Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-10-09 / nr. 127

Prefectura district. Tecuciu. No. 10665. La pretorul sub-Prefecturei de Bârlad, urmănd a se vinde 3 boi, asiguraţi de la Toma din preotul Ioniţa Matgras, în pretenţia D. C. Popovici, se publică terminul de 40 zile, spre cunoştinţa muştereilor. No. 12088. Se publică spre obşteasca ştiinţă, ca oricine ar dori a funcţiona în calitate de notariu prin comunele acestui district, să se înfăţoşeze la Prefectură, unde depuind un mic examen de cunoştinţa aplicărea regulamentului comunal, scriere curentă şi aritmetica elementară, de îndată va fi numit cu salarii destul de mulţemitorui. Andoniu pe soţia Ds. Anica cu o somâ bani, pentru înlesnirea vieţuireî şi a straelor necesare, secvestrându-se pe moşia Hârtoapele 3 girezi orzîî, se publică în termin de 40 zile, ca doritorii ce vor fi a cumpăra asemene product, sâ se înfăţoşeze la faţa locului în cea de pe urmă zi a terminuluî, unde urmează a se sevârşi licitaţia de D. sub-prefect de Siretîl. Municipalitatea de Tecuciu. No. 896. La 6, 12 şi 17 a curentei luni Octomvri, fiind destinate zilele de licitaţie pentru antrepriza eclerarei acestui oraş şi cu gazîi pe anul viitor 1864, dupre cum s’au mai avansat şi prin Foile Mo. 103 şi 118, se publică a 3-a oară această antrepriză spre cunoştinţa amatorilor ce vor fi, carii sunt invitaţi a se prezenta în Camera acestei Municipalităţi la zilele de mai sus arătate, asociaţi de legiuitele garanţii, iar definirea adgiudecaţiei se va urma după respirarea a 24 oare, de la a 3-a strigare. Municipalitatea de Cahul. No. 796. La 10, 11 şi 12 a curentei cu peritoaca de 24 oare s’au regulat zile de tărguire pentru asigurarea prin antrepriză pentru anul viitor 1804, articoliî căsâpieî şi mungeriei, după cum sănt avansate în Foile No. 104 şi 117, se publică şi a 6-a deşteptare spre ştiinţa D-lor concurenţi de a se înfăţoşa la termine în pretoriul Municipal. PROGRES.L. PUBLICAŢII JUDECĂTORESCI. Judecat, district, Iaşi. Secţia l-a. No. 12394. Se publică moartea râpos. Mihalachi Grigorievici în termin de 100 zile, spre deşteptarea şi înfăţoşarea atât a celor ce ar avea vreo pretenţie, cât şi a celor ce ar avea dritul moştenire pe averea remasâ. No. 12599. Testamentul remas de la râpos, Ecaterina Moldovanu născută Munteanu, se publică în toată a lui cuprindere d’impreunâ cu moartea râpos, spre deşteptarea şi înfăţoşarea tuturor acelor ce ar avea vr’o pretenţie cu ori ce drit asupra avere! remasâ. T E S T A M E N T. In priivire că acum de un îndelungat timp sântu cuprinsă de boala şi nu ştiu când îmi va fi sfârşitul, şi fiind că nu am nici o rudenie afară de bărbatul meu, şi altă avere nu am de cât locul care l’am cumpărat amândoi, după cum stă de dovadă chiar actul de cumpărătura acelui locîî, d’impreunâ şi acaretul de pe elfi, care este în mahalaua Pacuri!, având toată simţirea minţei mele, las partea vie de loc în deplina stăpânire a* soţului meu Gheorghie Moldovaiad, rugândul a mă erta, şi a’l priimi ca spre răsplata cheltuelelor ce au făcut, cu căutarea la boala me, îndatorindul ca sâ mă înmormânteze şi sâ’mî poarte de grijă după legea