Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-09-27 / nr. 108

No. 108 ROMANIA. ANUL III. FOAEA PUBLICATIUNILOI, OFICIALE DIN RESORTUL CIRTELOR DE APEL IN IASI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Chiristigie). Ziarul se publicâ de la 3—6 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii Luni 27 Septem. 1865, postale. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile Inserarea nmil rând de 35 litere costa un leu, cursul fiscului. Iaşii 27 Septemvrie. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura district. Iaşii. No. 15841. 1. C. Negruţî prin petiţie au fâcut o arătare, cu D. Dimitrie Biberi, care au şezut toatâ vara la moşiea sa Trifeştii-Vechî plasa Turia, făcând bă! de Prut, la 19 a curentei, numitul Biberi aculăndu-se dimineaţa şi’a luat puşca şi torba şi s’au dus la vânat, fără ca până aatacii sâ se mai întoarcă, după toata căutările făcute nu s’au putută găsi pe zisul Biberi, se publica această împregiurare spre ştiinţa autorităţilor competente de a lua măsuri de cercetare pentru aflarea acelui Biberi. No. 15988. Conform telegramei D. Ministru de Finance No. 31529, se publică clipa de 4 viitoarei luni Octomvrie, când are a se ţine licitaţie în Camera acestui oficiu, pentru darea în antrepriză a reperaţiilor institutului pedagogică din Iaşi, spre cunoştiinţa tuturor amatorilor carii ar vroi să fie asemenea antrepriză, să vie în acea zi însoţiţi cu garanţiile cuvenite. Prefectura district. Bacâu. No. 13587. Domnul sub Prefect a plasei Bistriţa de sus, prin raportul No. 5234 informeaze, că în comuna Prâjâştil au picat de pripas încă din primăvara anului 1864,la individul Panaite Giuncu, o vacă cu viţela porumbă, coarnele ţapoşe, se publică spre obşteasca ştiinţă, ca cin' va fi păgubaşul acel vad, în terminul legiuit de 3 luni, să se înfăţoşeze la sub-Prefectură cu legiuite doveditare a 0 priimi. No. 13751. Domnul Sub Prefectu a plasei Bistriţa de sus, prin raportul No. 5329 anonsă, câ în Comuna Luncanil, la 16 August au picat de pripas unu cal slab murgu, coama, coada neagră, cu albaţă pe ochiul stângă, cu pete albe pe partea stângă şi pe spate, puţin urechea dreaptă pişcată la o parte, se publica spre obşteasca ştiinţă, că cine va fi păgubaşul acelui calu, să se înfâţoşeze la Ziua sub Prefectură, în lâuntrul terminului de 3 luni cu legiuite dovedi spre a’l priimi. Prefectura district. Botoşani. No. 14035 în privirea mijlocirei ce am priimit de la comandantul escadronului al II, diviza I-iu, legioanea a III-a de Dorobanţi No. 596, se publica unu termin de 40 zile socotit de la data Foael, spre ştiinţa persoanelor ce vor ave imaşu de înposesuit, pentru nutrirea cailor dorobanţilor în vara anului viitoriu, şi la împlinirea terminului citat, concurenţii ce vor voia înposesui asemenea imaşu, să se prezenteze aice cu declaraţie, în care să se lămurească preţul cu care voeşte a da un pogon. No. 10476. De la D. Gheorghie Pogor, sechestrânduse 500 raerţă popuşoî nebâtuţî, 132 merţe grâu netriuata, 28 boi, 7 raci cu viţel, 25 masculi şi un atogu fani, spre plata câştiurilor de 23 Aprile şi 26 Octomvrie anul respirat 1864, precum şi a Sf. Gheorghie anul prezent, ce datoreşte pentru posesia moşiei Câlineştil, se publica în termin de 40 z de socotit de la data Foael, întru cunoştinţa amatorilor ce vor fi, să se prezinte aice în cea mai de pe urmă şi spre tărguire, servind acest termin şi spre deşteptarea debitorului, ca mezatul fiind silnic se va vinde averea secvestrată cu ori ce preţu va eşi. No. 13499. De cătră sub-Prefectura de Jijia secvestrânduse de la D. Nicu Pavli posesorul