Pentru Socialism, februarie 1971 (Anul 21, nr. 5291-5314)

1971-02-23 / nr. 5309

i 3 Wart! 23 feLIBSite T971 PFNTftÜ SifClAUISM laard mmm emite lina ii imn mmm cmmsi SCRISOAREA adresată Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU (Urmare din pag. 1) energiile și aptitudinile tinerilor, forța și talentul lor in tot ceea ce s-a înfăptuit in acești ani. Sintetizînd experiența dobindită, căutările rodnice care au marcat îndeosebi activitatea desfășurată in ultimul timp, Congresul al IX-lea al organizației noastre și Conferința Uniunii Asociațiilor Studențești au jalonat, totodată, in contextul noilor sarcini și obiective ale actualului plan cincinal, și direcțiile de viitor ale muncii și preocupărilor tineretului, în scopul creșterii responsabilității și angajării sale, a prezenței active, nemijlocite, în toate domeniile vieții materiale și spirituale. Uniți prin aceleași idealuri, gînduri și sentimente, prin munca noastră comună, rodnic înfrățită, tineri români, maghiari, germani și de alte naționalități, ne angajăm solemn să nu precupețim nici un efort pentru a aplica și promova neabătut normele și principiile politicii partidului nostru, să acționăm fără preget, demni și responsabili, pentru triumful spiritului muncii, al dreptății și echității socialiste, al conștiinței militante înaintate, să fim pretutindeni acolo unde patria ne cheamă, în întreprinderi, pe șantierele marilor obiective ale cincinalului, in bătălia pentru recolte bogate, pe băncile școlilor și facultăților, fructificindu-ne pe deplin elenul și virtuțile creatoare, dăruindune cu patos muncii, progresului multilateral al economiei, științei și culturii românești. Aceasta va fi dovada cea mai elocventă a capacității moral-politice și sociale a organizației noastre, mărturia fidelă a spiritului în care sîntem crescuți și formați ca militanți devotați partidului, tineri revoluționari înarmați cu conștiința responsabilității, a înaltei datorii față de patrie, partid și popor, promotori consecvenți ai noului, intransigenți față de orice idei străine ideologiei și convingerilor noastre comuniste, științifice despre lume și viață. Exprimindu-ne adeziunea unanimă la politica externă clarvăzătoare, de destindere și colaborare pe bază de egalitate cu toate statele lumii, susținînd consecvent activitatea fructuoasă pe care o desfășoară conducerea partidului pentru lărgirea colaborării frățești cu toate statele socialiste, pentru întărirea unității partidelor comuniste și muncitorești, a consolidării frontului antiimperialist, organizația noastră, intregul tineret al patriei iși vor manifesta și pe mai departe solidaritatea activă țu forțele democratice și progresiste ale tinerei generații de pe toate continentele, va dezvolta legături multiple cu tineretul și organizațiile din întreaga lume, își va aduce propria sa contribuție la mișcarea mondială a tineretului și studenților pentru pace, democrație și progres social. Patriotismul și spiritul internaționalist profund, știința de a munci și învăța, de a ne integra cu toate forțele mersului ascendent al societății, așa cum ni se insuflă, prin exemplul și activitatea sa partidul comuniștilor, secretarul general al partidului, vor constitui expresia de netăgăduit a însuși crezului și apartenenței noastre la cauza progresului și civilizației, la opera de înfăptuire a idealurilor socialismului și comunismului. Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Asociațiilor Studențești, toți tinerii și tinerele țării, aducem prinosul dragostei și recunoștinței noastre fierbinți, Partidului Comunist Român — care de o jumătate de secol ține sus, neînfricat, steagul de luptă, de jertfă și biruință pentru libertatea și fericirea celor ce muncesc — poporului român — liber și stăpin pe destinele sale, patriei socialiste — liberă și înfloritoare. Ne unim gândurile, inimile și cugetele, în fața partidului, în fața dumneavoastră, mult iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu și ne angajăm solemn că vom munci și învăța cu nestăvilit avînt pentru ca tot ce hotărăște partidul să devină faptă, pentru ca fapte mari, nepieritoare să încunune țara, pentru ca poporul român să se inalțe tot mai demn și prosper între popoarele lumii, pentru ca patria să se ridice pe tot mai înalte culmi ale propășirii și civilizației socialiste. Aspect din sala de operații a complexului stomatologic din Borșa, unitate sanitară dată în folosință recent. (Urmare din pag. 1) semnificație, pentru a cărei înfăptuire vom munci cu tot elanul și dăruirea tinerească. Exprimînd mulțumiri delegațiilor de peste hotare pentru participarea lor la Congres, primul secretar al G.G. al U.T.C. a subliniat că, în spiritul politicii externe a partidului și statului nostru, tineretul român este hotărît să întărească și să dezvolte continuu legăturile de prietenie și colaborare cu organizațiile de tineret din toate țările socialiste, cu organizațiile comuniste de tineret din întreaga lume, cu organizațiile revoluționare, liste, democratice de diverse sociaorientări politice și filozofice, să-și afirme și în viitor solidaritatea sa internaționalistă cu mișcările de tineret de pe toate continentele,care militează activ împotriva imperialismului, a reacțiunii și războiului, pentru democrație, pace și progres social. Reamintind că peste puțin timp, la 8 mai a.c., întregul nostru popor va sărbători aniversarea semicentenarului creării Partidului Comunist Român, primul secretar al C.C. al U.T.C. a spus: Asigurăm conducerea partidului și statului nostru, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, neobosit militant pentru progresul României și bunăstarea poporului, prieten apropiat și îndrumător atent al tineretului nostru, că toți membrii Uniunii Tineretului Comunist, întregul tineret al patriei vor munci cu nestăvilit elan, cu pasiune ardentă și patos revoluționar pentru înfăptuirea obiectivelor ce stau în fața organizatei noastre, a politicii Partidului Comunist Român. Intr-o atmosferă de vibrant entuziasm, Congresul a hotărît să adreseze o scrisoare Comitetului Central al Partidului Comunist Român, secretarului său general, tovarășului Nicolae Ceaușescu. Textul scrisorii este aprobat cu puternice și îndelungate aplauze și arale. Delegații și invitații ovaționează minute în șir pentru Partidul Comunist Român și Comitetul său Central, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. Se scandează „P.C.R., P.C.R.", „P.C.R., Ceaușescu", „Ceaușescu și poporul“, „Ceaușescu-tineret". Lucrările Congresului iau sfîrșit într-o atmosferă de înălțător patriotism. Din mii de piepturi tinere răsună imnurile „Trei culori" și „Sub steagul partidului“. Delegații de tineri — muncitori, țărani, elevi, studenți, militari — alcătuind o gardă de onoare, părăsesc sala Congresului, purtînd drapelele Republicii Socialiste România, Partidului Comunist Român și Uniunii Tineretului Comunist, sub a căror simbolică prezență, timp de cinci zile, reprezentanții celor aproape două milioane și jumătate de uteciști din patria noastră au exprimat, în deplină unanimitate, hotărîrea nestrămutată a tinerei generații de a participa cu toate forțele, cu tot entuziasmul și capacitatea sa creatoare la înfăptuirea mărețelor idealuri ale României socialiste. In sală răsună imnul clasei muncitoare — „Internaționala". Se scandează lozinci pentru triumful socialismului în lume, pentru pace și prietenie între toate popoarele. Minute în șir se ovaționeză entuziast pentru Partidul Comunist Român și secretarul său general, pentru patria noastră Republica Socialistă România. Entuziasmul vibrant și elanul tinereții exprimă încă o dată adeziunea fermă a întregului nostru tineret la politica marxist-leninistă a partidului nostru, politică închinată ridicării României pe culmile civilizației și progresului. Conferința Uniunii Studențești din România (Urmare din pag. 1) Participanții la conferință au aprobat în unanimitate activitatea Consiliului U.A.S.R. și rapoartele