ortodocsâ, pe cât îl va da mâna, şi spre a ave acest testament putere, am rugat şi pe persoanele ce au fost faţa, de au iscălit ca de marturi, mrutândule că, aceasta este vroinţa me cea de pe urmă. (Iscălit) Ecaterina Moldovanu născută fMunteanu. (Iscăliţi) P. Parghechi am fost faţă la facerea acerea acestui testament, N. Popovici martur, loan Dragomir Alamariu martur, loan Gheorghiu faţă. Acest testament s’au făcut în fiinţa noastră fiind testatoarea în bunele simţiri, pentru care adeverim cu a noastre iscălituri şi pecetea bisericei. 1863, Septemvrie 4 zile. (Is.) Th. D. Iconom. / L. F. BA Mihail Mână scurtă Sechilar. \T. Coama./ N. Dimitriu adeverez. D. Iladino adeverez / L. P. B. \ Iconom loan Alboteanu \Sf.,n reimî./ Vasilie Gasul Iconom. No. 11899. Testamentul remas de la râpos. Catinea Logadi, se publică în toată a lui cuprindere d’impreunâ cu moartea râpos, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor acelor ce ar ave vreo pretenţie cu orice drit asupra avere! remasâ. TESTAMENT. A In numele Sf. Treimi Totidul a Fiului şi al Duhului Sf. amin. Sub iscâlita cu însuşi mâna vie Catinca Logadi nâsciţtâ Bucşenescu, luând aminte pe o parte împrejurările mele de acum, iar pe de alta şi vârsta fiindumî înaintitâ, neştiind ceasul şi minutul sfârşitului vieţei mele, din această lume, am socotit acum cât sânt în deplinile mele simţiri, a face următoarele puneri la cale, care este acea mai de pe urmă bunâ-voinţâ, rugându-mâ mai întâi milostivului D-zeu ca sâ-mî erte pacatele, de asemenea rogîi pe toţi prietinii şi cunoscuţii mei sâ*mâ erte pentru ori ce greşalâ ce ca un om a’şi fi făcut în vieaţa me, dândule şi eu ertare la toţi din tot cugetul meu, după aceasta fac cunoscut că mie nu me-au rămas din averea pârinţascâ, de cât o vie în podgoria Cosmoaea, ce este cu plată de bezmân sau embaticîî ,câtrâ monastirea Goliea, şi jumătate din casele ce se află în mahalaoa Sf. loan Gură de aur numită a Bucşenescului, pentru că jumâtate din ceelantâ au ramas în stăpânirea fiilor râpos, meii frate Nicu Bucşenescu, prin urmare partea cuvenită mie, adecă: jumătate din citatele mai sus case d’impreuna şi cu viea, le laşii fiului meu Iancu Logadi, Capitan de miliţia Moldovei, pe care le va stăpâni după moartea me ca o dreaptă a sa proprietate, îndatorindul prin aceasta totodatâ a fi cu o deosebită îngrijireşi pentru nevrâsnicul copil Necolai, care ^de mic l’am crescut în casa me, fiind totodatâ botezat de râpos, meu barbat, adecă, dândul o creştere în limba Moldovenească şi al îmbrăca până la venirea lui în legiuita vârstă, de asemene va luoa fiul meu şi pojijiea cu ori ce s’ar găsi în casă, după săvârşirea me din vieaţâ în a sa stăpânire, cu îndatorire însă ca şi el sâ mă înmormenteze, fâcândumi toate pomenirile cuvenite ca un creştin până la 7 ani, fără ca sâ mâ lese în părăsire, căci va fi respânzetoriu câtvâ a tot puternicul, păzind acestea cu sfinţenie şi credinţă va ave blagosloveniea vie şi a milostivului D-zeu pe care îl rog îi sânt dele toată norocirea şi fericirea şi sfârşind aceasta buna me vroinţa, am rugat şi pe alte feţe de au iscălit marturi. 