moşiei Todirenii, 144 boi glugari, spre plata câştiului acei moşii, se publica vânzarea lor în termin de 40 ZA0 socotit de la data Foael, întru cunoştinţa concurenţilor ce vor fi, să se prezinte aice în cea mai de pe urmă Z*, spre tărguire, totodată servind acest termin şi spre deşteptarea debitorului, cu mezatul fiind silnic se va vinde boii secvestraţî cu orice preţu va eşi. Prefectura district. Covurluiu. No. 10837. în pretenţia mai multor creditori iviţi asupra D. General Iorgu Ghica, prin D. sub-Prefect plasei Prutului, s’au secvestrat de la D. debitor, 35 chile 10 demeilil gircă, 6 chile 5 demerlil grâu coluzi, 8 chile oraş, 5 chile popuşoî şi 12 str. pae, se publică vinderea productului citat în pretoriul Prefecture! la espirarea terminului de 40 zie socotit de la data Foael, după proba ce se va arăta concurenţilor, iar pane la faţa locului. No. 10690, în herghelia comunei Piscul, s’au pripăşit un cal la par murg, mică de trupu, pete albe pe spinare şi la piept tocit de ham, se publică spre deşteptarea păgubaşului, care să se prezinte aice cu dovezi în regulă, spre a l i se elibera vita. Prefectura district. Neamţu. No. 12722. Cătră cele din adresa No. 8490, înserată în Foaea No. 102 din 2 Iulie anul espirat, relativă la perdirea a 2 vecsele de cătră evreul Moise sin Iosub Lungu, după cererea acestuea, se publică adaosul la semnele ce mai au acele vecsele, adecă : la vecselul de 61 galb. este scris deasupra rândului, cuvântul de unu, și cel al doile pe suma de 1200 lei scris în anul 622 după carmarocul de Folticeni, ambele veesele scrise de mâna numitului evreu, ştiinduse înse câ cu aceasta nu se face nici un act petiţionariului. No. 12437. Din raportul Poliţiei oraşului Peatra No. 5144, luânduse încredinţare, ca dintre tinerii ce au tras la sorţi în contingentul anului curent, pentru armata de linie, şi care au fost absenţi la revizia recruţilor urmate de consiliu, unul şi anume : Idei Moise sin Idei, nu se ştie unde se afla acum cu locuinţa, de aceea se publica aflarea şi trimeterea numitului la această Prefectură de cătră autorităţile în a cărora district s’ar găsi. No. 12469. D. sub-Prefect plasei de Sus prin raportul No. 2677 asigureaZă, câ pe moşia Humuleştii, au picat de pripas o capâ cu mânza, având semnele: la pâr roalbă, cu pete albe pe spinare, inferată la şoldul stânga, coada şi coama roalbă, şi mânzul la păr şolidă, se publica spre deşteptarea proprietarului lor şi înfâţoşarea lui la Prefectură cu dovezir în termin de 3 luni. Prefectura district. Román. No. 8848. Spre satisfarea casei defunctului Ioan Ciornei, cu banii ce mai are a lua de la D-nel Safta Santivan născută Eni, asigurânduse 8 stoguri fanii aflate pe moșia Scheea Davidul, care urmeaza a se vinde licitativa, se publica termin de 40 Z de socotit de la data Foael, la împlinirea căruia amatorii de a cumpăra acel fanit, să se prezinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se efectua mezatul. Prefectura district. Suceava. No. 9849. La neurmarea D. Panaite Cristea, a respunde casei repos. Manolachi Sâlceanu banii 409 galb. 34 lei 34 par. cu a lor procent, secvestrânduse 23 stânjîni de gireadâ cu grâu, 32 boi, 1 haraba, 12 cal şi 4 pârechî ferâ de plugu, se publicâ termin de 40 ZAD, ca concurenţii ce vor dori a cumpăra arătata avere, sa se prezenteze la faţa locului în comuna Siriţelu, unde este a se desăvârşi licitaţia de cătră D. sub Prefecta respectivă. Prefectura district. Tecuciu. No. 10066. O capâ la pâră murgă închisă, cu pete albe pe spinare, stricată la pepti de hamu, şi şchioapă de piciorul stâng denainte, ce au