Progresul, iulie-noiembrie 1867 (Anul 5, nr. 48-90)

1867-09-27 / nr. 73

No. 73. ANUL V. FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEÎ DE APEL DIN IAŞÎ IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Hiristigieî. Ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii, Mercuri 27 Sept. 1867. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. Iaşi, 27 Septemvrie. Direcţiunea Liceului din Iaşi. Cursurile Liceului pentru anulu scolaru 1867— 68, se voru deschide la 10 Optobre, candu au seia finite reparatiunile edibeiului scolaru. Se publica acesta spre cunoscintia tuturoru eleviloru interni si esterni ai Liceului. ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. IAŞII 23 Septemvrie 1867. Căldura 18 grade, ploae n’ail urmaţii, recolta popuşoiloru de mijlocii, epizootiea în comunele Hâltenii, Oneştii şi Popeştii, au contenită cu desevărşire, mânţiindu-se însă ţepulu până la împlinirea terminului ficsată de instrucţiuni, boala epidemie nu esista. Preţurile curente sunt: Grâu ceacără calitatea I-ea chila 240 lei, a 2-a 222, popuşoî calitatea I-ea 135, a 13-a 130, sacară calitatea I-ea 140, a II-a 135, orzu calitatea I-ea 74, a II-a 70, ovasă calitatea I-a 70, a II-a 65, malaiu calitatea I-ea 120, boul de mijlocă consumativu 330, vaca 235, carul fană 48, 60 și 74 lei, carne oca 56 parale, oca jemnâ 56 parale, oca pâne 42—46 parale, oca lănâ neagră 2 lei 20 parale, albă 3 lei 20 parale, ţigae 5 lei, rachiulă spirt de 30 grade, temperatura 14, se vinde la velniţî vadra 28 lei pe locă, preţulă vinului calitatea I-ea vadra 7 glum. până la 8 lei, a II-a 5—6 lei, şi a III-ea 4—5 lei. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura județ. Suceava. No. 8494. în comuna Pasca gâsindu-se de pripas un mânză la pâr negru, se publicâ ca proprietarulă seu sâ se înfăţoşeze la sub-Prefectura de Moldova acest district, cu dovedi legale spre a’şî priimi paguba. No. 8544. In comuna Moţca găsindu-se de pripas un cal în pâr sumă, coama şi coada surie, şi inferat cu ferul No. 5, se publică ca proprietarul seu sâ se înfăţoşeze la sub-Prefectura plasei Siretul acest district, cu dovezi legale spre a’şî priimi paguba. Comisie a cvartalului al 5-lea din Iaşi. No. 3777. Pentru îndestularea D. M. Sfarţi cu o suma bani, împlinindu se de la debitorul loan sin Petru un ceasornic de argint, de negronometru cu lanţu, şi nişte mărunţuşuri de aur prost, şi un inel de aură bună, cu pecete scrisă I. P., se publică vânzarea acelora lucruri în Zi°a de 5 a viitoarei luni Octomvrie, în peaţa Târgul-Cucu, oara 12 de Zb de bani pe şin, având a se adjudeca asupra acelui ce ar da mai folositorii preţei la licitaţie. Comitetul Permanent al judeţ- Iaşii. No. 811. La comunele Prigorenii din plasa Stavnicul, Iacobenii plasa Bahluiu, şi Golâeştii plasa Braniştea, picând de pripăşii, la cea întâi o eapâ la păr murgă, strănutâ în botu, cu ste în frunte, şi pântânoagâ de piciorul din dreapta, o vacâ la păr porumbă, cu coarnele greblişe, şi un grundi la pâr porumb, coarnele ţapoşe şi cu urechea stângă ratezată, la a 2-a, o eapă la păr murgâ închisâ, coama şi coada neagră, înferatâ la şoldul stâng, şi cu pişcâturâ la urechea stânga, şi o capă la păr murgă deschisă, cu coma şi coada negrâ; şi la acea comună, un calu la pâr negru, coama şi coada asemenea, ţintat în frunte, pântânog la amăndoue picioarile de dinapoi, şi cu furculiţă la urechea dreaptâ, şi un armasariu la pâr murgi, coama şi coada asemenea, referată la şoldul drept de dinapoi, dupâ cum înştiinţase respectivele sub-Prefecturi prin raporturile No. 2756, 3666 şi 2636, se publică aflarea pâgubaşilor mencionatelor u vite, în terminul legiuit de 3 luni socotit de la data lioei. Primăriea de Folticeiu. No. 2597. De câtre această Primărie urmând a se da în antrepriză iluminarisirea orașului pe anul 1868, cu No. de 210 fanare, dintre care 131 fanare vor fi cu calibru mare, spre a da fiecare o lumină de câte 18 grade, și 79 de calibru mic, dând și o lumina de 14 grade fiecare, se publică terminele de 10,11, 12 a viitoarei luni octomvrie, şi cu supra-licitaţiea de 24 care, ca concurenţii ce vor voi a lua asuprade aceasta antrepriză, să se presinte la acele ore în Camera Primăriei cu garanţiile cuvenite, unde are a se efectua mezatul. Primarie a comunei Coropniţa. No. 434, în aceasta comună la 18 a lunei presente, au picat de pripas o vacă la păr porumba, la coarne ţapoşe, inferată la cornul stâng şi la şoldură stânga denapoi cu literă necunoscută, se publica aflarea păgubaşului în termin de 3 luni. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil de Iaşi secţie a l-a. No. 11.301. Acest Tribunal la 18 Octomvrie 1867, Ziua Mercur, avândă a cerceta procesul de diversă intentată de D. Costantin Lambrino, contra soţiei sale Elena nâscuta Sterea Argintariu, şi fiind că domiciliul sau reşedinţa pârâtei D-nei Elena Sterea Argintariu, dupâ informaţiunea datâ de reclamant prin petiţiunea înregistrată la No. 3381, nu se ştie unde ar fi, Tribunalul a aplicat art. 75 din Procedura Civilâ, şi dar se publica aceasta spre deşteptarea pârâtei, ca la arâtatul termină să se presinte la aceasta Secţiune. Secţiei a 2-a. No. 2830. Estractul relativă la declararea în stare de falit a comerciantului Volfă Isacă, se publica mai josă în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. ESTRACTII. Sentenţa pronunţată de Tribunalul judeţului Iaşi. Secţiunea a 2-a Comercială, la 21 Iunie anul 1867, declarând în stare de falit pe comerciantul de manufactură Volfă Isacă, domiciliat în urba Iaşii despărţirea a 3-ea, se fresare provizoriu epoca încetărei I plâţilor, la 17 Mai contenit, numeşte pe D. Suplent Costachi Milea Judecâtoeră Comisariă, şi pe D. Gheorghie Niţescu Sindic provizoriu, pentru numirea definitivilor. Sindici s’aă convocată pe D-ni creditori la 30 a trecutei luni Iunie, conformă art. 190 se publică în estractă Zisa sentenţa spre ştiinţă, ca toţi acei ce vor avea da cevaşi falitului, să nui încredinţâ de nimică, ce sâ depue în Tribunal, câci urmând din contra, vor fi respunzetori conformă legiloră, cei în drept pot face opoziţiune contra sentenţei, conformă art. 319 şi 321 din Codul Comercial. No. 11.191. Fiindă că nici domiciliul nici reşedința D. Iordachi V. Caramfil, nu sunt cunoscute, pentru a l i se da copiea ce ’i se cuvine, adeverita sub No. 10.603, de pe hotărârea acestui Tribunal No. 89 din 19 Iunie anul curent, dată în procesul intentat de D. Andrei Ferre contra D. Caramfil pentru bani, se publica conformă art. 75, § 6, aliniatul 2 din Procedura Civilâ, spre ştiinţa D. Caramfilă, că de la data Foaei are termin de 2 luni, a face apelă la Curtea de Apel din Iaşi, daca ar rămânea nemulţemit cu Zisa hotărâre, fără termină de oposiţie, aşa precum hotârărea aceasta e data în urma oposiţiunei făcută de D. Caramfil,copiea citatâ se afla la Corpul Portăreilor acestui Tribunal, de unde D. Caramfil o poate priimi când se va presenta. No. 3975. Acest Tribunal Comercial, citeaze pe toţi Domnii creditori