Pesti Műsor, 2009. január (64. évfolyam, 2-3. szám)
2009-01-08 / 2. szám
A PM szerkesztőség címe: 1053 Bp., Egyetem tér 5., IV/20. Tel.: 318-5540, fax: 318-5001, hirdetésfelvétel: 239-6395, ^terjesztés: 318-5152, pogramszerkesztés: 318-5122, [ "^vw.pestimusor.hu, musor@pestimusor.hu ' v*lős kiadó: toskői Gábor vezérigazgató .Oskői Gábor lapigazgató-főszerkesztő án Vera felelős szerkesztő ,ei Orsolya szerkesztő ■uves Gábor szerkesztő óhrr Kornél szerkesztő Wágner Gábor főmunkatárs apesi Krisztina munkatárs és Gergely művészeti vezető Ivölgyi Éva tervezőszerkesztő nyai Zsófia műsorszerkesztő ír Zsófia műsorszerkesztő Pec Józsefné rendszergazda • Anikó hirdetési menedzser a 1 5 Judit hirdetési menedzser ' Klára marketing-tanácsadó Virág marketing- és terjesztési asszisztens előállítás: fika Press Zrt. -tó Budapest, Jászberényi út 55/A. Aplős vezető: Epel István vezérigazgató jelzti a LAPKER Zrt., alternatív terjesztők, de előfizetésben a Magyar Posta Zrt. íves Üzletág Központi Hírlap Iroda. (Lilefizethető az ország bármely postáján, vlamint a hírlapot kézbesítőknél, mailen: hirlapelofizetes@posta.hu További információ: 06 80/444-444.EXPRESSzinók és szaklapok Lapunkat szemlézi az 2009.január 8-21 BOLDOG ÚJ ÉLET Karácsony napján a tévében is megünnepelték a 25 éves Budapesti Fesztiválzenekart, és azt mondták a műsorban, hogy az a feledhetetlen koncert 1983-ban maga volt a kulturális rendszerváltás. Szép és kedves gondolat, és rímel a Vonnegut-féle kanári a kalitkában-elméletre. Hogy a művészet az lenne, ami a kanári volt régen a bányászoknak. Levitték magukkal a madarat, és ha szegény felfordult, akkor tudták, hogy a mérges gázok már veszélyes mennyiségben vannak jelen a tárnában, jó lesz elindulni a napvilág felé. Nemcsak a művészek érzékenyek, de maga a művészet is, előre szól, hogy mi fog történni. Nem is ezzel van a baj, hanem magával a művészeti rendszerváltással. Mit is jelent ez pontosan? Mit hozott? Egyfelől a magyar zenekari kultúra soha nem tapasztalt felvirágzását, másfelől Varnus Xavért, aki már előre tudja, és plakátokon hirdeti, hogy ha sikerül maga mellé meghívni egy önismétlésbe fulladt francia dzsesszzongoristát, akkor az az évtized koncertje lesz. A vokálhanggal is hercegnősített Zsédát, a nem tehetségtelen Csűry Lajost, akiből Edvin Marton lett, az ismeretlen zongoristát, aki csak addig volt jó, amíg meg nem ismerte az ember. Horgas Esztert, akiről háromhetente tud valami érdekeset írni a Nők Lapja, és nyilván még véletlenül sem azért, mert a férje a lap munkatársa. Törtetés, gátlástalanság, önjelöltség. Régebben mintha lett volna szemérem, Tóth Aladár például abbahagyta a zongoristák értékelését, amikor feleségül vette a legtehetségesebbet, Fischer Annie-t. Pedig ha a két muzsikus hölgy között a különbséget zongorázni vagy akár fuvolázni lehetne... Nem erre indult annak idején a Fesztiválzenekar, az biztos. Vagy mégis? Ne legyen végre hivatalos vélemény, döntse el a közönség és a szponzor, hogy mi az, ami kell? Virágozzék minden virág, ha a közönség megveszi? De biztos, hogy ebben a nagy rohanásban mindig meg tudjuk mondani, hogy melyik virág igazi, és melyik a parfümmel szagosított műanyag? És az a kanári a kalitkában még él egyáltalán? ■ FÁY MIKLÓS Nemcsak a művészek érzékenyek, de maga a művészet is, előre szól, hogy mi fog történni. ni iDi KiCTTH/A r*— m