Progresul, ianuarie-iunie 1868 (Anul 6, nr. 1-50)

1868-01-13 / nr. 4

PROGRESUL Prefectura locală, prin adresa No. 16.434 din 8 Dechemvrie 1865 are a lua de la debitoriul Șeremet, și avându-se în vedere că terminul de 30 zlile preveijut de art. 500 din Procedura Codului Civil, de la înmânarea comandamentului au ecspirali, cum face probă prescriptul verbal a D-lui Portărel Nicorescu din 30 August anul trecută, pentru înmânarea comandamentului debitorului, conform art. 74 din Procedura Civilă, avendu-se în vedere că debitorul n’a înfățoșat pănă în present vreo probă din acele pretinse de art. 502, sau că au achitat datoriea, Tribunalul prin procesul verbal încheiet în şedinţa de la 10 Octomvrie No. 4 a jurnalului, a încuviinţat eterna vînetare a vorbitelor imobile, care dupre lămurirea luată din procesul verbal încheiet la starea locului de D. Portărel Nicorescu, se cunoaşte o casă pe loc, cu bezmănă înscrisă la No. 585, situată în oraşul Peatra, uliţa despre Dărmăneşti, rândul despre apa Cuejdiului megieşită pe din sus cu locul şi casa D-lui Nicolai Gabor, şi pe din josu cu binaca şi locul ei a fraţilor Livizeni, şi dar conform art. 510, se publică termenul de 3 luni socotit de la data Foaei, şi invitându-se pe muşterei a se presenta în Camera Tribunalului, după împlinirea arătatului termin, și care în conformitatea art. 536 se anansă că va fi în ceal-rnioarele 12 după respirarea acelor 3 luni de la data Foaei, în asemănare cu art. 729 și 730 din indicata Procedură, deşteptându-se atât pe creditori cât şi pe concurenţi despre cele rostite de art. 539 şi 542 din Procedură, de asemenea se deşteaptă pe toţi acei care ar pretinde vreuna dreptă de proprietate, uzufructă, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice altă drept asupra imobilelor urmărite, ca înaintea adjudecaţiei să le arăte la Tribunal, căci în urmă nu li se vor mai ţine în samă, în bunalul judeţ. Siminitu. No. 11. D. Costachi Ştefănescu necunoscut unde este domiciliat, conformă art. 75 din Procedura Civilă, este citat prin aceasta una şi singura chiemare, ca la 30 a curentei luni ianuarie oara 10 dimineaţă, să se presinte în pretorul acestui Tribunal spre înfăţoşare, în procesul ce este inculpată pentru maltratarea lui Ioan Scorţanu, cunoscând că la neurmare de a se presenta, se va judeca în lipsă şi, conform art. 182 din Procedura Codului Penală. No. 68. D. David Goldfred necunoscut unde este domiciliat, conform art. 75 din Procedura Civilă, este citat prin aceasta una și singură chiemare, ca la lonă a viitoarei luni Fevruarie oara 10 dimineață, să se presinte în pretorul acestui Tribunal spre înfăţoşare, in procesul ce este inculpat pentru furarea a 2 galbeni de la D. Petrachi Enea, cunoscândă ca la neurmare de a se presenta, se va judeca în lipsă ei, conform art. 182 din Procedura Codului Penal. No. 73. De pe sentinţa acestui Tribunal pronunţată asupra Marghioalei lui Toader Odagiu, pentru furtul a nişte bani de la lanuş Bacuşca. S E N T I N Ţ A. Având în vedere în specie că, Marghioala lui Toader Uilagiu este dată judecăţei, pentru furtulă a nişte bani de la lanuş Bacuşcă. Considerând în fapt că din instrucţiune rezultă că inculpata adeseori se ducea în gazdă la partea civilă, astfel că că în tripa cândă acesta se dusăse la serbâtoarea bâlelui, aă profitată de ocaziune și aă furată din casă suma de 347 lei. Considerând că acest faptă se afirmă de cătră însuși inculpata. Considerând în drept rostirea art. 308 Codul Penal. Tribunalul pentru aceste motive, în neunire cu conclusiunele Ministerului publică, în ceea ce priveşte aplicaţiunea legei, deoarece nu rezultă că ea a fost ca lucrătoare la reclamantă, în virtutea art. citatu a căruea tecstă s’aă cetită de D. Preşedinte în audienţă şi care conţine : „Furtul precum şi cercarea de iurtă, se va pedepsi cu închisoare de la 6 zile pana la 2 ani, şi câte odată şi cu amandă de 50 pănă la 1000 lei.