Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-01-13 / nr. 5

Pii OGRFBUL 1860, cu procentul de mai sus, de la 1 Octomvrie 1865, pânâ la plata acelor 2000 galbeni, adecâ a restului din totala suma, legalizindu-se de acest Tribunal în urma sarcinelor cunoscute prin lucrări, se face obşteşte ştiut No. 40. Cesia prin care D. Haînrih Zelten, au trecut câtrâ D-na Mariea Rigler, drepturile a 300 galbeni, ce dupâ obligaţia intabulata la 1863 sub No. 177, are a lua de la evreii Avram şi Rahmil Meer fraţi, legalizindu-se de acest Tribunal, se face obşteşte ştiut. No. 42. Cesia prin care D. Haînrih Zelten, au trecut câtrâ-na Maria Rigler, dreptâţile a 300 galbeni, ce dupâ obligaţia întabulatâ la 1862 sub No. 2, are a lua de la evreul Salm Moise Goldenberg, legalizindu-se de acest Tribunal, se face obseşte ştiut. No. 44. Cesia prin care D. Hainrih Zelten, au trecut câtrâ D-na Maria Rigler, dreptâţile a 400 galbeni, ce dupâ obligaţia întabulatâ la anul 1861 sub No. 50, are a lua de la evreul Ghidale sin Aron, legalizindu-se de acest Tribunal, se face obşteşte ştiut. No. 4857. Adeverindu-se de acest Tribunal, plenipotenţa prin care D. Dimitrie Manu, împuterniceşte pe casnicul Ds. D. Iancu Scorpan de al presenta în procesul ce are cu casa falitului Buicliu, pentru bani, se face obşteşte ştiut. No. 61. Legalizindu-se de acest Tribunal, obligaţia de 62 galbeni, cu care D. Ştefan Gheorghiu şi soţiea sa Rucsanda, s’au înprumutat de la D. Costachi Panaitescu, pe termin de un an, cu dobânda legiuitâ şi sub siguranţie de amanet fondul caselor cu locul lor gospod, aflătoare aicea în oraş la mahalaua Păcurarii devale de cişme, din despărţirea l-iu, se face obşteşte ţiiut. No. 4582. Adeverindu-se de acest Tribunal, procura prin care DD.Scarlat Mavroeni, au împuternicit pe D. advocat Costachi Cristodulo Cerchez, de a urmări şi a sprijini prin toate chipurile legiuite despresurarea moşiilor sale Cojâriî şi Stoeşeştiî ce se chiama şi Petrişoril, despre megieşitele moşii Ghermâneştil şi Pogoneştil a casei repos. Costachi Lambrino, a urmări acest proces, prin ori care legiuite lucrări, a porni reclamaţii, a asista la ori ce lucrare locală, a iscăli mulţemire sau nemulţemire cu hotărârile ce s’ar da, şi a face ori ce apel, se face obşteşte’a ştiut. No. 64. Dupâ amânarea înserată în Foaea No 167 din 23 Dechemvrie trecut, pentru vânzarea viei din podgoria Tomeştii a D. Costachi Gheorghiu, la 10 a curentei, fiind a 3-ea Vinere, o asemenea nu s’au putut efectua din împrejurări, pentru care Tribunalul au regulat amânarea adjiudecaţiei pe o alta a 3-ea Vinere de la data Foael, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpără aratata vie, sâ se prezenteze la acest Tribunal în arâtata zi. Tribunalul district. Botoşani. No. 15671. Adjudecaţia silnicei vânzări a unui loc gospod şi sterp din acest oraşu, a D. Criste A.