Progresul, ianuarie-iunie 1866 (Anul 4, nr. 1-44)

1866-02-23 / nr. 14

şi No. . . ., se publică pentru a 3-ea oara, ca doritorii de o aşa antrepriză, să se presinte la această Primărie în dilele fiesate cu garanţiile cuvenite. Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 161. In priivire că la întâea licitaţie nu s’au putut antreprizui eratele comunelor Hermeziu, Epureniî, Râdenii, Bădărăii, Borşa şi Cârnicenii de la plasa Turia, se publică alte din nou termine în zilele de 4, 5 şi 6 a viitoarei luni Martie, spre cunoştinţa concurenţilorîî. No. 181. în priivire câ la r-ea licitaţie nu s’au putut antreprizui eratele Comunelor Erghicenii, Iaco- benii, Belceştii, Cotnarii, Şipotele, Cucutenii, Carjeea, Cepleniţa, Bădenii, Oneştii, Hodora, Poienii şi Totoe- iştii de la plasa Bahluiă, precum şi acele din plasa Braniştea, şi anume: Mâcâreştii, Morenii, Rusenii, Holboca, Golăeştii, Cotul lui Ivan, Bozia, Chişarâiî, Ţuţora, Oprişenii, Stînca, Sculenii şi Sorea, se publică alt din nou termine în zilele de 1, 2 şi 3 a viitoarei luni Martie, spre cunoştinţa concurenţilor. A No. 175. In priivire că la întâia licitaţie nu s’au putut antreprizui eratele comunelor: Brâeştii, Goeştii, Sineştii, Hârpâceştii, Pâuşeştii, Dumeştii, Prigorenii, Găneştii, Ifoiseştii şi Popeştii de la plasa Câligătura, se publică alte din nou termine în filele de 4, 5 şi 6 a viitoarei luni Martie, spre cunoştinţa concurenţilor. Tribunalul civil!Ic Başî Secţia 1-a, No. 1169. Pe temeiul procesului verbal încheietă de membrii consiliului familiei casei răpos. Teodor Răuţă, la 1 Fevruarie anul curent, prin care încuviinţa de emanciparea tânărului Petrachi fiul numitului râpos, fiind trecut peste vârsta de 24 ani, şi vrednicii a’şi ocărmui de sine avutul rămaşii de la râpos., nu mai puţinii şi a consimţimântului mamei Ds., făcut prin suplica înregistrată la No. 3050, şi în virtutea art. 434 din Codul Civil în vigoare, Tribunalul încuviinţind emanciparea numitului tânăr pe răspunderea membrilor consiliului, conform art. 422 din acelaşi codice, se publică emanciparea tânărului Petrachi Răuţă fiul numitului râpos, spre obşteasca ştiinţă. No. 2663. Prin lucrările acestui Tribunal urmând a se închirie cu formă de mezat, pe tirapa de 3 ani începători de la 23 Aprilie viitorii anul 1866, arătă dugheana de la podul Bucşenescului, cât şi casale de la podul de Peatru rămasă de la răpos. Sechilară Teodor Borşui, se publică această închiriere conform Ofisului No. 54, spre obşteasca ştiinţă. No. 2382. Actul de emancipare liberată de acest Tribunal, orfanei Marghioala fiica râpos, Panaite Barbu, se publică în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. * Tribunalul judeţului Iaşi secţie a I-en. Având în priivire că unica orfană rămasâ de la răpos. Panaite Barbu, numită Marghioala, este trecută peste etatea majoră, precum se constată din informaţiunea dată de D. Supleant Papadopolu, prin adresa No. 940, şi se amă văduvă, Tribunalul în temeiul disposiţiunei din Monitorul Oficial No. 53, din anul curent, în unire cu conclusiunile D-lui Procurore, încuviinţând emanciparea Ds. Marghioala fiica răpos. Panaite Barbu, îi liberează actul present spre a fi cunoscută pe viitoriu de emanicipatâ. lanov, Cuza. (L. S.) P. Gref. Baptist. No. 2383. 