Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-04-22 / nr. 53

Bârnova, 2). Platoneştiî sau Manoli, Suceava a Monast. Probota, 3). Schitul Orgoeştil etc., Tutova a Monast. Neamţul, 4). Gârcina şi Tatâraşi, Neamţu a Monast. Bistriţa, 5). Vadurile, idem a Monast. Bistriţa, Târsâreştii sau Bârlâdeniî, Calmi a Monast. Dancul, 7). Schitul Brazii, Putna a Sf. Mitropolit, 3). Bisigheştil (care în Monit. No. 67 din eroare de tipar s’au trecut sub numire de Biţigheştil) idem a Episcopiei Roman, 9). Coteştil şi Capoteşti idem a Monast Neamţu, 10) Crucea de gios idem a Monast. Bogdana, 11). Via de la Crucea de gios, idem a Monast. Râşca, 12). Dumbraviţa etc. idem a Sf. Mitropolii, 13). Doua vii din podgoria Odobeştii, idem a Sf. Mitropolii, 14). Floreştii idem a Episcopiei Roman, 15). Vadul Râşcâi idem a Monast. Adam, 16). Bâlca şi Pâuneşti idem a Monast. Bârnova, 17). Pârţile din Herbinţi idem a Monast. Bârnova, 18). Cârbuneşti etc. idem Caşinul, 19). Incungiurâtoarea Monast. Soveja etc. idem a Monast. Soveja, 20). Precistanil idem a Monast. Meera, 21). Petreştii cu Mândreştii idem a Monast. Meera, 22). încungiurâtoarea Monast. Visantia idem a Monast. Visantia, 23). Parte din Grigoreşt( idem a Monast. Râchitoasa, 24). Fiţângheştii (care în Monitorul No. 67 din eroare de tipar s’au trecut sub numirea de Titirgheşt!) din judeţul Putna a Monast. Bisericanil. Dicasteria Sfintei Mitropolii. No. 1237. Se publicâ aflarea diaconului Petrea Ciotârca ce’i zic şi Ilie Mironescu, din comuna Adâncată distr. Dorohoi, carele fiind câzut în judecată au cacerdisit, a câruia signalement este : la stat cam nalt, faţa smadâ, ochii negri, nasul şi gura potrivite, pârul capului, musteţile şi barba negri, osebite semne n’are. No. 775. Spre a se pute da legiuitul curs inclarcaţiei priimitâ de la femeea Ana din comuna Zbereştil district. Neamţului, asupra soţului ei Danilâ Talalâu sin Toadera Lupoael tot din acea comunâ, carele acum timpii de 10 ani trecuţi au pârâsit împreuna vieţuire fâcându-se nevâzut, fârâ a se şti unde anume ar fi, se publicâ în termin de 40 zile deşteptarea, aflarea şi trimeterea pârâtului la Dicasteria de competentele locuri. PROVI RESUL Prefectura district. Iaşii. No. 3795. Spre îndestularea D. Ioan Ciornei cu o sumâ bani ce pre a lua de la D-luî Teodor Aslan proprietarul moşiei Cârjoaea, împlinindu-se de la D. Aslan No. de 22 bo giugarî aflâtori pe citata moşie, care urmând a se vinde licitativ, se publicâ terminul de 40 zile, cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi, sâ se indatoştze în Camera acestei Prefecturi în ziua împlinire! terminului spre aterdisire, dar vroind a se informa despre calitatea lor, în timpul publicaţiei se pot adresa la D. sub-Prefect a plasei Bahluî, de câtrâ care s’au fâcut acea asigurare. Prefectura district. Tutova. No. 5626. Pe moşiea Bâlâneştii acest judeţ, s’au pripăşiteapâ la pâr murga închisa, şi un neatin al el la pâr murg deschis, pântânog la picoarele denapol, se publicâ aflarea păgubaşului, care în terminul legiuit, sâ se înfăţoşeze la Prefectura spre a ’i se elibera. No. 6262. A conta banilor ce Epitropie a casei Sf. Spiridon mai are a lua de la D. Alecu Sturza, asigurându-se 70 chile popuşoi