Progresul, ianuarie-iunie 1866 (Anul 4, nr. 1-44)

1866-02-26 / nr. 15

PROGRESUL. Art. 16. Pentru fiecare județ, și primărie urbana, se va face câte un registru cu matca, purtând o literă specială. Titlurile vor cuprinde pe lângă numerile de ordina ,şi litera registrelor din care sunt scoase. Art. 10. Fiecare prefectură și primărie urbană va tăia din registru cu matca și va preda titlul îndată ce va priimi valoarea sa din mâna portarului. Prefectul sau directorul și casierul în judeţ, primarul comunei urbane și casierul sau, în comunele urbane, vor subscri în matca pentru predarea titlului. în București, aceasta subscriere se va face de Ministerul financelor, ori delegatul său, împreună cu casierul central. După închiderea subscripțiunei toate registrele cu matca, împreuna cu valoarea titlurilor scoase, se vor înapoi Ministerului de finance. Art. 17. împrumutul de 40,000,000, votat la 2 fevruarie 1806, va avea efect numai pentru acea suma care nu va putea acoperi cu împrumutul de fața. Guvernul, pentru jafuirea acestui împrumut, este autorizat a trece în budgetul anilor 1867, 1868 și 1869 sumele necesarii pentru acesta până la concurenta cifrei de 10 milioane pe fiecare an. Aceasta lege s’au votat de adunarea electivă a României, în ședința din 18 Fevruarie anul 1866, și s’aîi adoptat cu unanimitate de una suta două-spre-țlece voturi. (L. S.) Președinte, Pâcleanu. Secretar, C A. Borănescu. Estract din procesul verbal al senatului României. Senatul au adoptat întocmai aceasta lege în şedinţa sa din 19 Fevruarie anul 1866. (L. S.) Preşedinte N. Docan Secretar I. N. Cantacuzin. Facem cunoscut şi ordonâm ca cele de faţă investite cu sigilul Statului şi trecute în Buletinul legilor sâ fie adresate, curţilor, Tribunalilor şi autorităţilor administrative, şi miniştri secretari de Stat la departamentele de finance şi justiţie sunt însercinaţi cu aducerea la îndeplinire a decretului de faţa. Dat în Bucureşti la 21 Fevruarie anul 1866. General, V Golescu, lt. Catargul, X. Ilara- Iambic. Ministru secrotar de Stat la Ministru secretar de Stat la departamentul finanţelor departamentul justiţiei. Mavroghev* I Cantacuzin. No. 228. Moşiile ce s'au arendat pe termina de 2 ani. Botoşanii. Noua Suliţa .... Gheorghie Păunii, Sumele moşiei şi a judeţului.Sumele noului arendași. Cu rât s’a arendat. Dorohoiii. galb. Adâncată .... Comuna. 751 Putu». Băloteștii .... Panaite Cristea. 574 Siminoacele .... Gheorghie Păun. 176 Parte din Bâlotesti . Panaite Cristea. 152 Tecucii G. Parte din Balcani Panaite Vâleano. 242 Tutova. Hălăreștii cu cotunele lanachi G. Macii. 1025 Grăjdenii .... Panaite Nicolau. 783 Moşia schitului PârveştiiH. V. Bulu. 79 Botoșanii. Broștenii.................... Rafail Agastani. 123 Bacău. Helteiu și Păltinata . I. Albu. 399 Prăjeștii.................... Comuna. 2350 Bazga cu viile . . Nicolai Dragoevici. 171 Letea cu siliştele . Simion Acsinte. 1500 19 PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Intendenţa Militară din Iaşi. No. 399. La licitaţia ce s’a fi ţinut la 22 a curentei, pentru darea în antrepriză a coifurei şi încălţămintea trebuitoare grănicerilor din inspectoriea a 2-a, nepresentându-se de agiunşi concurenţi, se face cunoscut că la 31 Martie viitorii, se va ţinea din nou licitaţie în birourile Circonscripţiei, unde se pot fi vedea în toate filele, condiţiile şi însărcinările acestei antreprize. Comisiunea pentru arendarea moşiitor şi Statului din Moldova. No. 76. D. Ministru de la Onor. Departament aliî Financelor prin Telegrama sa de sub No. 5634 din 23 Fevruarie anul acesta, anunţă confirmarea dată asupra moşiilor arendate pe termin de ani, această Cormisiune, ele sunt: fălci îl. Enachi Stoeanovici. Tălhăreştiî .... Neamţii. Tituişeşti I .... Costachi Antonescu No. 1998. Spre îndestularea Iconom. loan Bahrim cu suma de 33 galb. şi a lor procent de la 10 August 1860 pânâ la numerătoare, ce are a lua de la D. Costachi Anastasiu, împlinindu-se