Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-02-26 / nr. 24

PROGRESUL. Ha, adeverindu-se provizor de acest Tribunal, se publica în toata a lui cuprinde spre obşteasca ştiinţă, cu lămurire, ca acei ce vor avea vreo pretenţie cu orice cnut, sa o reclame la instanţia competenta în termin de 6 luni, dând în ştire şi acestui Tribunal. ACT DE VECINICA VÂNZARE. Sub scrisa Ecaterina Râducâniţa Croitoriu, declar prin aceasta, câ am trecut în de veci vânzare, Ds. D. Iancu Diculescu, casa me cu locul ei aflătoare în mahalaua Broscăriei, dupâ mâsurele ce se cuprind în acturile vechi, cu preţul prevăzut în hotărârea Curţei de Apel, care bani am ar priimi conform zisei hotârârî, râmâind D. Diculescu stăpân pe zisa proprietate în veci din neam în neam, fârâ a fi supârat întru cât de puţin de nimenea, acest act îl conformez întocmai dupâ hotărârea data de sus mencionata Curte de Apel în anul 1861 Octomvrie 16 zile, sub No. 180, şi pentru care am şi informat actul de faţă, şi prin urmare m- şi subscriu prin punerea degetului în neştiinţa de carte. 1863 Mal Ecaterina Râducâniţa Croitorii, în numele Măriei Sale Domnului Principatelor- Unite Române Alecsandru loan I. TpiasnaASA Hieia de raiul Seriia 3-a. Luându-se încredinţare câ iscălitura de sub actul acesta este adevâratâ a Ds. Ecaterina Râducâniţa Croitorii, precum şi despre titlurile proprietâtei, Tribunalul conform încheiere! sale din a curentei luni, No. 16 a sesiei fâcutâ pe adresa Tribunalul de laşi Secţia 1-ea No. 6328, legalizazâ provizor acest act, cu lâmurire, câ în priivirea legiuire! din Colecţia a 3 ea pagina 1170, de câtre Tribunal nu se recunoaşte numerarea preţului pânâ la statornica întâriturâ, care se va face dupâ urmarea legiuitei publicaţii de 6 luni, dacâ nu se vor ivi cazuri împiedecâtoare. loan E. Ianov, N. Vasiliu, pentru Grefier Pantazi, sub Grefier Gîurcâneanu. No. 71, 1863 Iunie 5. No. 972. Adeverindu-se de acest Tribunal numai în cât priveşte adevâratele iscălituri foaia de zestre, prin care D lor Iacob Gotofschi şi Tarsiţa Gotofschi, da zestre fiicei sale Catinca, la însoţire cu D lui Necolai loan, în bani şi lucruri 1620 galb., lăsând în creditul personal a gineriului, se publică spre obşteasca ştiinţâ. Tribunalul district. Baciul. No. 1161. Ilotarnica efectuatâ de D. Candidat Ganea la 14 Noemvrie 1861, pentru alegerea şi stâlpirea pârţilor de pâmânt, ce D. Dimitrie Giosanu are în hotarâle Bereştil şi Pâdurenii, clironomii de la râpos, sâî! pârinte Sechelariul Costachi Giosanu, dupâ măsurile următoare : înse, din suma de 2440 prâj. cu analogia de 618 prâf. în sulina din Bereşti, ’i s’aîi osebit a 4-a parte, adecă: 455 prâj. 12 palme în surinâ, şi 154 prâj. 12 palme din analog, marginea din sus lângâ partea cumpărată de D-lui de la fratele Ds. Cheorghie, şi pe din gios pe lângă a Ds. Catinca Giosanu, precum şi în hotarul Pâdurenii bătrânul Iorcu,i s’aîi ales 8 st. 3 palme cu siliştea lor de 83 prâj. 16/a palme dată în trei locuri, la poarta lui inii 40 prâj., lângă casa Cojocariului 27 prâj., şi în ogorul din Barca 16 prâj. 16l/a palme, se publică terminul de 6 luni şi 15 zile, spre deşteptarea celor cu pretenţii, sâ reclame cu dovezi în termin, căci în urmă nu vor fi ascultaţi. Tribunalul district. Botoşani. No. 