Pentru Socialism, februarie 1963 (Anul 13, nr. 2813-2836)

1963-02-14 / nr. 2824

/ > ‘1 Minerii (de la stingă spre dreapta) Ludovic Fala, Ioan Boldati, Alexa Mureșanu, șef de echipă, Grigore Roșea și Paul Moraru de la mina Valea Roșie, exploatarea minieră „Săsar“, dicutînd intr-o pauză despre noi metode de perforare. Bunuri de larg consum de calitate superioară și în cantități mereu crescînde Euptind pentru traducerea inc lață a sarcinilor izvorîte din Directivele Congresului al Ill-lea fel P.M.R., colectivul de muncitori, ingineri și tehnicieni din întreprinderea noastră, sub îndrumarea comitetului de partid, desfășoară o vie activitate în vederea realizării sarcinilor de producție, pentru asigurarea unei varietăți mari de bunuri de larg Consum, de calitate superioară.’’ Desfășurînd larg Întrecerea socialistă, pe baza criteriilor principale,stabilite de Directivele C.C. W P.M.R., planul de producție Pe 11962 a fost realizat cu o lună de zile înainte de termen, fiind produse peste plan articole In Valoare de peste 4.700.000 lei. , Sarcinile stabilite pentru anul 1963 sunt mobilizatoare și pentru întreprinderea „Cloșca“. In Vederea realizării acestora, s-au luat din timp măsurile tehnicoorganizatorice necesare. In vederea satisfacerii cerințelor populației, o preocupare a noastră este introducerea In fabricație a unul număr cît mai hibre de sortimente noi. Numai în cursul anului 1962 au fost introduse 7 produse noi de bu huri de larg consum, iar pentru anul 1963 ne propunem să chiar introducem în fabricație cel puțin B sortimente noi. In întreprinderea noastră se produc astăzi 6 tipuri de mobile, cum sunt camere combinate tip „Cloșca“, dormitoare și bucătării, precum și o serie de piese izolate, ca biblioteci, mese de radio, sofale, studiouri și altele, produse care sunt mult solicitate de cumpărători. Pe lângă tipurile noi de mobilă mai producem o gamă variată de produse de uz casnic din lemn, de strictă necesitate pentru populație. Și în cadrul sectorului metalurgic producem diferite articole de larg consum, printre care cazane de baie, cazane de rufe, diferite tipuri de balamale, mașini de gătit, sobe și altele. De asemenea, executăm o serie de alte produse și lucrări la cererea cumpărătorilor, cabinate metalice, nichelări și reparații la diferite articole casnice etc. O atenție deosebită s-a acordat îmbunătățirii continue a calității produselor noastre. In acest scop, întreprinderea noastră a fost dotată cu unele utilaje noi și s-au luat o serie de măsuri pentru efectuarea de mici mecanizări, în vederea creării condițiilor optime de muncă și ușurarea eforturilor fizice, în special La lucrările grele. Tot în vedrea îmbunătățirii calității produselor s-a pus funcțiunea uscătorie de cherestatea, măsură în urma căreia s-a reușit ca, în prezent, produsele din lemn să fie de o calitate mai bună. O atenție deosebită s-a acordat calificării și ridicării calificării muncitorilor, fiind organizate în acest scop cursuri de calificare, expuneri pe diferite teme, pentru îmbogățirea cunoștințelor tehnice ale muncitorilor. In urma măsurilor luate pînă în prezent, calitatea produselor întreprinderii noastre s-a îmbunătățit. In anul trecut s-au mai înregistrat unele cazuri de reclamații, care s-au referit în special la lustruirea necorespunzătoare a mobilei tip „Cloșca“, precum și la dezlipirea și crăparea furnirului de pe unele garnituri din acest tip de mobilă. In vederea eliminării acestor defecțiuni, precum și a altora, în anul 1963 vor fi luate măsurile necesare. Astfel, vom introduce vopsirea mobilelor și a articolelor metalice cu vopsele superioare, îmbunătățind astfel atît aspectul, cît și durabilitatea lor. La articolele metalice vom folosi nitrolacuri rezistente la temperaturi ridicate, care, pe lingă însușirile fizice superioare, vor da și un aspect frumos produselor. La fabricarea noilor tipuri de mobilă, ca biblioteci, camere de zi, mese de radio, s-a ținut cont de cerințele liniilor moderne, precum și de amplasamentul din noile apartamente ce se construiesc, ținîndu-se seama de funcțiunile și dimensiunile fixate prin nomenclatorul de gabarite, elaborat de I.S.C.A.S. Puternica dezvoltare pe care a luat-o industria de mase plastice ne-a orientat spre introducerea în fabricație a unor materiale ce pot înlocui cu succes materialele clasice. In vederea satisfacerii cerințelor crescînde ale populației, în ceea ce privește bunurile de larg consum de bună calitate și în sortimente variate, pe vom colabora și mai mult viitor cu organizațiile comerciale, ca produsele noastre să se bucure de o bună apreciere din partea cumpărătorilor. IULIU GHIȘA, director .TIBERIU SZABO, inginer șef la întreprinderea „Cloșca“ din Baia Mare Să îndepărtăm apa de pe ogoare RECEA. In urma verificării fiecărei parcele în parte, consiliile de conducere ale gospodăriilor colective din raza comunei Recea au antrenat colectiviștii la curățirea șanțurilor pentru evacuarea apelor de pe ogoare. Pînă în ziua de 13 februarie, datorită participării largi a colectiviștilor la aceste lucrări, au fost săpate șanțuri pe o lungime de 5.000 m. Cele mai bune rezultate le-au obținut colectiviștii din brigăzile conduse de Mihai Mociran, Vasile Oiegaș și Ioachim Săsăran. MIREȘU MARE. Colectiviștii din Mireșu Mare au semănat în toamna anului trecut 417 hectare cu cereale păioase. Pentru a preveni stagnarea apelor pe semănături ei au executat lucrări de săpare a șanțurilor pe însemnate întinderi, unde exista pericolul băltirii Fruntași în aceste munci apelor. sunt colectiviștii din brigăzile conduse de Ioan Mărieș și Valentin Razmoș. BENESAT. Deoarece pe o parte din terenurile din apropierea Someșului s-a constatat că băltește apa, colectiviștii din Benesat, îndrumați de organizația de bază, au ieșit în număr mare la săpatul șanțurilor din dreptul culturilor. Colectiviștii din Benesat au săpat șanțuri de scurgere a apelor pe o lungime de 350 m, evidențiindu-se Alexe jlaț și Gheorghe Mercea. ★ ►» »♦ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK]»♦ [UNK]» »♦M »»( Joi, 14 februarie 1963 * ■ >i • Anul XII! Nr. 2824 ;i .»* * • . ►«> < • • • < • « < * • i < ► < ► 4 pagini — 20 bani ij -------------- --------------------------------------——— ii SE ÎNTREC TURNĂTORII Recent s-a analizat activitatea celor 11 brigăzi de producție din cadrul secției turnătorie a Uzinei „Unio" din Satu Mare. Antrenate într-o Însuflețită întrecere socialistă, brigăzile de producție au obținut rezultate însemnate. Pe primul loc în întrecere s-a situat brigada condusă de comunistul Ambrozie Taloș, urmată de brigada de turnători condusă de Petre Todoț și de cea condusă de Ludovic Sándor. In prima decadă a lunii februarie turnătorii au obținut, de asemenea, rezultate bune in Întrecerea socialistă, realizindu-și planul de producție în proporție de 105 la sută. (De la I. GHEORGHE.) Cerc de aeromodelism In curînd, la Baia Mare, spre bucuria amatorilor, va lua ființă un cerc de aeromodelism. Cercul de aeromodelism va funcționa în cadrul clubului sportiv orășenesc. Cercul își va desfășura activitatea la sediul școlii medii nr. 1 din localitate, unde, după un program bine stabilit, amatorii vor fi inițiați în construcția de aeromodele. în întîmpinarea aniversării eroicelor lupte din februarie 1933 O vie întrecere socialistă între feroviarii careieni Muncitorii de la D evizia de vagoane C. F. R. din Cărei muncesc cu elan a sporit pentru întîmpina cea de-a 30-a aniversare eroicelor lupate ale ceferiștilor din februarie 1933 cu noi realizări in producție. Desfășurînd o vie