de la debitorii109 oi aflătoare în comuna Oneştii, care urmând a se vinde licitativ, se publică terminul legiuit de 40 Zile de la data Foaei, cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi, să se înfăţoşeze în Camera acestei Prefecturi în Ziua împlinirea terminului, spre aterisire, dar vroind a se informa despre cualitatea lor, în timpul publicaţiei, se pot adresa la D. sub-Prefect de plasa Bahluiîî, de cătră care s’au făcut această împlinire. No. 2069. Fiind că nici la terminul avansat prin Foaea No. 8, nu s’au înfăţoşat concurenţi a da preţîî favorabil, pentru fânul împlinit de la D. T. Aslan, în pretenţia D-nei Ch. Drăghici, se publică din nou alt termen de 15 zile socotit de la data Foaei, cu deşteptarea concurenţilor, că raezatul îl urmeazle a se desevârşi în Camera sub-Prefecturei plasei Bahluiu. No. 2156. Conforma unei din nou adrese a escadronului al 3-lea de dorobanţi No. 57, se publică Ziua de 6 Martie, când are a se ţinea licitaţie în Camera acestei Prefecturi, pentru împosesierea emasului necesar, la 30 cai a dorobanţilor de la Prefectura, şi 70 pentru 7 sub-Prefecturî, socotit de la 1 Mai pânâ la 1 Octomvrie, câte un pogon de cal, bine înţelegăndu-se că emaşul are a fi în apropiere de casarmele dorobanţilor. No. 2123. In comuna Rădiu lui Tatar, au picatu de pripas un cal murgii închişi la trup mic, ţintatu în frunte, coada puţinii râtezatu şi coama din dreapta, precum D. sub-Prefect a plasei Copou prin raportul No 291 încredinţatţi, se publică aflarea păgubaşului şi înfăţoşarea lui la acest Oficiu cu dovezile cuvenite, spre a’l lua, lui,(‘Înt‘dura Poliţiei laşii. No. 2462. D. Comisarii al cvartalului întâi, prin raportul No. 878, trimeţind un cal de pripas, la trup mic, pârul negru, coama în amândoue părţile, şi în partea stângă la mijloc roşu de barau, se publică aflarea păgubaşului. Prefectura judeţ. Calini. No. 1399. Din motivul raportului priimit de la D. sub-Prefect de Costangalia No. 336, se publică terminul legiuit pentru pripâşirea pe moşie a Găvăjnoasa, a unui cal la pâr surii, chioru de un ochiu, fără alte semne, şi a unei epe la pâr murgă inchisâ, de 4 ani, cu danga la piciorul stăngu cu literă necunoscută, şi ivinduse păgubaşul lor, să se presinte la Primăriea respectivă, spre a’i lua. No. 1404. Din motivul referatului D. sub Prefect a plasei Costangaliea No. 332, se publică aflarea pângubaşului unei vaci la pâr roşie gălbie, la trup mica, coarnele miei înainte, urechile amândoue puţin spintecate, fără alte semne, pripăşită pe moşie a Pelinii Moldoveni, şi presentarea lui la Prefectură cu dovezi I legale, spre a ’i se libera. Prefectura judeţ, Dorohoî. No. 1395. Pentm îndestularea D. August Ludwig cu o sumă bani de la 1). Dimitrie Davide! Dimitriu din comuna Pilipâuţii, seevestrâmdu-se o pătrime moară ce o are pe prutfi, se publica terminul de 40 Zile, ca concurenţii ce vor fi la espirarea lui să se presinte in Camera sub-Prefecturei plasei Herţa, unde s’au decisii a se efectua licitaţica. No. 1595. Pentru îndestularea D. Iancu Anasta Homanuu. ! Cu cât s’ arendat. 450 1906 Prefecturi judeţ, laşii. Sumele moşiei fi a judeţului.! Sumele noului arendat. Inşii. Morenii..................... Dimitrie Miller. Buţulucu .... Nicolai Elinesco. Răchitenii, Tămăşeni. Comuna. Copiiiluiîi. Sivita, Galata . Alecsamlru Bascof. Stoicanii.................... Dimitrie Buşilă. Cuca cu Vladnicul . Iostachi Angonesco Sivita. Frumoasa . . Alecsambru Bascof. Parte din Cuca Rafail Agastani. Vasluiu. Laza cu cotunele . . Nicolai Ornesco. Scânteia.................... loan Panaitiu. Capoteştii .... Petrachi Ciurea. Muntenii de jos . . loan Popovici. Incunj. Monast. fâstâcii.Dimitrie Sotiriadis. Curaestii..................... Nicolai Sofroni. Coropcenii .... Comuna. Valea Satului . . . G. (.. Statuati. jalb 541 601 142 81 300 144 51 1601 288 220 155 620 250 8X)3CX siu cu suma de 250 lei, de la D. Ghitescu Teodor, sechestrându-se it masculi, se