Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-06-30 / nr. 89

PROGRESUL, consecvenţiile implicarea Regulamentului, precum mai are al prii intacsia pavelelor, impozitul fonciar şi darea câtrâ Municipalitate pentru maturatul uliţilor, dacâ pe trecut nu vor fi plătite. No. 3817. Dupâ publicaţia inserata în Foaea No. 38 din 6 Mai 1863, pentru vânzarea în chirie sau de veci a dughenei D. Costachi Grigoriu, terminul de 6 lunî cu osebitele 15 zile de respect s’aîi împlinit și în cursul lor vreun cash în predecâtoriu vanzerei nu sau ivit . Tribunalul din motivul suplice! evreului Lelbu Moscovicî, unul din creditori, înregistrata la No. 7280, au regulat înaintirea lucrărilor licitative, se publica în termin de 40 zile ca concurenţii ce vor fi de a lua în chirie zisele case, sau de a cumpără fondul lor, sa se prezenteze la acest Tribunal în toate zilele de mezat ce vor mijloci în cursul citatului termin şi mai ales în cea I Vinere dupâ espirarea lui, când are a se face adgiudecaţia asupra celui ce va da mai folositor preţ cu banii aduşi în depozit, din care are a se opri tresa cuvenita fiscului, la cas de a se vinde de veci, urmând concurenţii în ziua de adgiudecaţie sâ fie pregăitiţi cu garanţia ceruta de art. 5 din legea de la pag. 137 Colecţia II-a şi tot a lor însuşi sâ’şî ele informaţie despre starea acaretelor, iar vânzaria se va face în conformitate cu Regulamentul publicat în Monitorul de Bucureşti No. 210 din 1862 şi circulara Ministerială No. 25.593 din 1863, publicata în Monitorul No. 251 acest an, esplicativa citatului Regulament, şi câ din aplicaria lor toate consecvenţiile sâ priiveascâ pe cumpărătorii precum şi tacsia pavelelor, impositul fonciar şi dârei câtrâ Municipalitate pentru maturatul uliţilor, dacâ pe trecut nu vor fi plătite. No. 4315. Dupâ publicaţia inserata prin Foaea No. 148 din 17 Noemvrie 1863, pentru vânzarea caselor aflătoare aicea în oraş şî la strada Sf. Spiridon, partea din glos ce’şi are intrare prin strada Stratulat, a râpos. Princese Maria Ghica, spre îndestularea Colonelului Eduard Girard cu o suma bani, espirând terminul de 6 luni cu osebitele 15 zile de respect, şi avându-se în priivire câ în lâuntrul lor, alte reclamaţii împiedecâtoare nu s’au ivit asupra vânzereî sau asupra masurilor din hotarnica (publicată în toată a el cuprindere prin citatul mai sus Ziaru) de cât : a) de la Tribunalul Secţia I asupra întrebării ce ’i ’sau făcut s’au priimit adresa No 14.547 arătătoare, câ prin lucrările sale sânt închiriete casele numai acele mari, în 2 etaje, D. C. Miclescu pe timp de 3 ani începători de la 26 Octomv. 1862, care ecspirâ la 26 Octomvrie 1865, cu preţ de 100 galbeni pe an plâtiţî întru’n câştiu, adecâ la 26 Octomv.a fie câruea an, şi câ este plâtit şi câştiul anului al 2-lea, iar casele cele mici sânt rezervate pentru locuinţa D-nei Ana Loverdo fiica râpos. Princese ; b) pretenţia D. G. Costandachi şi soţia sa Ana cu cuvinte câ D. Girard sa ar fi săvârşit din viaţâ şi în aşa caz au încetat totde odatâ şi dreptul la renta viaturâ şi avându-se în priivire câ Consulatul Francez, prin nota No. 250 încredinţazâ, câ Colonelul E. Girard se află încâ în viaţâ, în faţa acestora Tribunalul au încuviinţat înaintarea şi a licitaţiei de 40 zile cu respectarea contractului de închiriere câtre D. C. Miclescu, zis mai sus, se publica ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra arătatul fond dupâ lamurirele descrise şi acele publicate în citatul ziar, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în