Pápa és Vidéke, 2013 (11. évfolyam, 1-25. szám)

2013-10-31 / 22. szám

4 Türr István Gimnázium és Kollégium / Újra Pro Progressio Díjat kaptak Idén is elnyerte a Pro Progressio Díjat a Türr István Gimnázium. Az elismerést a Budapesti Műszaki Egye­tem Pro Progressio Alapítványa adományozta - immá­ron második alkalommal - a pápai gimnáziumnak, elis­merve ezzel az intézményben folyó magas színtű termé­szettudományi oktatómunkát. A BME Pro Progressio Alapítványa a műszaki és természettudományi isme­retek oktatását támogatja, tevékenységének közép­pontjában a tehetséggondo­zás és az innováció segítése áll. Díjukat azoknak a kö­zépiskoláknak adományoz­zák évente egy alkalommal, amelyek rendszeresen szer­veznek műszaki-természet­tudományi tárgyakat nép­szerűsítő programokat, ta­nítványaik eredményesen szerepelnek természettudo­mányi tanulmányi versenye­ken, s nem utolsó sorban, amely iskolákból nagy szám­ban tanulnak tovább a Mű­egyetemen.­­ Örömmel számolhatok be arról, hogy tavaly is és idén is csupán 13 középis­kola nyerte el ezt a díjat, és csak három olyan intéz­mény van, köztük a mi isko­lánk, amely tavaly és idén is Pro Progressio Díjban ré­szesült. Azt, hogy másod­szorra is nyertünk, azért tartom fontosnak, mert ez azt jelenti, hogy a tavaly be­vállalt programjaink ered­ményesek voltak, ezt mu­tatják a versenyeredménye­ink is, illetve diákjaink fel­vételi eredményei is - nyi­latkozta Németh Zsolt igaz­gató. A Türr István Gimnázi­um igazgatója matema­­tika-fizika-informatika sza­kos tanárként úgy látja, a természettudományos isme­retek és tantárgyak jelentő­sége folyamatosan növek­szik, éppen ezért az iskolá­ban nagy hangsúlyt fektet­nek az ilyen tantárgyak ok­tatására. Ugyanis a tapasz­talat azt mutatja, hogy aki műszaki-természettudomá­nyi területen szerez diplo­mát, könnyebben talál jó munkát magának a munka­erőpiacon. Éppen ezért ösz­tönzik tanítványaikat arra, hogy tanuljanak tovább a BME-n.­­ Diákjaink között nép­szerű a Budapesti Műszaki Egyetem, évről évre sokan, az érettségizők több mint 10 százaléka jelentkezik er­re az egyetemre, s ők felvé­telt is nyernek - tette hozzá az igazgató. A BME energetikai ta­nulmányi versenyén évek óta az élen szerepelnek a tüktös diákok, tavaly például megszerezték az országos első helyezést, ez is hozzájá­rult a Pro Progressio Díj el­nyeréséhez. Idén is indul az iskola a megmérettetésen, a díjjal járó 300 ezer forintos pénzjutalom segítséget ad a felkészüléshez, ugyanis a versenyző tanulók és felké­szítő tanárok ebből tehet­nek tanulmányi kirándulást a százhalombattai olajfino­mítóba és a Műegyetem Nyitott laborok elnevezésű programjára. Varga Bea Pápai Weöres Sándor Általános Iskola Schwetzingenben jártak A közelmúltban értek haza a Weöres-iskola diákjai Schwetzingenből, ahol közel egy hetet töltöttek. Ez idő alatt megismerkedtek a város és környéke nevezetességeivel. Ta­vasszal ők látják majd vendégül a német gyerekeket. Gőgös Zoltánné németta­nár, a kirándulás szervezője elmondta, összesen tíz diák és három pedagógus utazott Németországba. A testvéris­­kolai kapcsolat keretében már évek óta jó viszonyt ápolnak a schwetzingeni Hildaschulével. A kapcsola­tot az egykori Jókai Mór Ál­talános Iskolától örökölték meg, melyet azóta is folya­matosan gondoznak. Elő­ször 2001-ben voltak látoga­tóban, majd úgy alakult, hogy páratlan év őszén ők utaznak, míg páros év tava­szán a német gyerekek jön­nek hozzájuk. A pedagó­gustól megtudtuk, általában egy hetet töltenek a gyere­kekkel német fogadócsalá­doknál. Ez most sem volt másképp. Vendéglátóik szí­nes programokkal várták őket. Elmentek a schwetzin­geni kastélyba, Mannheim­­be a Luisen Parkba, Speyer­­ben megnézték a Technika Múzeumot, a Tenger élete kiállítást, megcsodálták a dómot, de jártak a hilder­­bergi várban is. Sütöttek pizzát, melyet közösen fo­gyasztottak el a