întrecere socialistă, personalul acestei unități a încheiat bilanțul primei decade din luna februarie cu rezultate de seamă. Astfel, planul de revizie la osii vagoane de clasă — efectuată la trenurile în formare și sosire a fost îndeplinit in proporție de 105 la sută, iar la osii vagoane de marfă a fost depășit cu 4 la sută. De menționat că toate reviziile executate in această perioadă sunt de bună calitate, asigurându-se astfel siguranță deplină circulației pe calea ferată. ★ Și colectivul stației C.F.R. din Cărei este animat de dorința de a cinsti glorioasa aniversare cu rezultate cît mai bune. Prin buna organizare a muncii în cadrul turelor de serviciu, harnicii feroviari ai stației au îndeplinit planul la tone nete expediate în proporție de 111,2 la sută, iar sarcina statică a fost depășită cu 0,2 la sută. Succese de seamă în întrecerea socialistă au obținut Gheorghe Cornoc, șef de manevră, Ioan Ciobanu, magaziner tranzit, impiegatul de mișcare Spiridon Erdei și alții. Ridicarea calificării r muncitorilor O preocupare permanentă a conducerii Combinatului „1 Mai“ din Satu Mare este ridicarea calificării muncitorilor. In acest scop s-a hotărit deschiderea în această lună a două cursuri de ridicare a calificării: unul în ramura metal și al doilea ramura lemn. Munîncitorii au primit cu multă bucurie această inițiativă, numărul celor înscriși fiind de 220. Lecțiile vor fi țiinute de către ingineri și tehnicieni din întreprindere. (Da ia I. CONDOR.) Ore de odihnă în cabanele forestiere Ziua de muncă a luat sfirșit. In pădure se așternuse liniștea. Grupuri, grupuri de muncitori forestieri urcau spre cabane. Discutau cu însuflețire despre muncii lor, rezultatele dorind totodată pasul să ajungă la cabane pentru a radiojurnalul, asculta Din desișul crengilor, împreunate de zăpadă, cabanele îi întîmpină primitoare. La întreprinderea forestieră din Vișeu de Sus sunt puse la dispoziția muncitorilor peste 200 de cabane, amenajate pe lingă gurile de exploatare forestieră. Spre fiecare cabană se îndreaptă zilnic muncitorii forestieri. Aici îi așteaptă aparatele de radio, bibliotecile volante, unde își petrec în mod plăcut timpul liber. Intr-o seară, de pildă, s-a organizat recenzia cărții „Bătălie în marș“. Pengă aceasta, tăietorii de lemne au ascultat conferință despre „Valorificarea superioară a lemnului“, „Căile reducerii prețului de cost“ etc. ca ei să cunoască cu mai multe aspecte legate de îmbunătățirea continuă a activității de producție. Zilele acestea, muncitorii forestierii așteaptă oaspeți. Brigada artistică de agitație a Întreprins deril va poposi în mijlocul lor cu cinstecul și versul. GYURKA COMAJä coresp. voluntar Pregătiri pentru alegerile din 3 martie AL ÎNCREDERII SEMN Au început întîlnirile dintre candidați și alegători In Întreaga regiune au Început In ziua de 12 februarie întilnirile dintre candidații de deputați pentru alegerile de la 3 martie și alegători. Din Sighet am primit vestea că în prima zi au avut loc 58 de intîlnirî Intre alegători și candidații de deputați în sfaturile populare comunale și 8 întîlniri cu candidații pentru Sfatul popular orășenesc Sighet. La aceste adunări au participat peste 3.400 de alegători. Dintre aceștia 255 au luat cuvintul, prezentînd aspecte ale realizărilor regimului democratpopular, făcind 162 de propuneri pentru continua dezvoltare și înfrumusețare a comunelor. La întilnirea din circumscripția nr. 2 — Săprnța dintre candidatul de deputat Gheorghe Turda, președintele gospodăriei colective, și cei 70 de alegători au luat cuvîntul printre alții și Dumitru Gheorghe și Gheorghe Holdiș. Ei s-au oprit în cuvîntul lor asupra realizărilor din comună, precum și asupra dezvoltării gospodăriei colective. In același timp ei au făcut propuneri concrete de executare