nebătuţi, se publică aflarea concurenţilor, în termin de 40 zile de la data Foael, când atuncea să se prezinte în Camera Prefecture!, spre a cumpăra unu asemenea product. No. 5641. Find ca la strigările urmate în Camera Prefecture! după împlinirea terminului publicat prin Foaea No. 13, nu s’au arâtat concurenţi ca sâ cumpere 2 stoguri fân de şesu în mârime de 6 stj. împrejur şi 5 peste cap, asigurate de la Nicolai Antoniu, în pretenţia epitropiei moşiei târgului Bârladu, se publicâ din nou ca concurenţii ce se vor gâsi amatori a cumpăra fânul arâtat, sâ se înfăţoşeze la Camera Prefecturei dupâ împlinirea terminului de 40 zile de la data Foael, când urmează a se fini mezatul cu forma cuvenită. No. 5042. A conta banilor sfitarisiţi din venitul cutiilor săteşti de fostul membru la Consiliul comunei Costeştii Vasile Vrânceanu, asigurându-se de la datornic 2 boi de giug, 1 capâ cu neatinâ, 1 chilă grâu, 5 oi şi un cârlan, 1 cadă veche, 1 poloboc vechiu, 1 car vechili, 1 sanie, se publicâ aflarea concurenţilor, şi doritorii ce ar vroi sâ le cumpere, sâ se înfăţoşeze la Camera acestei Prefecturi, când are a se tini mezatul cu forma cuvenită, dupâ espirarea terminului tie 40 zile. No. 5643. A conto anilor ce casa repos. loan Alecsandrescu are a fu de la Dimitrie Neagu, asigurându-se de la debitorii un giuncan la pâr porumb, la coarne ţapoşîî, se publicâ ca toţi acei ce vor voi a’l cumpăra, sâ se înfăţoşeze la Camera Prefecturei dupâ 40 zile de la data Foael, când urmează a se vinde licitativ. No. 5652. A conta banilor ce D. Gheorghie Gherachi are a lua de la Toma Lazâr din comuna Cocanii, asigurându-se de la datornic 2 boi, unul porumb, coarnele ţapoşe, şi cel al 2-lea pâr galbân, coarnele latişe, se publicâ ca toţi acei ce ar voi sâ'l cumpere, sâ se înfăţoşeze la Camera acestei Prefecturi dupâ împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, când are a se fini mezatul cu forma cuvenita. No. 5653. Pentru satisfacerea 1 ). Dimitrie Nicolai Zarafu cu suma banilor ce are a lua de la Simion sin Sava Ariton, asigurându-se de la debitor 2 cal, se publicâ ca toţi acei ce ar voi sâ’l cumpere, sâ se înfăţoşeze la Camera Prefecturei dupâ împlinirea termicului de 40 zile socotit de la data Foael, când are a se fini mezatul cu forma cuvenita. No. 5654. A conta banilor ce D. Gheorghie Cazanopol datoreşte D. Gheorghie Gherachi, asigurându -se de la debitor cal roli, se publicâ ca toţi aceî ce ar voi sâ’i cumpere, sâ se înfăţoşeze la Camera acestei Prefecturi dupâ împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, când are a se fini mezatul cu forma cuvenită. No. 5753. Pe moşia târgului Bârlad s’au pripăşit o capâ la pâr murga deschisa, la trup mica, se publicâ aflarea păgubaşului, care în termin legiuit, sâ se prezinte la Camera Prefecturei cu dovezi de proprietate, spre a ’i se elibera. No. 6553. Pe moşiea Percenii de gios acest Judeţ s’au pripăşit 2 cai, unul la pârjoib şi unul murg muşcat de lup la piciorul drept denainte, se publicâ aflarea păgubaşului care în termin legiuit sâ se prezenteze la Camera Prefecturei cu dovezi de propietate spre a ’i se elibera. Prefectura district. Vasluiu. No. 3464. De câtrâ sub Prefectura de Crasna în urmarea