1857, Iunie 24. (Iscălit) Catinca Logadi. (Is.) Gheorghie Iconom Jorascu fiind poftit de câtrâ D-eî Catinca Logadi, ca sâ iscălim de marturi în aceastâ a Ds. de pe urmă vroinţa ce face asupra fiului seu Iancu, am iscălit. (Is.) Petrachi Reset, M. Zalariu, Albineţî. TpinnnetAHA il Iaiuî Senuia. Din referatul D-nilor membri Petru Cardaş şi Scarlat Manu, luându se încredinţare că testamentul de faţă este scris de D el C-cna Catinca Logadi şi întru întregimile simţiri, Tribunalul legalizazâ pe formă, potrivit şi cuceririle ce Del C-cna au făcut prin suplica înregistrată la No. . . . rămâne celelante formalităţi, între care este şi hârtia graduala pe care testamentul au trebuit făcut a se îndeplini la vreme, când un asemine se pune în lucrare. (Is.) Filipescu, Cardaş, Manu. (L. P.) Secţia a 3-a. No 4260. Din motivul suplice! Ds. Iosep Goldental dată acestui Tribunal, la 30 a trecutei luni Septemvrie ce s’au înregistrat la No. 5442, luându-se în cercetare lucrările relative la vânzarea fondurilor caselor cu locurile lor vecinie aflătoare aice în oraş şi, la mahalaua Muntenimei de mijloc, proprietăţi a I. Iancu Caţichi, care după hotărnici făcute în deosebi poartă numire de secţia l-iu a 3-a a 4-a a 5-a şi a 6-a, şi avându-se în priivire că la Tribunalul Secţiea l-iu 1), Iancu Caţichi are epotecate şi locul sub numire de secţia a 3-a, împreună cu binalele acele sub numire de secţia a 4-a, pentru condeiul de 8279 lei 37 parale, avându-se în priivire că D. Goldental pentru suma de 3400 galbeni ce are a luca de la D. Caţichi este siguripsit cu drit de al 2-le epotecariu în binalele cu numire de secţia 1-iîî şi a 4-a, în urma sumii de 241 galbeni siguripsită în binalele cu numire de secţia l-iu şi a sumii de 8279 lei 37 parale citată mai sus, avându-se în priivire că după cerirea D. Goldental s au scos în vânzare numai binalele sub numire de secţia l-iu şi a 4-a, fără a se scoate şi secţia a 3-a, ci numai la Tribunal este epotecat, iar la D-lui nu, avându-se în priivire că prin asemene procedare s’ar lovi în drepturile D. Goldental, căci adjudecaţiea secţiei 1 iu şi 4 nu s’ar desăvârşi până ce din preţul ce ar esi nu s’ar acoperi sumele de bani citate mai sus câtre Tribunalul secţia l-iu, avându-se in priivire că prin aceasta s’ar lasa datornicului un fond epotecat, deja adecă acel sub numire de secţia a 3-a, şi s’ar scoate sumile de bani câtrâ Tribunal numai din binalele secţia 1-iîî şi a 4-a, adecâ, din acele ce sânt epotecate la suplicantul, încât ar rămâne precum s’au zis datornicului locul sub numire de secţia a 3-a, fără ca sâ se poată nime atinge de el, pe acest temeiu Tribunalul încuviinţând silnica despropriere şi a locului sub numire de secţia a 3-a, pe puterea hotarnicei făcută la 1849, de câtre asesorul C. Scobihorn şi încredinţatâ de Tribunalul secţia l-iu sub No. 322, la 27 Iunie acel an, în care numitul asesor lămureşte, şi am început al măsura din partea despre ameazâ-noapte, unde acest loc ’şl are megieşie cu locul Ds. Hâtmânesel Roset Roznovanu, şi puind peatrâ hotar mai întâi în colţ, au râmas locul Ds. Hâtmânesil despre meazâ-noapte, şi din aceastâ peatrâ am pornit cu măsurade stânjin domnesc alcătuit de 8 