Progresul, iulie-noiembrie 1867 (Anul 5, nr. 48-90)

1867-09-16 / nr. 70

No. 11.027. Tabloul de moşiile confirmate, generala cunoştinţă, se publică aicea maî josu în toata a luî cuprindere spre MMI De moşiile adjudecate la licitaţiunea ţinută în Iaşi, de Onor. Comisiune a guvernului, însărcinata cu ţinerea licitaţiunelor, pentru arendarea proprietăţilor Statului din Romăniea de dincoace de Milcova, şi a cărora adjudecaţiune sm confirmaţii. Adecă 13 moşii peste totu confirmate. Prefectura judeţ. Dorohotă. No. 6355. D. sub Prefect al plasei Herţa prin adresa No. 3201. informeale că "în comuna Oroftiana s’au pripăşiţii 1 cală în pâr negru închişit, coama şi coada neagră şi cu puţine pete pe spinare, se publică spre deşteptarea păgubaşului, carele în termin de 3 luni, să se presenteze alte cu legale dovedi, spre a i se face cuvenita îndestulare. Prefectura judeţ. Suceava. No. 8081. Dupre anonsul No. 2295, publicaţii prin Progresul No. 50, neînfăţoşindu-se concurenţi de a cumpăra averea sechestrată de la evreul Herşcu Ghidale, se publică un altul, la espirarea căruia, concurenţii se vor presenta în Camera sub-Prefecturei de Munte, unde este a se efectua licitaţiea de cătră D* sub-Prefectă. No. 8204. Spre îndestularea D-luî Valeriean ’Bealiţehi cu sume de 789 lei de la unii locuitori din Comuna Conţeştii, Comuna Paşcanii, pentru nişte făni, sechestrăndu-se de la debitori 4 vaci, 7 oi, 3 epe, 2 junce, 1 cal şi 1 juncan, se publică terminală de 40 Zile, ca concurenţii în cea întâi ori după espirareaterminului, să se înfăţoşeze la sub-Prefectura de Siretă acesta judeţei, unde urmeale a se efectua licitaţiea. Prefectura judeţ. Vasluiu. No. 7696. In acest judeţă s’au găsit la individul Alecsa Cozmiţoiîi, un cal fără a poseda pentru el îndreptările cuvenite, şi lâsindu-se liber a’şi aduce dovedi de buna lui conduită, calul s’au dat în pastrarea Poliţiei până la aducerea de dovedi ; şi fiind că nu mitul nu s’au mai presentată pănâ acumă cu a sa le dovedi, şi nici se mai ştie unde este, se publică termin de 40 olile de la data Foaei, a se înfăţoţa numitul cu dovedi la acest poştă, spre a’şi priimni caluia, căci la din contra s’au regulat a se vinde la espirarea terminuluî. Comisie a cvartaluluî al 3-lea din Iaşi. No. 6332. Pentru vânzarea licitativa a obiectelor ce sunt împlinite de la evreul Avram sin Idei, spre îndestularea D. Naum Dimitriu cu o sumă bani, și anume: 1 gardirap mare de nuc, o masă cu 4 piciore de ulmi, 1 crivat de ulm, 3 scaune de ulmi îmbrăcate cu adamască veche, 3 portrete mici cu sfeclă, o oglindă mică, 5 cește de cafe mari cu farfuriourile lor, 2 perdele albe de tulpan, cusute, însemnându-se din nou termina de cătră Domnul Judecâtoria ocolului al 3 lea, la 22 a curentei, şi dar conforma mijlocirei D. Judecâtoria No. 173, se publică aceasta spre ştiinţa concurenţilor, ce ar fi. Primârie a comunei laşii. No. 7643. De cătră epitropie a averei bisericei Sf. Andrei, urmându a se da în antrepriză facerea din nou cu table de fier a acoperemântului dughenei arca, pe uliţa spre Podul Roşu, precum şi celelalte stricăciuni causate de incendiul urmat la 4 a curentei, în mărginirea devizului formata de D. Arhitectă al comunei, se deschide concurenţa Luni în 25 a curentei, poftindu-se pe toţi doritorii de a lua asemenea întreprindere, să vie la Primărie cu garanţia necesară,pentru a se face adjudecarea definitivă. PROGRESUL nsnanea de Dorohoia. No. 1087. Preţul mezatului ţinuţii la 13 Septemvrie, pentru antreprizuirea vinului ce va intra în oraş şi până la 1 Ianuarie 1868, nefiind satisfăcătorii, se publică alt termin pentru 28 Septemvrie. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Curtea de Apel din Iaşi. No. 10709. D. General Iorgu Ghica, domiciliul şi reşedinţa necunoscută, în virtutea art. 151 din Procedura Civilă, este citata a se înfăţoşa înaintea Secţiunei I a Curţei la 29 Septemvrie curentă, când are a se cerceta în apelă cauza următoare între D. Alecsandru Cosmulici cu Dna Finareta Ghica pentru bani. Tribunalul civil de la Direcţiea a 2-a. No. 3769. Acest Tribunal a judeţului Iaşi. Secţiunea a 2-a, Civilă Comercială, cităm pe toţi D-nii creditori a faliţilor S. et O. Dulbergă ca în termină de 20 z zile de la data Foaei, să se presinte în persoană sau prin procuratori legali la Palatul justiţiei din Iaşi, în sala de audienţă a Tribunalului, însoţiţi de dovezile ce vor avea, unde D. judecător comisar şi D-nii sindici urmea de a proceda la examinarea şi adeverirea datoriilor faliţilor, conform art. 236 din Codul Comercial. Secţiea a 3-a. No. 10738. D. Samoil Herman domiciliată în oraşul Iaşi, despărţirea I strada mare, conform art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, prin comandamentulă prealabilă somând pe D. Grigorie Tufescu domiciliat în oraşul Iaşii, ca în virtutea sentinţei Tribunalului Secţiunea a 2-a, pronunţată la 2 Martie anul curentă, învestită şi cu formula executorie ca sâ’î plătească suma de 300 galbeni cu procentul lor de la 3 ianuarie anul curent, numai puţin 4 galb. tacsa şi cheltueiele de urmărire, căci la cază contrariu va urmări vânzarea imobilului aflată în despărţirea liu uliţa strâmbă, terminul comandamentului espirând şi debitorul neurmănd cu plata, iar creditorul cerând urmărirea, Tribunalului conform încheiere! din 25 August, înscrisă la No. 8 a jurnalului, aă încuviinţată sălnică espropriere în termină de trei luni a unei case, care este în oraşul Iaşi, despărţirea l-iă, strada strâmbă, înscrisă la No. 1013, pe locă gospodă, a cârnea megieşi sunt la răsărită cu casele D-nei Elena Ghica, la apusă cu casele D-lui Nicolau, la ameaela oli cu casele defunctului Dimitrie Bran şi Manej a lui Jană Miter, la meaeli-noapte cu heiurile casei D-nei Elena Ghica şi D-na Paulina Duca, şi dacă se publică vânzarea arătatului imobilă cu restricţiunea art. 559, 560, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, şi cu condiţie, că pe noul cumpărător are a să privi orice dări cătră Stată sau comună ce nu vor fi plătite pe trecută, totodată conform art. 506 aliniatul 2 din Procedura Civilă, se spunea ele pe toţi acei ce ar avea vreunu drept asupra imobilului urmărit, precum: date, hipotece, servitute, chirie, privilegiu şi altele, să se prezenteze în terminul publicaţiunei până în clipa de adjudecare la acestă Tribunal cu reclamaţinele lor, căci în urmă nu le se vor ţine nici într’o samă, doritorii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobil, sa se presenteze în Camera acestui Tribunal la 19 alunei Dechemvrie ,jiua Marţi, oara unul după ameadi cu garanţiile cerute de lege, când are a se adjudeca asupra persoanei ce ară da mai folositoriă preţu, totodată se anonseaele că asupra acestui imobilă mai sunt și sarcinile următoare: asigurarea dotei consoartei D- lui Tufescu în sumă de 3000 galb, precum şi un contract de închirierea arătatelor case cătră D. Mihailă Costandachi pe termin de 5 ani socotită de la 26 Aprilie 1866, care câştiuri sunt respinse toate înainte. No. 10739. D. Costachi Stihi domiciliată in oraşul Iaşii, conform art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, somând pe D. Capelă Ghcmană domiciliată în oraşul Iaşii, că în virtutea titlului esecutoriu, să’i respundâ suma de 1253 lei şi a lor procentă de la 25 Ianuarie 1864 şi până la