“’ HOTAREŞTE. Ca Marghioala lui Toader Odagiu se stea la închisoare corecţională timpă de 2 luni. Judecata în lipsă are drept de opoziţie in termenul prescris de art. 183 din Codul de Procedură Penală. Această sentinţă este supusă apelului conform art. 196, 197, 198, 199 şi 200 din Procedura Codului Penal. Dată şi cetită în audienţă publică in 7 Dechemvrie 1867. Tribiunalul judeţ. Suceava. No. 5614. Ecstractură în cazul separaţiunei patrimonielor D-nei Etla Focşaner, se publică în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. ECSTRACT. Doamna Ella Focşaner născută Iosip Vacsesberg domiciliată în oraşul Folticeni acest judeţă, prin petiţiunea din 28 August înregistrată No. 5412, au format cerirea contra soţului ei D-nul Leibi şi Focşineanu, pentru separaţiunea patrimoniilor sale ce se compune din 1200 galb., bani prevedluţi prin actul cu data din 26 Aprilie anul 1848, legalizat de acest Tribunal sub No. 107, şi care sunt garantaţi în fondul binalelor soţului ei ce le are în urba Folticeni, şi anume: toate binalele de rândă vechi şi nouă cu totă locul şi heiurile de prin prejurul lor, aflătoare pe proprietara părţei Târgului din sus, în care atunci se afla înveţăturele şcoalei publice, Eforiea şi Poliţia Târgului, megieşite pe din sus cu binalele D-lui Petrachi Gogoşescu, iar pe din jos cu locul judeţii despre jidovul Leiba Croitoriu, asemine şi locul cel are din dosul acelor binale, alăturea cu locul ogrăţiei D-lui Simon Baer pănă în drumul şoselei din uliţa mare, precum şi în binalele crâşmei, cu tot locul lor de veci de pe partea târgului din jos, aflătoare în medeanul vitelor megieşite pe de o parte cu binalele clironomilor repos. Petrea Colonaşi, car pe alta cu piaţa târgului. Menţionata cerere fiind admisă de Tribunal pe temeiul art. 629 şi 630 din Codul de Procedură Civilă, s’au format eostractul de viaţă. No. 14. 1). Petru Roset domiciliat în comuna Cărligii judeţul Neamţului, având a lua 11.481 lei 24 par, cu a lor procent de la D. Dimitrie Gheorghiu, domiciliată în oraşul Folticenii, în virtutea obligaţiuneî din 20 Iunie 1861, legalizată de acest Tribunal sub No. 214, cu hipoteca unui imobil ce D. debitore posedează în tlisul orașă, fiindă că debitorul după îndeplinirea formalităților prescrise de art. 496 și 497 Procedura Civilă, n’a urmat cu plata sus citatei datorii, apoi Tribunalul motivat din cerirea D. creditore, au încuviinţat punerea în viințare citatului imobil, care este o casă cu locul ei, cuprinzătoare în 5 odăi şi o cuhne cu 2 başte de desupt, la care casă sunt lipite şi alte 4 odăi, cu o pivniţă, aceste toate sunt edificate de peatră şi cărămidă, acoperite cu draniţe, având in ogradă ună grajdiă de cărămidă şi o şură de lemn, găsindu-se situate, cu faţa la strada mare, în colţul uliţei ce respunde în acea a Sucevei sub No. 332, visa-vis cu casele D. Sihne, şi cu acele a bisericei cu hramul adormirei Maicei Domnului, megieşindu-se din partea răsăritului cu locul caselor D. Vasilie Clucerescu, și despre nord cu acela D. Costachi Cristea, pe lângă arătata datorie este asigurat în fondul mencionatului imobil, precum și într'ună deosebit sunetă de Izo galb, dota consoartei D. debitore, în sumă de 18.500 lei, urmândăîncă și protestul D-nei Ana Vrânceanu din 26 August 1864, înregistrată No. 50, prin care cere a se are în priivire neînstrăinarea, a ori şi ce avere la D. Gheorghiu, care a garantat pentru câşliurile arendei moşiei Petreştii, se publică dlar terminul de 3 luni de la data Foaei, cu deşteptare, ca concurenţii să se presinte în sala audienţilor Tribunalului, care se va lămuri prin afipte după împlinirea tlisului terminoarele^ 12 dimineaţă cu garanţiile legale, când urmează a se opera licitaţiunea şi a se face adjudecaţia, cu restricţiunele art. 559, 561, 564 şi 565 din citata Procedură, somându-se totodată pe toţi acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, uzufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra citatului imobil, ca înainte de adjudecaţie să se presinte la Tribunal, spre a-şi arata pretenţiunele lor, căci la din contra nu li se vor mai ţine în samă, generale a Statului, iar condiţiile acestei întreprinderi se pot videa în toate filele la canceleria Generalei Epitropii. No. 59. Pentru orfanii cei mai mari din Institutul Grigorian, urmând a se da în întreprindere confecţionarea a 160 părechi papuci de diferite mărimi, se publică spre cunoştinţa generală. D-nii amatori de a lua această întreprindere, sunt invitaţi de a se presenta în Camera Generalei Epitropii, în cpipa de 20 a curentei luni ianuarie la oarele 10 dimineaţă, învestiţi şi cu garanţii în valoră de~5 galb. în numerariă, licitaţia se va ţine conform legei asupra comptabilităţei generale a Statului, iar condiţiile şi probele, se pot vedea în toate ţiilele la cancelaria Generalei Epitropii. No. 118. Dugheana oferită acestui ospitală, de defunctul Mihail Borovschi, aflătoare peste