ü^oÿjâVli.uâUb&Q részt vett dolgozók legjobbjait az erkölcsi elismerésen túl, pénz­jutalomban is részesítette a gyár­részleg, iletve a vállalat. Az ab­roncssorozati pártházban több mint száz dolgozó gyűlt össze kedden a délelőttös műszak után, hog­y átvigyék a ív­l­érd emelt ju­talmat. Horog Lajos főmechani­­kus elismerését fejezte ki a javí­tásban derekasan részt vevő dol­gozóknak és szólott arról, hogy a jók közül is csak a legjobbak jutalmazására kerülhetett sor. Összesen 34 ezer 600 forintot osz­tottak szét a jelenlevők között. Ebből 26 200 forintot a karban­tartók, 8500 forintot a javításban kisegítőként részt vett hengeré­szek, adagolók és kikészítők, 5400 forintot pedig a más gyárrészle­gektől a javításban jól dolgozók kaptak, amit a bérfizetéssel együtt vesznek át. Németh I Jubileumi jiitülmak 40 és 10 éves­­ maniserismu­s után A hivatalház I. tanácster­mében október 15-én került sor ismét jubileumi jutalmak átadására. A vállalat veze­­­­tősége elismerését és köszö­netét fejezte ki az elvtársak­nak, akik negyven-, illetve ötvenéves folyamatos mun­kaviszonnyal rendelkeznek vállalatunknál. Flöriek Károly lakatos cso­portvezető, az acélmű dolgo­zója, és az energiaszolgálta­tó gyárrészleg szivattyúkeze­lője, Kovács Gyula elvtárs 50 éves munkásságáért ré­szesült jutalomban. Negyvenéves folyamatos munkaviszonyát jutalmazta" a vállalat Peták Imre durva­­hengerműi nagymotor keze­lőnek, Siroki Ferenc laka­tos csoportvezetőnek, vala­mint a számviteli főosztály osztályvezetőjének, Boros István elvtársnak. A jutalmakat Csépányi Sándor vezérigazgató elvtárs nevében dr. Kovács Károly munkaügyi és szociális igaz­gató adta át az idős dolgo­zóknak. Az ünnepélyes al­kalomra a pártbizottság ré­széről Vajda István elvtárs jelent meg, a szakszervezeti bizottságot Molnár Lajos elvtárs képviselte. Mi van a­­cédulán Fotó: Mizczák István Az üzemekből jelentik Megérdemelt dicséret­e A IV. számú kazán nagy­javítása egy nappal a kitű­zött határidő előtt befeje­zést nyert. A sikeres nyo­máspróba után a kazánt be­kapcsolták a termelés szol­gálatába. A javítási feladatokkal Pálfi Gyula művezető irá­nyítása mellett László Ottó, Pataki Ferenc és Szakács­­Miklós szocialista brigádjait bízták meg. A brigádvezetői hármas felosztotta a munka­végzés területeit és brigádon belül is meghatározta a sze­mélyenkénti munka elvégzé­sének fontossági sorrendjét. A jól szervezett mun­kamegosztás alapján si­került a javítást egy nap­pal a kitűzött határidő előtt befejezni. Az egynapos előny lehetőséget biztosított arra, hogy Szakács Miklós brigád­ja elvégezze a beérkezett mészhidrát kipakolását, és egy vagon ócskavas felpako­lását, iletve elszállítását. A lakatos karbantartó brigá­dok az egynapos előnyüket tartalék alkatrészek készítésé­re használták fel. A javítás sikeres befejezéséért mind­három brigádot megdicsérték az energiaszolgáltató gyár­részleg gazdasági vezetői. Újabb виткам kerek a durvahengerműben A durvahengermű szocia­lista brigádjai napról napra növelik előnyüket a mennyi­ségi és minőségi termelés­ben. A kiválóra értékelhető műszakok közötti munkakap­csolat valamennyi brigád tel­jesítményének fokozását se­gíti elő. A tervszerűen átgondolt műszaki irányítás mellett az elmúlt hét folyamán a