ţăranul, spre satisfacerea D. Teodor Agioglu cu o somâ bani, obştitâ în Foaea No...... dupâ cererea D. creditor, s’au amânat pe a 3-ea Vinere, se publică acest termin (fără scăderea zilelor vacante), spre ştiinţa amatorilor, de a se înfâţoşa la Tribunal, cu lămurire, că dacă a 3-ea Vinere ar pica în zi vacantă, mezatul se va efectua în prima Vinere ce va fi dupâ acea lucrătoare. No. 15507. Dupâ publicaţia înserată prin Foaea No. 51, eespirând terminul de 6 luni şi 15 zile de respect, pentru esproprierea caselor cu locul lor gospod proprietate a evreului Avram Zisu Stoleriu din acest oraşu, spre satisfacerea epitropiei casei mort. Iosip Ciubotariu cu bani, şi în intervalul lui neivinduse caz împiedecâtor silnicei vânzări. Tribunalul au regulat a se înainti licitaţia de 40 zile, se publica citatul termin (fără scăderea zilelor vacante), spre ştiinţa amatorilor, ca sâ se înfăţoşeze la’Tribunal în toate Vinerele din lâuntrul lui spre a se face strigări, şi în cea întâi Vinere dupâ espirarea a 40 zile adjudecaţia, ear când Vinerea acela s’ar ocaziona în zi vacantă, mezatul se va defini în prima Vinere ce va fi dupâ acea lucrătoare. No. 15618. In priivire că dupâ mai multa căutare ce s’au făcut, nu s’au putut afla pe judecatul criminaliceşte loan Cerinschi, spre a i se pute catagrafisi averea lui, întru îndestularea prădaţilor, se publică terminul de 40 zile de la data Foael, spre aflarea numitului, de a se regula în urma cele de cuviinţă. No. 15.873. Destabulându se garanţia dată de D. Iordachianu, în fondul pârţei ce are în trupul Po- 1 gorâştilor sau Stolniceni, pentru D. Gheorghie Gherman, ce au fost sub-Prefect la plasa Jijiel, se face obşteşte ştiut. No. 15440. Adjudecaţia ecspropriereî silnic a mo- I şiel Gâlineştil şi Grigoreştil cu siliştile lor de acest judeţu, a D. Iorgu Scarlat Miclescu, spre satisfacerea creditorilor, neputându-se rezulta la ecspirarea terminulul înserat în Foaea No. 154 din 26 Noemvrie, din cauză câ nu s’au înfăţoşat amatori, s’au amânat earâşî pe a 3-ea Vinere de la data Foael, cu lâmurire câ dacâ a 3-ea Vinere s’ar ocaziona în zi vacantâ, mezatul se va defini în cea întâi Vinere, ce va fi dupâ acea lucrătoare, se publică citatul termin spre ştiinţa amatorilor de a se înfâţoşa la Tribunal cu garanţii legale, pentru a 3-a parte din preţ. Tribunalul district. Covurluiu. No. 3460. In priivire câ dupâ cercetârile făcute nu s’au putut afla pânâ acum pe D. Costantin Iacobiiei, se publică terminul de 6 luni pentru deşteptarea numitului ori unde se va găsi, spre a se înfăţoşa la acest Tribunal, pentru a declara dacâ primeşte sau nu moştenirea avere! fratelui seu repos. Gheorghie lacovicî cu sarcinile ei. No. 6192. Se publică în termen de 6 luni enumerat de la data Foael, pentru aflarea și prinderea fugitului din arestul districtual Tudurachi Vasilescu, a câruea signalemente sunt : vrâsta 45 ani, statul de mijloc, părul capului cărunt, nasul şi gura potrivite, poartă favoriţi şi vorbeşte munteneşte, care sâ fie trimes la acest Tribunal, spre a se judeca în chestia furatei a nişte bani. No. 6498. Pe individul Ghiriac Avram neputânduse găsi în satul Oudalbu, dupâ cum atesteazâ adeverința comunei de acolo, spre a ’i se înmâna adresa acestui oficiu cu No. 5005, prin care ’i se anansa câ dupâ definitiva decisiune dată asupra lui Sandu Ghiriac pentru rănirea numitului cu cutitul la amândouă mânile, urmează a i se face îndestulare de la judecat cu toate cheltuelele ce legiuit va costa, câ suferindu’l au întrebuinţat în cutarisirea rănilor sale precum şi alte pagube ce va mai fi având, se publică termin de 6 luni