publică terminul de 40 zile, ca concurenţii la espirarea lui, să se presinte la Poliţiea de oraş ii, unde urmeaze a se efectua licitaţiea. » Prefectura judeţ. Vaslui“. No. 1729. Se publică terminul legiuit pentru aflarea păgubaşului a unei vaci şi a unei juncană, vaca la pâr murgă închise cruntă de un corn şi cel alt rupt vârful, juncana galbânâ plavană coarnele ţapoşe, ce au picat de pripas în comuna Ţibâneştii. No. 1732. Se publică terminul legiuit pentru aflarea păgubaşului boului la pâr porumb, ce au picat de pripas în comuna Coşeştei. No. 1889. Se publică terminul de 40 Zile ca amatorii ce vor fi să se înfăţoşeze la a lui espirare, considerată de la data Foaei, în camera acestei Prefecturi, obiectul de vânzare este 271 str. lemne în pădurea moşii Floreştii, condiţiile sunt acele ce se vor vide în foaea mezatului. Primitriea de Huşi. No. 304. Această Primărie motivată de cerirea făcută de representanţii israeliţilor, din această comună, publică vălurarea pentru anul curent, a tacsei de la carnea cuşera, de boui, vacă, mielii şi păsări prin urmare concurenţii pentru asemenea, se vor înfăţoşa în Camera Primăriei la împlinirea a 15 zile socotite de la data Foaei, când vor vedea şi condiţiile unei asemenea antreprize. Primăriea de Leava. No. 154. La Ziua de 2, 3 şi 4 a viitoarei luni Martie, urmând a se antreprizui facerea a 24 maşini de la fanare, reperaţia necesară şi luminarisirea lor, pe timp şi de un an începătorii de la eliberarea contractului, după condiţiile aprobate, care se vor ceti amatorilor când se vor presenta la Primârie. No. 157. La Ziua de 11, 12 şi 13 a viitoare luni Martie, cu respectul legiuit, se va ţinea licitaţie în Camera Primăriei, pentru facerea a 12 câtle 6 căngi şi 3 topoare, cu condiţiile probate, care se vor ceti amatorilor la Primârie, publicaţi! JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil de laşi Secţia l-a. No. 1101. Pe temeiul atestaţiei din 12 Noemvrie 1865, subscrisâ de preoţii bisericei pronumita Talpalarii, presentata Tribunalului de D-lor Elena şi Toader Vasiliu, fii repos. Gheorghie Vasiliu Ciubotarii, legalizată de Prefectura Poliţiei sub No. 2107, din din care se constată că fii numitului repos, sunt trecuţi peste etatea magiara, în consideraţie că după adeverirea preoţilor bisericei pronumite Caralanul, părinţi petiţionarilor sunt trecuţi din vieaţă, şi în consideraţie că consiliu de familie la această casă nu funcţionează, Tribunalul în virtutea art. 434 din Codicele Civil, pe baza considerentelor expuse mai sus, şi în unire cu conclusiunele D-lui Procuror declară de magîori pe D-lor Elena şi Toader Vasiliu fii numiţilor repos, şi încuviinţarea lor magioritate, de aceea se publică magîoritatea numiţilor spre generala ştiinţă No. 5797. Prin lucrările acestui Tribunal, urmând a se da în antrepriza facerea reperaţiilor necesare la binalele rămasă de la mortul Strul Valdman Ţapii de la Podul Lungii şi de la Tărguşorul Nicolina, care reperaţia după evaluarea facută cuprinde suma de 5452 lei 20 par., se publică terminul de 40 zile, spre deşteptarea doritorilor concurenţi ce vor fi, să se arate la acest Tribunal în toate Vinerile din lăuntrul terminului şi mai cu osebire în cea întăi Vinere după a lui espirare, cănd are a se face adjudecaţiea asupra acelui ce ar lasa mai grosu preţuî în facerea acelorîi reperaţii, favorabil casei. Secţiea a .Il-a. No. 160. Atât actul adeverit provizoriu de acest Tribunal, prin care evreul Iler şi Perlmuter au vândut evreului Haim Aron Caufman un loc cu bezman aflători îi alce în Iaşi la uliţa Nemţască, cât şi hotamica în el citată ce este efectuată, şi legalizată de Tribunalul de laşi Secţiunea 1 -iu, fiind publicate prin Foaea No. 93, din 7 Iulie 1864, intârindu-se acum , şi statornic de cătră acest Tribunal acel actu şi hotarnica, se publică spre oştească ştinţa. No. 717. Atâtîi hotarnica efectuată prin lucrarea fostului Supleant al acestui Tribunal D. H. Vasiliu,