Progresul, iulie-noiembrie 1867 (Anul 5, nr. 48-90)

1867-07-15 / nr. 52

PROGRESUL de un an începătoră de la 1 Septemvrie anul curent, se publică terminele de 25, 26, 27 şi adjudecarea la 28 a curentei, ca amatorii să se* presinte cu garanţii legale in Camera acestei Primarii, unde are a se efectua mezatul. Primarien de Vasluiu. No. 974. La 20, 21 şi 22 cu peritodea legiuiţii la 23 a curentei luni, regularisindu se al 2 lea randu de termine, pentru desevârşirea mezatului dârei în antreprizâ a îndestulăreî obşteşti a aărstuţ oreşu cu pAne de rând şi jeiuuâ, pi) timpii (Ie la 1 OctonvvHe viitorii anul curenţii pănâ la 1 Octomvrie 1868, se publica aceleaşi termine spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi, ca atuncea sâ se înfăţoşeze în Camera Primăriei cu garanţiile cuvenite. No. 975. La 20, 21 şi 22 cu peritodea legiuită la 23 a curentei luni, regulându se al 2-lea rându de termine pentru sevărşirea mezatului durei în antreprizâ a furajului în făn şi grăunţă, pentru 10 cal a pompieriei de aicea şi a 2 cal a dorobanţilor recrutaţi din această comunâ, pe timp de la 1 Septemvrie anul curent ,pănâ la 1 Septemvrie 1868, se publică spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi, ca la aceleaşi termine sa se înfăţoşeze în Camera acestei Primarii cu garanţiile cuvenite. No. 976. La 20, 21 şi 22 cu periodea legiuită la 23 a curentei luni, regularisindu se al 2-lea rând de termine pentru desevărşirea mezatului dârei în antrepriza a îndestulărei obşteşti a acestui oraşu cu carne de vacă, de miel, grăsime şi luminări sau, pe timpii de la 1 Octomvrie viitorii anul curentu, până la 1 Octomvrie 1868, se publică aceleaşi termine spre ştiinţa concurenţilor şi ce ar fi, ca atuncea sa se înfâţoşese în Camera Primăriei cu garanţiile cuvenite. Primâriea comunei Voineştii. No. 874. Pentru aducerea ,întru împlinire a cartei de judecatâ învestită cu formula esecutorie data de I). sub Prefect plasei Stavnicul în calitate de Judecătorii de plasă, după reclamaţiea D. Moisă Diamant contra locuitorilor din această comună, pentru neîndeplinirea unora zapise de transporturi de lemne, secvestrându-se un numer de 37 boi, 19 vaci, 3 gîuncani, 5 gîunce, 3 gonitoare, 2 mânzaţi, 2 cai, 10 epe şi 44 oi, a cărora vânzare sau regulaţii a se face în această comună la 30 Iulie anul curent, se publică spre ştiinţa tuturoru amatorilor» a cumpăra asemenea vite, să se înfâţoşeze la cancelariea Primăriei la Ziua aratata, publicaţii judecătoreşti. Tribunalul civil de Iaşi Secţiea a 4-a, Corecţională. No. 2866. La 26 August 1867, Ziua Sâmbătă, oara II de dimineaţă, urmăndă a se cerceta procesul a înfiinţat contra Iuliercu Chisilovici pentru delict de furt, la care figureaze ca martori Gheorghie Stângaciul şi.Costacid Dimitriu, şi fiindă câ din lucrările dosarului nu se cunosc unde îşi au locuinţa, apoi în virtutea art. 75 punctul 6, aliniatul 2 din Procedura Civila, se publică ca numiţii sunt invitaţi ca la citatul termină să se presinte în pretoriului Tribunalului spre aşi depune ştiinţa ce a fi, căci la neurmare se va aplica art 155 Procedura Penală. No. 2877. Acestîi Tribunale, la 28 Augustă viitură, Z*0* Luni, oara 11 dimineaţă, urmează a cerceta o posiţiunea făcută