a unor lucrări de interes obștesc in circumscripție, angajîndu-se să dea tot sprijinul în realizarea lor. Asemenea propuneri au fost făcute și la intîlnirea din circumscripția electorală comunală nr. 3 din Sarasău, dintre candidata de deputată Victoria Popovici, colectivistă fruntașă, și 41 de alegători din circumscripție. Așadar, Gavril Laza a fost înscris pentru a doua oară pe listele candidaților F.D.P. La 3 martie alegătorii din Pomi vor introduce în urnă buletinele de vot pe care va figura și numele lui Laza. Va fi semnul încrederii pe care alegătorii i-o vor acorda. E, de altfel, o încredere pe deplin justificată: in cei doi ani care s-au scurs de la alegeri, în calitate de deputat, Gavril Laza s-a dovedit demn de acest titlu. Despre acest lucru au vorbit alegătorii într-o seară, nu prea demult, cînd s-au întilnit în casa colectivistului Gavrilă Cozma, ca să-și propună candidatul. Cine este Gavrilă Lazar e primul om din Pomi care s-a în scris în gospodăria colectivă. Este vicepreședintele gospodăriei din Pomi, acum unificată. Este omul pe care il pasionează cel mai mult sectorul zootehnic al gospodăriei, care de altfel i-a și fost încredințat. Așa se explică faptul că a fost văzut mereu printre cei ce au ridicat cele două grajduri noi pentru 100 de animale. Grajdurile au Mulți colectiviști din comuna Cernești (Lăpuș) se îndreaptă in aceste zile spre sfatul popular comunal. In prima încăpere sunt afișate listele de alegători. Fiecare cercetează listele să vadă dacă nu a fost omis și-și notează numărul curent din dreptul numelui. Iată-i pe colectiviștii Ilisie Dobrițan, Alexandru Danci, Dionisie Bota, Vasile Oprea, Ion Dobhița, Vasile Mureșan urmărind cu degetul pe hîrtie șirul de nume pînă în dreptul lor. După plecarea acestora, sfatul popular au venit doi filaneri: Alexandru Pintea I și Alexandru Pintea II. Anul acesta votează pentru prima dată în viața lor. Se uită pe liste, se văd trecuți, dar mai defast terminate la timp, sunt de bună calitate și s-au realizat la un preț redus. Și tot Gavril Laza este acela care a propus și apoi a mobilizat cetățenii la construirea pe pășuni a 3 fîntîni de beton pentru asigurarea apei necesare animalelor. Fintînile parte nu știu ce trebuie să facă. Le vine în ajutor secretarul comitetului executiv al sfatului popular, Timofte Crăciun. El le explică tinerilor pentru ce sunt afișate listele de alegători din timp, de ce este necesară decizia cu delimitarea și numerotarea circumscripțiilor electorale, ce vor trebui să facă alegătorii pînă la 3 martie, cum se votează etc. Și așa, rînd pe rînd, tineri și vîrstnici trec pe la sfatul popular pentru a verifica listele de alegători, conștienți de Însemnătatea alegerilor de la 3 martie a.c., cînd vor vota pentru candidații lor, oameni gospodari, harnici și pricepuți în munca cîmpului și în activitatea obștească. "AL. POIENARU au fost construite exclusiv din contribuția voluntară a cetățenilor. 1 In problemele gospodărești Gavril Laza s-a dovedit același om inventiv, bun organizator și mobilizator. Cînd a fost vorba de extinderea rețelei de electrificare în circumscripția sa a mobilizat cetățenii și, de seara oînă dimineața, gropile necesarei pentru plantarea stîlpilor au fost săpate. Tot In circumscripția lui au fost construite două podețe, s-au curățat șanțuri etc. Despre toate acestea, despre faptul că Gavril Laza este um pasionat al muncii culturale, făcînd parte activă din brigada artistică de agitație, ca și despre multe altele au vorbit în acea adunare colectiviștii Gheorghe Cosma, Dumitru Ștef,Tomai Oșan și alții care au luat cuvintul. Și fiecare a susținut cu căldură propunerea ca Gavril Laza sa candideze la alegerile de deputați de la 3 martie pentru circumscripția electorală nr. 12 din Pomi. Este semnul