Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-10-25 / nr. 120

mânt a lui Gheorghie şi Irimia Lascaru, hipotecat câtre casa repos. Nicolae Roşea Codreanu pentru un împrumut de bani, asigurânduse 2 oi a lui Vasilie 1 polobocu şi o cadâ de la Enachi Popa, 1 poloboc de la Iosip Bichescu, 1 viţel mieu de la Ioan Taşcfi şi 3 oi a lui Gheorghie Dodan, se publica vinderea lor în termin de 40 milile spre cunoştinţa muştereilor, carii la respirarea lui se vor presenta la pretoriul sub Prefecture de Zeletin unde are a se fini mezaturit. Prefectura district. Vasluîu. No. 10151. Asigurânduse o clae fămu de la Nicolai Popa Nicu, în pretenţia D. Ariton Cristea pentru bani, se publicâ vânelarea cu termin de 40 ţrile, la sub Prefectura de Racova. No. 10152. De la Ioan Nica şi Nicolae Popa Nica, împlininduse 2 cal în pretenţia D. Socrat Boaforu pentru bani, se publicâ vânzarea lor cu termin de 40 orile, la sub Prefectura de Racova. No. 10153. De la D. Andrei Visu, împlininduse 2 boi, 1 stogai fânii, 1 calu şi 3 masculi, în pretenţia D. Mihalachi Calagnomu pentru bani, se publica vânzarea lor în termin de 40lile la sub Prefectura de Racova. No. 10154. De la indivizii Gheorghie Bârsanu şi Gheorghie Şindila, împlininduse o vacâ şi un cal armasariu, în pretenţia D. Sava Vâleanu pentru datorie bâneascâ, se publicâ vânzarea lor la Camera sub Prefecturei plasei Racova în termin de 40 elile. No. 10199. De la uria desrobiţî din Bogdana, împlininduse 10 masculi, 14 godaci, 2 mâncate, 5 viţel, 1 topor şi 1 ceaun întru îndestularea negustorului Zalman Solomon pentru bani, se publicâ vânzarea lor în termin de 400 00 l la sub Prefectura de Racova. No. 10279. Pentru îndestularea evreului Iancu Cilica cu suma 657 lei 10 par., ce are a lua de la reguşii din Borâştî, loan Dumitru, Coatandin Gurga, Nicolae Miron, Nicolae Handoea, Coatandin Iacob, Gheorghie Balan şi Sandu Tudurachi, asigurânduse 7 boi şi 1 care, se publica vânzarea lor la Camera acestei Prefecturi în termin de 400l de socotit de la data Foael. No. 10002, de la locuitorii satelor Băloşeştii Voinescului şi a Popâuţului, în îndestularea D. Lazar Teodoroviciu, şi a Dl Costachi Ciurdea, împlininduse 12 boi, 3 vaci cu viţel, 5 vaci sterpe, 1 gonitori, 2 mânzaţi, 2 gonitoare, 1 viţe, 20 oi şi 1 mânzat, se publica vânzarea lor în termin de 40 700 de la data Foael, la Camera acestei Prefecturi. No. 10015. De la unica locuitori din Comuna Ivâneşti, împlininduse 2 boi, 5 vaci, 3 mânzaţi 1 glunc, 6 masculi, 5 godaci 1 caprâ 1 car, 3 ţoluri, 2 ferâ de pluga, 1 topor, 1 secure şi 1 câpiţat fân de varâ, în pretenţie. D. Panaite Epure, pentru bani, se publicâ vânzarea lor în termin de 40 Zie de la data Foael, la Camera Prefecture!. No. 10022. La Camera acestei Prefecturi urmând a sa vinde vaca împlinită de la Dlul Costachi Dimitriu, în pretenţie. D. loan Motaşu, se publicâ vânzarea în termin de 40 Zile de la data Foael. No. 2354. Se publicâ moartea evreului Avram Stein, cu terminul de 100 Ze, pentru ivirea tuturor persoanelor ce vor fi având vreo pretenţie asupra mortului cu orice drit. Secţiei a 3-a. No. 528. Dupâ publicaţiea înseratâ în