Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-07-15 / nr. 81

Prefectura district. Fâlciu. No. 12505. Pentru îndestularea D-lui Manolachi , Fristen, cu banii ce au dat 1). Gavril Butucea, pe 18 chile 7 demetril grâu, s’au înplinit de la 1). Butucea 7 boi, şi sau regulat a se vinde licitativa cu termin de 40 zile, se publică acest termin spre înştiinţarea amatorilor ce vor fi de a cumpără asemenea boi, carii la înplinirea In socotit de la data Foael, sâ se înfăţoşeze în Camera acestei Prefecturi, unde are a se tini mezatul. . .—L _ -X— — .------ v l- ....................... ~ --*■—* —1 blicâ ca toţi acei ce vor vroi sâ o cumpere, sâ se înfăţoşeze la Camera acestei Prefecturi după înplinirea terminalul de 40 zile socotit de la data Foaei, când are a se tini mezatul cu forma cuvenită. Municipalitatea de Iaşi. No. 1942. După cele publicate prin Foaea No.bbe şi 77, Consiliul publică de a treia oară darea în antrepriză a furajului cailor comantei pompierilor, doritorii de a lua asupra de asemene antrepriză, se vor prezenta cu garanţiile legiuite în camera Consiliului la 24 şi 25 Iulie curent, fiind zile de licitaţie, şi la 26 strigarea cu recurs de 24 oare- Prefectura district. Putna. No. 13078. A conta banilor 1059 lei, ce D. Ma ,iorul Misa Anastasievici, are a lua de la locuitorii co- ' munei Bereștii, și care urmează a se da în priimirea generalei epitropii a ospitalurilor, spre despăgubirea de banii ce are a lua de la 1. Misa, prin D. sub Prefectul de Racâciune, asigurânduse 2 boi, 1 vaca, şi0 cai de a datornicului, se publică vânzarea lor, ca concurenţii sâ se înfăţoşeze după espirarea terminalul de 40 zile socotit de la data Foaci, în Camera sub- Prefectureî de Kâeficiunî, unde urmează a se face mezatul. No. 12547. D. sub-Prefect de Râcâciuni, refereazâ sub No. 301b, ca pe moşiea Domneştii, sau pripăşit un cal, la par murg închis, pe de o parte s au înaintat cuvenita cercetare în district, iar pe de alta se publică aflarea proprietarului acelui călit în terminul legiuit. Prefectura district. Suceava. No. 727b. Dupre cercetările urmate până astăzi, nu s’au putut afla pe tânărul Dimitrie Teodor Butu, «rin comuna Dolheştii, care trăgând la sorţi pentru contigentul anului 1802, nu scoţind No. 3, s’au făcut nevăzut din comună, de aceea dar i se face deşteptare, că dacă nici după aceasta nu se va înfățoşa la Consiliul de revizie, în termin de 20 zile socotit de la data Foaei, ori si când se va prinde, va tradat în giudecata criminală ostaşascâ. No. 6788. Pentru îndestularea Ds. Vasile Ciudin ■ cu suma de 1 l0 lei, de la F.vreul fizic din comuna Fornesti, a Ruginoasei, sechestrânduse de sub Prefectul de Siret 2 saltele feţele de cit, 1 perne cu feţele de fir, 1 pernă cu faţa de cit, 2 oghealuri rupte de bumbac, 1 bumuz de postav vechi, 1 sucman vechi, 1 brâu verde de lână, 2 prosoape, 1 pereche frantaloni noi, se imblicâ în termin de 40 zile, ca doritorii ce vor voi a cumpără asemenea lucruri, să se înfăţoşeze la faţa locului în cea întâi zi după respirarea termenului, unde are a se săvârşi licitaţia de câtre zisul sub-Prefect. PROGRESUL. Municipalitatea de Folticenî. No. 508. In privire că