Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-05-30 / nr. 73

Prefectura district. Falei n. No. 5976. A conta banilor ce D. Andrei Curtesu datoreşte D. Costachi Buzdugan, plenipotentul D-nei Maria Glodeanu, s’a şi împlinit de la datornic 6 boi, 1 vacă cu viţelu, 1 buhăiţi, 4 cal, 1 gonitoriu, 1 pereche hamuri de glanţu de 2 cal, 1 sanie de 2 cal, 11 masculi, din care 4 de giumatate anii, 1 trăsură de 2 cal veche stricată, 1 sanie de 4 boi, 1 car de 2 bol vechili, 2 borcane cu colţuri de fieru, şi 2 pluguri cu fierele lor, şi s’au regulat a se vinde licitativ cu termin de 40 zile, se publică spre ştiinţa concurenţilor ce vor fi de a cumpăra asemene vite şi obiecte, carii la împlinirea terminului citat socotit de la data Foael, să se prezinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se fini licitaţia. No. 6718. D. sub-Prefect de plasa Mijlocul, prin referatul No 2641 supune, că locuitorul Costachi Jora din comuna Viltoteştî, în zioa de 24 a trecutei Martie, cu biletul acel comuni No. 24, vânzindu în carmarocul din târgul Bârlad o vacă stearpă în pâr murgă, coarnele citite, unul individ a căruia nume şi pronume nu’l cunoaşte, la 26 a acel luni vaca au venit earâşî înapoi la casa sa, care ţiind’o până acum, nu s’au mai ivit păgubaşul, şi că fiind deja timpul primăverei, au înferat’o cu literile G B T şi G 1, se publică terminul de 3 luni spre deşteptarea proprietariului el (cumpârâtoriului), care să se prezinte aice cu dovezile cuvenite, spre a ’i se elibera, cu adăogire, că la din contra, urmează a se vinde limitativ, conform legei vitelor de pripas. PRO - RESUL 3 luni pentru ivirea păgubașului, care cu dovezi legale, sâ se prezinte la Prefectură spre a ’i se da întru îndestulare. Prefectura district. Covurlui. No. 4932. 1). Bub-Prefect de Siretiu, prin rapor- tul No. .1705 face cunoscut, că unul dintre tinerii autului Pechea, anume : lancu Avram Dumitru, ce au tras sortul No. 3, pentru contigentul anului curent, s’au făcut nevăzut unde nu se ştie, şi după cercetarea făcută nu l'au putut afla, se publică aflarea numitului şi trimiterea lui la urmat în termin de 40 zile. Prefectura district. Dorohoia. No. 4862. Fiind că la respirarea terminului de 40 zile, publicat prin Foaea No. 161 din 11 Dechemvrie 1863, din împrejurări nu s’au putut vinde productele secvestrate de la arendaşul moşiei Craonaleuca, în conta câştiului Sf. Gheorghie 1863, şi anume : un coşeriu popuşos tahminat în 600 merţe, 1 gireada şi 2 stoguri grâu, socotite aprocsimativ în 190 merţe, şi 100 merţe malaiu tinerat, se publică un alt termin de 40 zile, pentru ca concurenţii ce ar fi să se prezinte la această Prefectură în zioa terminului, spre a se desevârşi mezatul. No. 4865. în privire că la respirarea terminului de 40 zile publicat prin Foaea No 42, nu s’au ivit concurenţi a cumpăra productele secvestrate de la D. Costachi Rizu, spre plata câştiului Sf. Dimitrie 1863 a posesiei moşiei, rămase după repos. Zamfirachi Ţintă, care sânt în câtime de 240 merţe popuşoi, 30 merţe ovâs, 40 merţe ovâs, 170 merţe popuşoî şi 4 stoguri fân, se publică un alt termin, ca concurenţii ce vor fi să se prezinte în Camera Pefecturei, unde urmează a se fini mezatul vânzării acestor producte. Prefectura district. Ismail. No. 6509. Poliţia oraşului Ismail din acest judeţu, prin raportul No. 3088, face cunoscut, că în ocolul jurisdicţiunei sale, în zioa de 2 a curentei, s’aîi găsit pripăşiţi 2 cai şi o capâ, ca de 10 ani, la pâr murgă deschisă, la trup de mijloc, coada scurtă, armasatn ca de 7 ani, la trup de mijloc, la par murg deschis, coama lăsată în 2 părţi, coada lungă şi neagră, la şoldul drept di’napoi muşcătură de cal, cu pete albe mici pe spinare, iar la toate picioarele de la şolduri în gips, are pete negre, şi un cal murg închis, la trup de mijloc, ca de 14 ani, coama în stânga, coada lungă şi ţintata puţin în frunte, se publică aflarea proprietarilor lor, carii în terminul legiuit să se prezenteze la această Prefectură cu dovezi legale, spre a le priimi. Prefectura district. Putna. No. 5487. A conta banilor 4000 galb. cu care D. A. Balsu, (acum răpos ) datorează 1. Dimitrie Lăzârescu, plata de vechilâeu, după dreptăţile D. Dimitrie Danu, a figurându se pe moşiea Agiudulupă 