német gye­rekekkel. Az utolsó napon búcsúpartival várták őket. A testvérvárosi kapcsola­tok ápolását a Weöres-isko­la az idei évben többször is megvalósította. Nyáron 45 diákjuk szinte ingyen vett részt egy Baróton megren­dezett OKO-táborban egy TÁMOP-os pályázatnak köszönhetően. Baróttól Kovászna nem esik messze, így két napig élvezhették a testvérváros vendéglátói szeretetét. m.a. Pápa és Vidéke 2013. október 31. Pápai Petőfi Sándor Gimnázium LapTop, a top lap Az ország egyik legszebb iskolaújságának minősítették a Pápai Petőfi Sándor Gimnázium LapTopját a Diákúj­ságírók Egyesülete (DUE) által háromévente megrende­zett IV. Országos Címlap+Arc diáklap szépségversenyen. A diáklap 2001 óta mű­ködik, jelenleg 9 aktív szer­kesztőségi taggal, Csarmasz Ágnes tanárnő vezetésével. Az újság a több mint tíz év alatt folyamatosan fejlő­dött, és számos sikert ért már el. Az évek során a lel­kes tagokból álló szerkesz­tőség négyszer váltott fő­­szerkesztőt, mind a négy generáció alatt sokat válto­zott, fejlődött az újság kiné­zete és tartalma. Próbálnak alkalmazkodni a célközön­ség igényeihez, mégis nap, mint nap meg kell küzdeni­ük azért, hogy fennmarad­hassanak, mindent az aktu­ális szám bevételéből kell finanszírozniuk. Szerencsé­re tavaly óta a DÖK támo­gatja az iskolaújságot, ami nagy segítség számukra. Az október 19-i megmé­rettetésen a LapTop meg­mutatta, hogy talpon tud maradni. 11 pályázó közül, maga mögött hagyva né­hány neves egyetemi lapot is, az első helyre tört, a BME Gazdasági Karának újságjával holtversenyben. A pályázat a DUE 13. médiatalálkozójának kere­tein belül valósult meg. A budapesti rendezvényen a LapTopot Epres Martin fő­­szerkesztő mutatta be, a zsűri pedig nagyra értékelte a lap népszerűsítésének öt­letét is. A médiatalálkozón végül a Petőfi Gimnázium Lap- Topja lett az ország leg­szebb középiskolai újsága, és elhozhatta az 50 ezer fo­rintos fődíjat. Nagy Patrícia A Pápai Petőfi Sándor Gim­názium 2013. november 11-én 8 órától nyílt napot, 17 órától pe­dig pályaválasztási tájékoztatót tart valamennyi induló képzé­sére vonatkozóan. Mivel töltöd az őszi szünidőt? A nyári szünet után ez az első alkalom, hogy hosszabb szabadságra mehetnek a diákok. Két hónapot kellett vár­niuk erre. Az őszi szünetet követő első tanítási nap no­vember 4-e lesz, így van idejük pihenni és kikapcsolódni a diákoknak. A szünidő hasznosan is eltölthető, hiszen et­től a tanévtől már kötelező az önkéntes munka. Körkér­désünkben arról faggattuk a tanulókat, mivel töltik szü­nidejüket. Gajdosi Bianka - Nagyrészt otthon leszek. Tanulok, elmegyek edzésre és olvasok. Nagyon szeretek olvasni. A Hűvösvölgyi Suli első részének állok majd ne­ki. Egyébként három judo edzésem lesz, és megyek ter­met takarítani. Otthon is be­segítek, vigyázok majd a testvéremre, ha a szüleim dolgoznak. Ezen kívül ta­nulni is kell, hiszen egy röp­­dolgozat bármikor beeshet a szünetet követően. Szalóky Krisztina Szerintem tanulok, mert nagyon sok házifela­datot adtak fel. A szünet után több tantárgyból is dolgozatot írunk majd. Többek között angol téma­zárót és szódolgozatot, va­lamint német röpkét. Most vagyok kilencedikes a Türr-ben. Biztosan találkozom majd a barátaimmal, inter­netezni is fogok, valamint elmegyek apukámmal ke­rékpározni, ha jó idő lesz. Megnézem mit játszanak a moziban, és ha lesz valami jó film, akkor azt nem hagyom ki. Kopf Aliz - Önkéntes munkát fo­gok végezni a tűzoltóságon az osztálytársaimmal. Ez négy nap lesz, napi három óra délelőttönként. Nagyon sokat kell tanulni, hiszen sok tantárgyból dolgozatot írunk majd a szünetet köve­tően. Valamelyik nap a ba­rátaimmal is összefutok egy kicsit beszélgetni. Szeret­nék pihenni is, úgy érzem rám fér. Nehéz volt ez a két hónap. Halottak napján pedig a szüleimmel végig­járjuk a temetőket. m.a. Gajdosi Bianka Szalóky Krisztina Kopf Aliz

Next