Pedagógiai Szemle, 1960. július-december (10. évfolyam, 7-12. szám)

1960 / 7-8. szám

PEDAGÓGIAI SZEMLE A PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS INTÉZET FOLYÓIRATA ★ Szerkesztő bizottság: FALUDI SZILÁRD, LÉNÁRD FERENC, NAGY SÁNDOR, SIMON GYULA, SZARKA JÓZSEF (felelős szerkesztő), SZOKOLSZKY ISTVÁN Szerkesztő: BALOGH LÁSZLÓ ★ SZERKESZTŐSÉG: BUDAPEST V., SZALAY U. 10—14. TELEFON: 115—878 — KIADJA: A TANKÖNYVKIADÓ V., BUDA­PEST, V., SZALAY U. 10—14. — A KIADÁSÉRT FELELŐS VÁG­­VÖLGYI TIBOR IGAZGATÓ. TERJESZTI A MAGYAR POSTA. ELŐFIZETÉS: A POSTA KÖZ­PONTI HÍRLAPIRODÁNÁL (BU­DAPEST, V., JÓZSEF NÁDOR TÉR 1.) ÉS BÁRMELY POSTA­HIVATALNÁL. ELŐFIZETÉSI DÍJ EGY ÉVRE 48 Ft. — CSEKK­­SZÁMLASZÁM: EGYÉNI 61.256, KÖZÜLETI 61.066 (VAGY ÁTUTA­LÁS AZ MNB 47. SZ. FOLYÓ­SZÁMLÁJÁRA). — MEGJELENIK HAVONTA 60.11253 —Egyetemi Nyomda, Bu­dapest — F. V.: Janka Gyula igazgató TARTALOMJEGYZÉK A pszichológia eredményeinek érvényesítése a pedagógiai tevékenységben .. .. .................. 581 A NEVELÉS ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA DR. KISS ÁRPÁD: Iskolás tanulóink tudásszintjének vizsgálata (II. közlemény) .................................................................. 585 DR. MAJZIK LÁSZLÓNÉ: A családi nevelés hatása a tanulóifjúság világ­nézeti fejlődésére.......................................................... 594 KORCSMAROS IVÁN: Vizsgálatok az általános iskolai kémiatanítás egyes problémáinak megoldására ................... 608 JAKUBOVITS ELEK: Adatok a 10—14 évesek eszménykép és példakép problematikájához......................................................... 618 KONNIKOVA T. E.: A szovjet pedagógus a gyermek nevelője és ba­rátja ............................................................... 630 NEVELÉSTÖRTÉNET SZABOLCS OTTÓ: Pedagógus­­-listázások Magyarországon az el­lenforradalmi rendszer éveiben (1922—1925) .. 637 H. KOHUT MÁRIA: Adatok a Magyar Gyermektanulmányi Társaság működéséhez .................................................................. 645 NÁDOR JENŐ: Vajda Péter tanítványai között.................................. 649 dékán Károly: Dokumentumok a Horthy-korszak középiskolai tanárainak helyzetéről.................................................. 653 SZEMLE DR. GORDOS ISTVÁN: A politechnikai képzés alapkérdései (Kandidá­tusi értekezés tézisei) .. .. .................................. 660 A NEVELŐMUNKA MŰHELYÉBŐL DR. BÁNFALVI JÓZSEF: A Szegedi Radnóti Miklós gimnázium politech­nikai jellegű szakköreinek munkája .. .. 667 MAKAY LÁSZLÓ Gondolkodásra nevelés a történelemtanításban 680 DR. TÓTH BÉLA: Az olvasmányok kiválasztásának motívumai .. 686 KÖNYVEK A .,Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 1959.” c. kötet neveléstörténeti értekezései (dr. Jausz Béla) .......................................................... 699 A gyermekotthoni nevelés néhány kérdése — Cikkgyűjtemény I—III. kötet (Nagy Jánosné) 707 Levéltári közlemények (XXIX. évf.) (dr. Kőső Sándor) .......................................................................... 711 A felidézés szerepe az emlékezésben (Salamon Jenő) .................................................................................. 712 FOLYÓIRATOK Szovjetszkaja Pedagogika (Abent Ferenc) .. .. 714 Pedagogika (Illés Lajosné)................................ 718 Revista de Pedagogie (Kovács Péter)......... 720 KRÓNIKA MTA Neveléstörténeti Albizottsága (S. Gy.) .. 724 A PTI életéből................................................................ 726

Next