numărătoare, căci la cază contrariu va urmări imobilele ce debitorulă stă are în oraşul Iaşii, în mahalaua Bahluiului, terminală comandamentului espirănd şi debitoriulă neurmănd cu plata, car D, creditoră cerând urmărirea imobilului ce posedă debitorulă. Tribunalul conform încheierei din 21 August, No. 8 ală jurnalului, aă încuviinţată silnica espropriere a imobilelor D-luî Giliman, care suntă în oraşul Iaşii despărţirea a IV-a, pe locă supuse bezmănului cătră Monastirea Sf. loan, înscrisă la No. 1792, 1796, 1833 şi 1834, a cărora descriere şi megieşi suntă după cum urmeazle: casa înscrisă la No. 1792 este o crâşmă cu 2 odăi şi în dosă 4 odăi heiuri şi se megieşeşte la răsărită cu uliţa ce merge la Podul Bularghii, la apus cu casa locotenentului Gavril Mihalachi, la meaçli-eli cu uliţa ce merge spre podul Roşă, la meaçla noapte cu apa Bahluiului, ală 2-le casă cu No. 1796, cuprinzătoare de 7 odăi şi ună grajdiă de scânduri şi care se megieşeşte la răsărită cu uliţa ce merge în tărgul de Grosu, la ameaçlâ-çli cu uliţa ce o desparte de casa cu No. 1834, la ameaele-noapte cu casa unei femei numită Rusca şi la apusă cu uliţa ce merge spre podul Roşă, al 3-le casă cu No. 1833, cu prin cle tare de 2 odăi în faţă, şi cu 5 odăi heiuri în dosă risipite, a căriea megieşi sunt: cu uliţa de la răsărită ce merge la dreapta spre podul Bularghii, la apusă cu uliţa ce merge spre Podul Roşă, la ameaelâ oli cu uliţa ce o desparte prin o hudiţă de casa D-luî Moisă Leiba Croitorii), laameaele-noapte cu uliţa ce merge spre târgulă de Giosă, al 4-ie casă cu No. 1831 cuprinzătoare de 7 odăi şi sub unu acoperemântă, la răsărită se megieşeşte cu unţa ce merge spre Podul Bularghii, ia apusă cu casele înscrisă la No. 1833, la ameaZâ-Zi cu colţul arâtateior case, la ameaZa noapte cu unţa ce merge spre tărgul de giosă, şi dar se publică vânelarea arâtatelor imobile în termin de 3 luni cu restricțiunea art. 559, 560, 561, 564 și 565 din Procedura Civilă, urmând a privi pe noul cumpârâtori, orice dări cătră Stat sau Comună ce nu vor fi plătite pe trecută precum și cu legiuirile cuprinsă în Monitorul No. 164 din 1866 și 115 din anul curentă, totodată conform art. 106 din Procedură, se someasc pe toţi acei ce ar avea vreună dreptă asupra acestor imobile urmărite precum : date, servituţi şi altele să se presenteze cu reclamaţiunele lor la Tribunal în timpul publicaţiunei până la Zl°a de adjudecare, căci în urmă nu ie se vor ţine nici într’o samă, doritorii ce vor fi pentru a cumpăra asemenea imobile, să se presenteze în Camera acestei Secţiuni la 19 a lunei Dechemvrie Zi°a Marţi, oara după ameadă cu garanţiile cerute de legi, când are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai folositoriă pieţă. Secţiea a 4-a Corecţionala. No. 4732. La 2 a viitoarei Octomvrie Ziua luni oara 12 dimineaţa, de cătră această secţiune urmează a se cerceta procesul întins asupra evreului Strul sin Avram din disparţirea a 5-a, inculpat pentru rănire fără voinţă a D-sale Aristide Gheorghiu şi Nuham sin Gavril, şi fiind că din lucrările dosarului se cunoaşte că inculpatul este fugit, de aceia în temeiul art. 75 punctul 6, aliniatul 2 Procedura Civilă, se publică spre deşteptarea numitului că la arătatul termin, să se presinte în pretoriul acestei Secţiuni spre a fi judecat, căci la neurmare cauza se va trata în nefiinţăi, pe temeiul art. 182 Procedura Codului Penal. No. 4725. De cătră această Secţiune la 3 Octomvrie viitoră Ziua Marţi, oara 12 de dimineaţă, urmează a se cerceta procesul întinsă asupra evreului Meilihă din Iaşi disparţirea a 4-a, inculpat pentru că a calcat cu calul pe Ioan Boca, din care cauza aru