la terminile de 2, 3 şi 4 a curentei, publicate în Foaea No. 09, nu s’au putut antreprizui fânul trebuitorii cailor comandei pompiereşti, de aceea s’au regulat alte termine la 22, 23 şi 24 a curentei cu adjiudecaţia de 24 oare, pe acea moşie 4 pârechi boi, socotiţi drept faz galb., se publică ca concurenţii ce vor vroi al cumpără, la înplinirea tenninuluî de 40 zile, sâ se înfăţoşeze la acest post, unde urmează a se doisevârşi mezatul. Prefectura district. Tecuciu. A No. 5441. In a contul restului de bani ce mai daitoreste lui Bâra si Andoni Blanariu, D. Pandelachi Avramovici, asigurânduse 2 boi 2 vaci şi un minzat, se publică în termin de 40 zile pentru cunoştinţa D-lor amatori, care sânt invitaţi a se presenta la înplinirea acestui termin în pretoriul sub Prefecture de Bârlad, unde are a se face licitaţie». No. 8050. După ordinuli! D. Ministru «le Interne No. 1593, urmând a se ţine licitaţie pentru darea în antrepriză a facere imobililor necesare acestei Prefecturi, sub-Prefecturilor de plfist şi Poliţiei de oraşe, se publică spre Cunoştinţa Dor amatori, că sânt invitaţi a se arata la pretoriul acestei Prefecturi în zilele de 10, 11 şi 12 ale viitoare! luni August, întovărăşiţi de legiuite garanţii. No. 691. La 8 Fevruarie fiind cea la tinerezi «le adgiudecaţie dujia publicaţia înserată în Foaea No. 281 din 28 Dechemvrie 1152, pentru vâltarea în chirie sau de veci a binalelor Ds. Gheorghie Buzdrug, aflătoare aicea în Iaşi, şi nefiini concurenţi, Tribunalul uniform şi diopiniunea D. Pricuror, au încuviinţat amânarea adjiudecaţiei pe a treia Vinere la data Foael, se publică ca concurenţii ce vor fi de a lua închine sau de a cumpăra arătatele binale, după lamurirele publicate mai înainte, sâ se înfâțosezâ la acest Tribunal in arătata zi, lâmurimhise toto dată cu vânzarea și eliberarea actului «la«*â s ar vinde fondasul, are a se urma în conformitate cu Regulamentul publicat in Foaea No. 236 «lin 1862. Jiudeciit. districtului Jucu Ci. N.». 591b. Pentru păşirea D. Candidat laurii Ganea, spre a face re’noirin »»cuinelor hntarfi şi a tra PUBLICAŢI! JUDECĂTOREŞTI. Jiudecăt. (list. Iaşi) Secţia l-a. No. 7828. Testamentul remasu de la râpos, loan Volcinschi, se publică în toată a lui cuprindere în termin de 100 zile, dinpreunâ şi cu moartea numitului râpos, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor acelora ce ar ave vreo pretenţie cu orice driturî,să reclame la acest Tribunal în arătata vreme. T E S T A M E N T. Prin care jos iscălitul fiind în bunele simţiri şi întreaga minte şi ne având nici un timi, şi ştiind câ după viiaţâ este şi moarte, şi ne având altă avere, fără numai nişte case cu locul lor ce le am de veci a mele în mahalaua Sf. Costantin devale de Curtea Domnească, las clironoama pe legiuita me soţie anume Ecaterina Volcinschi sau Popazul, ce în timp de 30 ani am vieţuit cu dânsa, ca după sfârşitul vieţei mele, sâ le stăpânească în tot timpul cât va trăi, fără sâ fie supărată de cineva, sau de vre o rudenie de ale mele, şi tot odată purtându’mi de grijă de rele a le înmormântareî şi «le toate cele trebuincioase râiulueli bisericeşti până la 7 ani, câtşi desgroparea vie ,şi