de evreii Avram Câţi, Idiş Câţi şi Haea Ciubotari», contra sentenţei Tribunalului, după care s’au coadeiunat pentru ultragiarea sub- Comisariului A. Clauz, la care procesă tigureatele confăptuitori şi evreulă Moisn sin Iţic, şi ca martoră losâp sin Iţic, acârora domiciliu şi reşedinţă din lucrări nu se cunoaşte unde ar fi, de acela în temeiul art. 74 combinat art. 75, punctul 6, aliniatul 2 Procedura Civilă, se publică spre deşteptarea numiţilor, ca în arătata Z‘ 8& 80 presinte în Camera acestei Secţiuni, cel întâi spre a fi judecat, şi cel al 2 lea a depune sub jurământ ştiinţa sa, că la no urmare se va aplica in priivirea inculpatului art. 182 Procedura Codului Penal, şi în priivirea martorului art. 77 şi 155 Procedura Codului Penal. No. 3470. La 7 a viitoarei luni Septemvrie, Z*OH Joi, oara 11 dimineaţă, de cătră această Secţiune urmeaZ& * 80 cerceta procesat în tina asupra individului Manolea a Filipoaei, inculpat pentru furarea uport bol a Ds. Polucs, la care procesă figure«Z^ ca marturi şi indivizii Alecu Jipa si Dumitru Andrei Pâslariu, fiindu însă că din lucrări nu se cunoaşte unde in present ar fi reşedinţa si domiciliul inculpatului, a pacientului Polucs si a marturiloru Z şi de aceia în temeiul art. 74 combinat art. 75, punctul 6, aliniatul 2 din Procedura Civilă, se publica spre deşteptarea numiţiloru, ca în aratata di sa se presinte în Camera acestei Secţiuni înculpatului Filipoael, spre a fi judecat, iar pacientul şi mărturii a depune ştiinţele lor, căci la neurmare procesul se va trata în nefiinţă, şi în priivirea inculpatului se va aplica art. 182 Procedura Codului Penal. No. 2784. La 1 a viitoarei luni Noemvrie, Zoa Mercur, oara 11 dimineaţă, de cătră acest Tribunal urmeaze a se cerceta procesul întins asupra lui Nicu Cuşmariu, Gheorghie Dumitraşî, Costantin Herăstău şi Leîlea Pincu, inculpaţi că au furat grâu de pe moşiea Totoeştiî, la care proces figureaze şi confăptuitorii lor Vasilie Marin şi Vasilie Dânilă, a cârora domiciliu nu se cunoaşte unde ar fi, se publica spre deşteptarea numiţilor V. Marin şi V. Dânilă, ca la arătata ei să se presinte în Camera acestei Secţiuni spre a fi judecaţi, căci la neurmare se va aplica art. 182 Procedura Codului Penal. Tribunalul judeţ. Hotoşanî. No. 3925. D. Nicolai Hulubaş de profesiune comersantu domiciliat în oraşul Botoşani, cu obligaţie intabulată de acestu Tribunal la No. 30 din 4 Martie 1866, datorind suma de 3000 Iei, cu a lor procentu până la numerare, D-neî Rucsanda Ionescu tot din acestu oraşu, şi în consideraţie că nici după împlinirea terminuluî de 30 Zile stipulată prin comandamentul prealabilă ce ’i s’au fâcut de D-na creditoare, nu s’au achitată datoriea, Tribunalul motivată de cererea D-sale, în basa jurnalului No. 1164 şi a art. 503 din Procedură, încuviinţindu vănzarea de veci a imobilului hipotecat, care după prescriptul verbal al agentului încheieat în conformitatea art. 505 din Zisa Procedură, se afla situat în acestu oraşu suburbia Sf. Spiridon cvartalul 1, pe locu domnescu compusă în unu rănd de case în spre târgu cu 4 odaî, şi sală prin mijlocui, cu pâreţii de bărne şi acoperite cu şindilâ, al doilea rând despre biserica Sf. Spiridon, earâşi compusă din 4 odăi, cu