toate Vinerele ce ar mijloci în lâuntrul terminului de 40 zile, şi mai ales în cea întâi Vinere dupâ respirarea lui când are a se face adjiudecaţia asupra celui ce ar da mai folositor preţ cu banii aduşi în depozit, deşteptându-se ca concurenţii însuşi sâ se informeze la faţa locului de calitatea şi înbunâtâţirile ce posedâ acest fond, şi totodatâ în ziua de adjiudecaţie sâ fie pregâtiţî cu garanţiile cerute de legiuirea din Colecţia a Il-a pag. 137 art. 5, şi cu adăogire, câ pe cumpărători sau al prim impozitul fonciaru, taesa pavelelor, şi a maturatului stradelor care nu vor fi plătite în trecut, iar vânzarea şi eliberarea actului are a se efectua în conformitatea regulamentului publicat în Monitorul No. 210 din 1862, şi a circularei Ministerium Justiţiei No. 25.593 din anul curent, ecsplicatoare acelui regulament. No. 4203. Doamnele Zoiţa Vizanti, Mariea Idieriu, şi Rucsanda Andrei, prin petiţiile înregistrate la No. 2692, 3277 şi 3355, au cerut la acest Tribunal a li se scoate în vânzare de buna voe cu termin de 40 zile, şi cu pricinile ce s’ar putea ivi, 4 dughene cu osebit loc din dos, de pe uliţa Sf. Vineri ce le au de clironomie de la repos. D-lor sale părinte Comis Petrachi Idieriu, Tribunalul având în priivire titlurile proprietăţii prezentate de câtre Doamnele petiţionare, având în priivire câ sarcini sau cazuri împedecâtoare nu urmează, au încuviinţat scoaterea arătatelor fonduri în vânzare de buna voe cu termin de 40 zile, şi cu pricinele ce s’ar ivi , se publică în termin de 40 zile ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra arătatele fonduri, sâ se prezenteze la acest Tribunal dupâ respirarea citatului termin de 40 zile, împreună cu acele 15 zile de respect, când în zi de mezat la stăruinţa şi cu mulţemirea vânzetoarelor are a se efectua adjudecaţiea asupra celui ce va da mai folositorin preţ! ; cu adâogire înse, cât lor vânzetoarele râmân ca pânâ la ziua de adjudecaţie, sâ prezenteze Tribunalului formală evaluaţie fondurilor ce sânt de zestre pentru a se putea vinde, urmând ca din preţul lor sâ depue în Tribunal suma de 500 galb. împrumutată de la D. Iordachi Andrei, s’au sâ rădice pânâ atunce această sarcină, car pe D. cumpârâtoriul are al prim impositul fonciar, taesa pavelelor, şi darea câtrâ Municipalitate pentru maturatul uliţilor, dacâ pe trecut nu vor fi plătite. No. 4096. Dupâ publicaţia înserată în Foaea No. 138 din 25 Octomvrie 1863, pentru vânzarea caselor cu locul lor g03pod aflătoare aicea în Iaşi la uliţa Ilagioael, a evreului Strul Olivenbaum, spre îndestularea epitropifî bisericei Evanghelice, cu o sumâ bani, respirând termicul de 6 luni cu osebitele 15 zile de respect, şi avându-se în priivire câ în cursul lor vre-o reclamaţie împiedecâtoare vânzârel nu s’a pî ivit, afară de suplica neguţitorului Herst Erich, ce s’au înregistrat la No. 2356 în anul curent, prin care au cerut ca aşa precum au respirat şi terminul obligaţiei sale pe suma de 500 galbeni ce are a lua tot de la numitul Olivenbaum, apoi sâ se aibă în priivire îndestularea sa la vânzarea fondului ce este înaintată dupâ cerirea epitropieî bisericei Evanghelice, drept aceea Tribunalul încuviinţindu înaintirea şi a licitaţiei de 40 zile, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra arătatul fondu dupâ lâmurirele descrisă şi acele publicate în citata Foae, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în toate Vinerile ce vor mijloci în lâuntrul terminului de 40 zile, şi mai ales în ceas-ul Vinere dupâ espirarea lui, când are a se face adjudecaţia asupra acelui ce ar da mai folositor preţ cu banii aduşi în depozit, deşteptându se ca concurenţii însuşi sâ se informeze la faţa locului de calitatea şi înbunâtâţirele ce posedâ acest fondu, şi tot odatâ în ziua de adjudecaţie sâ fie pregâtiţî cu garanţii cerute de legiuirea din Colecţiea a II, pagina 137 art. 5, şi cu adâogire, câ pe cumpârâtor au al prim impozitul fonciar, tresa pavelelor şi a maturatului stradelor, câre nu va fi plătite în trecut,iar vânzarea și eliberarea actului are a se efectua în conformitatea regulamentului publicat în Monitorul No. 210 din 1862, a circularei Ministeriului Justiției No. 25.593 din anul curent, explicatoare acelui regulament. No. 4319. Doamna Rucsanda Scripa nâscutâ Gafencu, prin petiţiea din 2 Mai trecut înregistrata la No. 2441 arâtând, câ aşa precum casele aflătoare în mahalaua Păcurarii, ce le are date de zestre, din nenorocire au arşii, au cerut a se regula publicarea locului acelor case spre a se vinde de veci prin mezat de buna voe cu termin de 40 zile, pe temeiul documentelor ce le păstrează, în care se constată câ locul este vecinic şi cu pricinele ce ar fi, apoi considerându-se cele cuprinsă în citata petiţie pe care urmeazâ aderarea soţului petiţionarei şi a mamei sale, considerându-se câ titlurile proprietăţii sunt valabile şi ca nu urmeaza cazi de amanetaţie sau protestaţie în contra Dnei petiţionare, Tribunalul în virtutea § 1643 din Codul Civil şi a prejeluicelor făcute prin lucrările Tribunalului de Iaşi secţia I, şi priimite cu adresa No. 6681, au admis a se vinde fondul propus cu forma mezatului de bunâ voe pe puterea documentelor, aşadar se publicâ terminul de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi, sâ se prezinte la acest Tribunal dupâ împlinirea citatului termin precum şi dupâ trecerea şi a osebitelor 15 zile de respect, când în zi de mezat la stâruinţa şi mulţumirea vânzătoarei, are a se urma adjudecaţia asupra celui ce ar da mai folositor preţ, care nu poate fi mai micii decât acel cuprins în acturile de preţâlniri, iar concurenţii sâ fie pregătiţi cu garanţia cerutâ de art 5 din legiuirea de la pagina 137 Colecţia II, urmând al prim pe cumpârâtor impositul fonciar, tresa pavelelor şi darea câtrâ Municipalitate pentru curăţitul uliţelor, dacâ pe trecut nu vor fi plătite. No. 4214. Deşi la 19 iunie anul curent au fost cea 1 iu Vinere zi de adjiudecaţie, dupâ îndeplinirea terminului de 40 zile, publicat în Foaea No. 59 din 4 Maiu trecut, pentru vânzarea binalelor D-lui Petru Şiler, aflătoare în acest oraş la uliţa târgului de sus, înse din motivul cerbrei D-lui A. Manoli înregistrată la No. 3492, prin care au declarat ca încuviinţazâ a se suspenda mezatul şi a se publica o altă din nou licitaţie de 40 zile, cu încercarea şi a închiriere! ziselor binale pe atâta timpii pe câtîî cu banii plătiţi înainte s’ar acoperi datoria câtrâ D. Manoli, ear la caz când nu se vor pute închirie, atuncea sâ se înainteascâ vânzarea fondului dupâ publicaţiile de mai înainte, se publicâ ca concurenţii ce vor vroi a lua în chirie mencionatul fond, dupâ lâmurirele de mal sus şi publicaţiile urmate, sau ar cumpăra de vecin dacâ nu s’ar pute da în chirie, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal Ia cea liu Vinere dupâ împlinirea licitaţiei de 40 zile, când are a se face adjiudecaţia asupra celui ce ar da mai folositorii preţui cu banii aduşi în Tribunal. No. 4101. Dupâ publicaţia înseratâ în Foaea No. 120 din 26 Septemvrie 