Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-09-11 / nr. 110

dupâ condiţiile ce le vor videa mai înainte de a se începe mezatul. PROGRESUL PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI Judecat, district. Iaşi. Secţia l-a. No. 10046. Prin lucrările acestui Tribunal urmând a se închirie cu forta de mezat casele din despărţirea a 3-a iernase de la râpos. Vasilie Petrovanu pe timp de 3 ani, începători de la 26 Octomvrie viitor, se publică în termin de 40 zile spre deşteptarea concurenţilor şi înfâţoşarea lor la acesta Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul genuinului şi mai cu osebire în cea liu Vinere după a lui ecspirare, când are a se face adjudecaţiea asupra aceluia ce ar da mai folositorii preţu. No. 11076. Prin lucrările acestui Tribunal urmând a se închirie cu formă de mezat binalele ramase de la râpos. Costachi Dimitriu de pe uliţa Podului-roşîi, şi a se împosebui o vie din podgoria Socola remase tot de la râpos, pe timp de 3 ani, începători de la 26 Octomvrie viitor, se publică arendarea acestor proprietăţi în termin de 40 zile, spre deşteptarea concurenţilor şi înfâţoşarea lor la acest Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul terminului şi mai cu osebire în cea întâiu Vinere dupre a lui exspirare, când are a se face adjudecaţiea asupra aceluea ce ar da mai folositorii preţui. No. 9238. Se publică în termen de 40 zile pentru închirierea caselor din târguşorul Nicolina, râmase de la râpos. Ioan Chira pe timp de 5 ani începători de la’26 Octomvrie viitor, concurenţii ce vor fi, sunt invitaţi a se presenta în Camera Tribunalului în toate Vinerile din nâuntrul terminului, şi mai ales în cea întâi Vinere după a lui expirare, când are a se face adjiudecaţia asupra concurentului ce va da mai folositor preţ. No. 10.428. Prin lucrările acestui Tribunal urmând a se închirie cu formă de mezat, casele din Tataraşi a râpus. Mihalachi Popovici pe timp de 3 ani, începători de la 26 Octomvrie viitor, se publică această închiriere cu termen de 40 zile, spre deşteptarea concurenţilor şi înfăţoşarea lor la arest Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul terminului şi mai cu osebire în cea întâiu Vinere dupâ a lui espirare, când are a se face adjiudecaţia asupra aceluea ce ar da mai folositor preţ. No. 10,462. Prin lucrările acestui Tribunal urmând a se închirie cu formă de mezat o dugheanâ din Târgul de sus râmase de la râpos. Hristea Agachi, ce au fost închiriete evreului Leizâr Avramovici, pe timp de un an începător de la 20 octomvrie viitor, cât contractul mai este lucrător, se publica aceastâ închiriere cu termen de 40 zile spre deşteptarea concurenţilor şi înfâţoşarea lor la acest Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul terminului şi mai cu osebire în cea întâiu Vinere dupâ a lui espirare, când are a se face adjudecaţiea asupra aceluea ce ar da mai folositor preţ. No. 9924. Testamentul rămas de la râpos. Iconom Procopie lonescu, se publicâ în toatâ a lui cu cuprindere, dinpreunâ cu moartea în termin de 100 zile, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor celor ce ar ave vreo pretenţie cu ori ce drit, sâ reclame la acest Tribunal în arătata vreme. T E S T AMEN T. Fiind cft împăratul Ceresc făcătorul a toate şi îngrijitorul tuturor fâpturelor, ne-am dat nouâ oamenilor bânfuftţî pe pâmânt ca sâ le întrebuinţeze fiecare, atât în nevoile sale proprii cât şi pentru ca sâ înpârtâşascâ şi pre alţii întru cât este în vieaţâ, iar dupâ moarte sâ le lasâ clironomilor sei sau aiurea unde voeşte, apoi de aceea eu sub iscâlitul, mişcat de spalmiintâtorul cuvânt al Sf. Scripturi ce zice : aduţi aminte câ moartea nu zăboveşte, Sirah (C. 14— 12), tare mai mult se întăreşte de însuşi Domnul Nostru Isus Hristos, unde dice privireaţi câ nu ştiţi la ce ceas va veni furul, mai vâzând şi cu ochii cum moartea în adevăr vine la cel mai mulţi ca un adevărat fur, şi nu cruţă nici ’I este milă de nimene, nici de cel tânăr nici de cel bâtrân, nici de cel tare nici de cel slab, am socotit şi m’am otârât ca până mai sunt încă în putere sănătos, şi de nici o boală cuprins, avându’mî de aseminea întregi şi toate simţirele, să fac testamentul acesta, şi printr’însul sâ las puţina me avere ce mai am, atât mişcâtoare cât şi nemişcâtoare la nişte feţe, în care aşi fi sigur de împlinirea îndatoririlor ce le voiu pune, şi fiind câ dupâ toate cercările făcute de mine nu am altft persoană mai vrednică de această treabă de cât un mal pe D-lui ginerile meu de nepoată Sardarul loan Popovici, apoi de aceea îl las pe D-luI deplin stâpânitor pe toatâ averea me, atât mişcâtoare cât şi nemişcâtoare, pentru care D-luî rămâne îndatorit a împlini următoarea condiţii, şi anume : 1.) sâ albă aim purta grijile legiuite de la moartea mea pânâ la şapte ani tot cu Arhiereu, 2) a da de asemenea la frate, sorâ, nepoţi şi nepoate câte 10 galbeni, cu care sâ fie mulţâmiţi fiecare, ne mai fâcând nici cât de puţină vorbă, câcî aceea ce le las sâ li se deie, este drept din ostinelele mele, şi nu este la mine nici un fel de clironomie a vre unei rudenii a mele, pentru care sâ fie mulţumiţi cu aceea ce m’a fi lâsat inima a le da, mai lâsândule cu acestea şi binecuvântarea lui Dumnezeu, râmâind numai datori de a se ruga lui Dumnezeu şi pentru mine în rugâciunele lor, dar elcronomul meu îndatâ ce voi întări acest al mied testament şi îl voiu încredinţa cu propriea vie mânâ, va rămâne sâ şi dispozeze de avutul meu dupre cum va voi, ne mai putând eu sâ înstrâinez ceva, earâ D-lui pe lângâ împlinirea celor de mal sus îndatoriri, sâ urmeze de aicea înainte a se îngriji cu cele cel de necesar pentru susţinerea vieţii mele, pentru care tot ce alt se va mai gâsi la mine dupâ moarte vor râraâne de asemenea tot în stăpânirea D-sale, însâ când elironomul meu din întâmplare fereascâ Dumnezeu, ar urma a se trece din vieaţâ mai înainte de mine, atuncea avutul meu ce odatâ ’i l’am fost dat în dispoziţie a Ds. rămâne şi de aicea înainte la soţie a Ds. sau la ori care alt clironom al Ds. râmâind numai şi acesta supus la împlinirea condiţiilor ştiute, acestea sunt propriile mele dorinţî, aşa am vrut aşa am făcut, nefiind la aceasta de nimene silit, pentru care nici va putea nimene sâ strice acest al meu testament, şi chear dacâ s’ar încerca cineva din rudenii sau şi chiar eu, sâ nu aibâ nici un fel de dreptate nici la una din instanţiî politice sau tribunale bisericeşti, dar însâ pentru ca acest testament sâ’şi aibă toatâ deplina sa putere, şi sâ poatâ servi precum D-sale de asemenea şi urmaşilor Ds. ca document de clironomie, urmez al iscâli precum cu propriea me mânâ, de aseminea a se întâri şi dupre formă. (Isc.) Procopie Iconom Ionescu. 