frontiera acestui oraşă, mai înainte de poşta de la Copoă, din tractul Sculenii, cu pivniţă de peatră şi cu un loc calculată ca la 4 fălci, urmează a se da în arendă pe termin de 3 ani începători de la 23 Aprilie anul curent, se publică terminul de 40 file pentru arendarea mencionatei dughene, spre deşteptarea concurenţilor, ca la espirarea citatului termin socotit de la data Foaei, să se presinte în Camera acestei Epitropii, unde urmeaze a se ţinea concurenţa, sub condiţiile care se vor ceti concurenţilor mai înainte de începerea licitaţiunei. No. 117. Dughenile ce această Generală Epitropie posedă pe Podul Lungă, pronumire a lui Şafăru, ce sunt în 2 rânduri, urmează a se da în chirie pe timpă de 3 ani începători de la 23 Aprilie anul curent, se publică spre cunoştinţa amatorilor ce ar voi a închirie mencionatele dughene, că concurenţa urmeazle a se ţine în Camera acestei Epitropii la 23 şi 24 a viitoarei luni Fevruarie, iar adjudecaţiunea la 26, în care elile concurenţii vor vide şi condiţiunele după care urmeazle a se contracta cu persoana aceia care va oferi preţul cel mai avantajos pentru ospitală. Tribunalul judeţ. Vasluiu. No. 149. Prin sentinţa acestui Tribunal de la 5 Ianuarie anul curent, judecându-se în lipsă pe Vasilie Bănică, pentru furarea a nişte lucruri de la evreul Aron sin Gherşin şi soţiea sa, în complicitate cu Gheorghie Iancu, s-a condemnat la închisoarea arestului preventivă din oraşul Vaslui, pe timpă de 10ile de la încarcerare, se publică aflarea numitului Bănică şi trimeterea lui la arestul vorbită. Epitropie a St. Spiridon. No. 56. Neînlăţoşindu-se concurenţi la clipa destinată, spre a se pute da în întreprindere aprovizionarea cu păine a stabilimentelor din Iaşi, atârnate de casa Sf. Spiridon pe timpă de ună ană, după publicaţia înserată prin Foaea No. . , se publică din nou spre cunoştinţa generală. D-nii amatori de a lua această întreprindere sunt invitaţi a se presenta cu garanţii de 80 galb., în numerariă, în Camera acestei Epitropii în clipa de 30 a curentei luni ianuarie, la orele 11 dimineaţă, licitaţia se va ţine în conformitate cu legea asupra comptabilităţii LUCRĂRILE COMUNEI IAȘI- CONSILIUL COMUNAL, încheierea şedinţei a 69-a de la 15 Decemvrie anul 1867. D. Primariu. D-lor, D. Nicu Cantacuzin mi-au presentat o petiţiune în numele unei societăţi, prin care cere a se da sala Teatrului de la Copoă, pentru a da vreo căteva reprezentaţii în folosul săracilor, anansind cea întăi representaţie pe mâne sară în 16 a curentei, iată ce cuprinde ace petiţiune : Domnule Primariă, Mai multe persoane din societate vroescă a da câteva representaţii în folosul sermanilor, vă rog D-le Primariă în numele acestei societăţi, să bine voiţi a pune la disposiţia noastră Teatru pentru acestă actă de binefacere, acordândui-se ziua de Sâmbătă pentru prima representaţie. D. Iorga. D-lor, ca membru al comisiunei teatrale şi în anul trecut, ca şi în acesta, amă fostă şi sumă pentru a se da onor. societăţi sala teatrului. Stimă de părere însă că de timpă ce onorabila societate anunţă că aceste representaţiuni se dau în profitul sermanilor, şi autoritatea comunală având chiar datoriea a se îngriji pentru ei, şi nene neputând cunoaşte mai bine pe sermani de câtă eară şi ea, carea în fie care ori le vine în agiutomă, pre cât mijjloace p earla, şi de multe ori recurgem la propriile noastre mililoce şi le venim în agiutomă, apoi să se dee autorisaţiunea ce cere onorabila societate, precum şi sala teatrului, şi în astă privinţă formuleză propunerea mea în chipul precum urmează : Considerând cerirea făcută de onor. societate că vroeşte a da câteva representaţii în folosul săracilor. — în consideraţie că distribuirea profitului, ce ar e şi, la acei sermani e dreptă a se face prin Consiliul comunal, prin înţelegere şi cu onor. societate, propun a se da sala teatrului pentru darea acelor representaţii, cu aceasta însă, că atâtă la încasarea preţului locurilor din teatru, cât şi la cheltuelele serale, să participeze comisiunea teatrală, şi venitul să se depue în casa comunală în clipa chiar după representaţiune, şi în urmă acestă profită să se distribue prin comună în înţelegere şi cu parte din D-nii ce ş’au luat obligaţiunea a da aceste representaţii, în cază contrariă, când onora societate ar refuza aste condiţiuni, apoi şi autoritatea comunală, cu părere de reă, se va vedea silită a refuza darea salei teatrului.