Progresul, ianuarie-iunie 1866 (Anul 4, nr. 1-44)

1866-01-22 / nr. 5

Comisiunea pentru arendarea moşiilor şi Statului din Moldova. No. 24. la urma telegramelor sub No. 1414—1560 ce au priimit de la D. Ministru şi Secretar de Stat la Onor. Departament al Financelor. Comisiunea publică terminul de 3 Fevruarie, pentru arendarea moşiilor mai jos însemnate, pe period de 5 ani, cu începere de la 23 April anul curent. Judeţul Vasluiîi. Căpoteştii, Monastirea Bârnova. Judeţul Putin. Siminoacele, Monast. Madona, Galaţî. Judeţul Tutovn. Drajdenii cu cotunele, Monast. Golia. No. 25. Comisiunea publică pentru 25 a curentei, terminul de licitare a moşiei mai jos înscrisă, asupra cărora în urma adjudecaţiilor s’afi dat oferte la Onorari. Ministeriu al Financelor, şi care oferte s’au trimes Comisiunea cu telegrama sub No. 51,617. Judeţul luncaîi. Letea cu siliştele, Monast. Madona Galaţi. PROGREMu L. _______ Prefectura judeţ, Iaşii. No. 511. Spre îndestularea D. Alecsandru Balşă cu o sumă bani ce are a lua de la D. Costachi Munteanu, împlinindu-se de la debitor 28 chile şi o inertă grâu aflătorie pe moşia Poenii, care urmând a se vinde licitativ, se publică terminul legiuit de 40 zile cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi, să se înfăţoşed(5 în Camera acestui oficiu în aripa împlinire! terminalul, spre aterdisire, dar vroind a se informa despre cualitatea Iui, în timpul publicaţiei, se pot adresa la I). sub-Prefect plasei Codru, de cătră care s’aă făcut acea împlinire. No. 502. Fiind că nici la terminul de 12 a curentei, nu s’au înfăţoşat concurenţi a lua în posesie emasul necesar la 30 cal a dorobanţilor Prefecture! şi 70 pentru 7 sub-Prefecturî câte 10 cal de fiecare sub- Prefectură, socotita de la 1 Mai, până la 1 Octomvrie, câte un pogon de cal, măsura Valahiei, se publică clipa de 25 a curentei, pentru cunoştinţa amatorilor care ar vroi sa ele asemene posesiune, să vie în Camera acestei Prefecturi însoţiţi cu garanţiile cuvenite, spre concurare. No. 716. Fiind că nici la terminul de 14 Decemvrie anul espirat, nu s’au înfăţoşat concurenţi de a cumpăra obiectele ce făcu parte din zestrea Monast. Bărnoschi, se publică criua de 30 a curentei, spre cunoştinţa amatorilor carii ar vroi să ele asemenea obiecte, sâ vie în acea zi în Camera acestei Prefecturi, însoţiţi cu garanţiile cuvenite, spre concurare. No. 555. Conform Ofisului D. Ministru de Justiţie etc. No. 40.597, se publică cripa de 29 a curentei, pentru darea în antreprize facere straileră necesare la 34 elevi saraci din Seminariul Socola, adecă: câte o şapcă, o jiletcă, un surtuc lungit până la genunchi de postav negru cualitate de mijloc, şi câte o păreche de ciubote de fiecare elevii, spre cunoştinţa amatorilor care ar vroi sa ele asemene antreprize, să vie în Camera acestei Prefecturi, însoţiţi cu garanţiile cuvenite, spre concurare. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 13.048. D. Solomon Goldenberg prin petiţia adresată Prefecturei, au făcut arătare că ar fi perdut un act în dialectul evreesc cu data din 1860, pe care actii s'au dat de soacra Ds. Sosa Gutman Juvaergiu, drept zestre, spre a trage venitul unei dughene de pe uliţa mare, se publică perderea menționatului act, cunoscându-se că cu această formalitate nu se face nici un actu suplicantului. No. 564. După mijlocirea 1). Comandant Inspectoriei a II a de grăniceri No. 28, urmată ordinului D. Ministru de Kesbel No. 5602, fiind a se ţine licitaţie in Camera acestei Prefecturi în clipa de 28 a curentei, pentru înfiinţarea a 12 cai cu uneltele trebuitoare, adecă: 12 sâle cu acsesoriile lor, 12 sacole cu perii, 12 pături de învălită, 12 căpestre, 12 chingi şi 12 trăiste necesare grănicerilor voluntari de la punctele Tatar-Bunar şi Cubei, se publică ca DI), concurenţi, în clipa terminului, să se presinte la Prefectură cu ofertele sigilate şi garanţiile necesare, bineînţelegânduse că caii nu uimeasc a se pretinde de măsură, ce numai buni de serviciu. Pricedura judeţ. Dorohoi. No. 217. Se publică un alt termin de 40 zile, pentru vinderea unei droşte cu 2 cai secvestraţi de la israelitul Aron Vatavu, a conta câştiurilor ce datoreşte teaaurului, pentru binalele Schitului Gorovei din acest ornsu, ca concurenţii la espirarea lui, sâ se presinte aice, unde urmeazâ a se efectua mezatul, fiind că la acel publicat prin Foaea No. 126, nu s’au putut vinde din osebite împrejurări. No. 235, în considerare că și terminul publicat în Foaea No. 127 din 16 Noemvrie 1865, ficsat pentru vinderea licitativa a 285 merte 2 de metril grâu secvestrat pe moşia Hilişău Gafencului, pentru plata tacsei de transmitere şi diferite dări fiscale, s’au zădărnicit din causa neînfâţoşerei concurenţilor, se publică un alt termin de 40 zile, când să se presente de concurenţii la Prefectură. Prefectura judeţ. Neammţ.,# No. 469, închirierea licitativâ a 2 lived! proprieta a Statului din oraşul Neamţu, regulându-se a se face acolo în presenţa locului de cătră D. Poliţaiu a T. Neamţu, pentru timpii până la 23 Aprilie 1868, şi cu condiţiunile publicate în Monitorul No. 213 şi 215 din 1864, precum şi cu acea escepţionalâ, cu arendaşul sâ le facă garduri bune, se publică terminul de 30 Zile socotit de la data Foael, cu avansarea concurenţilor, ca la împlinirea lui, sâ se presinte în acest târg, unde s’au arătat că are a se ţine licitaţia. No. 474. Pentru închirierea hanului numiţii a Iui a Treia Mână şi casa preotului Scobal din T. Neamţu, pe timp, până la 23 April 1868, şi cu condiţia escepţionalâ, ca persoana asupra căriea ar remânea, sâ le facă şi toate reperaţiile necesare, regulându-se a se ţine licitaţie în acel târg de cătră D. Poliţaiu, se publică terminul de 30 zile socotită de la data Foael, cu avansare, ca concurenţii la împlinirea lui, să se presinte acolo. Prefectura judeţ. Suceava. No. 11,974. De la D. Gheorghie Râftivanu, pentru neplata câştiului Sf. Gheorghie 1865, pentru posesia moşiei Poeana Răftivanului, în sumă de 62 şi jum. galbeni cu a lor procentă pănâ la numerătoare, sechestrându-se 36 stâj. fân în 3 stoguri, se publică terminul de 40 dile, la espirarea carnea, concurenţii ce vor vroi a cumpăra asemene făn, să se înfăţoşeze la faţa locului, unde are a se desovârşi vânzarea de I. I sub-Prefect de Somuză, luată în şedinţa din 29 