1865 Octomvrie 20. Secţia A a 3-a.  No. 756. Vica I. Iordachi Ilarnavu, aflătoare la podgoria Socola, supusă la dare de dejunn, urmând a i se despropria spre îndestularea mai multor creditori, după lămurirele publicate prin Foaea No. 131 din 16 Octomvrie 1863, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra acel imobil, să se presinte la această Secţiune la 19 a viitoarei luni Martie, tripa Sâmbătă la oara 1 după ameastă-ai în palatul Administrativ, localul ordinară al şedinţelor sale, şi să fie pregătiţi cu garanţia cerută de lege. No. 1087. Un loc pe care era o baratcă aflătoare , aice în Iaşi la uliţa mare, aproape de biserica Sf. Nicolai de sus, precum şi o acea parte din un feredeă ce era de peatru, acoperit cu scânduri, pe locă vecinie mai la vale de locul baratceî, proprietate a evreului Leiba Aimer, urmând a se espropria spre îndestularea creditorilor, se publică cu concurenţii ce vor fi de a cumpăra acel imobil, după lămuririle şi condiţiile publicate de către desfiinţată Curte de Intărituri prin Buletinul Oficial No. 44 din 6 Iunie 1857, No. 75 din 18 Septemvrie 1858, No. 174 din 9 Mai 1860, şi No. 117 din 31 Martie 1862, precum şi acele publicate de acest Tribunal prin Foaea No. 185 din 25 August 1862, să se presinte la 7 a viitoarei luni Aprilie ,jipa Jot pe la oarele unul după amendă,i, în Camera acestei Secţiuni, la pelatul Administrativ, localul ordinar al şedinţelor sale, şi să fie pregătiţi cu garanţia cerută de legi, având pe cumpărător a prim plata tacsei cuvenită Statului pentru această vândare. No. 750. Un loc vecin de proprietate a D. Iordachi Harnavă, aflatoarcă aicea în Iaşi la suburbiul Pâcurării, urmând a se espropria spre îndestularea mai multor creditori, dupâ lămurirele publicate prin Progresul No. 130 din 15 Octomvrie 1863, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra acelă imobil să se presinte la această Secţiune la 19 a viitoarei luni Martie dipa Sâmbătă la oara 1 dupâ ameadâ în Palatul administrativ, localul ordinară al şedinţelor sale, şi sâ fie pregătiţi cu garanţia cerută de lege. Ti’iUjimmul judeţ, Iaşii secţiea a l-a, Corecţională. No. 708. Pentru 1 a viitoarei luni Martie, anul curent, ficşindu-se spre cercetarea procesului intentat contra lui Dumitru Iliuţa, pentru necuviinţele comise în cancelaria Comisii I-iă, se publică spre deşteptarea numitului, că este invitat ca la acel termin la parale 12 din di, sa se presinte în pretoriul acestui Tribunal spre a fi față la cercetare, căci la neurmare Tribunalul va trata causa conform rostirei art. 182, din procedura Codului penal. No. 1054. Proectul intentat contra fimeii Marghiala Cristescu, pentru maltratarea causată d-nei Catinca Balochevici la 10 Fevruarie anul curent, s’aă hotărât şi prin sentenţa pronunţată de acest Tribunal în aceeaşi zi, s’aă condamnat la 26 lei amanda, conform art. 238 din Codul penal, se publică câ numita are drept a’şi forma oposiţiune şi a face apel la Curtea competentă, în temeiul Art. 183, 197 şi 198, din Codul de procedură Penală, ca una ce a fost judecată în nefiinţă, conform art. 182 din citatul Cod. No. 