blokksoron 1853 tonnával több öntőcset, a bugasoron 632 tonnával több finomsori bugát, a lemezsoron 300 tonna lemezt hengereltek terven felül. A brigádok tel­jesítményét figyelembe véve a jók között is a legjobbak­nak a blokksor III. műszak­ján dolgozó Nagy Kálmán irányító forrasztár brigádja bizonyult 901,26 tonna/mű­­szak eredményével. A buga­­soron a IV. műszak került az élre 421,72 tonna/műszak teljesítménnyel, míg a le-­­mezsoron a II. műszak bri­gádját irányító Kisgergely László szerezte meg az első helyet 86,55 tonna/műszak teljesítményével. A lemezsor kivételével minden sorozat túlszárnyal­ta vállalását az előírt minő­ségi követelmények betartá­sa mellett. Kiernelli­edő eredmények az acélműben Jó eredményt ért el az elmúlt héten az öntőcsarnok kollektívája az alsóöntés fo­kozásánál. Teljesítményük 18,16 öntés/nap volt, amely a lecsapolt adagok 68 szá­zalékát teszi ki. Bűzei az eredménnyel a minőségjaví­tást segítették elő. Különösen kiemelkedő teljesítményt nyújtott az I. műszak kol­lektívája, amelyik műszakon­ként átlagosan 6,40 alsóöntést ért el. A legjobb eredményt Marhoffer László művezető irányításával Szabó Lajos szocialista brigádja érte el Nem sokkal maradt el mö­göttük a IV. műszak kollek­tívája sem. Piegl László mű­vezető irányításával 6,25 al­sóöntést teljesítettek. Az eredmény Kovács Barna szo­cialista brigádjához fűződik. Hasonlóan jó eredményt ér­tek el a vaskert szocialista brigádjai október első heté­ben. A vállalt 1,10 berakási sebességet teljesítették. Ok­tóber 7-én kiemelkedő ered­mény is született. Az I. mű­szak szocialista brigádja Marton István vezetésével 1,50 ton­na­ ín2 berakási se­bességet ért el. Munkában a kohóátépítők Fotó: Mizerák Tetemrehívásnál Nem lehet tétovázni. Azon­nal a kérdéssel állunk elő. (A henger pörög, állandóan intézkedik Kisgergely Lász­ló.) — Be lehet-e hozni a hó elején „összegyűjtött” lema­radást? 650 tonnáról van szó. — Sajnos, meghibásodott a henger vonómotorja. Ezért négy napig álltunk — mond­ja maliciózusan. De a leg­jobb úton vagyunk, hogy helyreigazítsuk ezt a hiányt. Újabb blokk tűnik el a henger mindig éhes szájában. — Nem kell kétségbeesni emiatt! — folytatja az elő­­hengerész. — Helyén van a brigádunk szíve. Ha jó az anyagellátás, jó lesz a terme­lés is. Két-három hónapja a négy műszak hengerész bri­gádjai között az első helyen szerepelünk. Furcsa változat következik: — Jóska! — kiáltja. — Gyere csak ide! Fiatalember fut hozzánk. Csapzott arcát törölgeti. — Hogy is mondod te Ma­tyi bátyánknak? (a műveze­tőre céloz.) A fiú szája szé­lesre tárul jókedvében, s el­rikkantja magát: — Ide minden anyagot, Matyi bátyám! Igaz, ami igaz. Ez eddig humorosnak tűnik. De ilyen kedv nélkül nem lehetne olyan műszakonkénti terme­lést elérni, mint a Kisger­­gely-brigád. ..Az elmúlt hé­ten dicséret illeti a lemezso­rozat II. műszakján dolgozó Kisgergely László által ve­zetett hengerész brigádot, akik a 61,92 t­m. tervet 86,55 t/műszakra teljesítették.” Ezt a gyárrészleg heti je­lentéséből kölcsönöztük. Nagy részük van abban, hogy a hiányzó 650 tonnát a hónap végére nemcsak hogy elren­dezik, de... — .. .túl is teljesítjük a tervet! Az utóbbi mondatot Kis­gergely László, a II. műszak előhengerésze mondta tollba, V. Z.

Next