Dechemvrie 1865, nu au autorizat a vă declara în numele său şi a comunei, publică mulţemire şi recunoştinţa cetăţenilor care au avut ajutorul D-văstru în timpul acelui flagelă, comunicânduve cu plăcere Domnule Doctor acest vot al Consiliului, ve feliciteză pentru acest frumosu şi nobil sentiment, şi rămânem în speranţă că Medicii Români în orice întâmplare nenorocită nu vor da înapoi înaintea sacrificiilor. Priimiţî, Domnule Doctoră, încredinţarea osebitei mele consideraţii. P. Primariu Th. Tautu, Secretar Antonescu, Şefă Trantomir. No. 407. Deşi prin publicaţia înserată prin Feea No. 140 din 30 Dechemvrie trecut, se anonseză terminul de 20 zile, pentru vinderea în antrepriză a tacsei de 36 parcursul tesaurului la oca luminări de săă, înse în priivire câ în acest termin nu s’aă putut pregăti difinitiv condiţiunile antreprizei, s’aă regulat încă un termin de 20 zile, se publică din noă acest termină, după respirarea căruia D. D. concurenţi sunt invitaţi a se presenta la Primărie spre târguire, iar condiţiunile în chestie urmează a se publica cu a doua ocazie, până când le vor pute vede şi la Primărie în ori şi ce ?* Prefectura judeţ. Vasluiu. No. 117. La sub-Prefectura de Stemnic, urmând a se vinde 2 boi şi o gluncă împlinite de la loan Băr- Jboşul, pentru banii 477 lei 17 par., ce datoreşte D. Lazer Teodorovici şi G. Ciurdea, se publică vânzarea lor în termin de 40 Zie de la data Foael. No. 130. De la Gheorghie Lazanu din Curseştî, asigurându-se 2 gonitoare şi o vacă, spre îndestularea 1). Nicu Strujescu cu 173 lei, remăşiţă din dările fiscului ce dlă prii veste cătră D-lul, se publică vânzarea lor în termin de 400 de la sub-Prefectura de Racova. No. 206. Spre îndestularea 1). Erim Brăilescu cu suma de 5115 lei 36 par., ce are a lua de la locuitorii satelor Armăşoaea, Ţibăneşti, Buhlil şi Ezeru, asigurându-se 11 boi, 10 vaci cu 4 viţel, 3 cal, 4 juncani, 4 lăvicere, 1 capa, 1 chelie, 3 mânzaţi, 1 gonitor, 1 cojoc, 2 capre, 1 coasă, 1 sucman, 1 pâreche ciubote, şi 30 coţi pânzâ de saci, se publică vânZarea unei asemene împliniri cu termin de 40 Zile de la data Foael, la Camera sub-Prefecture de Fonduri. No. 370. Se publică ca în termin de 40 Zile la Camera acestei Prefecturi, urmează a se ţine licitaţie de vânZarea a 4 cai şi o piele rămasă după individul loan Românescu, datorii! cu o sumă bani Dlui ! Enachi Macri. No. 375. La Camera sub-Prefectureî plasei Stem- nie, urmând a se vinde 1 bou, o vacă şi 3 oi, împli- | nite de la indivi^lii Alecsa Tiron, Stefan Donciîî și Stefan Talpă din satul Hordileştii, în îndestularea D. Gheorghie Psabtila pentru 132 lei, se publică vânzarea lor în termin de 40 7^° PrimAriea conmunî Iaşii. No. 430. Actul de mulţumire făcut D. Medic Iancu Ciurea, se publică în toată anul cuprindere spre obşteasca ştiinţă. Donmule Doctor Jancu Ciurea! La apelulă ce v’aă adresată autoritatea comunală, pentru a binevoi de a priimi funcţiunea provisorie de Medic la despărţirea a IlI-a cu retribuţie de 1000 lei pe lună, după cum priimescă şi celalalt medici, pentru cât timpă va urma epidemia chelerei ce bântue oraşul nostru. Domnia Voastră cu obligaţie în