picatu de pripas în comuna Ţâgâneştil, se publica aflarea proprietarului el, care în termin de 6 luni să se prezenteze la Prefectură cu legale dovezi. No. 1009. Pentru un cal la pâră dorectă, ce s’au pripăşit în comuna Buceştil, se publică aflarea proprietarului lui, care în termin de 6 luni, să se prezenteze la Prefectură cu legiuite dovezi No. 10009. Pentru aflarea proprietarului boului la păr plovani înferata la cornul drept, cu lit. C. M. pripăşit în comuna Mohorâţii, se publica ca în termin de 6 luni să se prezenteze la Prefectură cu legiuitele dovezi. Prefectura district Vasluiu. No. 9169. Individul loan Tivilichi din comuna Bălteni, recrutat la armata permanentă după sortul No. 76, neînfâţoşinduse la comisia de revizie şi nici după căutările ce ’i s’au făcut în urmă, după cum sub Prefectura de Stemnică cu referatul No. 2893 arată, neputânduse găsi, se publică aflarea şi tricacterea numitului la acest post ori de unde ar fi, fiind considerat ca dezertoriu. No. 9191. Pentru vânzarea a 170 st. lemne pentru focă, aflaţi în pădurea de pe moşia Floreşti, coasta Gădeştii, 60 st. idem la punctul Humoria, 41 idem la parchetul No. 3, 42 bucăţi lemne tot în acea parchetă şi osebit 150 bucăţi lemne de o mărime mai mică, se publica în termin de 40 z de deşteptarea amatorilor, ca atuncea să se înfâţoşeze în Camera acestui Post unde are a se ţine mezatul. Primâriea de Botoşani. No. 3837. Tacla apaituluî cărţilor de joeu, antreprizaită D-lui Costachi Bălâceanu, pe timpă un an începatoriu de la 1-ia Ianuarie anul curent, pentru neîndeplinirea condiţiunei relativă la plata câştiurilor din partea D-lui antreprenor, urmând a se pune din nou în vânzare pe conta garanţiei sale şi a osebitei averi, la caza de neajungere, pe timp, până la espirarea terminului contractat, socotit din Ziua adjudecarea mezatului, se publica terminul de 40 Zile ca amatorii ce ar fi de a lua această antrepriză, să se prezinte în Camera Primăriei cu garanţii legale la cea întâi şi după espirarea terminului citat, spre înaintarea licitaţiei şi adjudecarea mezatului asupra persoanei ce am da preţul cel mai favorabilă casei comune, iar condiţiile sunt acele stipulate prin contractul actual, care se pot vedea oricând în Camera Primăriei. No. 3854. Se publica terminul de 3 luni de la data Foael, ca toţi D-nii bezmânari obligaţi cătră bicericele din astă comună, să se prezinte la Comisiunea ce este instituită, din preuttă cu titlurile de îibezraânare, şi evitanţile de plată spre verificare, la din contra vorii perde din tula proprietăţilor îndezmânate. No. 4012. După cele înserate prin Foaea No. 97 din 31 August, la 9 Octomvrie viitoriîi, fiind cea întâi Zi A0 licitaţie» pentru revinderea tacsei curăţirei căminelor din această urbâ pe conta garanţiei antreprenorului actuală, D. Avram Iţică Stelnic, s’au frcsat şi celelalte 2 ZA0 de licitaţie pentru 10 şi 11 a acelei luni, cu respectarea oarelor legiuite pentru peritodica, se publica spre ştiinţa concurenţilor, carii în citatele ZA0 se prezinte în Camera Primăriei cu garanţii legale» spre urmarea licitaţiei şi adjudecarea mezatului asupra persoanei ce va da preţul cuvenit în favoarea casei comunale. Primăria de Cahul. No. 2059. La cea întâi Vinere după eşirea Foael, urmeaze a se ţine licitaţie pentru facerea a mai multor obiecte necesare şcoalelor din comună, se publica aceea pentru ştiinţa acelora ce ar voi ale lua pe sama lor, să se prezinte în Camera Primăriei împreună cu cauţiunele cerute. Primâriea de Hârlău. No. 567. în priivire ca la filele de 5, 6, 7 și respectul de 24 oare la 8 a viitoarei luni Octomvrie,