1859 August 19. Esptea de Konfirmanil a Mojidocel. Testamentul de faţa fiind sub adevărata iscălitură a sfinţiei sale Iconomului Procopie Ionescu, se legalizazâ de Curte conform încheierei sale din 26 a curentei punctul 10 a sesiei fâcutâ în urmarea cerirei înregistrat sub No. 4968, numai întru cât priiveşte câ este sub adevărata iscălitură a testatorului. (Isc.) D. Meleghi, Tâutu, Antipa, Director Dimitriu, Şef I. Popovici. Secţia I, No. 3, 1859 August 28 (L. P.) Secţia a 3-a. No. 3735. Dupâ publicaţia înserată in Foaea No. 271 din 13 Dechemvrie 1862, pentru înposesuirea sail vânzarea de veci a viei D-nei Elena Soriceasa şi soţul sâîi Chostachi a preotesei, aflătoare în satul Gheronil, supusâ la dare de bezman, terminul de 6 luni a publicarel cu acele 15 zile de respect sau împlinit, şi în cursul lor vre un cază în pedecâtorui vânzârel nu s’au ivit, Tribunalul din motivul certrei creditorului nu încuviinţat înaintarea şi a licitaţiei de 40 zile, şi dar se publica în termen de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi de a lua în posesie sau de a cumpăra fondosul arătateivii, dupâ lămuririle publicate mai înainte, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în toate zilele de mezat ce ar mijloci în cursul citatului termin, şi mai ales în cea lui Vinere dupâ respirarea lui, când are a se face adjudecaţia asupra celui ce ar da mai folositor preţu, din care are a se opri şi tacsia cuvenită fiscului, iar concurenţii în ziua de adjudecaţie sâ fie pregătiţi cu garanţia cerută de art. 5 din legea de la pagina 137 Colecţia a II-a, şi tot el sâu şi ele informaţiile necesare despre starea arătatei vii, urmând vânzarea fondasului şi eliberarea actului a se face conform cu regulamentul publicat în Monitorul de Bucureşti No. 210 din anul contenit 1862, No. 3740. De acest Tribunal pe de o parte destabulându-se obligaţia din 8 Fevruar 1861, cuprinzătoare de suma de 1000 galb. cu care evreul Moisa Leib Rozenbaum, datore râpos, acum Pantelimon Curtii, în siguranţia fondosului caselor cu locul lor vecnic, aflătoare aice în oraş, la uliţa ce pogoară spre Sf. Spiridon, care în urmă au trecut câtra Epitropia casei Sf. Spiridon, iar pe de alta s’au intabulat cu asigurare tot în fondul ziselor case, obligaţia de 900 galb, cu care numitul Rozenbaum s’au împrumutat de la evreul Avram Albenu, pe timpu de 2 ani, cu dobândă legiuitâ şi cu aceasta ca din arătatul capital sâ respundâ D-lui Albenu la împlinirea anului 1 in 300 galb. fără sminteala, se publicâ spre obşteasca stiinţâ. No. 3568. Adeverindu-se de acest Tribunal contractele în No. de 2, prin care D. Petru Papadopolu, plenipotentul soţiei D-sale Smaranda, au închiriet casele din Tataraşi, pe timpii de 5 ani începători de la Sf. Dimitrie viitoru, cu preţui de 74 galb. pe an, plutiţi în două câştiuri, D-sale Ştefan Zahareanu profesorul şcoalei primare din suburbia TataraşiI, autorizat de Departamentul Cultelor şi al Instrucţiunei Publice prin oficiu No. 17256 din 8 Iunie anul curent, pentru închirierea unor asemene case pentru şcoala la de bieţi din Tataraşi, se publica aceasta spre obşteasca ştiinţă, No. 3615. Adeverindu-se de acest Tribunal procura prin care D. Alecsandru Mândru, înputerniceşte pe D. Avocat Iacu Necolai