fâcându-mi şi [pomenirile cuvenite în tot anul, dar după săvârşirea din viaţa aceasta şi a legiuitei şi numitei mele soţii, înputernicim prin acest testament de ciircinomie Sf. sa părintele Iconom Gheorghie Vasiliu, ce este servitor bisericei Sf. Dimitrie pronumit »als «lin Iaşi ce’mî este ginere de nepoată de sora, anume Maria fiică a râpos, unele surori anume Rariţa Prezvitera, soţia râpos. Iconom loan Bozgon «lin Botoşani, de a le stăpâni zisele case numitul Iconom si ginere, dinpreunâ cu numita me nepoată, cat şi fiii lor «lin neam în neam, fără sâ fu* suparăţi «le cineva sau «le alte rudenii «le ale mele, şi totodatâ a se îngriji de toate cele trebuincioase unui râpos, aşa precum mai sus giâsuceşte, atât mie cât şi legiuitei mele soţii, şi pentru de a fi nestrămutat acest testament, urmează a me iscălitură, şi tot o-datâ am rugat pe preoţii de parohie de al întări şi al adeveri cu pecetea bisericei şi sub semnăturile lor. 1861 Iunie. 20. (Is.) loan Papazoglu Volcinschi. Acest testament s’au făcut în fiinţa noastră a sub- scrişilor, şi au iscălit însuş! cu mâna sa. "(!*•) . „ , (Is.) loan Gheorghîu Iconom, Gheorghie feodoru, Iconom Gheorghie Ionescu, Feodor Agam preot, Necolaî Almasin, lordachi Halmaçin, Haralamb lonescu, Mihail lonidi St«»lnic. Pe linii despărţitoare moşiei Bratila de gios, a D. Petrachi Cozmiţa despre megieşi, în unire cu Geometrul district, se publică în termin de 50 zile socotit de la data Foael, spre deşteptarea celor ce fac parte, carii la a lui inplinire, sâ asiateze la faţa locului cu documentele cuvenite. No. Gibl. Urmând a se vinde de veci un numerat: moşie şi case cu locul lor, a râzeşilor din comuna Bereştii arâtaţî anume prin Foaea Oficiala No. 181 din 21 August 1802, spre plata banilor 3017 lei, ce datoresc pe chirie de sare câtre D. Maior Misa Anastasievici, se publică terminul licitaţiei de 40 zile socotit de la data Foaei, spire ştiinţa concurenţilor ce vor fi, carii sâ se înfâţoşezâ la Tribunal în toate Vinerile ce mijlocesc, precum şi la cea întâi Vinere zi lucratoare, când urmează a se face adjiudecaţia, pregătiţi fiind concurenţii cu garanţii I cuvenite. No. 5090. Considerânduse câ la espirarea termi- I nului de 40 zile publicat prin Foaea No. 31 din 27 April, după înpregiurârî nu s’aîi putut fini mezatul arendare! moşiei dinroman, a D. loan Sion, spre satisfarea D. Fmanoil Frupenschi, care cu drepturile D. Nicu Aslan, reclamă suma de 400 galb. şi procent şi osebit 25 galb. reclamaţi de casa râpos, Necolai Talpad, s’au regulat acum alt termin de a 3-a Vinere socotit de la data Foael, se publica asemene termin spre ştiinţa concurenţilor, ca în ce a 3-a Vinere, sâ se înfâţoşeze în camera acestui Tribunal, când urmează a se face adjiudecaţia asupra celui ce ar da mai folositoriu preţ,, calitaea moşiei se arată prin mencionata Foae No. 31. No. 5980. Legalizinduse sub No. 5979, obligaţia cu care evreul Marca Igner, au înprumutat 1000 galbeni, «e la D. Dr. Constantin Brodan, în siguranţia I a 2 binale supuse bezmanuluî din acest oraşu, evaluate 2000 galb., pe timp de un an şi cu procent legiuit, se face obşteşte ştiut. No. 5982. Legalizinduse numai în cât priveşte adevâratele iscălituri sub No. 5981, actul de compromena încheiet de Dior Iorgu Se. Miclescu şi Costachi Stavri, pentru neînţelegerile urmate între Dior la posesia moşiilor Câlugara din acest district, se face obşteşte ştiut. No. 0085. Legalizinduse sub N«0. 