Úttörő Űrszonda, 1980-1981 (6. évfolyam, 37-51. szám)

1980-09-01 / 37. szám

Kiküldött munkatársunk: VARRÓ ¥J' 'Tr ~ Az MA 830-as repülőjárattal reggel 8 órakor indultunk út­nak. Járási úttörőelnökünk volt a delegáció vezetője. Szófiából 6 órás út Burgaszig, majd még egy órás busz­ozás Burgasz és RAVDA között. Éj­jel 11 órakor vonultunk be a táborba bolgár és szovjet gyerekek sorfala között. Meg­kóstoltuk a vendégbarátság jelképét, a kenyeret. Másnap megkezdődött az ismer­kedés, jelvények,­ ajándéktár­­gyak csere­beréje. Ebédre Uborkalevest kaptunk, mely nem aratott nagy sikert. Tisz­ta bácsinak azonban nagyon ízlett. És­­délután,­­a TENGER! ! ! A víz szép tiszta, de nagyon sós. Nagy időközönként - és sze­­­rintünk keveset - fürödtünk, így igyekeztünk a kellemes lubickolást meghosszabbítani. A­ fürdőmesternek­ nagy erőfe­szítésébe került, míg siker­­rült kiparancsolni bennünket a vízből. Újdonság volt a rák és a medúza. Csináltunk a parton egy medúzatelepet - hazahozni­­azánban egyet sem sikerült: megromlott, így ‘kidobtuk... 'Volt egy várépítő verseny is, melyet mi - magyarok - nyer­tünk. ’■ A 10 perces reggeli torna mu­latságos" volt, mert a gyakor­latokat nem mutatták be. A bolgár nyelv hasonlít az orosz­hoz, de a mi tudásunknak egy kicsit magas volt - bizony nem mindig azt csináltuk, amit kellett... Volt csendespihenő is; megle­pett, hogy a bolgároknál a csendes pihenőben­­aludtak! A táncversenyre Edit néni meg­tanította a "kalocsai fércelő" táncot. Nyertünk vele.' A­nnyi­­ra tetszett a többieknek is, hogy a'bolgárok közül is meg­tanulták vagy húszan. Nemzeti esteket is tartottunk. A 'magyar napira nagy izga­lommal készültünk. Tánccal, dallal és tablókkal mutattuk be úttörőéletünket - sikere­sen. A Napospartot sétavonattal utaztuk végig, míg Nesszebár­­ba gyalog jutottunk el. A 4 kilométeres séta kedves emlé­­künk marad. Nesszebár régi görög város. Valamikor szigeten, szikla­­csúcson állt, ma már gát köti össze a szárazfölddel. A napsütésben megcsodáltuk a görög és római műemléke­ket, a több mint negyven többvallású templomot, az ódon házakat, a sikátorokat. Képeslapok, prospektusok , őrzik a szép tájat feledhe­tetlen kirándulásainkról. Útközben hallottuk meg az első magyar olimpiai arany­érmet - amikor megtudták hangos örömünk okát, velünk ujjongtak bolgár és szovjet barátaink is, /2. rész köv. számunkban/ 1 UPC, július 4-én negyes küldöttség tagjaként HÁMORI CSILLA, V­ARd . SAR­IETTA és BÉKÉSI ISTVÁN 20 napos táborozáson­ vett részt Bulgáriában. Munkatársunk élménybeszámolóját két rész­ben közölj­ük. , _____