1056. Prin Sentenţa acestui Tribunal din 12 Fevruarie anul curent, dată asupra lui loan Mititelu pentru furarea unei gâşte (bobocă), condamnându-se pe numitul la o închisore corecţională de 6 zile, în temeiul art. 308, din Codul penal, se publică ca numitul în temeiul art. 183, 197, și 198, din Codul de procedura penala, are drept a-şi forma oposiţiune şi a face apel la Curtea competentă, ca unul ce a fost judecat în nefiinţă conform art. 182, din citatul Codă. No. 1059. Procesul intentat contra lui Nicolai Râşcanu pentru furarea unui cal, la 8 Fevruarie, s’aă hotărât şi prin sentenţa pronunţată de acest Tribunal în aceiaşi zni, în temeiul art. 308 din Codul penal, s’aă condamnat la o închisoare de 4 luni, se publică ca numitul în temeiul art. 183, 197 și 198, din Codul de procedura penală, are drept a-şi forma oposiţiune şi a face apel la Curtea competentă, ca unul ce a fost judecat în nefiinţă, pe temeiul art. 182, din procedura Codului penal. No. 1067. Prin sentința data de acest Tribunal asupra lui Grigorie Fantei, pentru rănirea causată d-nei Ecaterina Tanasachi, (la 11 Fevruarie anul curent) condamnându-se pe numitul la o Inchisoare corecționala de 60 file, și aiuandă de 26 lei, în temeiul art. 349, din Codul penal, se publică cu numitul în temeiul art. 183, 197 şi 198, din Codul de procedura penală, are drept a-şi forma oposiţiune şi a face apel la Curtea competentă, ca unul ce a fost judecat în nefiinţă pe temeiul art. 182, din citatul Cod. No. 1070. Pentru 11 a viitoarei luni Martie anul corentifica Vinerei oarele dupa 12 din zi, ficşinduse spre cercetarea procesului intentat contra inculpaţilor bâeţi Lupii Meraică şi Ghidale apariul pentru furarea a o sumă bani de la Lazâr Ceauşul, şi fiind câ din lucrările dosariului, nu se poate cunoşte unde anume ar fi domiciliul stabil a inculpaţilor, se publică spre deşteptarea numiţilor inculpaţi ca la acel termin sâ se presinte în propriul acestui Tribunal spre a fi faţă la cercetarea procesului, căci la neurmare Tribunalul va trata causa conform art. 182, din procedura codului penal. Tribunalîi jinleţ. llofosaul. No. 12.929. Adjudecaţia esproprierei a caselor din acest oraşă a D. Dimitrie Popovici, întru satisfacerea creditorilor, amânându-se pe a 3-ea Vinere de la data Foaei, din causa câ nu s’au presentat amatori, se publică citatul termin (fără scăderea filelor vacante) spre ştiinţa amatorilor, cu lămurire, că dacă a 3-ea Vinere s’ar ocasiona vacantă, mezatul se va efectua în Vinerea ce va fi după acea lucrătoare. No. 1028. Legalizăndu-se provizor hotarnica făcută locului domnesc a dughenei aflătoare în acest oraşă la uliţa mare, care de cătră D-nei D-na Catinca Anghelă, s’au vândut vecinică Ds. neguţitoriului evreu Artar Blumenfeld, se publică terminul de 6 luni spre deşteptarea celor ce ar avea vre o pretenţie, ca sâ o reclame în lăuntrul lui cu dovedi legale, căci în urmă nu vor fi ascultaţi. No. 1291. Acest Tribunal legalizând provizor hotarnica locului domnescă cu casă pe elă din acostă orasă cvartalul al 2-lea, care de cătră loan Averchi, s’au vândut vecinică 1). Tudurachi Buîucu, se publică terminul de 6 luni, spre deșteptarea pretendatorilor ce ar