prezentate. De asemenea, au fost aprobate modificările la Statutul U.A.S.R. și adoptată Rezoluția Conferinței. In Consiliul U.A.S.R. au fost aleși 97 membri și 28 membri supleanți, iar in Comisia de cenzori a U.A.S.R. 15 membri. In Comitetul Executiv al U.A.S.R. au fost aleși: Ștefănescu Ion Traian — președinte, Bereczki Baltazar, student la Institutul agronomic Cluj, Miclea Florin, student la Institutul de medicină Timișoara, Sorina Gheorghe, student la Institutul politehnic București, Tomozei Mihaela, studentă la Universitatea din Iași — vicepreședinți, Bîrliba Dan, Baștină Constantin, Coca Gheorghe, Ionescu Sorin, Mănăilă Ana Maria, Pusztai Kalman — secretari, Alecu Silvia, studentă la Institutul politehnic Galați, Calotă Grigore, student la Institutul de mine Petroșani, Cherecheș Dorei, student la Institutul Politehnic Brașov, Crețu Gheorghe, președintele Consiliului U.R.S. Timișoara, Bocan Laura, studentă la Institutul pedagogic Oradea, Deleanu Ion, președintele Consiliului U.A.S. Cluj, Dumitrașcu Constantin, student la Universitatea Craiova, Kovács Dezideriu, student la I.M.F. Tg. Mureș, Kronenberger Mariane, studentă la Universitatea Timișoara, Mateescu Ioana, studentă la Institutul politehnic Cluj, Modilcă Mariana Eugenia, studentă la Academia de studii economice București, Negrescu Radu, student La Institutul de artă teatrală și cinematografică București, Niculescu Nicolae, președintele Consiliului U.R.S. Iași, Ștefan Angela, studentă la Institutul agronomic Iași, Soare Alexandru, președintele Consiliului U.A.S. București, Stoian Nicolae, redactorșef al revistei „Viața studențească ” membri. Ca președinte al Comisiei de cenzori a fost ales tovarășul Paul Bran, președintele Consiliului U.R.S. da la Academia de studii economice București. (Agerpres) BIROUL C. C. aL U. T. C. Nicolae Miltiade Boborodea, inginer, secretar al Comitetului U.T.C. la Combinatul petrochimic — Pitești, Ion Comănescu, prim-secretar al Comitetului municipal — Hunedoara al U.T.C., Marțian Dan, Florea Diaconescu, strungar, secretarul Comitetului U.T.C. la întreprinderea „Electromagnetica" din București, Radu Enache, student la Institutul politehnic din București, Iuliu Feteș, președintele Biroului de turism pentru tineret, Eugen Florescu, redactor șef al ziarului „Scînteia tineretului", Dumitru Gheorghișan, prim-secretar al Comitetului municipal București al U.T.C., Ion Ghergu, operator chimist, secretarul Comitetului U.T.C. de la Combinatul chimic din Tr. Măgurele, Silvia Ilie, Nicolae Siegfried Lipschner, prim-secretar al Comitetului județean Caraș-Severin al U.T.C., Eugeniu Costică Lovin, inginer, locțiitor al secretarului Comitetului U.T.C. de la Uzina de autocamioane din Brașov, Nicolae Mateescu, activist la C.C. al U.T.C., Gica Mihai, țesătoare, secretara Comitetului U.T.C. de la Fabrica „Bucegi" din Pucioasa, Lucia Mihăilescu, inginer proiectant, secretara Comitetului U.T.C. de la Institutul de studii și proiectări energetice din București, Ioana Nae, filatoare, secretara Comitetului U.T.C. la Filatura Română de Bumbac din București, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian Ștefănescu, președintele Consiliului U.R.S.R., Valeria Tache, tehnican veterinar la I.A.S. — Căzănești, județul Ialomița, Francisc Török, secretar al Comitetului județean Satu Mare al U.T.C., Coriolan Voinea, prim-secretar al Comitetului județan — Prahova al U.T.C., Iosif Walter. Ca prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarășul Dan Marțian, iar ca secretari tovarășii: Silvia Ilie, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian Ștefănescu, Iosif Walter. MEMBRII SUPLEANȚI AI BIROULUI C. C. aL U. T. C. Elena Zoia Ceaușescu, studentă la Universitatea din București, Doina Ruxandra Ciofu, elevă, secretara Comitetului U.T.C. de la Liceul „Gheorghe Lazăr" din București, Gabor Cseke, redactor-șef al ziarului „Ifjúmunkás", Dobrița Ene, tehnician agricol, secretara Comitetului U.T.C. din județul Ilfov, comuna