897. La 26 Martie anul curent încuviinţindu- se ultimul termin spre a se cerceta procesul intentat de D. Dimitrie Vrabie, asupra evreului David sin Mihel Scorpariu, pentru împresurarea locului unei fântâni, pe de o parte s’a şi anansat feţelor litigante cele cuvenite, ear pe de alta se publicâ acest termin cu deşteptare, câ dacâ nici la acest termin nu vor urma a sâ înffiţoşa, atunci Tribunalul pe temeiul publicaţiei va considera dosariul complect, şi în fiinţa numai a pfliţei stăruitoare va da soluţiune cauzei. No. 1626. Testamentul repos, Necolai Mişoglu, se publică în toată a lui cuprindere cu termin de 100 zile, spre a reclama în acest interval toţi acel ce ar ave vreun dictm de moştenitori repos, şi acelor ce ar ave vreo pretenţie sprijinită cu dovezi, efle în urmă nu vor fi ascultaţi. TESTAMENT. Sub scrima Necolai Mişoglu vâzindu-mâ cuprins de o boală cronică şi îngrijindu mâ ca sâ nu mâ rănească târâ de veste moartea, am gfisit cu cale ca pânâ ce sunt în toată facultatea funcţiunelor intelectuale şi deşteptat de adesele esemple ce se întâmplă dupâ tot omul muritor, sâ’mi regulez voinţa de pe urmă, şi dar cu liberâ voinţâ şi dreaptă judecată hotărâse şi regulez următoarele despoziţiî: 1) Toată averea me mişcătoare şi nemişcătoare ori de ce valoră şi naturâ şi ori unde se va găsi dupâ trecerea me din viaţâ, se va preface în bani prin chibzuinţă executorilor ce vor numi, din care valoră mai întâi se vor plâti dreptele datorii ce se vor ivi cu sunete proprii ale mele, tot din acea avere se va cheltui pe cât va fi ajunsul el, la înmormântarea şi pomenirele cerşute de rândueala creştinească pânâ la 7 ani a desgropâreî mele, fiind câ acum dupâ împrejurări nu am nici cum bani în numerâtoare, dupâ care mai prisosind vreun rest, cu deplină voinţă şi întreaga mulţemire hârâzesc un asemene prisos pre iubitei mele consoarte Elena Mişoglu născută Heiban, spre semnul recunoştinţei ce’I datoresc pentru simpatia şi buna îngrijire ce pururea au dovedit în câutarea me la boalele ce am pătimit, în priivire câ nu am moştenitori neaparaţî, cărora a’şî fi datori dupâ legi a le lasa legitima, obligând pe consoarta mea respunde din acela ce’I hârâzesc următoarele legaturi: a) 600 galb. se vor da la casa iubitei mele surori Elencu Figa ca semn de frâțascâ dragoste ce’I datoresc, din care 150 galb. vor fi pentru Dej, 150 galb. pentru iubita me nepoatâ Aglaea Figa, 150 galb. pentru Iubitul meu nepot Tachi Figa, aceste toate 3 condeie care alcâtuesc soma de 450 galb., se vor da în priimirea surorei mele, care va fi datoare a deosebi părţile numiţilor mai sus 2 nepoţi şi a le asigura cu procent pânâ când el vor ajunge în legiuita vrâstâ, ca sâ se poatâ priimi şi despoza dupâ a lor voinţă, şi 150 galb. pentru iubita de nepoatâ Maria Buzila nâscutâ Figa, câriaşi se vor încredinţa în singura sa despoziţie. 2) Toate obiectele aflătoare în casele din Botoşani ce le am închiriete de la D. Gheorghie Clopoţel, adecă : mobilele din casâ, argintării, juvaerurî şi orice alt din lâuntrul lor şi în ogradă până la cel mai mic lucru, afarâ de2 pârechî cal cu hamurile lor, 2 trâsurî, adecă, 1 cupe veche de voeala şi 1 droşca, straele de îmbrăcăminte şi ornicul de aur cu lanţul lui), sânt şi se vor cunoaşte avere proprie a iubitei mele consoarte Elena, cumpârate cu proprii banii D-sale, şi daruri de la părinţi şi fraţi, şi prin urmare nu va fi necesară amestecarea vreunei autoritâţi spre a se face vreo catagrafie dupâ trecerea me din vieaţâ. 