Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-04-08 / nr. 47

PROGRESUL. codru, pana întru’n piscuşor la împlinirea a 154 st. s au mai pus o peatrâ, de acolo la vale peste o alta scursura, si la deal pana într’un pisc la împlinirea a 145 st. s’au pus alta peatrâ, de acolo tot înainte peste o scursura, si unde s’au împlinit 116 st. s’au pus earâşî peatrâ într'un pisc, de acolo peste un gavan, pânâ earâşî întru’n pisc la împlinirea a 145 st. s’aîi pus alta peatrâ, de acolo înainte pânâ la o stîncâ de peatrâ fireasca, unde s'au împlinit 122 st. s’au mai pus o peatrâ, de acolo la deal pânâ în peatra veche despărţitoare Vârî râle de această parte und’şi dâ colţul cu coastele moşiei Faraoanh, s’au gâsit earâşî 157 st. de acolo apuca în sus, şi alăturea cu moşia Faraoaniî la împlinirea a 120 st. s’au pus peatrâ pe zarea dealului, de acolo la vale pânâ întru’n drum ce merge la Faraoanî, unde s’au împlinit 130 st. s’au pus peatrâ, de acolo la deal la împlinirea a 110 st. s’au pus earâşî o peatrâ, de acolo înainte pe drum la 100 st. s’au pus o alta peatrâ, de acolo tot înainte şi la vale, unde s'au împlinit 85 st. s’au pus peatrâ, şi de acolo tot la vale pânâ în marginea drumului alâturea cu un par, s’au pus earâşî peatrâ, la împlinirea a 100 st. unde este colţul Faraoanilor, şi colţul moşiei Valea-sacâ, de acolo trecându drumul alâturea cu Valea-sacâ la deal pe drum, la împlinirea a 80 st. s’au pus peatrâ, de la această peatrâ, tot la deal unde s’au împlinit 90 st. s’au pus altâ peatrâ, la râdâcina unui stejar, de acolo earâşî la deal şi tot pe drum la împlinirea a 150 st. s’au maî pus o peatrâ, de acolo tot la deal la 110 st. în vârful unui pisc înalt ce face colţul Orâşiî, s’au pus earâşî peatrâ, şi de acolo la vale unde s’au împlinit 137 st. s’au maî pus o peatrâ, la râdâcina unui stejar, din aceastâ peatrâ şi pânâ în vârful unui pisc înalt, unde s’au împlinit 140 st. s’au statornicit earâşî o peatrâ, de acolo la vale la împlinirea a 70 st. unde se mântue capătul acestei părţi, s’au pus o peatrâ în capătul linii despărţitoare de partea D. Costin Roset, numită Costineniî, şi acolo se mântue plasa despre Valea-sacâ, de acolo apucâ drept spre apus la vale prin pădure, şi peste pârâul Bejaniî alâturea cu Costineniî, pânâ în botul unui pisc, între pârâe, unde împlinindu-se 270 st. s’au pus peatrâ, de acolo peste pârâu şi la deal unde s’au împlinit 163 st. s’au pus earâşî peatrâ, alâturea cu drumul, de acolo la vale tot prin pădure la împlinirea a 120 st. s’au mai pus o peatrâ, de acolo peste o scursură unde s’au împlinit earâşî 120 st. s’au pus o altâ peatrâ, de acolo tot înainte la împlinirea a 130 st. s’au pus earâşî peatrâ, de acolo earâşî înainte prin Poeana Neculii, s’au pus peatrâ la împlinirea a 125 st. lângâ unu drum, din aceastâ peatrâ tot înainte peste o scursurâ unde s’au împlinit 150 st. pe un piscuşor s’au pus earâşî peatrâ, de acolo earâşî înainte peste o scursurâ la împlinirea a 103 st. s’au maî pus o peatrâ într’un pisc, de acolo tot înainte earâşî peste o scursurâ unde s’au împlinit 106 st. s’au pus altâ peatrâ, din aceastâ peatrâ înainte peste un pârâu la deal, unde s’au împlinit 210 st. s’au pus peatrâ lângâ un drum, şi de acolo la vale şi cam la deal puţin la împlnirea a 140 st. s’au pus earâşî peatrâ, de acolo tot înainte la vale unde s’au împlinit 160 st. şi unde se sfârşeşte