240 boi, 250 masculi, 1 maşina şi locomobile 2 de tinerii, 1 maşină de secere şi semănat, 2 maşini de bătut poposoî, 15 boroane englezeşti de fieru şi 30 pluguri nemţeşti de fier, se publică vânzarea lor în termin de 40 zile, ca concurenţii să se prezinte la sub-Prefectura plasei Râcăciuni, la respirarea terminatul socotit de la data Foace, spre a concura. Prefectura district. Roman. No. 3712. De la I. Mihai Fundâcescu, asigurându-se 4 merţe popuşoî, pentru achitarea sume! de 59 lei 35 parale, restîî din câştiul terminului de 23 April 1862, a părţii de moşie a casei râpos, lancu Scânteie, care urmează a se vinde limitativ, se publică terminul de 40 zile socotit de la data Foael, la împlinirea caria, amatorii de a cumpăra acei popuşoi, să se prezinte în Camara acestei Prefecturi, unde are a se face mazatul. No. 4839. in comuna Stârpu acest judeţu, au picat de pripas un mânzat în pâr porumb, coarnele ţapoşe, se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului, care în lâuntrul lui să se înfăţoşeze la Prefectură cu dovezi, întru a’şî drumi vita. Prefectura district. Suceava. No. 4152. Terminul de 40 zile publicat prin Foaea No. 131 din contenitul an 1863, pentru vidierea licitativ a productelor secvestrate de pe moşia Paşcanii a D. Costachi Milia, spre îndestularea Epitropiei Sf Spiridon cu 400 galb. căpiţe şi a lor procent, zadarnicindu-se, se publică un al doile termin de 40 zile socotit de la data Foael, cu deşteptare, ca concurenţii ce vor fi a cumpăra asemenea producte, să se înfăţoşeze în citata comună, unde are a se defini mezatul. No. 4310. Pentru îndestularea D. Gheorghie Pleşescu, de la D. loan Burchi, cu soma de 630 galb. capete şi procentul legiuit până la zioa numârârei, cât şi procentul pe întreaga soma de 1030 galb., până la zioa când debitoriul a îî respuns asupra el 400 galb., secvestrându-se pe moşiea Burghineştii 1650 merţe popuşoî, în coşere, 12 merţe orzu, şi 400 merţe popuşoî bătuţi, se publică terminul da 40 zile socotit de la data Foael, ca doritorii ce vor voi a cumpăra asemenea producte, să se presenteze la sub-Prefectura de Somuza, unde urmează a se desevârşi mezatul.A No. 4505. In comuna Heciu, s’au găsit de pripas un cal la pâr sur, coama din dreapta, cu un somn de pişcătură la urechea dreaptă, şi cu o pată albă pe şoldul stâng, şi o capâroalbâ, coama din a stânga, cu pete albe pe spinare, se publică spre ştiinţa proprietariului unor asemenea vite, să se înfăţoşeze la sub-Prefectura de Siretiu cu dovezi legale, spre a’şî priimi paguba. Prefectura district. Tecuciu. No. 4619. In termin de 40 zile de la data Foael, urmând a se vinde la pretoriul sub Prefecture! Zeletin, 3 chile grâu asigurate de la D. Nicu Lipan, spre satisfacerea D. Alecu Bibire cu un rest de bani, se publică spre ştiinţa amatorilor. No. 3430. Spre îndestularea D. Hristodor Pandacropolu, cu o sumă bani de la Gheorghie Munteanu şi Nicolai Ţapu, de câtre sub-Prefectul de Bârlad, asigurându-se de la cel 1-iîi o caţaveică lungă blânitâ, şi de la cel al 2-lea 2 foi de scoarţă şi un sac, se publică vinderea lor în termin de 40 zile, ca muştereii ce vor fi, sâ se adreseze la pretoriul zisei sub-Prefecturî, unde are a se ţinea licitaţiea. No. 4781. Pentru îndestularea D. Mihail Buzdugan, cu restul de 24 galbeni ce are a lua de la D. Ioan Popovici, asigurându-se 2 gruncane, 1 vacă cu viţel, şi 1 caldare de rachiu, se publică terminul de 40 zile, spre cunoştinţa muştereilor, carii sunt invitaţi a se arăta la pretoriul sub-prefecture de Berheciu, unde urmează a se ţinea licitaţiea. No. 4951. In comuna Mohorâţii, pripâşindu-se un cal la par murg, pântânog de piciorul drept dinapoi, şi coama în dreapta, se publică ca proprietarul acelui cal, sâ se prezinte la Prefectură în termin de 6 luni cu legiuite dovezi. No. 4958. Spre îndestularea D. Panaite Atanasiu, cu banii 610 lei ce au reclamat de la clironomii defuncţilor Toader Borta şi soţiea sa Mariea, de câtre sub-Prefectura de Berheciu, asigurându-se 2 boi, se publică vânzarea lor în termin de 40 zile, spre cunoştinţa muştereilor, carii la arătatul termin sâ se înfăţoşeze la pretoriul zisei sub-Prefecturî, unde are a se face licitaţiea. No. 5066. Pentru câ la espirarea terminului de 40 zile publicat prin