Cantacuzin, a stârni şi a reclama în numele D-salei la instanţiile administrative şi giudecâtoreşti, spre împlinirea banilor 153487 lei , par. căpiţe şi a lor dobândă, ce ’i s’ar cuveni de la casa repos. Aga Costandachi Necolau, pentru munca câmpului locuitorilor moşiei Flămânzii, ce ar fi întrebuinţat-o când se afla repos, în calitate de posesor, se publica spre obşteasca ştiinţâ. No. 3618. De acest Tribunal legalizindu-se un minier de trei garanţii, cu care neguţitorul Bereu Libling, au garantat în fondosul caselor cu locul lor vecinie aflătoare aice în oraşa, ce le are cumpârate de la Cavaler Costachi Blalleben, sumele de 226 galb. 360 galb. şi 540 galb. pentru pâzirea condiţiilor contractelor ce ar încheie pentru orice antreprizâ ar lua de la mezat public, de-a guvernului sau altele, precum şi pentru orice bani ar împrumuta din depozitul oricârul Tribunal, de la societăţi anonime safi şi de la feţe private, fie aceste pentru D-lui sau şi pentru alte persoane, pentru care ar vroi a garanta, se publica spre obşteasca ştiinţă. No. 3620. Adeverindu-se de acest Tribunal procura prin care D. Dimitrie Logadi, înputerniceşte pe D. Avocat Constantin Iorgulescu, de al scoate banii ce ar fi având a lua de la D. Ioan Livescu, a se înfăţoşa, a se judeca şi al reprezenta înaintea oricâtte autorităţi administrative sau giudecâtoreşti, primind şi banii spre alteslima, se publica spre obşteasca ştiinţă. No. 3621. Adeverindu-se de acest Tribunal procura prin care D-na Maria Vasiliu născută Dobre, împuterniceşte pe I. Panaite Cristea, a se înfâţoşa în locul D-sale la Curtea de Apel în procesul ce are cu jidov. Zisu Leîzer, pentru căderea unui părete din pricina unei borţi ce a fi avut jidov, lângâ pâretele dughenele-sale de la Podul-roşii, se publica spre obşteasca ştiinţă. No. 3622. Adeverindu-se de acest Tribunal procura, prin care D. Costachi Roseti, au sub-rânduit în locul D sale pe D. 11 ie Botezatu, a urmări împlinirea banilor cu a lor procent, ce casa râpos. Pavel Stoeanovici ar fi având a lua de la D. Alecsandru A. Sturza, se publica spre obşteasca ştiinţă. No. 3635. Evreul Avram Rabinovici prin petiţie arâtându cu locul în mărime de 4 stâni, gospodit faţa la şose din mahalaua bisericei Sf. Lazar, vroind a le vinde de de veci prin înecat de buna-voe, cu termin de 40file pe puterea documentelor şi fără pricini, au cerut a se înainta cuvenitele lucrări. Tribunalul în consideraţie câ titlurile proprietâtei sânt autentice, în consideraţie câ soţia vânzâtoriului au declarat câ nu are pretenţii derestre sau ecsopricare, au încuviinţat ceruta vânzare pe puterea documentelor şi fără pricini, se publicâ ca concurenţii ce vor fi de a cumpără mencionatul loca, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal, dupâ respirarea terminului de 40file, precum şi dupâ trecerea şi a osebitelor 15 zile de respect, când înt fi de medtat la stăruinţa şi cu mulţumirea vânzătorului are a se efectua adjudecaţiea asupra celuei ce ar da mai folositoru preţu, urmând cumpârâtoriul a se conforma da rostirea § 11 din Anecsa a II-a Codul Civil. Judecatoriea districtului Bacău. 7213. Pentru păşirea D. Candidat T. Schipor, face graneţuirea despărţitoare moşiilor Giosecelelalte silişti, proprietar râpos. Theodor şi Nâneştila D. Anastasie luau, in unire cu No, spre anii, cu Sturza.