palme) spre ameazâ-zi alăturea cu locul Ds. Caţichi sub numire de secţia al 2-le, şi până în uliţa ce merge la medeanul Sf. Spiridon, am găsit 20 st. 1 palmă şi 3 palmace, şi am pus peatru hotar, din aceasta peatru am apucat apoi cu măsura alăturea cu uliţa ce merge la Sf. Spiridon spre răsărit, până în locul Ds. Caţichi acel numit secţia al 4-le, şi unde s’aîî împlinit 8 st. 4 palme, am pus peatrâ hotar, şi din aceastâ peatrâ m’am întors cu măsura pe despre răsărit, şi spre meazâ-noapte, alăturea cu locul Ds. Caţichi sub numire de secţia a 4-a şi unde s’aîi împlinit 10 st. 5 palme am pus peatrâ, ear din aceastâ peatrâ m’am întors cu măsura spre răsărit şi am dat 2 st. 7 palme 2 palmace şi am pus peatrâ hotar, şi de acolo am apucat earâşî spre meazâ-noapte şi alăturea cu locul Ds. Caţichi, sub numire secţia al 5-le şi până în locul cu zidiul Hâtmânesel Roset Roznovanu, împlinindu-se 8 st. 4 palme, 2 palmace, am pus peatru hotar, şi de acolo m’am abătut cu măsura spre asfinţit, alăturea cu locul Ds. Hâtmânesel Roznovanu, şi până la cea întâi peatru de unde am început a măsura acest loc, am găsit 11 st. şi cu aceste măsuri, care în stânjin alcâtuescîî peste tot din giur împregiur 61 st., 5 palme şi 7 palmace, se împregiurâ tot acest loc sub numire de secţia al 3-le, pe care s’au şi stâlpii precum mai sus se arată, se publică în termin de 6 luni ca toţi acei ce ar avea vre o pretenţie cu orice drit asupra acestei vânzări sau asupra măsurilor din hotarnica citată mai sus, sa o reclame la Tribunalul competent dând în știre și acestuia. judecat, district. Botoșani. No. 11,492. La terminul de 17 a curentei, regulat spre a se face îndestularea Ds. Irimiea Bogus, cu costul cheltuelilor ce au făcut cu ţinerea oilor râpos. Vasilie Popa sau Papuc, prezentându-se numai creditorul, când avându-se în privire că pentru satisfacerea sa urmează mai multe mijlociri din partea Tribunalului şi a Prefecture! districtului Iaşii, însă până acum nu s’au realizat aseminea îndestulare din cauză că fiica şi clironoama râpos, Vasilie Popa sau Papuc, nu s’au arătat ca sâ se facă aseminea regulare, şi macar că creditoare au înfăţoşat dovadă cuprinsă în lista din 21 Martie 1862, adeverită de comuna Scobinţel şi Bodenii, în care sunt specificate cheltuelile ţinerii acelor oi, în sumă de 1177 lei, însă pentru că atât din procesul verbal încheiet de supliantul’Ponicî la 20 Martie 1862, cum şi din însuşi suplica creditorului adresată la 9 Mai acelaşi an, se vede că el este obligat a respunde costul fructului şi a lănci oilor trase în folosul seu, care cost de şi îl citează tot el însuşi în suma de 352 lei, însă nu s’au constatat prin formală evaluare, de acela pe de o parte s’au misionat pe unul din Suplianţî ca sâ facă asemenea evaluare în târgul Hârlâu, înpreunâ cu ecsperi apreciatori, în unire cu D. Poliţai de acolo şi în presenţa creditorului şi a clironoamei, totodatâ considerându-se struncinârile şi îndelungatele sale stâruinţi pentru a’şî dobândi îndestularea cu costul întreţinerel oilor, ’i s’au eliberat acum 477 lei din banii aflaţi în depozit, prinşi din vânzarea oilor, râmâind ca restul sâ l i se eliber