pâreţii de cărămida şi acoperite tot cu şindilâ, în dosul lor se află alte doue odăi de cărămidă sub unu acoperemăntu de şindilâ, îngrăditura din faţă e de stahete vechi, se ÎnvecineaZâ despre răsărită cu drumul trecâtoriu spre târgul vechi, despre meaZă-Zâ cu locul caselor D. Mihel Stainbah, despre meaZâ-noapte cu dugheana lui Halmaţic şi despre asfinţit cu alta a Anei Ciocloaeî. I şi dar se publica vănZarea lui pe stăpânirea de faţă, cu termen de 3 luni de la data Foael, conform art. 510 din Ziua Procedură spre deşteptarea amatorilor ce vor fi, licitaţiea şi adjudecaţiea se va face în Ziua a 8 a, după espirarea acelor 3 luni, oarele 12 din Zi când concurenţii ce vor fi sâ se presinte în Camera acestui Tribunal cu garanții solvabile întru a se efectua vănzarea, totodată, conform art. 506 an , matul din urmă se somează prin aceasta pe toţi acei ce ar avea vreunu dreptu de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice altă dreptă asupra acestui imobil, ca în nâuntrul terminului şi înaintea adjudecaţiei sâ se presinte la acestu Tribunal spre a’şi declara pretenţiunele lor, căci în urmă nu li se vor considera. No. 4194. D. Capitan Mihail Tufescu, prin suplica cea adresată Tribunalului înregistrată la No. 6179, arătând că sunt mal doi ani, de când aă dată D. Ştefan Gherghel o împuternicire legalizată de acestu Tribunal pentru al vinde moşiea sa Cucutenii de la acesta judeţă, asta el nevoind a mul Lee vău- Zare şi nşa precum D. Gherghel n’aă mal făcut nici o întrebuinţare de atare împuternicire, cerând revocarea acestei împuterniciri, se publică spre ştiinţa generală. No. 4212. D. Costachi Emanoil de profesiune proprietarii”, domiciliată în oraşul„ Botoşanii, cu obligaţiei din 1865, intabulată de acestă Tribunal la No.. .. având a lua de la D. Petru Cristea de profesiune comersant şi agricol, domiciliat tot în acestă oraşă, suma de 2000 galbeni, formal asiguraţi iu fondul unui han al său de aice şi în consideraţie câ nici după comandamentul prealabil ce ’i s au făcută nouă fostă urmâtorie cu plata la termină, Tribunalul emanat de cererea D. creditoriu Emanuel, in baza jurnalului No. 1267 si a art. 603 din Procedura Civilă, încuviinţind vânzarea de veci a imobilului hipotecată, care după prescriptul-verbal al agentului se află situat in acestu oraşu cvartalul III, compusă din 7 odâî, cu pâreţii de cârămida pe temelie de piatră şi acoperită cu şindilâ, se megieşeşte despre râsărită cu uliţa şoselei, despre apusă cu binalele D. Hoiban, despre meajă Zi cu binalele tot a D. Petru Cristea şi despre meaZâ-noapte cu uliţa mare; şi dar conform art. 510 din menţionata Procedură, publicâ vânzarea imobilului hipotecat pe stăpânirea de faţă cu termen de 3 luni socotit de la data Foael, spre ştiinţa amatorilor ce vor fi, licitaţiea şi adjudecaţiea, se va face în Camera acestui Tribunal în Ziua a 20-a după espirarea celor 3 luni, tot o dată conform art. 506 alinieatul ultim, se sortează pe toţi acel ce ar avea vr’un dreptu de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca sau ori ce alt dreptă asupra imobilului urmărit, ca în nâuntrul terminuluî şi înaintea adjudecaţiei sâ se presinte în Camerâ spre a’şi declara pretenţiunele, căci in urmă nu li se vor