pâdurea, s’au maî pus o peatrâ lângâ un drum, de acolo înainte şi pe costişâ la împlinirea a 292 st. s’au pus earâşî peatrâ, din aceastâ peatrâ la vale prin colţul casei luî Frenţî şi peste pârâul Orâşa, unde s’au împlinit 200 st. s’au pus altâ peatrâ pe un dâmbuşor, de acolo înainte la 135 st. pe un piscuşor, s’au pus earâşî peatrâ, de acolo earâşî unde s’au împlinit 125 st. s’au pus peatrâ, de acolo la vale prin groapa Buda la 247 Bt. s’au maî pus peatrâ deasupra pe deal, de acolo pe podiş înainte şi peste drumul Carageliî prin gura râpei poseda unde s’au împlinit 170 st. s’au pus earâşî peatrâ, de acolo tot pe podiş la 130 st. s’au maî pus o peatrâ, în muchia podişului ; de acolo la vale unde s’au împlinit 100 st. s’au pus earâşî peatrâ, de acolo tot la împlinirea a 100 st. s’au maî pus o peatrâ în dreptul caselor D. Costin Roset, de acolo înainte pe şes şi peste drumul mare la 140 st. s’au pus altâ peatrâ pe o muche, de acolo earâşî înainte unde s’au împlinit 130 st. s’au pus earâşî peatrâ, pe malul garliî morii, de acolo peste garla moriî, la ICO st. s’au maî pus o peatrâ, de unde mergând înainte cu mâsura peste apa dazlauluî, şi unde s’au împlinit 300 st. s’au pus earâşî peatrâ, de acolo tot înainte la împlinirea a 102 st. s au pus peatrâ, în viea luî Gheoghie Bruma, de acolo peste drum, şi prin colţul casei luî Tureatca, la deal prin ponoarâ şi prin ţihlit, unde s’au împlinit 167 st. s’au pus peatrâ, şi acolo se sfîrşeşte plasa despre Costinenî, din aceastâ peatrâ la vale spre meazâ-zi, pe lângâ hotarul Prâjoaeî a monastireî Berzunţul, la împlinirea a 166 st. s’au pus peatrâ la râdâcina unuî copaciu, de acolo tot la vale la împlinirea a 58 st. s’au mai pus o peatrâ, la râdâcina unuî stejar, și de acolo tot la vale unde s’au împlinit 57 st. earâşî s'au pus peatrâ, de acolo tot la vale pe şes la împlinirea a 130 st. s’au maî pus o peatrâ, de acolo cârnind hotarul pe malul matciî vecin a Tazlâuluî, unde s’au împlinit 70 st. s’au pus earâşî peatrâ, de acolo tot muchea malului, la împlinirea a 85 st. s’au maî pus o peatrâ, de acolo mâsurându-se malul în gios la 80 st. s’au pus earâşî peatrâ, de acolo tot malul pânâ în peatra veche însemnatâ pe plan cu No. 1, de unde s’au început măsurătoarea despre Valea râ pânâ unde s’au gâsit suma de 170 st. şi acolo s’au sfîrşit si plasa despre Prâjoaea. In chipul arâtat desevârşindu-se încungîurâtoarea pârtii curapâratâ de D. Stratulat pe spâpânirea de faţa, care este în câtime de 952 fâlcî, 10 prâjinî şi un stînjin cvadrat, după cum s’au însemnat de D. Geometru pe planul eestras de pe acel din 1842 a răposatului Beller, adeverit şi de subscrisul, dar pe urmarea pietrilor găsite, şi acelor puse din nou pe faţa pământului, precum se arată în aceastâ hotarnicâ, care s’au însemnat şi pe zisul plan la litera B, s’au tras de D. Geometrul linie dreaptâ de la peatra No. 1 şi pânâ la No. 22, la plasa despre Valearâ, aseminea şi la plasa despre Costinenî, de la No. 35 şi pânâ la peatra cu No. 63, carâşî linie dreaptâ precum s’au demarcat pe plan, şi care linie au maî fostu deja trasâ la anul 1842, când s’au râdicat planul de răposatul Geometru Beller , pentru care s’au încheîet aceastâ hotarnicâ. I. Ganea Candidat, C. Popovicî Geometru. No. 2780. Urroându a se face de D. Candidatu Schipor, alegere şi stâlpire părţilor de pâmânt ce D. Vasile Ivanovici are cumpărate