Foaea No. 93 din 19 a contenitei luni August, la 3 Septemvrie fiind a 3-ea Vinere ZK,a de adjudecaţie pentru vănzarea locului sterp remas pe urma râpos. Vasilie Drâghici, şi nefiind concurenţi Tribunalul au regulat amânarea adjudecaţiei pe o alta a 3 ea Vinere de la data Foael, se publicâ ca concurenţii ce vor fi de a cumpâra arâtatul loc, sâ se presenteze la acest Tribunal în arâtata Zi-No 1336. Dupa publicaţia înseratâ de foasta Curte de întârituri în Monitorul No. 58 din 15 Mart 1862, pentru vânzarea caselor D-lui Dimitrie Nicolau spre îndestularea D-nei Maria Praja cu o suma bani, (având numitul Nicolau cumpărat locul menționatelor case cu actul din 5 Noemvrie 1858, de la Dna Maria Balşfi, (care toc mai înainte era cu besman,respirând terminul de 6 luni, şi avânduse în privire câ în lăuntrul lui şi acelor 15 zile de respectiv nu a’au ivitit nici un caz împledecâtoriu, de cât numai adresa Tribunalului Iaşi, secţia I No. 6404 din 7 Mai 1862, încunoştinţâtoare că elfi au regulat a se înfiinţa acta de procesu şi a se chlema în judecatâ dupâ reclamaţia pornită de evreul David Alamariu, în contra lui Dimitrie Nicolau pentru Zisete case ce le-au vândut lui cu zdelea din 20 Octomvrie 1860, câ acest proces dupâ jurnalul Curţei de Apel din Iaşi din 1863, hotârânduse câ adecâ vânzarea caselor sâ râmăie libere la îndestularea Dnei Maria Praja, ear Curtea citată prin adresa No. 705 din anul curent aratâ, câ dupâ ştiinţa ce are primită de la înalta Curte de Casaţie, n’au fâcut D. Nicolau recurs în casaţie contra menţionatei hotărâri, pe aşa temeiuri această Secţiune însuviinţând înaintirea licitaţiei, se publicâ ca în termin de 40 zle, concurenţii ce ar fi de a cumpâra fondul caselor cu locul iar dupâ lâmurirele de mai sus, sâ se înfâţoşeze la aceastâ Secţiune cu garanţia cerutâ de art. 5 din legea mezatelor în toate Vinerile ce ar mijloci în lâuntrul citatului termin, şi mai ales în cea întâi Vinere dupâ espirarea lui când are a se face adjudecaţia asupra persoanei ce ar da preţul cel mai folositoriu cu banii aduşi în depozit, iar vânzarea şi eliberarea actului are a se urma în conformitatea Regulamentului înserat în Monitorul No. 210 din 1862, şi a circularei Ministeriului Justiţei No. 25593 din 1863, având a privi pe cumpârâtoriu toate consecinţele aplicarei acelui regulament dupâ emisa circulară, fiind câ pârţel nemulţâmitâ ’i se dâ dritul de recursu în Casaţiune, câ are a’l prim toate dârile câtrâ fiscu sau coraunâ, ce pentru această proprietate nu vor fi plâtite pe timpul trecut, şi câ are a’l prim plata tacsei cuvenitâ fiscului pentru aceastâ vânzare. No. 1361. Dupâ publicaţia înserată prin Foaea No. 100 din 9 Septemvrie anul curent, la 22 a curentei luni fiind cea întâi Vinere Zi de adjudecaţie, dupâ espirarea licitaţiei de 40 Zie, pentru vânzarea benalelor cu toate helurile lor şi locul lor vecinic, a I. Iancu Caţichi, aflătoare aicea în Iaşi la mahalaua Muntenimei de mijloc, care dupâ hotarnicele vechi poartâ numirea de secţiunea a 3, 4, 5 şi 6, s’au regulat a se proceda la vânarea fondurilor cu numirea de secţia 4, 5 şi 6, afarâ de secţiunea a 3 ea în care se