3) Esecutere testamentului de faţâ numesc pe D-lui Vasile Miclescu şi fraţii Iorgu şi Grigorie Heiban, pe carii în numele strânsei amiciţii cu care am fost legaţi, îl rog se binevoeaseâ a priimi şi a îndeplini asemene sarcină, lucrând prin înţelegere cu consoarta me în toate despoziţiile relative la îndeplinirea hotărârilor din acest testament, câci n’am putut impune o asemene greutate numai iubitei mele consoarte, câci pentru limpezirea avere! mele şi lichidarea datoriilor se pot cere o trebuinţâ trudnică. 4) La toţi amicii, rudele mele şi mai cu osebire iubitei mele soţii şi iubitului meu frate mai mare D. Emanoil Mişoglu, cu durere pentru despărţirea me de Dior, le las etermul adio, rugându’i pe toţi ca sâ mâerte, câci poate ca om le voi fi greşit ceva. Aşa dar spre ,’şi ave testamentul de faţâ neclintită putere şi a fi respectate înaintea ori cârei autorităţi toate despoziţiile ce am hotărât prin el cu a me liberâ voinţâ şi cu toată statornicia minţei, l’am adeverit cu propria me iscâliturâ, poftind şi pe 5 persoane din amicii mei de l’au încredinţat ca marturi. Necolai Mişoglu. Botosaici 1864 Ianuarie 2. Acest testament mi s’a îi dictat de testatorul, şi dupâ a sa voinţâ fiind scris de mine, il adeveresc. Costachi Canano. Rugaţi de D lui ti statorul am adeverit acest testament ca martori: Vasile Canano, Gheorghie Clopoţel, I. Hermeziu, Sp. Greceanu, Iancu Caţichi, Danilo Buşila Iconom şi duhovnic. (L. S). Subscrisul adevereşte ca D-lui Necolai Mişoglu în ziua facere! testamentului prezent din 2 Ianuarie 1864, au fost în toatâ facultatea funcţiunilor mentale. Doct. Iozic medicul oraşului. (L. S). No. 3. 1864 Ianuarie 6 zile. No. 1423. Adjiudecaţia silnicei vânzări a moşiilor Câlineştii şi Grigoreştii cu siliştele lor de la acest judeţu, proprietate a D. Iorgu Scarlat Miclescu, spre satisfacerea creditorilor, neputându-se efectua nici la terrainul de a 3-ea Vinere înserat în Foava No. 5 din 13 Ianuarie trecut, din cauză câ nu sau înfăţoşat amatori, s au amânat earâşî pe a 3-ea Vinere de la data Foael, se publică acest termin (fârâ scăderea zilelor vacante) spre ştiinţa amatorilor, carii sâ se înfăţoşeze la Tribunal cu garanţiile cuvenite, pentru a 3-ea parte din preţîi, care urmează a le depune mal înainte de a se începe strigările, ear dacâ a 3-ea Vinere s’ar ocaziona în zi vacantă mezatul se va rezulta în prima Vinere ce va fi dupâ acea lucrâtoare. Tribunalul district. Covurluiu, No. 1023. Dupâ publicaţiea urmatâ prin Foaea No. 50 din 23 Mai, şi 73 din 1 Iulie 1863, conform § 605 din Codul Civil, neivindu se nici o contestaţie asupra unui loc cu binale pe el, supus bezmânului câtrâ Ms. Precista, a D. Mihalachi Sculi din uliţa Braşovenilor, scos în vânzare silnica spre îndestularea epotecarelor D-lor Ilagi Dracu, Popa Hurmuz şi Francisco Monferato cu o sumâ bani, se publica licitaţiea vânzării de 40 zile socotit de la data Foael, spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi de a cumpâra acest fond, carii acompaniaţi de cuvenitele garanţii pentru