spre deşteptarea numitului Avram, ca în lâuntrul lui, sâ lămurească Tribunalului câtimea sume ce pretinde prin priimire de giurâmânt sau alte dovezi legale, lămurind totodatâ și averea condamnatului, (aşa precum din lucrări nu se cunoaște se fi având) din care sâ l i se poată face îndestulare, dar la caz de a nu mai urmări o asemene despăgubire sâ declare Tribunalului. No. 6499. Prefectura districtului Ismail prin adresa cu No. 7093, informează, cu acuzatul Ivanciu Caragaţi, ce au fost înaintit de acest oficiu Poliţiei de Reni, spre a se recunoaşte dacâ tot el este furul şi a mai multor vite din acel oraş, au fugit la 7 iunie 1863 din arestul acei Poliţii, din motivul câria, se publică terminul de 6 luni prevăzute de § 165 din Codul Penal, spre aflarea numitului, a carnea signalemente sunt următoarele: are vrâsta de 32 ani, statul mic, pârul capului castaniu, ochii Capriî, musteţile castanii, barbarade, nasul gura potrivite, fără alte semne. Tribunalul district. Dorohoia. No. 6879. De câtre acest Tribunal, urmând a se vinde prin formă de mezat obiectele cuprinse prin suplica epitropiei casei repos, Pavel Stoianovici, remase dupâ repos, pe moşia Dertca, adecâ : mai multe obiecte, precum: aramă, fier şi alamă de la o maşină veche, nişte vase altoie, se publică vânzarea lor în termin de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi de a le cumpăra, în ziua terminului, sâ se înfăţoşeze la faţa locului la zisa moşie, unde de câtra D. Candidat urmează a se efectua mezatul. Tribunalul district. Ismail. No. 3597 Fiind câ atât în terminul de 6 luni publicat prin Foaea No. 13 din 17 Ianuarie 1863 cât și în acele 15ile de respect nu s’au ivit nici un caz împiedecâtor vândurel caselor jidovului Manus Hamsievicî, scoasă în medal spre îndestularea D-sale Tatos Irimievici cu o sumă bani, prin urmare se publică terminul de 40 zile socotit de la data Foael, spre deșteptarea doritorilor ce vor vroi a cumpăra de veci sau a lua în chirie citatul fond, să se prezenteze în pretoriul acestui Tribunal în toate Vinerile ce ar esista în lâuntrul terminului citat şi mai ales la cea 1 in Vinere dupâ espirarea terminului, când atuncea urmează a se efectua adjudecaţia asupra persoanei ce ar da preţul cel mai folositor cu adăogire, câ persoanele ce vor vroi a cumpăra de veci sunt datori a depune garanţia cerută de art. .) din legea mezatului, iar acel ce vor vroi a lua în chirie, sunt datori a depune înainte toţi banii chiriei pe atâta timp pro cât s’ar pute face îndestularea Ds. creditorului. No. 5615. Adeverindu-se provizor sub No. 5553, hotarnica făcută locului caselor ce D-na Maria Caradimova posedă în acest oraş despărţirea li, se publică în toată a ei cuprindere cu termin de 6 luni socotit de la data Foael, spre deşteptarea megieşilor, a localei Municipalităţi, a câria delegat n’au asistat la facerea hotarnicei şi acelor cu legiuite pretenţii, spre a se înfâţoşa la acest Tribunal în lâuntrul citatului termin. ACT DF HOTARNICÂ. Anul 1863 luna Noemvrie în 20 zile, subsemnatul Candidat al Tribunalului de Ismail, potrivit însărcinare! ce ’i s’au pus prin adresa No. 4871, de a face hotarnica încunjurâtoare locului ce D-na Maria Garadimova, posedă în acest oraş despărţirea a II a, astăzi