Foaea No. 30, nu s’au arătat concurenţi a cumpăra 70 u. pae de grâu, asigurat« de la D. Stefan Iamandi, pe moşiea Dâmâcuşa, în pretenţia D. Colonel Mihail Mavrodin, se publici vinderea lor carâşî în termin de 40 zile, spre cunoştinţa muştereilor, carii la espirarea lui sunt invitaţi a se presenta la pretoriul sub Prefecture Zeletin, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Tutova. No. 8401. A caretele şi anume: 2 locuri de bina alăturea cu podul mare în despârţirea a 2 a, 1 idem lângă binaoa D. Constantin blanariu, 1 loc la uli ,ţa mare a schitului Grajdenii megieşit cu binaoa D. Petrea Peiu în mărime de 40 st. împrejur cu 3 dugheni pe el şi o casă de locuinţă, 2 cusuţi cu un grajdiu şi locul lor împrejur de 68 st megieşit cu D. Petrachi Dobrovici a Monast. Adam de necesitate pentru marce când veneau în târg neînchiriere, 1 loc sterp de 20 st. împrejur a Monast Grajdenii dinaintea porţii dughenii D. Nicolai Dragomir în despărţirea a 3-ea, şi 1 loc în mărime de 57 st. domneşti cu 2 baratce pe el la capătul podului ma-re de pe riul Bârladului, proprietăţi a desfiinţatelor monastiri închinate şi neînchinate, urmând a se a- arenda cu oferte sigilate, pe timp de 4 ani începători de la 23 Aprilie trecut anul curent, se publică ca amatorii ce se vor găsi a le lua în arendă după condiţiile publicate prin Monitorul No. 145 din anul 1863, cu îndeplinirea şi a celor înserate prin Monitorul No. 40, să se înfăţoşeze la Camera Prefecturei în ziua de 30 a curentei, însoţiţi de garanţiile cuvenite, când urmează a se fini mezatul cu forma cuvenită în prezenţa D. Casier general de judeţu şi Preşedintele Tribunalului. No. 8512. Pe moşie a comunei Obârşeni, acest judeţ, s’au pripăşit, o capâ cu mânz mic, la pâr albă, inferată la spata stângă dinainte cu litere neînţelese, se publică aflarea păgubaşului, carele în termin legiuit sâ se prezenteze la Camera Prefecture!, cu dovezi de propietate spre a ’i se elibera. No. 8514. Pe moşie a comunei Iveşti, acest judeţ, s’au pripăşit o capâ cu mâna, la pâr neagră, inferată la piciorul drept, se publică aflarea păgubaşului care în terminul legiuit sa se prezenteze la Camera Prefecturei cu dovezi de propietate spre a l i se elibera. No. 8515. Tinerii anume Vasile Dumitrachi Men- Coică, din comuna Tuleştii, Ioniţa Toader Moroşanu, din comuna Voineştii, şi Vasile Ioan Epure, idem ce au făcut parte la tragireasorţilor pentru recrutarea anului 1863, la No. 64, 65 şi 75, şi au dosit, se publică aflarea lor şi trimetirea de câtre autorităţile competente la această Prefectură de ori unde se vor găsi. No. 8585. Pe moşiea comunei Poliţenii, acest judeţ, s’au pripăşit o capâ la pâr murgă, se publică aflarea păgubaşului, carele în terminul legiuit sâ se prezenteze la Camera Prefecture!, cu dovezi spre a ’i se elibera. Prefectura district. Vasluiu. No. 4802. Sub Prefectura de Crasna refereazâ cu No. 1255, câ pe moşiea Chirceşti s’au găsit pripăşit un giuncan porumb deschis ţapoş, coarnele roasă de funii, urechea stângă spintecată, acea dreaptă dedesupt pişcată, se publică spre înfâţişarea păgubaşului în terminul legiuit. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Secţiea a 3-a. No. 5800. După publicaţia înserată în Foaea No 32 din 29 April anul curent, pentru vânzarea casei aflătoare la Podul Ipsilant a judecatului prâdatoriu Dimitrie Voinescu, terminul de 6 luni împreună cu osebitele 15 zile de respect respirând, în cursul lor vre un caz împiedecâtoriu vânzerel nu s’au ivit, iar acest Tribunal din motivul mijlocire! Tribunalului de Iaşi secţia a 2-a, făcută prin adresa No. 16316 au regulat procedarea şi a licitaţiei, pentru adunarea concurenţilor, se publică în termen de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi de a cumpără menţionatul fond, după lămurirele publicate, sa reprezenteze la acest Tribunal, în toate zilele de mezat ce vor mijloci în cursul citatului termin, şi mai ales în cea l iu Vinere după respirarea lui, când are a se efectua adjiudecaţia, asupra celui ce va da mal folositoriu preţu, cu banii aduşi în depozit, din care are a se opri taesa cuvenită fiscului, urmând concurenţii în ziua de adjudecaţie sa fie pregătiţi cu garanţia cerută de art. 5 din legea de la pagina 137, Colecţia a 2-a, şi