Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-10-09 / nr. 113

PROGRESUL Disposifiuul. Art. 1. Prea iubita mea soţie Ecaterina născută Platon, îşi va trage deplin creştrea după isvodul de pestie citat mai sus, adecă: pe lângă lucrurile care din împregiurare au rămas neevaluate va trage şi osebit 400 galb. ce am priimit în numărătoare pe lângă acele lucruri ca pestre. Art. 2. Soacra mea Elencu Platon, se va despăgubi cu 120 galb. ce m’au împrumutat la cumpărarea caselor din uliţa Cizmăriei, bani care şi astăzi încă ’i datorescu. Art 3. După achitarea datoriilor arătate la art. ,1 şi 2, toată ceelalta avere se va deosebi în 2 părţi egale, din care una o lasa a se împărţi între cei 6 fii ai mei numiţi mai susu, legitima cuvenită lor, după legi, iar celalaltă parte pe care legea îmi permite a despune după voinţă, o las în desăvârşită proprietate a prea iubitei mele soţii Ecaterina născută Platon, care va purta grijele sufleteşti după religia noastră ortodocsă, după cum va socoti şi se va îndemna, fără a pute fi vreodată apucată de ori cine a da seamă pentru aceasta. Aceste fiind disposiţiunile mele, dau bine-cuvântarea iubiţilor mei copii şi rogi pre Dumnezeu să’l aibă în sînta sa ocrotire. Pentru care am subsemnat acest testament cu însuşi mâna mea, rugănd şi pe unii subsemnaţi mai josu de l’au adeverit ca marturi. 1865 August 23. F. Gheţu. Poftit fiind am scris acest testament după dictarea Ds. testatorului. Lascar A. Ciurea, în momentul când s’au făcut actul de faţă, subscrişii certifică, că D. Fotachi Gheţu era în integritatea facultăţilor sale intelectuale. Dr. Mandel, Dr. Ciurea. 1865 August 23. Profesori la Universitate. Poftiţi fiind de D. Fotachi Gheţu adeverir de martori: D. A. Zamfirescu, G. Hristoforu, A. Ciurea, A. Vărlănescu. Secţiei a 2-a. No. 1062. Urmând necesitate a se cunoaşte pretenţiile ce ar fi asupra avere! remasa pe urma repos. Emanoil Chesim, se publică terminul de 1000 zile, ca în lâuntrul lui socotit de la data Foael, să se arate la Tribunal cu reclamaţii sprijinite de doveşii, toţi acei ce vor avea pretenţii de clironomie sau credal. No. 1792. Asupra averei remasa pe urma repos. Gheorghie Dimitriu, prin lucrările acestui Tribunal, deschizânduse concurs de faliment, conform rostirel 1979 din Codul Civil, se publică terminul de 40 zile numerate de la data Foael, spre deşteptarea atât a tuturor celor ce vor avea orice soiu de pretenţie asupra numitului, ca să se înfăţoşeze la acest Tribunal cu reclamaţii întovărăşite de titluri, în lâuntrul mencionatului termin de 40 elile, căci la din contra, în urmă pe temeiul § 2011 din Codul Civil, nu vor fi mai mult ascultaţi, precum şi a celor ce vor avea a da ceva repos, ca să nu încredinţeze în primirea nimarui, ce se aducă în depozitul acestui Tribunal, căci dovedinduse din contra, vor fi supuşi la a doua plată, prin această publicaţie sunt deşteptaţi toţi creditorii repos. Diraitriu, ca la espirarea terminului de 40 elile, să se prezinte la Camera Tribunalului, spre a alega curatorii ceruţi de § 1986 lit. A. şi B. din Codul Civil. No. 1401. Urmând necesitatea se cunoaşte pretenţiile ce ar fi asupra averei remasa pe urma repos. Costachi Popescu, ce s’au sevârşit grabnic din viaţă aice în oraşu la otelul numit Vangheli, şi carele din hârtiile găsite la el se vede că are luată în arendă moşia Albeştil district. Botoşani, se publică trecerea din viaţă a numitului repos, spre deşteptarea tuturor celor ce vor ave pretenţii de clironomie sau credal asupra averei remase de la repos., ca în termin de 100 elile numerate de la data Foael, să se arate la acest Tribunal nişte asemenea persoane cu reclamaţiuni întovărăşite de legale dovedit, totodatâ se deşteaptă şi pe feţile ce vor avea da bani sau altii ceva reposat, ca să nu elibereze nimic în priimirea nimârui, ce să aducă în depositul acestui Tribunal. Secţiea a 3-ea. No. 873. Actul prin care Lelba sin Iţic în preţu de 50 galb., au vândut neguţitorului Bereu sin Mendel Ciurariu, o casă cu locul ei vecinie aflătoare la uliţa prenumita Descălecătoare, ce merge în estraaro legalizinduse provizor de acest Tribunal, se publică în toată a lui cuprindere cu termin de 6 luni, ca toţi acei ce vor avea orice soiu de pretenţie asupra acestei vânzori, să o reclame la instanţa competentă în citatul termin, dându în ştire şi acestui Tribunal. ACT DE VECHNICA VÂNZARE. Sub scrisul Lelba bru Iţic prin acesta declaru, că am vândut de a mea bună voe neguţitorului Bereu sin Mendel Ciurariu, o casă cu locul ei vecinie aflătoare la uliţa pronumită Descălecătoare, ce merge în carmaroc, pe care ca să o am cumpărată de la Meer Ianculovici cu actul întâlitut din 28 Noemvrie 1862, de Tribunalul civil de Iaşi secţia a III a, preţul s’au desevârşit între noi în sumă de 50 galb., care bani ’i am şi priimit toţi deplin, dar locul cât cuprinde în lăţime la faţă şi la fundul ograelei, asemene împreunâ cu pivniţa el, iar în lungurile pe căi se întinde după vechile documenturî, şi cu drit de a umbla pe poarta ogrâelei, ce este pe din jos, la toate intereselesale, atăt cu sloboda cât şi cu trăsura, cu aceasta că pâretele casei de al doile care remâne în proprietatea vânătorului meu, ce vine despre casa vândută mie de Ianculovici, va fi de-a pururea în tovărăşie la tot felul de reperaţie, cum şi pământul de sub dânsul de o potrivă proprieta, cunoscânduse de asta.î înainte Dlul cumpărătorul vecini cu proprietariu raencionatei case cu locul ei, precum şi urmaşii sei, ca pe un lucru cumpăratu cu bună credinţă, şi dar, pentru ca actul present sâ’şî aîbâ deplina lui tărie, am rugat şi pe Tribunalul respectivi de l’au confirmat după forme, bineînţelegănduse că pretenţia ce esista între locuitorii podului Lung cu Monast. Frumoasa de a supune la plată de bezman, să privească pe D. cumpârătoriu ori cum se va hotârâ, aşa precum şi eu m’am obligat. Lelba sin Iţic. Iaşii, 1865 Iunie 2. în Numele Măriei Sale Domnului Principatelor- Unite Române, Alecsandru loan I. Tribunalul judeţului Iaşii Secţia 3-a Civilă. Considerănduse că iscălitura de sub actul scris pe contra faţă, este adevărată a evreului Lelba sin Iţic, şi că titlul de proprietate este autentici, Tribunalul conform încheierilor din 31 August şi 21 Septemvr, anul curent No. 4 şi 4 a protocol., legalizază acest act provizor, aşa precum soţia vândretorului prin petiţia în registr. No. 556, declară că nu are lipsuri dotale, iar definitiva întăritură se va face după