priivire a orice interes material, aţi declarat ca primiţi acesta însercinare, înse gratuit, fără nici o retribuţiune. Subsemnatul a fost fericită a supune această declaraţiune Consiliului comunal, carele prin decisiunea PUBLICApI JUDECĂTOREŞTI Tribunalul civil de laşi Secţia l-a. No. 409. In virtutea scriptelor presentate de D-lul Eugenie Nicolai Ghica fiul răpos. Nicu Ghica Budişteanu, din partea şi cu literile răpos. Ds. părinte încetat din vieaţă, căt şi a mamei Ds. Doamna Elena Ghica, şi a atestatului scolastică a Institutului Feresianum din Viena, cu data din 27 Iulie 1863, înfăţoşat de D-sa, din care se constata că D-lul este născut la 28 August 1843, şi în virtutea declaraţiunelor rudelor Ds., făcută prin petiţiunea din 18 a curentei, înregistrată la No...., care se priimescă ca probe legale doveditoare naştere, conform art. 33 din Codul Civil în vigoare, Tribunalul recunoscăndă majoritatea G. Eugenie Nicolai Ghica, ca unul ce este trecut de 22 ani, şi în virtutea art. 434 din acelaşi Codice, încuviinţind emanciparea D-sale, aşadar în conformitatea art. 423 din mencionatul Codice, se publică această emancipare spre generala cunoştinţă. No. 468. Testamentul olografă a repos. Elencu Ghica, înfăţoşat de fiiul repos. D. Eugenie Ghica, pe lângă petiţiunea înregistrată la No. 492, se publică în toată a Iul cuprindere fâră a’şi însuşi 1). Ghica vreun drit prin această publicaţiune. TESTAMENT. Cea de pe urmă a mea voinţă scrisă cu însuşi mâna mea. Daă la Epitropia Sf. Spiridon 500 galb. după martea mea, pentru ca sâ fie pentru grijele sufletului meu pănâ la vremea de 7 ani, după toată rândueala cuvenită, şi cu îndatorire câ dacă voi fi îngropată la ţara la moşie, după 7 ani să mi se aducă oasele mele la biserica Sf. Spiridon şi să se pue la un loc cu ale bărbatului meu, aceşti bani ce destineză pentru grijile sufletului meu, sunt daţi cu dobândă la ginerile meu Iorgu Scorţescu, şi a cărora sinet îlă închidă aicea sub păstrare până la vremea întrebuinţărei cu toată dobânda ce se va face până atuncea. Elencu Ghica. Iaşii, 1863 lechemv. 12 Secţia a 3-a. No. 51. Actul prin care Doamna Catinca Văcărească născută Paşcanu Cantacuzino, proprietară pe glumătate din moşiea Cepleniţa din districtul laşii, ocolul Bahluiului, rămasă moştenire de la râpos. Ds. părinte Mihalachi Paşcanu Cantacuzino, a trecută în vânzare acea parte de moşie cu cotunurile ei şi cu toate clăilirele, acaretele şi îmbunătăţirile aflate pe dânsa, norel Ds. Doamna Efrosina Vâcărescu născuta Fălcoeanu, în puterea documentelor vechi şi noue, şi o stăpânire de faţă, cu preţă de 35,(XX) galbeni, legalizindu-se de acest Tribunal provizoriu se publică în toată a lui cuprindere cu termen de 6 luni, spre ştiinţa tuturor celor ce vor avea vreo pretenţie asupra fondului sau vânzerel, cu orice drituri, ca sâ reclame în terminul de 6 luni, la instanţa competentă, dăndă în ştire şi acestei Secţiuni. ACTI DE VECINICA VÂNZARE. Eă sub scrisa Catinca Văcărească născută Paşcanii Cantacuzino, proprietară pe glumătate din moşiea Cepleniţa din districtul Iaşii, ocolul Bahluiă, râmasâ de la răpos. mcă părinte Mihalachi Paşcanu Canta-