0083 şi»084, garanţiile în numer de 2, ce D. Nicu Aslan face în siguranţia dreptului ce are în partea din zestre cuvenit Ds. Eleonora Aslan din averea D. Alecu Aslan, conform cesiei confirmată de Tribunalul de laşi I Secţia a 3-a sub No. 115, lucrătoare câte pe suma de 500 galb., se face obşteşte ştiut. Prefectura district. Tutova. No. 13293. Se imblica aflarea tânărului Solomon .Maren, ce au participat la tragerea sorţilor în anul 1902, ce este* la locuri necunoscute, ca în termin de lfuzii«*, să se jiresenteze In ('«»nsiliul de revizie, căci in urmă se va cunoaște en dezertorii!. No. 12980. A conta banilor ce D. \asile Romalo, j arc a lua «b* la individul Dumitrichi Biehaacu, asigu- j ră iul use «le Ia datornici! in cală, se publică ca toţi acei ea ar voi se cumpere, să se înfăţoşeze la Fajniera acest«*! Prefecturi, după înplinirea teritiinului de 1 40 zile socotit «1«î la data Foael, «*ân«l are n se lini mezatul cu forma cuvenită. No. 12981. A cont«» banilor ce D. Radu Gheorjhiu, are a lua de la D. Necolai Rusu Bărbieri îi, a- 1 aigurând usc de la datornicii una salbă lefţi, se pu- 1 f Judecătoria district. Botoşanii. No. 5447. Moşia Buneniî din acest district, proprietate a casei râpos. Smaranda Flore, fiind datâ în jiosesie cu formă de mezat Ds. Haralamb Schipor, pe termin de 5 ani începuţî de la 23 April 1852, carele ne urmând a respunde câştiurile «le 25 Octomvrie 1902 şi 23 April anul curent, pe de o parte prin Prefectura districtuală s’au procedat cuvenitele lucrări din timpu, car pe «le alta sau încuviinţat a se reînposesui mencionata moşie pe» conta D. Schijmr, se publică terminul de 40 zile, (fârâ scăderea zilelor vacante), sjtre ştiinţa amatorilor, ca sâ se înfâţoşezâ la Tribunal în t«»ate Vinerile din lâuntrul lui, spre a se face strigări, şi în cea întâi după espirarea a 40 zile, adjiudecaţia, şi cfinul aceasta s ar ocaziona în zi vacantă, mezatul se va efectua în \inerea ce va fi după acea lucrătoare. N. 6609. Adgimlocaţia silnicei esproprieri a caselor din acest oraşu, rămasă «lupâ râpos. Vornici Ilie Gherghel, înserată prin Foaea No. 43 «lin 13 Mai trecut, si»re îndestularea depozitului cu banii ce au înpruumţat, amânânduse pe ti 3-a Vinere de la I data Foael, din cauză câ nu s au prezentat amatori, se publică acest termin (fârâ scârlirea zilelor vacante), spre ştiinţa amatorilor, cu lămurire, câ dacă a 3-a Vinere ar pica în zi vacantă, mezatul se va defini în «cea întâi Vinere ce va fi «lupă acea lucratoare. Judecătoria district. Calmic. No. 2002. Legalizinduse de câtrâ aceşti Tribunal sub No. 51, plenipotenţa cu care D-lui Dimitrie B.»tezatu, autorizează pe fiul aeu Vasilie, Retezatu, de a i se înfăţoşa la Curtea «le Casaţiune, în procesul ce tare cu D. Nevoia Tiropolu dinlargul Renii, se face obştet, ştiut. No. 2004. Din preciul vânzând efectuată la acest fiu Tribunal, prin mezat silnic moşiilor Caeta şi Chio- I