espirarea legiuitei publicaţii de 6 luni şi osebitele 15 clite de respect, dacă în lâuntrul unui asemene termin nu se va ivi vreun cazi împedecător acestei vânzlori, cu lămurire, câ pe cumpărător are a’l primi impozitul fonciar, tacsa pavelelor şi darea către Primărie pentru curăţitul uliţilor, câte pe trecut nu vor fi plătite. Tacsa în sumă de 16 lei cursul fiscului s’au încasuit de la cumpărător, şi tot o dată se adaoge, câ de către Tribunal nu se recunoaşte numărarea preţului, până la statornica întăritură acestui act. Dudescu, L. Negruţi, A. Iuliano. No. 18. 1865 Septemvrie 30. No. 970. Obligaţia pe suma de 300 galb. cu care D. Mihail Paliologul s’ai împrumutat de la Dna Alecsandrina Rainer, pe timpi de 2 ani, cu dobândă legiuită şi sub siguranţă de amanet binalele cu locul lor ce posedă aice în Iaşi aproape de Monast. Golica şi chiar alăturea cu uliţa ce merge în sus (din aceeaşi numită a Cucului), spre casele D. Nastasachi Başota, legalizinduse de acest Tribunal, se face obşteşte ştiut. No. 976. Confirmănduse de acest Tribunal actul prin care Dna Casandra Sion, cu învoirea şi a soţului Ds. D. Costachi Sion, au dăruit fiicei lor Elena suma de 714 galb. 30 lei, bani de dotă ce îi are împrumutaţi D. Panaite Popazolu Zineanu cu obligaţie hipotecara în fondul moşiei Onicenii de la districtul Romanului, proprietate a D. Costachi Eni, se face obşteşte ştiut. No. 978. Cesia prin care D. Iancu Ianoli au trecut către D. David Felghelis obligaţia pe suma de 80 galb. legalizată de acest Tribunal la 31 August 1862 sub No. 14, cu care D. Ianoli avea a lua de la avreul Mendel Ghetler numit şi Stanislav, asigurată o asemene în fondul caselor cu locul lor, supus bezmanului cătrâ Monast. Sf. loan gură de aur, aflâtoare aice în ornşft la mahalaua Sf. Lazer, cu toate driturile ce ’i s’au izvorât şi care au a izvorâ din raencionata obligaţie, înse fâră vreo obligă şi respundere din partea I, şi cu terminul de 6 luni pentru vânzarea hipotecei fiind publicat, acest mezat să vâraie deschis, încăt D. David Felghelis să fie liber a cere înaintirea mezatului cu termin numai de 40 olile, lamurinduse totodată, ca noul creditor au învoit debitorului termin de 7 luni de la data cesiei, care legalizinduse tot acum de acest Tribunal, 88 face obşteşte ştiut. No. 979. Adeverinduse de acest Tribunal numai în cât priiveşte adevărata iscălitură, foaea prin care jidov. Moise Olinder dă zestre la însoţirea fiicei sale cu jidov. Copel Bercovici în bani şi lucruri suma de 204 galb., cu lămurire, că zestrea s’au lasat în credit personal a ginerelui seu, se face obşteşte ştiut. No. 984. Garanţiile în No. de 4, prin care D. Măgârdici Cârâmlâu asigurează în fondul binalelor cu locul lor vecinica aflătoare aice în Iaşi la uliţa Sf. Vineri, numită din vechime rusasca, după actul de împârţală din 1856, suma de 835 galb. după 2 garanţii, şi prin alte 2, suma de 1175 galb. în fondul binalelor cu locul lor vecinic aflătoare tot aicea în Iaşi la uliţa podului vechiu, tot după arătatul mai sus act de împârţală, pentru păzirea condiţiei contractului ce ar încheie pentru orice antrepriză publică sau orfaniceascâ, precum şi pentru orice bani ar împrumuta din depozitul oricărui Tribunal, orfaniceşte