în hotarul Pâdureniî şi Bereştii, adecâ : 2 st. de la Ştefan Tomuzeiu, 1 st. de la Mihai Dieaconu, 1/2 st. de la Costache Luca sau Roşu, 1 st. de la Basile Vertiş, şi 2 st. de la Catinca lui Mihai Dieaconu ; se publică termin de 500ile socotit de la data Foaeî, spre deşteptarea celor ce vor face parte, carii la împlinirea lui se asiste de la faţa locului pregătiţi fiind şi cu documentele cuvenite. Tribunalul district. Botoşani. No. 15,495. Urmând a se vinde vecinie prin mezat de bunâ voe, casele cu locul lor domnesc din acest oraş, râmase după râpos, supus austriecescu, Nicolaî şi Elena Chizovetera , conform mijlocire! noteî Dr. Cr. Starostii, cu care au recomendat cererile clironomilor râpos., spre a se împârţi potrivit hotârâreî C. C. Aghenţiî şi General Consulat, din îl Septemvrie 1862, No. 7072 şi 7073, pe puterea documentelor vecin, dupâ stăpânirea de faţâ, fârâ pricini, se publică terminul de 40 zile fârâ scăderea zilelor vacante, spre ştiinţa amatorilor cu lămurirea câ dacâ cea întâi Vinere dupâ espirarea terminului de 40 zile şi acele 15 zile de respect, s'ar ocaziona în zi vacantă, mezatul se va defini în Vinerea ce va fi dupâ acea lucratoare, iar cumpârâtorii vor răspunde preţul în Tribunal. No. 2178. Averea mişcătoare râmase pe moşiea Bâbiceniî, de la râpos. Catinca Iierescu, urmând a se vinde licitaţiv, se publică terminul de 40 zile, spre ştiinţa concurenţilor, ca în cea întâi zi de Mercurî, dupâ espirarea arâtatuluî termin, sâ se afle în piaţa oraşului, unde urmează a se sevârşi vânzarea de D. Candidat a Tribunalului. No. 79. D. Panaite Cristea, plenipotentul Prinţului Grigorie Mihail Sturza, prin suplica ce au adresat deja înregistrata sub No. 12, aratâ câ din suma de 2000 galbeni ce avea a lua încredinţetorul sâu, de la D-na Anastasiea Vârnav, pentru care ’i s’au fost regulat satisfacerea din vânzarea moşiilor Pitulişeniî ce’i zicu şi Dolina, şi părţile din moşiea Pârsteştiî ce’i zicâ din Gâureanu , ce debitoarea posedâ în acest district, publicate prin Foaea No. 89 din anul espirat, câ de câtre fiii D-neî Vârnav, D. Nicu şi Colonelul Costin Vârnav, viind din capitaliea Bucureştii în Iaşi, au achitat din sus citata sumâ 1000 galbeni, râmâind a plâti 1000 galbeni cu procentul lor de la 20 Septemvrie espirat, care banî tot de câtrâ D-luî Colonelul Vârnav, urmeazâ a se achita maî curând, cerând revocarea vânzâreî citatelor moşii, de aceia se publicâ revocarea mencionateî vânzerî. No. 1763. Spre dtplinirea circularei Ministeriuluî Justiţiei No. 9 din 1858, se publicâ terminul de 100 zile, pentru deşteptarea tuturor clironomilor ce ar fi asupra avere! rămasa dupâ râpos, preot Dimitrie, afara de Ecaterina Dumitru şi fratele ei Costantin, fii drepţi a râpos, dupâ cum se constata prin locala cercetare a D. Supleant. No. 2177. De la 23 Aprilie curent, urmând a se arenda casâle remasâ în acest oraş, dupâ râpos. Aleca Iierescu şi soţiea sa Ecaterina, pe timp de 3 ani, se publicâ terminul de 40 zile, fârâ scăderea zilelor vacante, spre ştiinţa amatorilor, ca sâ se înfăţoşeze la Tribunal în toate Vinerile, spre a se face strigări, şi în cea întâî dupâ espirarea a 40 zile adjudecaţia, iar dacă aceasta ar pica în zi vacantă, mezatul se va defini în prima Vinere ce va fi dupâ acea lucratoare. No. 2713. Casale râmase în acest oraş, dupâ râpos. Nicu Stihi, urmând a se arenda pe timp de 3 anî