cunoaşte creditoare numai pe Dna Radişevachi, şi de la care D. Goldental prin verbala declaraţie au dezistat, şi vroind a se urma cu strigările adjudecative, s’au priimit protestul D. Iancu Caţichi, prin care arată, câ oarele sunt 5 dupâ ameaelâ, pe acest temeiu Tribunalul au şi regulat amânarea vânzarei fondurilor, care din vechi purta numirea d** secţiunea 4 5 şi 6, pentru a 3-ea Vinera de la data Foael, şi dar se publicâ ca concurenţii ce vor fi de a cumpâra arătatele fonduri dupâ lâmurirele publicate, sâ se presinte la aceastâ Secţiune în arâtata Zi când are a se efectua adjudecaţia. Tâlhăreşti acest district, bani dotili a Dnel Asachi, se face obşteşte ştiut. No. 11427. Actul eliberat de acest Tribunal sub No...... D. Petru Florea, pentru emanciparea de trfismc, se publică în toatâ a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţâ, în Numele Marie! Sale Domnului Principatelor Unite Române, Alecsandru loan I. Tribunalul Civil de Botoşani. Consiliul familiei casei repos. Vasile Florea şi consoarta sa Smaranda Florea prin prescriptul verbalii din 6 a trecutei, au încheiet cu junele Petru Florea fiind în etate de 25 ani împliniţi, precum au probat şi cu actul Dicasteriei Sf. Mitropolit din Iaşi cu No. 3493, şi având bune purtâri şi meritul a se administra de sine şi avutul şeii, apoi sâ se emancipeze, pe asemene temei, în acord cu conclusiunea emisâ de D. Substitut de Procuror, se încuviinţază emanciparea junelui Petru Florea şi’lu declară cu pace a se administra de sine şi avutul seu, cârtea conform art. 335 din Codul Civil, ’i se şi eliberează actul present de emancipare. M. Vasilievici, D. Soroceanu. No. 11425. No. 11721. Adjudecaţia vânzerei caselor D. Gheorghie Apostol, spre îndestularea creditorilor, neputânduse efectua la terminul înserat în Foaea No. 99, s’au amânat earâul pe ac ea Vinere de la data Focl, se publicâ spre știința amatorilor, ca în atâtata Zi sâ se presenteze la Tribunal, spre a se resulta vânzarea. No. 3080. Legalizinduse provizor actul cu care D- lul Strul Iosip sin Solomon, au vândut vecinie Ds. Marcu sin Zeilieu ginerele său, o casâ cu locul ei domnesc din acest oraşu, se publicâ terminul de 6 luni, spre deşteptarea pretendatorilor ce ar fi, ca sâ reclame, câci în urmă nu vor fi ascultaţi. No. 10112. Spre satisfacerea Tribunalului de Dorohoia cu suma de 604 galb. 9 lei 3 parale, ce D. Sarban Canana au împrumutat din depositul Tribunalului mencionat, în siguranţa caselor ce are în acest oraş, pe loc liber de besman, urmând a se esproprie silnic hipoteca, conform mijlocirei esprimata în adresa No. 3966, în virtutea 1605 şi 1210 din Codul Civil, art. 10 din Sobornicescul Hrisov, Ofisul No. 28, a circularei Ministerului Justiţiei No. 8968 din 1863, pe puterea documentelor şi a stăpânire de faţă, ae publica terminul de 6 luni (fârâ scăderea Zilelor vacante), spre deşteptarea celor ce ar avea vreo pretenţie de veri ce natură, ca sâ o reclame în lâuntrul lui cu dovezi legale, câci în urmă nu se vor lua în consideraţiune. No. 11512. In priivirea cererilor DD. fraţi Teodor şi Majorul Mihail Caţichi, Tribunalul au regulat a se arendui