Turai Duma, 1994-1995 (1. évfolyam, 1-7. szám)

1994-09-01 / 1. szám

volt rá, hk­szen tombolt a kánikula. Vasárnap a táborhoz kö­zeli Bogácsra mentünk szentmisére. A táborunk­ban Egerből jött atyák miséztek. Nagy öröm volt, amikor András atya meglátogatott bennünket. Beszámoltunk nekik mindennapjainkról, a reggeli csapatszemléről, a kirándulásokról, az esti hangulatos tábortüzekről, melyeken mindig más-más őrs adott szórakoztató műsort. Nagy élmény volt a tábor, de sajnos, gyorsan letelt. A táborbontás után szomo­rúan szálltunk fel az autó­buszra. Annyi vigaszunk maradt: jövőre valahol újra meggyújtjuk majd őrtüze­inket. Meleg Anita KINCSKERESÉS A GALGA MENTÉN Amikor útjára indult a Galga expedíció én még nem is éltem. 1974-ben 14- en ültek kerékpárra, hogy felfedezzék a szűkebb szülőföldet. Az 58 kilomé­ter hosszú folyócska men­tén olyan gazdag kincses­tárra bukkantak elődeink, hogy nem egy nyár, de mi sem elegendő a megisme­réshez. Azóta két évtized telt el, s minden nyáron - többen­­kevesebben - tábort ütöt­tek valahol a Galga mel­lett. Az idén harminchárman az acsai iskola parkjában. Emlékezetes marad szá­momra a tábornyitás nap­ja, július 28. Még Túrán gyújtottunk tábortüzet, az iskola udvarán, ahol meg­ismerkedtünk erdélyi ven­dégeinkkel. A nyitón kö­szöntötte a tábort Bakó József a Pro Patia Szö­vetség elnöke is. Másnap Jászfényszarun a város főjegyzője fogadott bennünket és bemutatta a település nevezetességeit. A templomban cserkészek kalauzoltak bennünket, akik tűzőri feladatokat láttak el a toronyban. Délután a túrai Polgármes­teri Hivatalban Tóth István polgármester bácsi kívánt jó munkát a kutatáshoz. 30-án 45 kilométeres ke­rekezés után berendezked­tünk Ácsán. A délutáno­kon a fogadó községgel ismerkedtünk, míg délelőtt kutattuk a környező köz­ségeket. Nógrádkövesden megálltunk a Galga-kőnél és a 20. évfordulón erdélyi legények által faragott kopjafánál. Püspökhatvanban a még élő népviseletben gyö­nyörködtünk. Megmásztuk a csővári hegyet, ahol a várrom tövéből ellátszik a Dunántúlra is. Vácra autóbusszal utaz­tunk, ahol a nevezetessé­gek megismerése után a strand várt bennünket. Igazán jól esett, hiszen naponta a kerékpáron több mint 40 fok meleget 4. TL­RAI DIÁKOK ! UNALOMŰZŐ MAGAZIN­IA kellett elviselnünk. Engem nagyon megkapott a nógrádsápi erődtemplom hatszáz éves freskóival és Imre atya kedves szava a faluról, a vidékről. Még felsorolni is sok a rengeteg élményt, mégis szólnom kell arról, hogy családunk megismerkedett egy acsai nagycsaláddal - Laczkóékkel. Az acsai polgármester bácsi, Dobos János hozott össze ben­nünket. Más táborokban is voltam a nyáron, de a legszíveseb­­ben a Galgára emlékszem vissza. Garamszegi Gabriella LELLE - BALCSI, DE GYÖNYÖRŰ! Nagyon vártuk július 30- át, a lellei tábor kezdetét. Három település - Csíksze­reda, Kerepestarcsa és Túra - általános iskolásai nyaraltak 9 napot a Bala­ton partján. Korán - 6 órakor - indul­tunk vezető tanárainkkal: Gregán Jánosnéval, Laka­tos Gyulával és Zoltánnal Hajdú István néptánc­tanárral és Jenei Csabáné táborvezetővel. A hosszú utazás után megörültünk, mikor a tá­borkapu feltűnt. Az elhe­lyezkedés után: irány a Balaton! A tábor alatt a Balcsi hőmérséklete 26-27 C°-os volt! Legtöbbször kétszer is fürödtünk na­ponta. Nagyon jó volt!