Állami főreáliskola, Pozsony, 1882

V. osztály. 1. Petőfi Sándor „A koldus sírja“ czímű költeményének tartalma. 2. Értelmezések, osztások és részletek. 3. Magyarázzátok meg a következő rokonértelmű szókat! Hamis, dévaj, pajkos, pajzán, csintalan, helytelen. 4. Zágoni Mikes Kelemen Törökországból írt 88. levele. (Szabadon átdolgozva.) 5. Petőfi Sándor „Az éj“ czimű költeményének tartalma. 6. Lévay József „Mikes“ czimű költeményének történeti alapja. 7. Arany János „Szondi két apródja“ czimű balladájának törté­neti alapja. 8. Zrínyi Miklós önfeláldozása. (Történelmi elbeszélés.) 9. Melyek a szemléletesség és élénkség tényezői. Petőfi Sándor „A csárda romjai" czimű költeményében? 10. A gymnoták h­alászása. (Him­bolt Sándor „A délamerikai sík­ságok“ czimű leírása alapján.) 11. Petőfi „Rákóczi“ czimű költeményének tartalma. 12. Tárkányi Béla „Coriolán“ czímű költeményének tartalma. 13. Coriolánus életerajza (Lübker Frigyes nyomán.) 14. Shakespeare Coriolánusából: A negyedik felvonás első színének tartalma. 15. Shakespeare Coriolánusából: Az ötödik felvonás első színének tartalma. 16. Feltétlen, feltételes és szétválasztó következtetések. NÉMET ÍRÁSBELI DOLGOZATOK THÉMÁI. Vill. osztály. 1. Laokoon. Nachhomerische Sage. 2. Die bildenden Künste. Nach Lessing’s Laokoon. 3. Galilei. 4. Konradins Ende. 5. Griechenland nach Natur und Bevölkerung. 6—8. Fordítások magyarból németre. Vll. osztály. 1. Die Vorgeschichte zu Schillers „Teil“. 2. Welche Charakterzüge des Schweizervolkes treten uns in der ersten Scene von Schillers „Teil“ entgegen?

Next