Gîrmecamic agricol, Celui Neasecretar Comitetului U.T.C. la I.M.A. — Balș, croitoreasă, Agneza-Dori Neurohr, secretara Comite- U.T.G. al întreprinderii Iunie" — Timișoara, Petru bovigoe, al Popescu, scriitor, membru al Biroului organizației de bază U.T.C. de la Uniunea Scriitorilor, Constantin Cantacuzino Șerban, actor, secretarul Organizației de bază U.T.C. de la Teatrul „Ion Creangă" din București, titlul „1 GATA PENTRU START Lucrătorii de la S.M.A. Sighetu Marmației au pus in stare de funcționare întregul parc de mașini și tractoare agricole pe care le vor folosi pentru executarea lucrărilor, în apropiata campanie a însămînțărilor de primăvară. Pentru ca însămînțările să poată fi executate în epoca optimă, acum, după încheierea reparațiilor, ei au trecut la pregătirea terenurilor în cele 9 cooperative agricole pe care le deservesc, transported în vederea fertilizării acestora cîte 300—500 tone de îngrășăminte naturale zilnic. IN SPRIJINUL OCROTIRII NATURII Recent, în prezența unui numeros public, la căminul cultural din comuna Cecieș, a avut loc simpozionul intitulat ,Importanța ocrotirii naturii și vînatului în R.S. România“. Cu acest prilej profesoarele Pop Oros Susana și Ana Botiș au făcut expuneri privind măsurile luate în țara noastră pentru ocrotirea monumentelor naturii - continua dezvoltare a fondului ciși negetic al țării. Totodată, vorbitoarele au subliniat îndatorirea patriotică a fiecărui cetățean de a-și aduce contribuția la acțiunea ce se desfășoară pe plan național pentru protejarea monumentelor naturii și combaterea braconajului. VALORIFICAREA PRODUCȚIEI AGRICOLE Tinera asociație pomicolă intercooperatistă din Sighetu Marmației, care reunește 7 cooperative agricole de producție din bazinul pomicol Sighet, a încheiat cu întreprinderea județeană pentru prelucrarea, industrializarea și valorificarea legumelor și fructelor din Baia Mare un contract, în baza căruia, din producția acestui an, va vinde statului circa 1.000 tone de mere. Numai din valorificarea acestora asociația va realiza venituri în valoare de peste 2.000.000 lei. SPORT - SPORT Divizia națională A de volei Victorie categorică a rapidiștilor Rapid București - Explorări 3-0 (3,8,4) Evoluția jucătorilor în compania feroviarilor băimăreni bucureșteni a fost cu se poate de modestă, fiind depășiți de adversarii lor în toate compartimentele. Deci un nou eșec care profilează cit se poate de clar retrogradarea echipei Explorări. Meciul a fost dominat de la un capăt la altul de jucătorii bucureșteni. In primul set, gazdele au o evoluție palidă și bucureștenii, cu toate că greșesc vreo 8 servicii, se impun categoric, profitînd de atacul și blocajul ca și inexistente ale băimărenilor și cîștigă ușor la 3. In setul II scorul strîns se menține pina la 4—4, dar rapidiștii accelerează ritmul jocului la care gazdele sînt ca și spectatori și cîștigă la 8. Setul III, de asemenea, nu are istoric și se termină cu victoria oaspeților la 4. Deci victorie clară și categorică a Rapidului, care a ținut să-și ia rămas bun de la spectatorii băimăreni printr-o victorie meritată, ținînd astfel să-și onoreze cartea de vizită de care se bucură. Băimărenii, deocamdată, rătăcesc intr-un labirint și nu găsesc ieșirea spre lumină. Pe cind această satisfacțieicoate în divizia... S-au remarcat Ion Cristian și Benciulescu de la Rapid, parțial Sterie și Bodola de la Explorări. A arbitrat cu scăpări cuplul Nicolae Luca și Constantin Păduraru, Timișoara. VASILE ALTELEI In deschidere s-a disputat meciul din divizia națională de juniori și școlari dintre echipele Liceul Dej — Explorări juniori. Victoria a revenit oaspeților cu scorul de 3—0. Fără comentarii. Orientare turistică 19 CUPA DE IARNA" Activitatea competițională pe linie de turism în aer liber, ediția 1971, a început prin desfășurarea competiției de Orientare turistică „Cupa de iarnă“, concurs interjudețean de gradul I pentru băieți și fete. La startul concursului, la cabana Izvoarele, au fost prezenți 37 