sau de la orice faţă particulară, care toate aceste 4 garanţii asigurate în citatele fonduri, constitue la un loc suma de 2010 galb , legalizinduse de acest Tribunal, se face obşteşte ştiut. No. 1025. Cestea legalizată de foasta Curte de întărituri la 1861 sub No. 295, cu care D. Copel Dulbergi, au fost trecut către neguţitoriul Avram Focşâneanu, obligaţiea de 710 şalb, în siguranţa binalelor cu locul lor, aflătoare aice în Iaşi la uliţa Bârnoschi a D. Avram Iţic Caufman, care şi de la acesta după nota Aghenţiei No. 8488 anul curent au fost trecute în deplina proprietate către D. Solomon Vals, şi fiind câ D. Vals prin declaraţiea ce au dat acestui Tribunal, arată câ s’au îndestulat de la D. Caufman, şi câ nu mai are nici o pretenţie asupra Ds, apoi Tribunalul pe de o parte au deatabulat obligaţia, iar pe de alta se publică spre obşteasca ştiinţă. Tribunalul district. Bacau. No. 7559. Pentru adjudecaţia Cângerei silnica a moşiei Sloboziea Luncanul, a D. Iancu Ianoli, publicată şi prin Foaea No. 79, se publică terminul de a 3 ea Vinere, ca concurenţii să se prezinte la Tribunal în acea a 3 ea Vinere ori lucrătoare, când are a se face adjudecaţia, pregătiţi cu garanţii. No. 7572. Dr. Petru Ciucă, Nicolai Turculeţu, D Dimitrie Sacaru, Costachi Dănuleţu şi Petru Cozmiţa, membrii consiliului familiei alienatului Costachi Oatu, sunt chlemaţi a se întruni în deliberarea suplicel De curator pentru onorariu, la 28 a curentei, se publică acest termin spre ştiinţă, ca la neurmare, lucrarea se va face ecsoficium pe respunderea consiliului. No. 7627. Sub No. 7626, legalizinduse garanţia pe suma de 326 galb., ce Dna Nastasirca Stanciu au făcut în fondul din moşia Urminişul, partea de moştenire remasă de la fratele Ds. repos. Iancu Leondari, evaluată 490 galb., se face obşteşte ştiut. No. 7629. Sub No. 7628, confirmânduse în cât priveşte identitatea semnaturei, obligaţia de 24.420 lei, prin care Dna Matilda Marcovici s’au împrumutat de la D. Ştefan Tirfescu, pe timp de un an, cu procent legiuit şi în siguranţa garanţelor No. 3728 şi 3729, se face obşteşte ştiut. No. 7670. Adjudecaţia vânelerei silnice a 2 locuri din acest oraşfi relatate în Foaea No. 46 din 1864, a Dnei Efrosina şi Panaite Docan, spre satisfacerea consoartei D. Alecu Asachi cu 1000 galb. şi procentul, neputănduse face la espirarea terminului licitaţiei de 40 clile, din lipsă de concurenţi, se publică terminul de a 3 ca tinere ori lucrătoare, pentru efectuarea mezatului, când concurenţii urmeaeăte a se presenta la Tribunal cu garanţii, cu toate aceste se relată că mezatul pentru adjudecaţia acestor locuri se va pute efectua şi în parte pentru fiecare, dacă nu ar fi concurenţi pentru ambloc. No. 7241. Moşia Gâştenii de la acest judeţu plasa Bistriţa de jos, a Ds. Princesei Elena Cantacuzino, după regularisirea Tribunalului din 15 a trecutei, urmând a se arenda de la 23 Aprilie 1866, pe atâta timp, căt cu banii anticipaţi s’ar acoperi sumele ce datoreşte D el şi soţul Ds. recomendate până acum Tribunalului, între care este şi acea a D. Nicolai Proca, care sumi se vor detaila concurenţilor la cîipa mezatului şi cu respectarea legei rurale, se publica termenul licitaţiei de 40 zile, ca concurenţii să se