falitului Aizică Horoviţi, ca în Ziua de 18 a lunei Octomvrie, sâ se presinte în sala acestui Tribunal, dinaintea Domnului Iancu Codrescu, Judecătorul Comisariu, și a Domnului Sindică al acestui falimentă, ca împreună cu cielalți creditori a falitului, sâ chibzueascâ asupra facerei concordatului, conformă art. 248 din Codul Comercială. Secției a 4-a Corecţională. No. 4949. Procesul intentat contra lui Gheorghie Mihaiţa, ce e fugit, inculpat pentru furarea unui car cu 4 boi, la 19 a curentei cercetăndu-se de Tribunal în nefiinţa numitului, pe temeiul art. 182 Procedura Codului penal, şi prin sentenţa din aceiaşi zi, în virtutea art. 308, 309, punctul 2 şi art. 40 Codul Penal, s’au condemnat pe numitul la 6 luni Inchisoare şi 200 lei amanda, se publicâ spre deşteptarea condemnatului Mihăiţă, ca în terminală prescrisă de art. 183 Procedura Penalâ, sâ se presinte la Tribunal de a’şî face opoziţiea necesară, şi în terminulă prescrisă de art. 197 şi 198, sâ’şi facă apelul cuvenit, câci dupâ espirarea ambelor termine se va regula lucrările dictate de art. 193 Procedura Penalâ. No. 5001. La 17 Octomvrie viitoru, de câtrâ aceastâ Secţiune urmează a se cerceta procesulă întinsă asupra D. Dimitrie Avram fost casieriă Metropoliei, inculpat pentru delapidare de bani publici, la care procesă figureaze de pârţi civile, între alte feţe şi f-loră A. Busse şi Ioan Dimitriu, a cărora domiciliu şi reşedinţă din lucruri nu se cunoaşte unde ar fi, apoi spre complectarea dosierului şi spre îndeplinirea art. 74 combinat art. 75, punctul 6, aliniatul 2 Procedura Civilă, se publică spre deşteptarea feţelor mai sus- Zise, precum şi a inculpatului, ca în atâtata Zi să se presinte în Camera acestei Secţiuni, spre a fi faţa la cercetarea procesului, şi înculpatulu Avram a fi judecată, câci la neurmare procesulă se va căuta în nefiinţă, şi în privirea inculpatului se va aplica art. 182 Procedura Codului Penală. No. 4954. Procesulă înfiinţată asupra individului Petrea Mehmet, pentru furtul unor hăţuri de la stâpânul seă, şi prin sentenţa pronunţată de acest Tribunal, în temeiul art. 309, punctul 3 din Codul Penal, s’au condemnat la 3 luni închisoare şi 100 lei amanda, şi fiind că D. Prefect judeţului Neamţu, prin adresa No. 8314 încredinţare că nu se poate afla pe numitul Mehmet, neavând nici domiciliu stabilă, de aceia în virtutea art. 75, aliniatul 2, punctul 6 din Procedura Civilă, se publica spre deşteptarea numitului, ca în temeiul art. 183, 197 și 198 din Procedura Penala, are drept a-şi forma opoziţie şi a face apel la Curtea competentă, ca unul ce a fost judecat în nefiinţâ, pe temeiul art. 182 din Procedura Penalâ. Tribunalul judeţ. Romarm. No. 803. Prin jurnalul încheietă în şedinţa de la 2 Ianuarie, asupra opoziţiei fâcută de D. Paraschivă Teodoru, la urmărirea silită a moşiei sale Braniştenii din acest judeţ, autorizindu-se amânarea vânzărei pentru un timp de 4 septâmări, conformă art. 532 din Procedura Civilâ, Tribunalul în baza acestui jurnal şi a art. 535 din Procedură, publica această amânare spre cunoştinţa concurenţilor amatori, ca în Zi°a împlinirea terminului Zisu» socotit de la data Foaei, şi care se va lamuri şi prin afipte, să se presinte în Camera sa, unde are a se ţine licitaţiea, la oara 12, spre a concura, notăndu-se că vânzarea se face şi pentru satisfacerea Bancei Moldovei cu suma ce are a lua. Tribunalul judeţ. Suceava. No. 830. D. Costachi Românescu procuratorile D. Iorgu Ciudin, clironomulu defunctului Manolachi