mijlocirilor D. Inginer a Statului, regulându-se mai multe termine, pentru mâsoriştea pâdurei din Blaga, vândutâ de câtrâ D. Mihalachi Dospinescu şi repos. Ds. soţie, Ds. neguţitorului Samsa Finchelgold din Iaşi, la care neputând efectua lucrarea din cauza lipsei feţilor ce face parte în chestie, acum din motivul adresei D. Inginer sub No. 20, mai regulându-se de mencionata sub Prefectura cel mai de pe urma termin la 15 a viitoarei luni Maia, pe de o parte direct au avansat pe feţile ce fac parte întru aceasta, D. Alecsandru Balşu megieşit cu pâdurea vândutâ şi D. Mihalachi Dospinescu, iar pe de alta se publicâ citatul termin la care sâ fie la faţa loculii chiemaţiî, sau însuşi sau prin formali împuterniciţi, câcî la din contra lucrarea se va fini numai în fiinţa pârteî stăruitoare, servind aceastâ publicaţie de adeverinţă. No. 2911. La neurmarea lui Costantin Drâguşanua plăti 467 lei ce datoreşte câtvâ unu multe feţe, împlinindu-se 2 bol, se publicâ vinderea lor în termin de 40 zile de la data Foael, la sub-Prefectura Fundurile. No. 3016. De la unia din râzeşii din Borâştî pentru 185 lei ce datoreşte D-lui Dimitrie Stefânescu, împlinindu-se 1 vaca, 1 mânzatâ, 1 mânzat şi 1 lâviceriu, se publicâ vânzarea lor în termin de 40 zile la Camera sub-Prefectureî Fondurile. Municipalitatea Oraşului Iaşii. No. 943. In primirea exspirarei la 1 a viitoarei luni August, a contractului serviciului maturatului căminelor (ogeagurî) de la locuinţele din Iaşi, Municipalitatea regulând a da din nou în întreprindere acest serviciu pe timp de 3 ani de la 1 August, tot dupâ condiţiile astăzi lucrătoare şi cu adaos numai ca toţi proprietarii de acarete sâ’şi albă scările de suit pe casâ şi lanţuri sau frânghii legate de acoperemânt pentru îlesnirea homarilor în operaţiile lor, se publicâ termina de 40 zile spre obşteasca ştiinţă, iardoritorii de a se angaja la aceasta, sunt invitaţi a se înfăţoşa la Camera Municipalităţii cu garanţiile cuvenite roda, dupa espirarea terminului de 40 zile de la data Foael, unde vor pute vede şi condiţiile in chestie. Municipalitiea de Cahul. No. 251. Urmând a se da din nou în antrepriză articolul casâpiei din acest oraşu, cu începere de la 1 Iunie şi până la 1 Octomvrie anul curent, se publica terminul de 40 zile socotit de la data Foael dupâ condiţiile aflate în Municipalitate. Municipalitatea de Huşi. No. 304. Dupâ votul D-lor obşten! acestei politii, dat la 7 Dechemvrie anul contenit 1863, aprobat de I. Ministru Interior prin Oficiu No. 7838, urmeaza a se lua câte 20 parcursul fiscului, de fiecare ocu gaz ce va intra în politie, cu începerea de la 1 Ianuarie anul curent, precum și pe anul viitor 1865, se publica ca doritorii ce vor fi pentru a lua asuprale strângerea arătatei mai sus dârl, sâ se înfățoşeze în Camera Municipala, la împlinirea strigarel întâi de 40 zile, socotit de la data Foael. No. 305. Dupâ votul D-lor obşteni a acestei politii, dat la 7 Dechemvrie anul contenit 1863, aprobat şi de D. Ministru Interior, prin Oficiu No. 7838, urmeazâ a se lua pe anul curent, câte un leu de capul unei vite mari cornorate, cai şi masculi câte 20 par, de un mânzat, mânzatâ, oae şi capra, pe temeiul unei asemenea, se publicâ spre