fi, ca să reclame în lăuntrul lui cu legale dovedi, căci în urmâ nu vor fi ascultaţi. No. 1469. Acest Tribunal legalizând provizor hotarnica locului domnescă cu dugheană pe elă din acest oraşă, care de cătră D. Gheorghie Dănilă, s’au vândut vecinică Ds. Iancu săn Strul, cu preţă de 90 galb., se publică terminul de 6 luni, spre deşteptarea tuturor pretendatorilor ce ar fi, ca să reclame în lăuntrul lui cu legale dovedi, căci în urmă nu vor fi ascultaţi. No. 2882. Acest Tribunal legalizând provizor actul cu care D. Dimitrie Dimitriu, a vândut de veci o bucată rocă sterpă gospod din acest oraş. D. Simion Popa, se publică terminul de 6 luni, spre ştiinţa celor ce ar avea vreo pretenţie, sâ o reclame aicea, căci în urmă nu vor fi ascultaţi. Tribunialil judeţ. Cahul. No. 147. La 1 a trecut ei legalizându-se garanţia cu care D. Ioan Dispotopolă, asigureată în IOOO desetine din trupul moşiei Ciomată, zestrea consoartei fiului Ds. Nicolai Emilia născută Macri, în sumă de 6000 galb. şi alte lucruri nedeterminate, se publică aceasta legalizare spre ştiinţa comună. No. 5424. In urma sumelor de 23.368 galb. ce figurează în fondul moşiilor Baimaclia mare şi Taraclia mică, proprietăţi a D-nei Ecaterina Pruncu, asigurându-se şi obligaţia de 2000 galb., se publică legalizarea făcută de Tribunală la 4 Dechemvrie 1865 sub No. . . . , spre ştiinţa generală. No. 5425. La 4 Dechemvrie 1865 sub No. . . . , legalizându-se procura dată de D-na Ecaterina Pruncu şi consortele Ds. Ioan Pruncu, D. Carl Majevschi, prin care îl împuterniceşte a stărui în facerea unui împrumut de 2000 galb., se publică această legalizare spre ştiinţa generală. Tribuunalul judeţ. Falciia. No. 980. Prefectura districtuală prin adresa No. 14.027 din anul respirat, mijloceşte a se face îndestulare tesauruluî publică cu suma de 10.209 leî, ce s’au constatat că D. Gheorghie Dimitriu, aă delapidat în timpulă funcţiune! de perceptare târgului Fălciă acest judeţă, şi aceasta din vânzarea a 3 case ce numitul posedă în acel târgă,pe locul supusă la plată de bezmăn cătră proprietarul acelui tărgă, D. Grigorie Epureanu, a cărora cualităţî şi mărimea locurilor s’au constatat prin Supleantul Tribunalului a fi dupâ cum se arată mai giosă şi anume: i asa ,‘ti Xo. 41. 7 st. faţa la stradă, 22 st. laturea despre Gheorghie Radu, sat Moga, 7 st. 2 palme fundul despre drum şi 22 st. laturea despre Gheorghie Giurcăneanu, 58 st. 2 palme în total, care este şi circonferenţa locului. Pe locul acesta se află: I. Una casă la faţa acoperită cu şindilă, pâreţii de cărămidă, cu 3 odăi şi o suliţă, cu duşamele pe gips, uşă, fereşti şi sobe, toate acestea în cualitate bună. II. O altă casă în ogradă acoperită cu stuhă, păreţii de vălătuci cu 2 odăi şi o sobiţă, de o cualitate mai mult pârâduitâ. III. O bucătărie cu 2 odăi, grajdiă şi şură, toate sub un acoperemănt de stuhă, pâreţii la bucătărie de vălătuci, ear la grajdiă şi şură de nuele, de o cualitate ordinară şi IV. O pivniţă sub pământ, toate acestea se află în o îngrăditură de gardă de nuele, afară despre megieşală Moga, având din faţa poartă şi portiţele în canaturi bune. Casa sub Xp. 107. 2 st. 2 palme faţa la uliţa, 23 st. 4 palme laturea