pârţile din moşia Râdiul şi Cobicenii din acest judeţ şi, remasâ de la repos, maica Dlors. Zoiţi Caţichi, pe timp de 3 ani începători de la 23 April 1866, se publicâ terminul de 40 Zile (fârâ scăderea Zielor vacante), spre ştiinţa amatorilor, ca sâ se presenteze în acest intervalu la D Major Mihail Caţichi, unde vor cunoaşte condiţiile arendarei, şi care le şede în Iaşi strada Sf Spiridon casele Chelner alăturea cu fotograful Hec, urmând a se respunde de arendaşe dupâ preţurile curente, arătura şi semânâtura ce pânft atuncea se va gâsi făcută, iar mezatul se va resulta în cea întâi Vinere dupâ ecspirarea arâtatului termin de 40 zile. No. 1890. Urmând a se vinda silnic pe puterea documentelor şi stăpânirea de faţă, casele cu locul lor gospod din acest oraş, a preotului Vasilie Gheorghiu, spre plata banilor ce au împrumutat din depozitul Tribunalului, în sumă de 200 galb. osebit de procent asigurat formal în citatele case, se publică terminul de 6 luni, spre ştiinţa tuturor odor ce ar ave vreo pretenţie de orice naturâ, spre a reclama în lâuntrul acestui termin cu dovezi legale, câci în urmâ nu se vor lua în consideraţiune. A Primâriea de Hârlău, No. 648. Adaosul impus din nou la băuturi din aceasta urba, urmea de a se da în antreprise pe vreme de un an începători de la 1 Ianuarie 1866, se publica terminul de 25, 26 şi 27, cu respectul cuvenit la 28 a curentei luni Octomvrie* spre cunoştinţa amatorilor carii atuncea ataşaţi de garanţiile cerute de legi, sâ se presinte în Camera acestei Primârii unde are a se ţine cuvenita adjudecaţie asupra persoanei ce ar râmâne în favoarea comunei. Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 739. Dupâ publicaţiea înseratâ în Foaea cu No.............la 22 ale curentei neputănduse efectua antreprezuirea mobiliarului necesarii pentru casarmele dorobanţilor din Iaşi şi şapte plase a districtului, se publică din nou altelle de licitaţie în 27, 28 şi 29 ale curentei, cu respectarea cursului de 24 oare PUBLICAŢII JUDECATOREŞTI Trib. Civili de Iaşi Secţia l-a. No. 2284. Se publica moartea râpos. Gheorghie Bole, cu termin de 100 zile, spre ivirea tuturor pretenţiilor de orice naturfi. _________ PROGRESUL, Tribunalul district. Botoşani. No. 3603. în consideraţiunea declaraţiunei D. Petru Asachi adresată Tribunalului, pe baza procuraţiunilor consoartei Ds. Dna Catinca Asachi, destibulânduse împrumutul de 3000 gall. datoriţi de Dlul Chirila Comarnischi, cu siguranţie de amanet documentele fondului moşiei sale Blândeştii şi pârţile din Tribunalul district. Cahul. No. 4465. Procesul intentat de D. Vasile Nuca cu al lui, contra D. Tudose Şoltu şi Simion Popa râzeşi din moşia Ghibanul, pintru învoeala sevârşitâ de aceşti din urmă, prin care recunoaşte pe D. Gheorghie Vârgolici şi al sei sinpartaşi în Ziua moşie, regulânduse a se cânta în termin de 50 zile, se publicâ mencionatul termin spre deşteptarea feţilor procesante, ca la a lui espirare, numărat de la data Foael, sâ se prezintă Tribunalului cu dovezie ce vor fi posedând, câci la din contra se va hotftrâ procesul în presența numai a pârtei stăruitoare, pe baza art- 305 din regulament.