considera. Tribunalului judeţ, faliul. No. 1560. Procesul înfiinţată contra lui Costachi Ciorbagiu (îndositu de la domiciliul sâă) pentru furarea a upii numâr d, la 7 Iunie anul curentu s’au hotărât, şi prin sentinţa pronunciată în acea s’au condamnat la 2 luni de închisoare, conform art. 308 din Codul Penal, se publica spre destemarea condemnatului, ca are drept de oposițiune în termen de 5 zile; 51 face apel în 10 Zile, conform art. 183, 197 și 198 din Procedura Codului 78, ca unul ce s’au judecată în lipsă, pe baza art. 182 din menționata Procedură No. 1578. Procesul de natura corecţională privitorii pe Petrachi Vasiliu, inculpată pentru scaparea unui arestant, hotârându-se la 9 iunie anul curent şi prin sentința din acea Zi, sau condemnata pe puterea art. 194 din Codul Penal, la 1 luna închisoare, şi despăgubirea Statului de 25 lei, cheltuelele făcute cu publicaţiile cuvenite, se publică spre deşteptarea inculpatului, că are dreptul a’şî forma o posiţiune în termin de 5 Z'le şi a’şi face apel la Curtea competenta în 10 Z'le, conform art. 183, 197 şi 198 din Procedura Zisului Codă, ca unui ce e judecată în nefiițâ pe temeîulu art. 182 din mencionata Procedura. No. 1609. La 26 a viitoarei luni Augustă regulăndu-se termin pentru hotărârea procesului privitor pe individul loan Darie dosită de la domiciliul său, comuna Sârătenil, inculpat pentru bătaea lui Petrea Pasesniuc, se publică spre deşteptarea numitului de a se presenta la Tribunal în atâtata Zi, spre a fi faţă la cercetarea procesului, cunoscând că la casa de nevenire se va hotâri în absenţă’ conform art. 182 din Procedura Codului Penal. No. 1638. Procesul de natură corecţional formata contra evreului Moise Cibotariu, dosit de la domiciliu inculpat pentru insultarea unor funcţionari al poliţiei oraşului Calmi, în şedinţa din 15 a curentei s-au hotărât conform art. 182 din Procedura Codului Penal, şi prin sentinţa pronunciata în acea Zi sau condamnată pe numitul în puterea art. 181, din Codul Penal la 3 luni de închisoare, se publică spre deşteptarea numitului ca are dreptă de oposiţiune în termen de 5 Zile ?i de apel la Curtea competentă în 10 Zile, conform art. 183, 197 și 198 din Procedura Penală. No. 1519. D. Supleant de pe lângă acest Tribunal care este misionată a face alegerea hotarelor moşiei Andruşu de josă, numită şi Bogdanovca, proprietate a D lui Vasile Muratof, despre moşiea Irimeşti, propriatate a Statului, regulând pentru acestă finită termin la 1 ) ale lunei Septemvrie, se publică acestă termin spre deşteptarea persoanelor ce ar avea vreo pretenţiune asupra acestei moşii, cunoscându-se că în urma orice reclamaţiuni va fi fără efectă. Tribunalul judeţ. Falciu. No. 4004. fiind câ D. V. Theodor asupra cartea este intentat procesă de epitropieu repos. Moise Theiichegiu pentru o casă, după căutarea făcuta, nu s’a putut afla, spre a ’i se preda citaţiunele, apoi pentru decedarea acestui proces, s’au regulată ultimul termin la 24 Augustă viitoriă, se publică spre cunoştinţa D. Teodor, ca la a lui împlinire să se presinte în pretoriul Tribunalului cu dovezi spre a ho da decisiune, iar citaţiunea sau lipită pe uşa Camerei Tribunalului. No. 4229. Pentru satisfacerea Duel Casandra Po-