începători de la 23 Aprilie curent, se publicâ terminul de 40 zile, fârâ scâderea zilelor vacante, spre ştiinţa amatorilor, ca sâ se înfăţoşeze la Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul luî, spre a se face strigări, şi în cea întâi dupâ a luî espirare adjudecaţia, ear dacâ aceasta ar pica în zi vacantă, mezatul se va defini în Vinerea ce va fi dupâ aceea lucratoare. No. 11,282. Dupâ publicaţia înseratâ în Foaea No. 276 din 19 Dechemvrie 1862, îndeplinindu se terminul de 6 lunî şi acele 15 zile de respect, pentru vânzarea unui loc din târgul Burdujeniî a D. Vasilie Popovicî, spre satisfacerea D. Nectar Curt cu o suma banî, și în intervalul publicației, ne ivind lise nici unu caz împiedecâtor vânzâreî, Tribunalul din motivul suplice! ce au priimit de la creditori, au regulat a se procede licitațiunea de 40 zile, se publicâ mencionatul termin, fârâ scâderea zilelor vacante, spre ştiinţa amatorilor, ca sâ se înfâţoşezâ la Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul luî, spre a se urma strigârl şi în cea întâî dupâ espirarea luî adjudecaţia, ear dacâ aceasta ar pica în zi vacantâ, mezatul se va defini în Vinerea ce voi fi dupâ acea lucrătoare. No. 11,283. Dupâ publicaţia înseratâ prin Foaea No. 275 din 1862, espirând terminul de 6 luni cum şi acele 15 zile de respect, şi pentru câ în intervalul luî nu s’au ivit caz împiedecâtor silnicei vânzerî a unei casâ din târgul Burdujeniî, a evreului loil sin Iutcâ, spre satisfacerea D. Nectar Curt cu o suma banî, din motivul suplicei ce s’au priimit de la creditori, Tribunalul au încuviinţat a se înainti licitaţiunea de 40 zile de la data Foaeî, se publicâ mencionatul termin, fârâ scâderea zilelor vacante, spre ştiinţa amatorilor, ca sâ se înfăţoşeze la Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul luî spre a se face strigări, şi în cea întâî dupâ espirarea a 40 zile adjudecaţia, ear dacâ aceasta ar pica în zi vacanţa, mezatul se va defini în prima Vinere ce va fi dupâ acea lucrâtoare. Tribunalul district. Cahul. No. 792. Se publicâ legalizarea fâcutâ de acest Tribunal la 16 a trecutei sub No. 5, contractul cu care D. loan Grigoriu, trece în posesie pe unu an de zile, Municipalitâteî locale, casâle ce are în acest orașfi. No. 856. Legalizarea fâcutâ de acest Tribunal, la 18 a trecutei lunî, sub No. 7, contractului prin care D-na Mariea Patarachi, au împosesiei D. Gheorghie Pruncu, pe timp de 5 anî, suma de 300 desetine pâmânt ce are în trupul moşiei Larga acest district, se face obşteşte ştiut. Tribunalul district. Covurluiu. A No. 1666. In acest oraş Galaţi, sevârşindu-se din vieaţa Câlin Penu, pe urmâni au rămas uni fiu anume Mihalachi, în vârstâ de 28 ani, şi soţiea sa Gherghina, iar avere unu loc moşie cu casa pe el din mahalaua bisericei Sf. loan, evaluat în sumâ de 295 galbeni, se publicâ terminul legiuit de 100 zile, spre deşteptarea şi a altora cu drept de clironomie osebite pretenţii în averea defunctului, carii în lâuntrul lui, sâ se prezinte la acest oficiu cu dovezi legale. No. 1690. D. Hristachi Gheorghiu, aducând în depozitul acestui Oficiu suma de 200 galbeni şi procentele, bani de zestre a Doamnei Smaranda soţie a D. Theoharie Vasilieade, cu care în trecutul an 1863, s'au înprumutat în garanţia fondului seu, pâmânt din Şipote acest district, se publicâ destabularea acestui împrumut spre obşteasca ştiinţâ. 3