1863, pentru vânzarea caselor aflătoare aice în oraş în Sârâriea D. Iorgu Ţigara, ce le are cumpărate de la D. Grigorie Sion, spre îndestularea Tribunalului secţia 1 ia cu o sumâ bani, respirând terminul de 6 luni cum şi osebitele 15 zile de respect, şi avându-se în priivire câ în lâuntrul acestei publicaţii, nu s’au ivit nici o reclamaţie împedecâtoare atât asupra vânzerei cât şi asupra măsurilor din hotarnica înseratâ tot prin Foaea zisâ mai sus, de aceia Tribunalul au încuviinţat înaintirea şi a licitaţiei de 40 zile, se publicâ ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra arătatul fond, dupâ lâmurirele descrise şi acele publicate în citata Foae, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în toate Vinerile ce ar mijloci în lâuntrul terminului de 40 zile, şi mai ales în cea liu Vinere dupâ respirarea lui când are a se face adjiudecaţia asupra celui ce ar da mai folositorii preţui, cu banii aduşi în depozit, deşteptându-se ca concurenţii însuşi sâ se informeze la faţa locului de calitatea şi îmbunâtâţirele ce posedâ acest fond, şi totodatâ în ziua de adjiudecaţie sâ fie pregătiţi cu garanţiile cerute de legiuirea din Colecţia a 2 a pag. 137 art. 5, şi cu adâogire, câ pe cumpârâtor au al prim impozitul fonciar, tresa pavelelor şi a maturatului stradelor câre nu va fi plătite în trecut, iar vânzarea şi eliberarea actului are a se efectua conform Regulamentului publicat în Monit. No. 210 din 1862, şi cu consecvenţiile revindereî la caz când se va casa mezatul de Curtea de Casaţie, s’îl priiveascâ tot pe D-lui cumpârâtoriul. No. 4199. Dupâ publicaţiea înseratâ în Foaea No. 123 din 2 Octomvrie 1863, pentru vânzarea în arendâ s’au de vecii a caselor din Iaşi uliţa Păcurarii a D. Stefan Lazarovici, spre îndestularea D-lui I. Movileanu, terminul de 6 luni precum şi osebite 15 zile de respect respirând, şi în cursul lor vre un caz împedecatoriu vânzării ne ivindu-se, de cât o reclamaţie de 30 galb. cu dobânda de la 26 Oct. 1857, câtre Sechilariul Emanoil Buhâescu, recomendatâ de desfiinţată Vornicie de aprozi la 1858, prin raport No. 5548, din care au a se scade 10 galb. Tribunalul din motivul petiţiei creditoriului a şi încuviinţat înaintirea şi a licitaţiei, se publicâ terminul de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi de a lua în arendâ atâtatele case pe atâta timp pe cât cu banii plâtiţî înainte sâ va acoperi datoriea, netrecând înse peste acei 5 ani obicinuiţi în ţarâ, şi dupâ condiţiile cu care se arendează binalele clerului , sau de a cumpâra fondul lor de vecii, sâ se prezenteze la acest Tribunal în toate zilele de mezat ce vor mijloci în cursul citatului termin, şi mai ales în cea l iu Vinere dupâ respirarea lui, când are a se face adjudecaţia asupra celui ce va da mal folositorii preţî, cu banii adus! în depozit, din care are a se opri taesa cuvenitâ fiscului, dacâ se va vinde fondul, urmând, concurenţii în ziua de adjudecaţie sâ fie pregâtiţî cu garanţiea cerutâ de art. 5 din legea de la pagina 137 Colecţii II, şi cu el însuşi sâu şî ele informaţie la faţa locului despre starea acaretelor, iar vânzarea şi eliberarea actului are a se urma în conformitate cu Regulamentul publicat în Monitorul No. 210 din 1862, având a privi pe cumpârâtoriu toate consecvenţile aplicârii citatului Regulament şi a circularei Ministerială No. 25.593, publicată în Foaea No. 251 din 1863 esplicatoare acelui Regulament precum şi plata imposibilul fondar, taesa pavelelor, şi darea câtrâ Municipalitate, pentru maturatul uli' 8