Turai Duma, 1994-1995 (1. évfolyam, 1-7. szám)

1994-09-01 / 1. szám

HÓNAPTÁR Ex • rovat • hónap kerek vvroruitn­ális smittcili, és bemutatja a népi megfigye­lések, napokni kötött szokások közül azo­kat, melyekről jó, ha ivn­­zed­ékünk is tud. Külön megemlékezünk a vallási ünnepekről, hagyományok­ról. SZEPTEMBER 5. LŐRINC - ion lónap - belepisil a dinnyébe, a népi szólás szerint. Intés, már nem szabad fürödni a nyit vizekben - jön az ősz. 8. MÁRIA - Kisboldog­­assz­ony napja. Túrán Kisasszony napnak is hív­ják Szűz Mária születés­napja. Fecskehajtó nap, ami azt jelzi, hogy­ készül­nek a hosszú útra kis bará­taink. 14. 225 éve (1769) született Alexander HUMBOLDT német természettudós és utazó. 17. ISO éve (1844) született PUSKÁS Tivadar a tele­­fonközpont-teehnika egyik úttörője, a telefonhírmon­dó feltalálója. 21. 100 éve (1894) született PÉCHY Blanka színművésznő, a szép magyar beszéd apostola. 25. 300 éve (1694) kötött házasságot II. RÁKÓCZI FERENC­ Karolina Amá­liával, Károly hessen­­rheinfelsi fejedelem lányá­val. A fiatal feleség szer­vezte meg férje szökését a bécsújhelyi börtönből. 29. MIHÁLY - a pász­torok, juhászok ünnepe. Ilyenkor terelik be a nyájat, és számolnak el a gazdá­val. JUTALOM HOZ, KI­RAND­UL­TÜNK! Tornászcsapatunk IV. he­lyezést ért el az­ országos versenyen, ezért jutalom­ból kétnapos kiránduláson vehettünk részt. Reggel korán indultunk, így délben már el is értük úticélunkat. Noszvajt. Dél­után elmentünk a mezőkö­vesdi termálfürdőbe. Csak az esti záráskor indultunk szálláshelyünkre, a Nosz­­vaj melletti erdőbe. Itt faházakban töltöttünk el egy izgalmas éjszakát. Másnap Egerben strandol­tunk, majd moziba men­tünk. A hossz­ú út után élmények­kel gazdagon tértünk haza. Köszönjük Ilonka néninek a tulajonfkiülést, jövőre is megdolgozunk érte! Jónás Zsuzsanna Tisztelt Vállalkozó! HIRDESSEN LAPUNKBAN! Táblás hirdetés: 1 oldal 2000 Ft. 1/2 oldal 1000 Ft. 1/4 oldal 500 Ft. Az APRÓH­IRDETÉS (féloldalas hasábban mérve!) soronként 10 forint. TÁMOGASSA AZ ISKOLAÚJLÁG MEGJELENÉSÉT! íjjfrfr) SEGÍTS! Iskolánkban egy saválló elemgyűj­­tő edényt helyez­tünk el a földszin­ten, a kapusfül­­kével szemben. A kimerült ele­meket ezentúl eb­be a tartályba dobjátok be­, így akadályozva meg, hogy azok elszeny­­nyezzék a környe­zetet. A megtelt edényt a végleges lerakóhelyre szál­lítják és ártalmat­lanítják. HA SEGÍTESZ, KÖSZÖNJÜK! Környezetvédelmi szakkör Valamennyi Tanulót és kedves Szülőt szeretettel vár a Piactéren a FortunA FAGYLALTOZÓ Olasz krémfagylalt gazdag választékban! Kávé, csokoládé, üdítők kaphatók. NYITVA A HÉT MINDEN NAPJÁN! 6. TI RAI DIÁKOK I N AI.OMU/O MAGAZINJA