numerarea preţului, (întrucât urmeazâ ca îndatâ dupâ adjiudecaţie să se elibereze actul, sâ se prezinte la Tribunal în toate Vinerile interioare spre târguire, şi haredtuirea în cea întâi Vinere dupâ respirarea acelor 40 zile, iar mârmele şi îmbunâtâţiriie de pe el, sânt acele publicate prin Foaea No. 50 citat mai sus, care se vor ceti şi în zioa adgiudecaţiei D-lor concurenţi. No. 865. Dupâ publicaţiea urmatâ prin Foaea din 13 Iuliu 1863, conform § 605 din Codul Civil, neivindu-se nici o contestaţie asupra fondului cu binale pe el din târgul Drăguşenii, a evreului Mihel Cazacu, scos şi în vânzare pentru îndestularea D. Costantin Prasin cu 2325 lei şi a lor procent, se publica termenul de 40 zile a licitaţiei, spre ştiinţa concurenţilor ce vor fi a cumpâra acest fond, în mârimele şi îmbunătăţirile cuprinse prin citata Foae, carii sâ vie la Tribunal în toate Vinerile spre târguire cu cuvenitele garanţii, iar harecituirea urmeazâ a se face în cea întâi Vinere dupâ împlinirea acelor 40 zile, fârâ scăderea zilelor vacante. No. 772. Potrivit cerbel D-lor fraţi loan şi Gheorghie Dobreanu fâcutâ câtrâ acest Tribunal, de a se vinde prin mezat de bunâ voe şi fârâ pricini, 2 locuri din acest oraş şi, aflâtoare în vale pe moşiea Spiridoniel, în dosul fabricei de pâne, pe puterea documentelor Spiridoniel din 8 Iuliu, 1854, No. 200 şi 201, cu care au vândut de vecii trâpos. Teodor Dobreanu, părintele fraţilor loan şi Gheorghie Dobreanu, prin cel întâi document 30 st. faţa despre Dunâre, 60 st. laturea dreaptă, 60 st. laturea stânga şi 30 st. fundul despre meazâ-noapte, asemene şi prin cel al 2-le document vinde 30 st. faţa despre Dunâre, 60 st. laturea dreaptă, 70 st. laturea stanga, şi 30 et. fundul despre raeazâ-noapte, se publica terminul de 40 zile, spre ştiinţa concurenţilor ce vor fi amatori a cumpâra aceste fonduri, sâ se prezenteze la Tribunal în toate Vinerile interioare în acest termin cu garanţiile cuvenite, iar harecituirea urmează a se face în cea întâi Vinere dupâ respirarea acestor 40 zile. Tribunalul district. Dorohoia. No. 889. D sa D. Colonel Iorgu Stratulat prin suplica adresată acestui Tribunal, au cerut a se legagaliza cesia puse pe obligaţia D. Iosif Uhrinovschi, cuprinzătoare pe suma de 5666 galb. 24 lei 26 par. şi 2 bani, ce D. Uhrinovschi datoreşte D. Stratulat din preţul moşiei Vlasineştiî, şi cu care ţesie D. Stratulat au trecut ace obligaţie câtre bancheriul Moise I. Vecsler, drept care pe de o parte s’aîi legalizat citata tesie sub No. 888 cu aceasta câ D. Vecsler, se cunoaşte de proprietarii acel obligaţii cu drepturile şi dreptăţile ce au avut pânâ acum D. Stratulat, car pe de alta se publicâ această legalizare spre obşteasca ştiinţâ. No. 576. în priivire câ I. Maior Iancu Murguleţîi, au cumpărat dovecin părţile de moşie din Borolia şi Jâvârtenile Ds. Ianachi Cornea, de la mezatul urmat în acest Tribunal, pentru care părţi s’aîi şi emis Ds. Maiorului cuvenitul act de proprietate întărit la 4 Dechemvrie 1863 sub No. 50, se publica spre obşteasca ştiinţă, cu proprietariul pomenitelor părţi de moşie, acuma este a D-lui Maiorul Iancu Murguleţu. Tribunalul district. Ffiliu. No. 619. Contra hotarnicei formată la 5 Mai 1861 de D. Costachi Burducan, pentru alegerea părţilor