deşteptarea concurenţilor ce ar fi de a lua asuprale strângerea unei asemenea dârî, carii se vor înfăţoşa în Camera Municipala, la împliniri a strigarel întâi de 40 zile, socotit de la data Foael, spre a se da finit mezatului, asupra persoanei ce ar da cel mai folositor preţu. No. 306. Dupa votul D-lor obşteni a acestei politii, dat la 7 Dechemvrie anul contenit 1863, precum şi dupâ opiniunea datâ de D. Prefect al acestui judet, aprobat de D. Ministru Interior, prin Oficiu No. 7838, urmeazâ a se lua câte 14 parcursul fiscului, adaos de fiecare vadrâ vin ce va intra în politie, în tot cursul anului curent şi viitor 1865, se publica ca concurenţii ce ar fi pentru a lua asuprale strângerea unei asemenea dârî, sâ se înfăţoşeze în Camera Municipala, la împlinirea strigarei întâi de 40 zile, socotit de la data Foael. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul district. Covurluiu. No. 1723 Candidatul acestui Tribunal D. C. Vârlau ce e misionat a face o locala cercetare relativa în procesul următor dupa reclamaţia răzeşilor de moşia Roşia contra D. Costachi Codrescu, pentru taere de padure, au regulat efectuarea unei aşa lucrâri la împlinirea terminului de 50 zile, se publica asemene termin spre deşteptarea numiţilor procesanţi, ca la împlinirea lui enumerat de la data Foael, (cărora şi direct li se vor avansa), sâ se înfăţoşeze la faţa locului spre a asista la desăvârşirea menţionatei lucrâri. Tribunalul district. Dorohoia. No. 3713. De câtra acestui Tribunalu destabulându-se garanţia legalizată la No. 18 din 1855, cu care D. Iorgu Manoli au fost garantat în fondul moşiei Ds. Mlenauţel pentru D. Iancu Gheorghiu la funcţia de sub-Prefect plasei Coşula, se publica deatabularea acei garanţii spre obşteasca ştiinţă. No. 5860. Atât hotarnica părţii de pământ din moşia Cordurenii sau Ghengloaea a D. Vasile Bejan, făcuta la 3 Mai 1858, de fostul membru acestui Tribunal de distr. Dorohoia, Dsa. D. Costachi Misihfinescu, cât şi de pe hotarnica deosebire a acei părţi făcută de D. Când. Ivanovici la 29 Avgust anul 1862, se publica în tatâl lor cuprindere, cu deşteptare, ca toţi acei ce ar ave vreo legiuitâ pretenţie asupra inftaurelor cuprinse în acele hotărnici, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal, în terminul de 6 luni socotit de la data Foael, cu reclamaţie lămuritoare anume şi sprijinite de legale dovezi, căci în urma nu se vor lua în consideraţie. HOTARNICA. Anul 1858 luna Maiu în 3 zile, sub iscăliţii Pahar, loan Ilaubiţî Geometrul distr. Sucevei, pentru Sard. Alecu Mavrodin Geometru Distr. si Sard. Costachi Misihonescu asesorul Ttribunalului Judect al ţinutului Dorohoia, cel fiu în urmarea înţelegerei avută, iar cel al 2, în urmarea jurnalului încheiet de seansa, fiind comandarisiţi la moşia Cordorenii pentru a se face alegerea şi stârpirea pe faţa pământului a pârtei din acest trup a Ds. Vasile Bejan în fiinţa înputernicitului seu, D. Comis. Iosef Gale, sosind la faţa locului la terminul de 25 a trecutei luni April anul prezent, prin jurnalul încheiet in ace zi, s’au mârjiuit, câ de câîrâ D. Geometrul sâ se redice mai întâi planul a întreg trupul Cordârenilor, ca dupâ aceea pe temeiul documentelor sâ se deosebească partea