Încrederii de care se bucură in rîndurilei locuitorilor din circumscripția sa, în fața listelor de alegători Ne pregatim Sub îndrumarea organizației de bază, consiliul nostru de conducere și-a îndreptat atenția spre o temeinică pregătire a tuturor condițiilor care să permită efectuarea lucrărilor in ordinea urgenței, in timpul potrivit și la un nivel agrotehnic superior față de anii trecuți. O principală preocupare în perioada de iarnă este transportul gunoiului de grajd. Prin mobilizarea tuturor atelajelor, am reușit să transportăm un cîmp 1.800 tone de îngrășăminte naturale. Acțiunea continuă și acum. Deoarece se apropie timpul aratului, cantitățile ce se transportă acum sunt împrăștiate pe zăpadă. Prin această operație, o dată cu încorporarea lor în sol, se va asigura o și mai rapidă descompunere a îngrășămintelor. De altfel, noi suntem preocupați să trecem in aceste zile la arat pe terenurile mai zvîntate, rămase nearate din toamnă. Mecanizatorii au și făcut încercări în acest sens. împreună cu brigadierii, ei urmăresc zi de zi starea tor înUiții. Pentru orice eventualitate, noi am urgentat și repararea tuturor uneltelor propurii, pentru campania Plugurile, semănătorile, «grapele, sunt reparate aproape în întregime. In locurile unde nu se va putea intra cu tractoarele, vom munci, cu atelajele. O altă preocupare este aceea a pregătirii semințelor necesare. Pentru culturile din prima urgență, cum sunt: mazărea, orzoaica și pentru cele 160 ha de floarea-soarelui, semințele au fost deja condiționate. Am adus sămința și ingrășămintele minerale pentru cînepă. S-a desfăcut silozul și a fost verificată starea cartofilor de sămință. In curînd se va trece la farorizarea cartofilor timpurii. Extinderea legumiculturii pe 50 de ha (în anul trecut am avut doar 22 de ha cere, de asemenea, pregătiri intense. In ateliere a început de mult repararea ramelor vechi. Am adus materialul lemnos și geamurile necesare pentru 900 m. p. de răsadnițe. Gunoiul de grajd s-a transportat la fața locului, urmează să se transporte în aceste zile și pămînt fertil pentru mraniță. Este pe terminate construcția unei sere, pentru producerea răsadurilor. Sunt asigurate și semințele necesare de primăvară Așa că peste citeva zile se începe confecționarea răsadnițelor și însămînțarea culturilor de primă urgență. Nu am uitat nici culturile de toamnă. Din 15 în 15 zile, brigadierii, împreună cu inginerul colectivei, verifică situația semănăturilor. Pînă acum griul se prezintă bine. S-au luat măsuri pentru scurgerea apelor de pe semănături. Pentru aceasta au fost curățate șanțurile pe o lungime de 1.400 m. Avem de insămînțat 1.116 ha, din care 490 ha cu porumb. Nu va fi o treabă tocmai ușoară. Sub îndrumarea organizațiilor de bază, brigăzile sunt bine pregătite și hotărite să mobilizeze toate forțele pentru a termina toate lucrările intr-un timp scurt. Cu sprijinul mecanizatorilor de la S.M.T. Mărtinești, vom valorifica din plin experiența noastră acumulată ani de-a rîndul, spre a obține un succes deplin în buna organizare a muncii în această campanie. IOSIF BIRO președintele G.A.C. din R^ Pulciu Mic Cu reparațiile de tractoare terminate Colectivul de mecanizatori de la S.M.T. din Satulung (raionul Șomcuta) muncește cu multă Însuflețire pentru terminarea reparațiilor la tractoarele și mașinile agricole ce vor fi folosita in campania agricolă de primăvară. Pînă acum au fost reparate afară de tractoare, 170 de pluguri și 100 semănători de porumb. Printre echipele de mecanizatori care au efectuat cele mai bune lucrări de reparații se numără cele conduse de Mihai Pricop, Gheorghe Buia și Vasile Chira. In momentul de față harnicii mecanizatori de la S.M.T. Satulung le acordă sprijin colegilor de la S.M.T. Cehu Silvaniei. CLĂDIREA POȘTEI DIN EFORIE