de sportivi cu categoria I și II din 6 județe ale țării (Cluj, Mureș, Iași, Sibiu, Satu Mare și Maramureș). Traseele concursului, în lungime de 8.500 m. la băieți (cu o diferență de nivel de 260 m) și de 6.500 m. la fete (cu o diferență de nivel de 161 m) au fost parcurse de data aceasta pe schi, participanții dovedind o pregătire multilaterală. REZULTATE TEHNICE . Băieți : 1. S. Perța și C. Plivulescu (Minaur) care au parcurs traseul cu atingerea tuturor posturilor în 77 minute și 45 secunde; 2. R. Gutt și G. Schuschnig (A.S. Dumbrava Sibiu), cu 98 minute și 48 secunde; 3. I. Gregorovici și I. Horvath (A.S. Olimpia Satu Mare), cu 110 minute și 57 secunde. Fete : A. Mariaș și E. Mariaș, cu 124 minute și 15 secunde, urmate de S. Zerjabek și E. Szabó, cu 125 minute și 15 secunde, ambele echipe de la A.S. „Minaur“ Baia Mare. La categoria copii sub 15 ani, cea mai bună comportare au avut-o D. Sabou, I. Poduț, Z. Benedek și R. Pașca, toți din Ferneziu. L. BĂLAN „Cupa semicentenarului“ la handbal Constructorul I și Minaur I (seniori)cîștigători ai trofeului Jocurile rezervate echipelor de senioare și seniori au oferit spectacole de bună calitate, cu faze spectaculoase, mult aplaudate. După cum era de așteptat, formațiile divizionare care au prezentat cite două echipe s-au dovedit a fi bine pregătite la această oră, ele intrecind pe rînd toate formațiile opuse. La fete finala s-a jucat in familie . Constructorul l a intilnit pe Constructorul II fiind necesare prelungiri pentru desemnarea învingătorului. La băieți sorții au făcut ca cele două echipe Minaur I și Minaur II să se intîlnească în semifinale astfel că in finală Minaur I a intilnit formația campioană județeană Voința Baia Mare. Nici de data aceasta surprizele nu au fost excluse. Astfel Gutinul Baia Sprie și Progresul Șomcuta au fost la un pas de a elimina formațiile favorite Olimpia Seini și respectiv Grupul școlar minier. Clasamentul final (feminin) 1. Constructorul ; 2. Constructorul I ; 3. Liceul 2; 4. Voința Baia Mare. Clasamentul final (masculin) 1. Minaur I; 2. Voința; 3. Minaur II; 4. Grupul școlar minier. In competiția feminină au fost înscrise 104 goluri, cele mai eficace jucătoare fiind Szepesi (Constructorul II), cu 18 goluri, Tomanicska (Constructorul I) cu 12 goluri, Oros (Constructorul II) și Pintea (Constructorul I) cu câte 6 goluri fiecare. La băieți s-au înscris 139 de goluri, cei mai eficace jucători fiind : Georgevici (Minaur I) cu 12 goluri, Bot, Micle Șomcuta), Farago (Voința) (Progresul Dorea (Olimpia Seini), Ivasuc (Grupul școlar minier), toți cu cite 8 goluri. Dintre portari s-au evidențiat: Costin (Constructorul I) Ghinea (Constructorul II), Godrea (Tricoul roșu Sighet), Dobranschi (Liceul nr. 2), Pavelescu (Minaur I), Cristea (Progresul Șomcuta), Gaiko (Gutinul Baia Sprie), GHICHIȘAN FOTBAL Minerul—Victoria Cărei 2-1 In pofida faptului că jucătorii echipei Minerul au obținut victoria, spectatorii veniți la terenul cu zgură din strada Horia, au plecat decepționați. Mai sunt încă 20 de zile pînă la startul returului diviziei secunde și Minerul nu are o formație stabilă. De la meci la meci joacă în altă alcătuire. Nivelul de joc, sistemul (pe care cu greu îl deslușim), orientarea pe teren, sunt atribute deocamdată destul de șubrede. Ce vom face în retur ? Rămîne de văzut. Timp mult pentru construirea unei echipe nu mai este. Jocul cu Victoria Cărei constituit un succes greu oba ținut în fața unui adversar modest. Primul gol a fost înscris în minutul 16 de Coman ca urmare a unei impecabile centrări efectuate de Mihalckc Peste 8 minute Ziller îl acostează de Feher în careu. Lovitura de la 11 metri este fructificată de Erdei, care egalează. Golul victorios survine în min. 41 cînd înscrie dintr-o lovitură Necula de la cca. 20 metri. In liberă min. 88 șutul lui Rozsnyai IV zguduie bara. Minerul a folosit formația : Ziller — Mihalcic, Ghinea, Necula, Docu — Szabó, Barangea, Szilagyi, Rozsnayai IV, Radu, Coman. SIMION VIȘOVAN Eh1