păşind la faţa locului şi în asistenţa numai a unuia din megieşi numit Ivan Costenco, fiind câ celalalt Iani Vamburi este trecut din viaţă, şi pentru care este deja înfiiniţnta delegatului Municipalitâtel care n’au fost urmâtorii de a se prezenta, începând mâsoriştea cu stj. domnesc, în mărime de 8 palme, a câtia mărime se arată pe marginea hotăriiii şi s’au găsit precum mai gros se arată: 11 stj. 7 palme partea locului în faţa uliţei spre resârit, 11 st 7 palme partea locului spre apus megieşită cu locul D. Ivan Costenco, 19 st. 2 palme laturea locului despre meazâ-noapte megieşit cu strada, 19 st. 2 palme laturea despre meazâ-zi megieşită cu defunctul Iani Vamburi, adecâ : 62 str. 2 palme cuprinde circonferenţa de jur împrejur, pe care se află 1 casă pe temelie de piatră, păreţi de cărămidă, acoperită cu oale, în ea 10 despărţituri, toate cu uşile, fereştile şi încuetorile lor necesare, o altă căsuţă în ogradă cu păreţi! de pământ, acoperită cu scânduri, în ea 4 despărţituri, având şi 2 beciuri sub ele, 2 şuri cu păreţi! şi acopemântuliie scânduri, şi o magazie cu păreţi! de scânduri, acoperită cu oale, iar ograda e îngrădită cu zaplaz de scânduri. Gandidat G. Bonciu. TpiasnaASA Trisdeniap de Ismaiji. Ilotarnica de faţă fiind sevârşitâ prin lucrârile Gandidatului acestui Tribunal D. G. Bonciu, Tribunalul pe temeiul încheierei sale din 19 a curentei, o legalizazâ provizor cu semnăturile Membrilor si punerea sigilului postului, iar definitiva legalizare urmează a se face dupâ împlinirea legiuitei publicații de 6 luni, dacâ însă nu se va ivi vreun caz împiedecâtor în lâuntrul mencionatului termin. G. Bakban, N. Dunca, (L. S). Direct. N. Malcoci, Şefu A. Chrisochefal. No. 5553. 1863 Dechemvrie 21 zile. No. 5614. Dupâ publicaţia înserată prin Foea No. 123 din 15 Octomvrie 1863, adjudecaţia vânzarea uneî a 3-ea parte din via D-nei Petcana Erova, scoasâ în mezat spre îndestularea Ds. Marina Grigorieva cu suma de 100 carboane căpiţe, neputându-se efectua din cauza lipsei de concurenţi, în urmare, se publică din nou terminul licitaţiei de 40 zile socotit de la data Foael, spre deşteptarea doritorilor ce vor voi a cumpăra de veci sau a lua în chirie citata vie, sa se prezinte în pretoriul Tribunalului în toate Vinerele ce vor esista în lâuntrul acestui termin, şi mai ales la cea întâi Vinere dupâ espirarea citatului termin, când urmează a se face adjudecaţia asupra persoanei ce ar da preţul cel mai folositor, cu adăugire, câ concurenţii de a cumpăra de veci sunt datori a depune garanţia cerută de art. 5 din legea mezatului, îndată ce adjudecaţia se va efectua, iar acei ce vor vroi a lua în chirie sunt datori a depune toţi banii chiriei pe atâta timp pe cât ar pute face îndestulare D-sale creditoarei. No. 5518. DD. fraţi Turcianu prin suplica dată Tribunalului, au declarat: ca actul de hotarnica a locului caselor D-neî Galița Dima ce sunt epotecate prin lucrările acestui Tribunal, pentru împrumutul sumei de 200 carboave, l’au perdut, în urmare se publică perderea menționatei hotarnice. Tribunalul district. Putna. No. 9303. Pentru alegerea și stârpirea unui pogon vie, din hotarul Gucova a D-lui Gostantin Ursachi, D. Candidat prin adresa No. 154, au regulat termin 3